Muusikoiden.net
05.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier J Mascis Jazzmaster
1 2
samikk1
20.07.2012 21:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KO peli aiheuttaa nyt syystä tai toisesta suurta kuumotusta ja mielellään kuulisin mielipiteitä kitarasta jos jollain tuo on sattunut kouraan..

Andy J.
21.07.2012 01:17:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomattavasti hintaansa parempi vekotin: parikin tuttua on moisen hankkinut, molempia olen räplännyt ja toisella soittelin useamman tunnin treenit.

Viimeistely hyvää luokkaa, kaulan reunat mukavasti pyöristetyt ja satula säädöissään. Kaulaa on maailman foorumeilla väitetty paksuksi, mutta paksuihin halkoihin tottuneelle meikäläiselle se tuntui mukavalle medium-paksuiselle kaulalle. Vibrasysteemikin toimi hyvin ihan tehtaan säädöillä, sitä lukitusnappiahan näissä halvemmissa idän vibrato-systeemeissä ei ole. Mikit kuulostivat hyvälle - nehän eivät ole perinteiset Jazzmaster-mikit, vaan P90:n tyyppiset - ja itse kuulin niissä sekä Jazzmasteria että aggressiivisempaa P90:ä.

Ainoa asia, jossa kitaran huokea hinta käy ilmi, on sähköosien laatu: mikäli potikoita ei pidä täysin avattuna, on soundi melkoisen tummma ja tunkkainen, joten potikoita soittaessa käyttävälle soitttajalle suosittelen satsausta kunnon potikoihin ja konkkiin.

Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
Ziggy Bubba
21.07.2012 02:12:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla on myös tuo sama masiina, eikä siitä ole kuin hyvää sanottavaa. Erikoinen, mutta samalla pelittävä soitin moneen hommaan.

Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
7atu
21.07.2012 07:57:20 (muokattu 21.07.2012 07:59:59)

Ihan asiallinen kitara hintaansa nähden mm. viimeistely ja soitettavuus oli hyviä, mutta kun sitä testailin niin kyllä sen huomasi että ei se ole "oikea" Jazzmaster...
Tosin tämäkin on taas niitä makuasioita ;)

"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
samikk1
21.07.2012 08:37:30

Kiitos vastanneille.. Ei ainakaan helpota kuumetta. Olen kuullut isoilta pojilta että noissa jazzmastereissa on ollut ongelmaa tallan kanssa: Kielet pomppivat herkästi pois uristaan ja kampeillessa vire meinaa kärsiä..??

elsewhere
21.07.2012 12:26:43 (muokattu 21.07.2012 12:28:20)

samikk1: Kiitos vastanneille.. Ei ainakaan helpota kuumetta. Olen kuullut isoilta pojilta että noissa jazzmastereissa on ollut ongelmaa tallan kanssa: Kielet pomppivat herkästi pois uristaan ja kampeillessa vire meinaa kärsiä..??

Tämä on kieltämättä ongelma vintagetallan kanssa jos käyttää ohuita kieliä, mutta kyseisessä Squierissa ei ole käytössä perinteistä Jazzmaster-tallaa vaan Adjusto-Matic, joten ongelmaa sen kanssa tuskin lienee. Perinteinen vintagetallakin on mainettaan parempi kunhan kielet ovat tarpeeksi paksut ja mahdollisesti jopa flatwoundit, kuten jazzmastereissa alunperin käytettiin.

~ Love broke out and I forgot it's war.
Kefiiri
22.07.2012 21:11:26

samikk1: ... kampeillessa vire meinaa kärsiä..??

Kärsiihän se Mascisillakin kun se käyttää kampea, mutta epävire ei haittaa menoa ollenkaan. Se on hienoa!

pulisong
28.07.2012 21:36:40

Jep, seinällä roikkuu, millon ei sylissä istu. Tämä vaan myi ittensä, kun Musa Fasulla kävin ostoksilla. Kaikki oli vaan niin toimivaa ilman mitään säätöä/vaihtamista. Ja en todellakaan alunperin ajatellut mitään tämän tapasta. Ja verrokkina oli puolet kalliimpia japsi/mexi fenkkuja. Tehdas säädöissä/kielillä ollut jo puoli vuotta.
Tässä mallissa on käsittääkseni vibra lähempänä tallaa, eli ei rämise eikä pompi kielet.
Tää ei oikeastaan ole mikään suora"jazzmasteri kopio", vaan paranneltu/pikkusen muokattu versio. Jos tykkää lämpimistä ja kovahkon outputin p-90 saundista, niin kannattaa kokeilla.
Saundit toimii jazzista rokkiin, hevistä en ymmärrä, mutta J.Mascishan särösirkkelöi työkseen että saattapi se siihenkin taipua.(paitsi ulkonäöltään)
Ainut ominaisuus mistä en niin innostunut ole, on sen paino. Tosin soitan vain sohvalla lojuen joten...

LepakonNahka
08.08.2012 19:22:48

Tänään tuli oma Jatsimestari taloon, täytyy yhtyä edellisiin puhujiin viimeistelystä ja säädöistä, jo paketista tullessaan lähes vireessä, nauhanpäät siistit, kaulatasku tiukka ja satula täydellisissä säädöissä. Myös vibra piti vireen ainakin maltillisemmassa kampeamisessa, divebombeja tuskin kannattaa yrittää. Lähti neljäänsataan Tampereen DLXstä, haukkuu kyllä hintansa ja päihittää monet tuplastikin kalliimmat kepit. Suosittelen!

Y3J
09.08.2012 01:26:40

Itse myös pistin tällaisen. Ennestään löytyy jo yksi Jazzmaster ja eroavat toisistaan soittimina aika lailla. Mikit tosiaan ovat ainakin jonkin verran kuumemmat ja jumbonauhojen ansiosta vaivattomampi soittaa kuin Classic Playerini. Hienoja soittimia silti kumpikin.

Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
professori
22.10.2013 23:06:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostanpas. Miten laadukkaat osat kitarassa on? Lähinnä mietin vain, että soundia ja tatsia on kyllä kehuttu paljon, ulkonäöstä puhumattakaan, mutta onko peli muuten luotettava?

"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
JTTH
23.10.2013 08:50:54

professori: Nostanpas. Miten laadukkaat osat kitarassa on? Lähinnä mietin vain, että soundia ja tatsia on kyllä kehuttu paljon, ulkonäöstä puhumattakaan, mutta onko peli muuten luotettava?

Mulla on ollut yli vuoden käytössä ja ainut harmin aiheuttaja oli talla. Kielet katkeilivat jatkuvasti. Ilmeisesti tallapalat on tehty jostain heikosta materiaalista ja niihin oli hankautunut rösöjä. Vaihdoin tallan ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

professori
29.12.2013 13:32:10

Vieläkin kovasti syyhyttää testata kyseistä peliä, pelkkää hyväähän tuosta on tullut luettua ja kuultua. Torilta mulle tuota tarjottiin, mutta varsinaisesti en ole vielä päässyt kitaraa hypistelemään. Seuraavia jutskia mä tuumin, absoluuttisia totuuksia tietysti ette voi antaa mutta subjektiiviset näkemykset ajanee asiaansa:

1) Miten hyvin tuo kitara pitää virettä, olettaen ettei ole ihan kiljuissa säädöissä? Pitääkö vibrakampi jättää suosiolla pois pelistä, jos mielii keikoilla olla vireessä?

2) Kaulan paksuus - sopiiko hyvin pienikätisille, kuten meikäläiselle

3) Kielet - meikä on niin tottunut 54-11 settiin, etten nykyään tykkää milään muulla paksuudella soitakaan. Tuleeko tallan kanssa enemmän ongelmia näin paksun setin kanssa?

4) Noi mikit, noi mikit. YouTuben videoista meikälle ei ihan aukea, että miten paksua vallia nuista on odotettavissa. Hommaa hämää lisää noi rhythm- ja lead circuitit. Periaatteessa ois tärkeetä saada aika humpparimaiset mikit, mutta onko nämä Jazzmasterin mikit aika lailla sinnepäin vai miten paha pettymys tulee, jos tavoitteena on nimenomaan päästä pois perinteisten Telecastereiden ja Stratocastereiden ohuesta soundista veke? Meikäläisen bändissä ainoana kitaristina kun musatyyli vaatii aika paksua tuhnua. Siksipä juurikin luovun Stratostani ja Telestäni, kun menee ihan liian rautalangaksi pörinät. Toisaalta, vetäähän se J. Mascis myös itekseen Dino jr:ssa, eikä se ainakaan pahalta sirkkeliltä kuulosta...

"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | https://soundcloud.com/fubear
LepakonNahka
30.12.2013 15:47:47 (muokattu 30.12.2013 15:49:38)

professori: Vieläkin kovasti syyhyttää testata kyseistä peliä, pelkkää hyväähän tuosta on tullut luettua ja kuultua. Torilta mulle tuota tarjottiin, mutta varsinaisesti en ole vielä päässyt kitaraa hypistelemään. Seuraavia jutskia mä tuumin, absoluuttisia totuuksia tietysti ette voi antaa mutta subjektiiviset näkemykset ajanee asiaansa:

1) Hyvin, itse olen nyt vuoden verran tuolla soitellut ja toimii. Kampea saa käyttää, mutta kuten yllä mainitsin, herrasmiesmäisesti.

2) Aika ohut, oiskohan joku C. Itseä aluksi epäilytti, isokätinen kun olen, mutta paljastuikin oikein mukavaksi.

3) Mulla on tuo sama setti kiinni ja toimii vallan mainiosti. Ainoa mihin en ollut tyytyväinen oli alkuperäinen TOM, sen kun vaihtoi Gotohin vastaavaan niin valituksen aiheet katosivat. Jotain särinöitä siinä kiinanpojan tekeleessä oli. Heitin kuikkaan.

4) Perussoundi on läski, rouhea... mitä näitä nyt on. P-90 kuulostaa P-90ltä. Nuohan on vielä perus Jazzmasterin mikkejä hieman kuumemmat, eli lähempänä sitä humpparia. En silti voi väittää että niillä humpparia korvaisi, mutta ykskelaisista tuo on askel siihen suuntaan, jopa harppaus.

Myös rhythm/lead -piirit ovat oikeasti käyttökelpoiset, olin happo/folkrock bändissä ainoana kitaristina ja komppailuun se rytmipiiri toimi juuri niinkuin piti, leadista sai sitten kirkkaammat sävyt.

Itse tykkään alkuperäismikeistä, vaikka omastani olenkin ne vaihtanut telen mikkeihin. P-90set odottavat nyt työhuoneen pöydällä toisen Jazzmaster-henkisen pelin valmistumista.

Toivottavasti auttaa päätöksenteossa, suosittelen kyllä kyseista kitaraa lämpimästi.

Myrkky Nuoli
30.12.2013 16:49:57

Täytyy sanoa Jazzmastereista noin yleisesti ottaen, että se vibrasysteemi on oikeesti mainettaan parempi, minun mielestä ylivoimaisesti paras systeemi mitä on poislukien floikat ym. hevihommat, joista mulla ei oo kokemusta, mutta ovat varmasti teknisesti erinomaisia.

Sillä ei edes VOI tehdä divebombeja kun se liikkumavara on niin pieni. Kuitenkin selkeesti isompaa liikettä sillä saa kuin Bigsbyllä. Tatsi on todella löysä, se on ihan kuin käden jatke, jota saa huoletta veivata. Stratossa en oo ikinä päässyt millään säädöillä lähellekään sitä ihanaa lerpatusfiilistä kammetessa. Se efekti on juuri tuon portaattomuuden ja löysyyden ansiosta todella, todella surf, eikä sillä kannata mitään ihmetemppuja edes yrittää. Itse remmon sitä aina joko lyhyitä aikoja todella raivokkaasti vuorotellen sekä ylös, että alas tai sitten semmosta surf-fiilistelyä. Vire ei oo moksiskaan. Ei kylläkään tämä nimenomainen kitara vaan itse tekemäni Jazzmaster mustangin tallalla. Jos talla on passeli, satula on hyvä ja säädöt ok niin teknisesti tuo on erittäin toimiva kokonaisuus. Nothing more to it.

Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
professori
30.12.2013 17:47:07

Toivottavasti auttaa päätöksenteossa, suosittelen kyllä kyseista kitaraa lämpimästi.

Kiitos, antaa kyllä toivoa että tässä saattas mulle kakkoskitara olla paikallaan. Alunperin mulla oli mielessä Mustang joka maksaa 3 kertaa enemmän, siinä vaikuttas olevan speksit just eikä melkein mutta hinta on kyllä aika kova, varsinkin jos myynti torilla etenee yhtä verkkaisesti kuin nyt. Eniten tossa Mascisissa kuumottaa noi mikit, koska aika paksua soundia sais olla, mutta ilmeisesti siitä ei kannattas huolia. Ja toisaalta vaihtelu on hyvä homma, koska ykköskitarana mulla on juurikin niin paksua meininkiä kun ykköskitarassani haluan. Ja siis... onhan tää kyseinen jatsimestari ehkä seksikkäin kitara evör.

Ja taas sitä mennään gasin kanssa... no, vielä pitäs muutama viikko jaksaa että pääsee varsinaisesti testaamaan. Sittenhän sen vasta tietää, vaikka hyvät merkit onkin ilmassa.

Täytyy sanoa Jazzmastereista noin yleisesti ottaen, että se vibrasysteemi on oikeesti mainettaan parempi...

Koskeeko tätä J. Mascis-kitaraa? Eiks tässä kyseisessä Squjussa ole aika epätyypillinen talla Jazzmastereille. Vibrakampi itelleni ei ole mikään välttämättömyys, mutta jos saa säädettyä niin että pitää virettä, niin onhan sillä viimeistään keikan viimeisessä biisissä hauska revitellä.

"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | https://soundcloud.com/fubear
elsewhere
30.12.2013 17:52:56

1) Miten hyvin tuo kitara pitää virettä, olettaen ettei ole ihan kiljuissa säädöissä? Pitääkö vibrakampi jättää suosiolla pois pelistä, jos mielii keikoilla olla vireessä?

Minulla toimii mainiosti ja pitää kotisoittelulla vireen varsin mukavasti, ja käytän vibraa kohtuullisen aggressiivisesti. Kokemusta on myös mm. Squierin stratosta, joka oli tässä suhteessa onneton peli, mutta JMJM on palvellut aika luotettavasti. Itse en epäröisi ottaa keikalle mukaan.

2) Kaulan paksuus - sopiiko hyvin pienikätisille, kuten meikäläiselle

Se on tietysti makuasia, mutta omaan lapaseen sopii hyvin, ja minulla on kohtuullisen pienet kädet.

3) Kielet - meikä on niin tottunut 54-11 settiin, etten nykyään tykkää milään muulla paksuudella soitakaan. Tuleeko tallan kanssa enemmän ongelmia näin paksun setin kanssa?

Tähän en osaa vastata, itselläni on 10-46-setti kiinni ja se ei ainakaan ole aiheuttanut mitään ongelmia.

4) Noi mikit, noi mikit. YouTuben videoista meikälle ei ihan aukea, että miten paksua vallia nuista on odotettavissa. Hommaa hämää lisää noi rhythm- ja lead circuitit. Periaatteessa ois tärkeetä saada aika humpparimaiset mikit, mutta onko nämä Jazzmasterin mikit aika lailla sinnepäin vai miten paha pettymys tulee, jos tavoitteena on nimenomaan päästä pois perinteisten Telecastereiden ja Stratocastereiden ohuesta soundista veke? Meikäläisen bändissä ainoana kitaristina kun musatyyli vaatii aika paksua tuhnua. Siksipä juurikin luovun Stratostani ja Telestäni, kun menee ihan liian rautalangaksi pörinät. Toisaalta, vetäähän se J. Mascis myös itekseen Dino jr:ssa, eikä se ainakaan pahalta sirkkeliltä kuulosta...

Aika tummat ne minun korvaani ovat ja tykkäävät kovin fuzzist. Niissä on myös aika paljon sellaista "massaa" verrattuna vaikka tuohon japsiteleeni, tai japsijazzmasteriin. Ei tarvitse pelätä, että se teleltä kuulostaa, vaikka omanlaistaan twangia tästä löytyykin. Cleaneista tykkään myös paljon, siinä on sellaista mukavaa jykevyyttä. Kevin Shields muuten veteli myös tällaisella livenä, ja sen miehen luulisi hallitsevan äänivallit :)

Toi rhythm circuit (mikähän se olisi suomeksi, rytmipiiri kuulostaa musiikkileikkikoululta) ei, yllättävää kyllä, kuulosta omaan korvaani kovinkaan erilaiselta. Mulla on myös japanilaiset jaguar ja jazzmaster, ja niissä se on selkeästi tummempi, mutta JMJM:ssä se toimii lähinnä vaan kätevästi pikavalittavina erilaisina asetuksina. Saattaa siinä pieni ero olla, mutta ei sellainen, että siitä olisi kauhean tietoinen.

~ Love broke out and I forgot it's war.
Myrkky Nuoli
01.01.2014 01:07:37 (muokattu 01.01.2014 01:09:46)

professori: Koskeeko tätä J. Mascis-kitaraa?

Ei, ei oo kokemusta siitä. Sen takia ymppäsin tuon "yleensä" setin. Ihan perus TOM-tallaltahan toi näyttää mikä tossa on, eli siihen ei saavaihdettuakan jazzmasterin tai mustangin tallaa ilman puutöitä. Järki sanoo, että tuo pitää virettä ihan yhtä hyvin kuin Bigsby, eli ei pidä, mutta ymmärtääkseni tuo on semmosessa maineessa, että se pitää hyvin vireen, joten no comments! Jos ei pidäkään niin rullatalla ratkasee pelin.

Noista kielistä: Nyrkkisääntö jazzmastereiden kanssa on, että mitä paksummat kielet, sitä paremmin toimii. Ainoastaan satulaurat voi olla liian kapeat, mutta tokkopa nekään ja äkkiäpä niitä leventää jos ovat. Jazzmasterissa soittotatsi on myös muita fendereitä lörpömpi ja oon kokenut, että yseillä ei tee kirjaimellisesti mitään, kympit on spaghettia ja .11 kohilla vasta alkaa tapahtua.

Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
professori
09.01.2014 15:16:28

Pistinpä tuohon lähiliikkeeseen nyt tilaukseen yhden, että pääsee testaamaan. Toivottavasti sattuu hyvä yksilö kohdalle, vois vaikka ostaakin, sillä ei kai tuo 440e uudesta kitarasta nyt niin huono hinta ole, vaikka torilta saattas satkun halvemmalla saadakin.

Innolla odotan, kovan gasin olen tähän ainakin kerennyt jo kehittää.. :D

Laulava Kylätohtori
09.01.2014 15:19:09

professori: Pistinpä tuohon lähiliikkeeseen nyt tilaukseen yhden, että pääsee testaamaan. Toivottavasti sattuu hyvä yksilö kohdalle, vois vaikka ostaakin, sillä ei kai tuo 440e uudesta kitarasta nyt niin huono hinta ole, vaikka torilta saattas satkun halvemmalla saadakin.

Innolla odotan, kovan gasin olen tähän ainakin kerennyt jo kehittää.. :D

Torillakin olisi ollut tuollainen reiluun kolmeen sataan, mutta se ei tosin tainnut olla siellä teillä päin...

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti