Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara etsinnässä: Venäläinen Flight-merkkinen superstrato
1
Vladi
02.08.2012 20:23:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei!

Joskus nuorena poikana olimme venäjällä reissaamassa ja sieltä meikäpojalle ostettiin ensimmäinen sähkökitara, mustanvihreällä burstilla väritetty Flight-merkkinen kepakko. Se oli komea peli se ja kyseisellä kitaralla otettiin ensimmäiset askeleet sähkökitaroinnin maailmaan.

Nuoren miehen mieli oli kuitenkin ailahteleva ja jokusen vuoden päästä piti saada uusi keihäs. Fiksuna miehenä kauppasin kitaran Huuto.netissä huimaan 80e hintaan.

Vuosia kului enkä tahtonut edes muistaa koko kepukan olemassaoloa, kunnes bongasin kyseisen kitaran jonkun m.netin jäsenen profiilikuvasta. En kyllä muista enää yhtään, että kenen. Olin kyseiseen henkilöön yhteydessä, mutta hän oli valitettavasti myynyt kyseisen kitaran eteenpäin jo jonkin aikaa sitten.

Kitaran sijainti on siis nykyisellään tuntematon. Olisi mahtavaa saada tuo kyseinen kepukka takaisin omistukseen. Minulla ei ole muistikuvaa, oliko se oikeasti hyvä kitara vai ei, eikä asialla ole sinänsä hirveästi väliä.

Eli kysymys kuuluu, onko kenelläkään tietoa kyseisen kitaran nykysijainnista? Entä onko se kenties kulkenut kauttasi? Jos omistat kyseisen kepin, haluaisin ostaa sen sinulta pois.

Hieno kuva meikäläisestä muistaakseni vuodelta 2003. Kitarassa oli ainakin aikoinaan yksi tallahumppari, volume ja tone. On todennäköisesti senverta uniikki kappale, että tarkempia tuntomerkkejä ei varmaan tarvita:

https://dl.dropbox.com/u/5209543/flightkitara.jpg

Auttakaa etsinnässä!

-Vladi
Decadetroll
02.08.2012 20:59:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Heipä hei!

Joskus nuorena poikana olimme venäjällä reissaamassa ja sieltä meikäpojalle ostettiin ensimmäinen sähkökitara, mustanvihreällä burstilla väritetty Flight-merkkinen kepakko. Se oli komea peli se ja kyseisellä kitaralla otettiin ensimmäiset askeleet sähkökitaroinnin maailmaan.

Nuoren miehen mieli oli kuitenkin ailahteleva ja jokusen vuoden päästä piti saada uusi keihäs. Fiksuna miehenä kauppasin kitaran Huuto.netissä huimaan 80e hintaan.

Vuosia kului enkä tahtonut edes muistaa koko kepukan olemassaoloa, kunnes bongasin kyseisen kitaran jonkun m.netin jäsenen profiilikuvasta. En kyllä muista enää yhtään, että kenen. Olin kyseiseen henkilöön yhteydessä, mutta hän oli valitettavasti myynyt kyseisen kitaran eteenpäin jo jonkin aikaa sitten.

Kitaran sijainti on siis nykyisellään tuntematon. Olisi mahtavaa saada tuo kyseinen kepukka takaisin omistukseen. Minulla ei ole muistikuvaa, oliko se oikeasti hyvä kitara vai ei, eikä asialla ole sinänsä hirveästi väliä.

Eli kysymys kuuluu, onko kenelläkään tietoa kyseisen kitaran nykysijainnista? Entä onko se kenties kulkenut kauttasi? Jos omistat kyseisen kepin, haluaisin ostaa sen sinulta pois.

Hieno kuva meikäläisestä muistaakseni vuodelta 2003. Kitarassa oli ainakin aikoinaan yksi tallahumppari, volume ja tone. On todennäköisesti senverta uniikki kappale, että tarkempia tuntomerkkejä ei varmaan tarvita:

https://dl.dropbox.com/u/5209543/flightkitara.jpg

Auttakaa etsinnässä!

-Vladi

Tästä nyt ei apua kyllä ole, mutta muistelisin nähneeni tuon aikoinaan huutonetissä juurikin johonkin alle satasen hintaan ja meinasin sen ostaakkin, mutta taisi joku keretä ensin tai jotain semmoista. Komea keppi, vihreitä kitaroita on maailmassa aivan liian vähän. Onnea etsintään, toivottavasti löydät kitarasi! Itsekin etsin entistä ibaneziani ja voi sitä tunnetta kun löytäis sen etsityn vehkeen :)

don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Vladi
02.08.2012 21:55:15

Decadetroll: Tästä nyt ei apua kyllä ole, mutta muistelisin nähneeni tuon aikoinaan huutonetissä juurikin johonkin alle satasen hintaan ja meinasin sen ostaakkin, mutta taisi joku keretä ensin tai jotain semmoista. Komea keppi, vihreitä kitaroita on maailmassa aivan liian vähän. Onnea etsintään, toivottavasti löydät kitarasi! Itsekin etsin entistä ibaneziani ja voi sitä tunnetta kun löytäis sen etsityn vehkeen :)

Tattis!

Mä oon vähän kahden vaiheilla, että mitä sille tekis, jos sen takaisin saisin. Jos on oikeastikin hyvä kitara, niin lähtisin varmaan modaaman sitä ja ottaisin aktiivikäyttöön. Jos ei ole kummoinen, niin voi sitten aina nostalgiahengessä palata rämpyttelemään tuolla ja muistella, mistä on joskus aloittanut.

Kummassakin tapauksessa varsin houkutteleva vaihtoehto. :)
Decadetroll
02.08.2012 22:07:36

Vladi: Tattis!

Mä oon vähän kahden vaiheilla, että mitä sille tekis, jos sen takaisin saisin. Jos on oikeastikin hyvä kitara, niin lähtisin varmaan modaaman sitä ja ottaisin aktiivikäyttöön. Jos ei ole kummoinen, niin voi sitten aina nostalgiahengessä palata rämpyttelemään tuolla ja muistella, mistä on joskus aloittanut.

Kummassakin tapauksessa varsin houkutteleva vaihtoehto. :)

Testaus ja jos ei miellytä enää, niin seinälle muistoksi? :)

don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Vladi
03.08.2012 09:40:22

Decadetroll: Testaus ja jos ei miellytä enää, niin seinälle muistoksi? :)

Vähintään niin. Toiveena toki ois, että se olisi edelleen soittokelpoinen peli. :)
Murgo
04.08.2012 10:40:32 (muokattu 04.08.2012 10:41:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea etsintään, nostalgia on kumma juttu, vuosia sitten "turhana" hävitetty tavara tulee aina välillä mieleen että olisihan se kiva jos olisi jäljellä.

Oma ensimmäinen kitarani, akustinen Landola 70-80-luvun vaihteesta on vielä jäljellä joskin kaipaisi hiukan "laittoa" kun on kansi noussut tallan takaa "pussille".

Ensimmäisen, Rocky-merkkisen, sähkökitarani sensijaan vaihdoin pari vuosikymmentä sitten bassoon (joka on edelleen minulla), ja aina välillä olen harmitellut että olisihan se kiva muistoesine lapsuudesta jos olisi edelleen olemassa vaikka kai aika kamala ritsa olikin. Jos samanlainen jossain tulisi kohtuuhintaan vastaan niin luultavasti ostaisin ihan vain koristeeksi seinälle.

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
hallu
04.08.2012 11:03:44

Murgo: Onnea etsintään, nostalgia on kumma juttu, vuosia sitten "turhana" hävitetty tavara tulee aina välillä mieleen että olisihan se kiva jos olisi jäljellä.

Oma ensimmäinen kitarani, akustinen Landola 70-80-luvun vaihteesta on vielä jäljellä joskin kaipaisi hiukan "laittoa" kun on kansi noussut tallan takaa "pussille".

Ensimmäisen, Rocky-merkkisen, sähkökitarani sensijaan vaihdoin pari vuosikymmentä sitten bassoon (joka on edelleen minulla), ja aina välillä olen harmitellut että olisihan se kiva muistoesine lapsuudesta jos olisi edelleen olemassa vaikka kai aika kamala ritsa olikin. Jos samanlainen jossain tulisi kohtuuhintaan vastaan niin luultavasti ostaisin ihan vain koristeeksi seinälle.

Jumalauta! jätkä on aloittanut ihan samoilla kamppeilla kuin minäkin:-) itselläni oli nylon kielinen Landola ja se Rocky tuli myöhemmin taloon ja molemmat juurikin siellä -70-80lukujen taitteessa. Omat soittimeni hukkasin Rockyn modailin piloille ja Landola jäi sateeseen eli rauha heidän muistolleen.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
arppah8
04.08.2012 11:12:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole kyllä pätkääkään ikävä ekaa ritsaani. Kauhia oli se. Epiphone by Gibsonin flygari 80-luvun lopulta. Oli pakko saada kun kaverilla ja suurella sankarillani oli samanmoinen. Mutta onnea aloittajalle etsintään, toivottavasti löytyy!

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
jyrkalt
04.08.2012 11:15:09

hallu: Jumalauta! jätkä on aloittanut ihan samoilla kamppeilla kuin minäkin:-) itselläni oli nylon kielinen Landola ja se Rocky tuli myöhemmin taloon ja molemmat juurikin siellä -70-80lukujen taitteessa. Omat soittimeni hukkasin Rockyn modailin piloille ja Landola jäi sateeseen eli rauha heidän muistolleen.

Oma eka naikkari Landola sai nylonien tilalle täräskielet ja kitara siitä ei tykännyt.
Jossain teinipussikaljabileissä jossain "metsässä" hautattiin kitara lopulta maan poveen kuin ensin se oli mäiskitty kallioon tuhannen palasiksi.
Tunnelmallinen tilaisuus. Virret ja kaikki :D

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
balanced1
05.08.2012 10:09:07

Itse tuhosinjoskus 80-luvulla ekan stratokopioni Blackmore-huumassa pieksämällä sen palasiksi :D tuntui silloin hyvältä idealta :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti