Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinta kerrostalokäyttöön
1 2
-juho
02.08.2012 17:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Hakusessa olisi kerrostaloyksiössä soitteluun soveltuva putkivahvistin. Puhdasta ääntä kaipailen maksimissaan 600 euron hintaan, mutta sitä parempi mitä halvemmalla päästään. Käyn paikallisessa soitinliikkeessä sitten testailemassa, kun muutama sopiva kandidaatti löytyy. :) Sekä combot että nuppi-kaappi -setit käyvät.

Olen itse miettinyt Vox AC4TV:tä, mutta ilmeisesti kyseisessä pelissä ääni säröytyy jo alhaisilla äänenvoimmakkuuksilla? Lisäksi olen ajetellut Fenderin Gretaa (joka ilmeisesti kaipaa kaappia tuon 4" kaiuttimen takia?) tai Excelsioria.

On tämä vaikeaa tietämättömälle :)

jkourula
02.08.2012 17:20:11 (muokattu 02.08.2012 17:25:53)

Tarviitko sitä muualla kuin kotona? Jos et, niin osta Yamaha THR10.

Edit: Ai, tässä riittikin puhtaat saundit. Sitten tuo Vox on ihan mainio, kyllä se hyvin tuuttaa puhtaita kerrostalovoimakkuuksilla, säröpurkkeja en kyllä saanut toimimaan niin kivasti sen kanssa. Voxilla ois myös Night Train, joka kannattaa tsekata. ZT Lunchboxikin voisi toimia.

klobasa
02.08.2012 17:24:47

Rikstone. Erittäin kovaa laatua ja toriltakin löytyy heti yksi sopiva uusi laite.

gator
02.08.2012 17:37:04

Vinkvink:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=659744

Omaa mainosta, heh.
Tohonhan tarttee vielä kaapin lisäks.

Tosta Voxin combosta tykkäsin kyllä. Yamaha taasen oli pettymys, tosin 5-wattista versiota vaan testasin. Tulee mieleen microcube-hypetys ton ylistämisestä. Saa nähdä kuinka kauan jengi noita hehkuttaa.

Fenkullahan on myös tuollainen:
http://www.thomann.de/fi/fender_excelsion.htm

Pitäis päästä testaamaan. Youtube-clipit kuulostaa ainakin mainioilta.

benny
02.08.2012 17:53:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tai vaikka joku mallintava ja behkun truthit tai ne yamahan aktiivit. Jäis varmaan vielä rahaa ostaa kaljaa, plektroja ja pari pakettii kieliä.

shitfuck inc.
KameliFonisti
02.08.2012 17:56:45

Päivää vaan.

Itse kävin hakemassa gretan kerrostalo- ja reissuvahvistimeksi. Se toimii erittäin hyvin omalla kaiuttimella puhtailla, mutta jos luukuttaa haluaa, joutuu sen laittamaan lisäkaapin eteen. Omasta mielestäni vehkeessä on hinta ja soundi kohdillaan. Kannattaa käydä kokeilemassa. Kokeile sitten myöskin eri yksilöitä, itselläni vastaan tuli ensimmäisellä kokeilureissulla yksilö, jonka kaiutin särki todella helposti, mutta tuo omani pysyy kasassa varsin pitkään. On muuten mukavan hiljainen putkipeliksi ja soittaa vielä mainiosti aux in-iin liitettyjä laitteita.

Noista muista ei sen kummemmin ole kokemusta, vox ac4 kävi talossa, mutta lähti samanyien. Puhtailla toimii hienosti, mutta on todella äänekäs Gretaan verrattuna, ja särösaundeihin joutuisi kuitenkin laittamaan lisäkaapin eteen, kompressoituu omalla kaapilla aivan liikaa omaan makuuni.

Edelleenkin, kannattaa käydä kokeilemassa.

Ps. Gretassa ei lue fender, mikä on vain plussaa :D

Hihii, kameli.
Jucciz
02.08.2012 18:04:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin mun AC4:n teho riittää puhtaalla soundilla enemmän kuin hyvin kerrostalokäyttöön. Itse asiassa ei tuota pahemmin tohdi säröllä kerrostalossa edes soittaa. Siispä jos vaan kyseisen vehkeen soundi on sun mieleen, ihan varmasti toimii headroomin puolesta.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Krice
02.08.2012 18:59:18 (muokattu 02.08.2012 19:00:46)

Minusta ei kannata tuhlata rahaa mihinkään hernepurkkiin, vaan täysikokoinen vahvistin (pienitehoisimmasta päästä) ja sitten vaan käyttää sitä hiton volumenappia. Clean-soundit on vielä helppo juttu jos haluaa vain vähän ääntä. Yleensä kun volumenappi toimii niin, että se on portaaton äänettömästä täysille. Siihen väliin mahtuu varmasti se säätö, joka ei häiritse naapureita.

Laulava Kylätohtori
02.08.2012 19:06:18

Krice: Minusta ei kannata tuhlata rahaa mihinkään hernepurkkiin, vaan täysikokoinen vahvistin (pienitehoisimmasta päästä) ja sitten vaan käyttää sitä hiton volumenappia. Clean-soundit on vielä helppo juttu jos haluaa vain vähän ääntä. Yleensä kun volumenappi toimii niin, että se on portaaton äänettömästä täysille. Siihen väliin mahtuu varmasti se säätö, joka ei häiritse naapureita.

Olen kyllä samaa mieltä. Jos ei tarvita kuin cleaniä, niin ei pitäisi olla ongelma. Säröt on tietysti jo vähän hankalampi juttu. Esim. Bugera v22 toimii puhtailla todella hyvin myös pienillä äänenvoimakkuuksilla. (joo, se on myynnissä, mutta silti se on täysin totta. Kirjoittelin siitä jo joskus aiemmin johonkin...)

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
-juho
02.08.2012 19:25:13

Kiitoksia neuvoista. Tosiaan ainoastaan kotikäyttöön tätä vahvistinta haen, isompaa meteliä varten minulla on jo vahvistin. Ainakin tuota Voxia ja Gretaa pitää käydä kokeilemassa. Rikstonesta en aikasemmin ole kuulutkaan, pitääpä tutustua niihinkin.

Kiitokset vielä kaikille, enköhän näillä pääse jo käymään liikkeessä ilman, että tarvitsee jokainen vahvistin testata.

Gabe
02.08.2012 21:03:49

-juho: Kiitoksia neuvoista. Tosiaan ainoastaan kotikäyttöön tätä vahvistinta haen, isompaa meteliä varten minulla on jo vahvistin. Ainakin tuota Voxia ja Gretaa pitää käydä kokeilemassa. Rikstonesta en aikasemmin ole kuulutkaan, pitääpä tutustua niihinkin.

Kiitokset vielä kaikille, enköhän näillä pääse jo käymään liikkeessä ilman, että tarvitsee jokainen vahvistin testata.

Vos AC4-Blue kannattaa myös katsastaa. Marshallin Class 5-01 on paras pikkuisista putkivahvistimista mitä on vastaan tullut. Mutta ei ehkä soundillisesti mitä haet..

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Ilelee
02.08.2012 21:12:27

Mun ehdotus on H&K Tubesmeister 18. Siinä on hyvät cleanit, watit saa säädettyä 1w, 5w ja 18w. Kun cleanilla vetää niin päiväsaikaa oon soittanut jopa tolla 18w asetuksella, silloin headroomia dynaamikalle on todella paljon.

artal
02.08.2012 21:26:20

Vox AC-4:llä mennään täälläkin ja hyvin sopii kerrostaloon jos ei kovin niuhoja naapureita ole. Tuo on tosin vanha 60-lukulainen, joten en tiedä miten sama vehje kuin nykyiset pikku-Voxit.

Gabe
02.08.2012 22:22:03

artal: Vox AC-4:llä mennään täälläkin ja hyvin sopii kerrostaloon jos ei kovin niuhoja naapureita ole. Tuo on tosin vanha 60-lukulainen, joten en tiedä miten sama vehje kuin nykyiset pikku-Voxit.

Se on vähäsen äänekkäämpi kuin nämä nykymallit.

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
KooAa
02.08.2012 22:26:56

Mites Fender Champ 600. Melko edullinen ainakin.

http://www.thomann.de/fi/fender_champion_600.htm

It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon. Nothing Toulouse.
kojones
03.08.2012 07:07:45 (muokattu 03.08.2012 11:15:18)

KooAa: Mites Fender Champ 600. Melko edullinen ainakin.

http://www.thomann.de/fi/fender_champion_600.htm

Se on soundiltaan vain ihan ok, miun mielestäin.

Kyl miekin THR10:n kävisin ainakin testaamassa.

Mun kokemusten mukaan wattikin on liikaa kerrostaloon, jos ei vahvistimessa ole toimivaa master volumea tai keinokuormaa.

Oon ittekin joskus vähän soitellut.
hemmo
03.08.2012 07:46:24 (muokattu 03.08.2012 07:48:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ehdotan 1 wattista putkumarsua, jota voi suitsia vielä 0,1 wattiseksi

http://i286.photobucket.com/albums/ … s76/Marshall%20JMP-1c/JMP-1C_06.jpg

"sisäsiittoisen saamattoman paskasäkin lennosta rallattelua" -Thominisk
73nd3r
03.08.2012 10:25:27

KameliFonisti: Kokeile sitten myöskin eri yksilöitä, itselläni vastaan tuli ensimmäisellä kokeilureissulla yksilö, jonka kaiutin särki todella helposti, mutta tuo omani pysyy kasassa varsin pitkään.

Nih. Ja ihan ekat 'säröt' tehtiin hakkaamalla reikiä kaiuttimiin... mut maailma muuttuu ;)

Ääniä Fender Gretalle, Vox AC4TV:lle tai sit teet/tilaat MicroChampin eli tämmösen:
http://amps.zugster.net/projects/micro-champ

rheinone
03.08.2012 10:27:28

hemmo: ehdotan 1 wattista putkumarsua, jota voi suitsia vielä 0,1 wattiseksi

http://i286.photobucket.com/albums/ … s76/Marshall%20JMP-1c/JMP-1C_06.jpg

Näistä lähtee kyl saablarin hyvät tsöyndit.

I've got the devil in my blood tellin' me what to do. (and I'm all ears)
nikovirtala
03.08.2012 11:10:46

Pakko mainostaa. :) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=660072

Neljän Watin moodi toimii ihan kivasti himassa soitellessa.

Lähes tyhjä. - http://ikon.name
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti