Muusikoiden.net
03.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha G100 - 115 II
1
Sotmest12
05.07.2012 18:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vanhemmalla iällä herätellyt uudestaan joskus nuorena kokeilemaani kitaransoittoharrastusta. Kitara on hankittuna (Stratocaster) ja MacBookAir tietokone jossa Garageband ohjelma ja hyvät kajarit. Kuvittelin ensin pärjääväni ja pärjäsinkin vähän aikaa ko. kamoilla mutta nyt tarjolla olisi otsikonmukainen vahvistin. Taitaa olla aika stydi stärkkäri mutta kuten Sulo Vilen toteasi, kun halvalla sain ;) Olisko tuo kyseinen vahvistin siis ok. tällaiseen kotiharjoittelijan käyttöön..?? Tietty suunnitelmissa olisi oppia enemmänkin ja kuka tietää pääsis joidenkin kavereiden kanssa jotka soittavat skittaa vähän reenailemaan..?? Eli mitä pahaa / hyvää sanottavaa ko. vahvistimesta tällaisen amatöörin kannalta?? ;)

hallu
05.07.2012 20:06:51

Itselläni ei ole näppituntumaa tuohon vahvistimeen eli en siis ole sellaista soittanut. Olet siis ostanut sellaisen jo? onko soundit omasta mielestäsi paikoillaan? minulla on semmoinen muistikuva, että nimim. fox olisi tuon vahvistimen joskus maininnut olevan yksi oman lajinsa klassikkoja ajalta jolloin miehet oli rautaa ja laivat oli puuta hiiohoi;-) viidentoista tuuman hägäristä pisäisi ainakin sitä botnea alapäähän löytyä.

Itse vähän luulen, että tuo voi kuulua ns. "löytöjen" alaluokkaan.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Sotmest12
05.07.2012 21:15:09

hallu: Itselläni ei ole näppituntumaa tuohon vahvistimeen eli en siis ole sellaista soittanut. Olet siis ostanut sellaisen jo? onko soundit omasta mielestäsi paikoillaan? minulla on semmoinen muistikuva, että nimim. fox olisi tuon vahvistimen joskus maininnut olevan yksi oman lajinsa klassikkoja ajalta jolloin miehet oli rautaa ja laivat oli puuta hiiohoi;-) viidentoista tuuman hägäristä pisäisi ainakin sitä botnea alapäähän löytyä.

No, itse asiassa tein kaupat tuollaisesta jo mutta saan sen vasta ens viikolla. En ole päässyt testaamaan. Empä juuri osaisi kauheasti testatakkaan, siis kun ei tiedä esim. mihin verrata ja miltä sen pitäisi kuulostaa. Luin kyllä pitkin netistä löytämistäni jutuista jotain siitä, että siinä on puhtaat saundit. En tiedä käsitinkö oikein että jos haluaa "säröä" tms. niin olisi hankittava jonkin sortin vehjes sitä varten. Lähinnä vaan kiinnostaa etten ostanut aivan p...skaa? Todennäköisesti se on minulle kuin "helmiä sioille" joka tapauksessa :) Saa kait sen jobattua eteenpäin jos se ei jostain syystä tyydytä. Mutta oletan ja odotan että se täyttää minun tarpeet paremmin kuin hyvin ;)

Type
05.07.2012 23:46:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus B100 ja se ainakin oli hyvän kuuloinen vahvari. Taitaa tuossa G100 mallissa joku sisäänrakennettu särökanavakin olla, mutta todennäköisesti pääset parempaan lopputulokseen jollain erillisellä säröpurkilla.

fox
06.07.2012 02:06:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itselläni ei ole näppituntumaa tuohon vahvistimeen eli en siis ole sellaista soittanut. Olet siis ostanut sellaisen jo? onko soundit omasta mielestäsi paikoillaan? minulla on semmoinen muistikuva, että nimim. fox olisi tuon vahvistimen joskus maininnut olevan yksi oman lajinsa klassikkoja ajalta jolloin miehet oli rautaa ja laivat oli puuta hiiohoi;-) viidentoista tuuman hägäristä pisäisi ainakin sitä botnea alapäähän löytyä.

Tuosta vähän juttua, haulla löytyy enemmältikin. ;)
Ei oikeasti ollenkaan hullumpi vahvistin tuo.
http://www.jazzguitar.be/forum/guit … er-yamaha-g100-yamaha-g50-amps.html

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
06.07.2012 02:09:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Type: Mulla oli joskus B100 ja se ainakin oli hyvän kuuloinen vahvari. Taitaa tuossa G100 mallissa joku sisäänrakennettu särökanavakin olla, mutta todennäköisesti pääset parempaan lopputulokseen jollain erillisellä säröpurkilla.

Eipähän nuo kovin "hienostuneita" yleensä ole nuo sisäänrakennetut säröttimet.. Eipä siellä "halvimmassa toteutuksessa" ole juuri muuta kuin klippausdiodit, eikä ne fiinimmätkään toteutukset kyllä mitään kunnon spedua voita.. ;)

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Y3J
06.07.2012 05:41:58 (muokattu 06.07.2012 05:42:20)

Kaverillani on tuo yksikaiuttiminen versio ja itseltäni löytyy jostain varaston nurkasta 212-versio joka on kertynyt joltain sukulaiselta. Oli maannut siis ties missä pakkasissa muutamia vuosia, mutta toimi silti hyvin kun vähän suihkautti lampunkantaöljyä potikoihin. Kaikenkaikkiaan miellyttävät puhtaat saundit, särökanava aika käyttökelvoton, parempi säröpurkin kanssa. Jos saat edullisesti niin hankkimisen arvoinen kalu.

Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
Sotmest12
06.07.2012 08:55:19

Kiitos vastauksista ja kommenteista. Joku taisi sanoa, että jos hyvään hintaan saa niin kannattaa hankkia. Sain sen niin hyvään hintaan, että en edes kehtaa sanoa... No, sanotaan nyt sitten, 50€ kotiin tuotuna! Minusta on vaan niin sopuhinta tällaiselle aloittelijalle ja vähän liiankin hyvä vahvistin mutta kuten sanoin hinta ja se että se alkaa olla jo puoliksi vintagea / keräilylöytö ratkaisi miksi ostin ko. härpäkkeen. Ja vielä; sen särö pedaalinhan saa siihen hankittua kohtuu hintaan myös myöhemminkin. Luin nimittäin että se tosiaan on niin puhdas ääninen vahvistin että tulen kyllä tarvitsemaan vähän efektejä. Mm. sopivan rösöinen rock/blues saundi pitäisi saada ulos siitä tyyppiä Lynyrd Skynyrd..??

Jii-Gee
06.07.2012 09:27:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sotmest12: se tosiaan on niin puhdas ääninen vahvistin että tulen kyllä tarvitsemaan vähän efektejä..

Ja jos lähtökohta on että

Olen aloittanut vanhoilla päivilläni (47v) harjittelemaan vähän kitaran soittoa. Tavoitteena olisi säestää helppoja biisejä omaksi iloksi ja vaikkapa vieraiden tai.. ..mutta kivaa opetella taas.

niin luulisin että jostain multiefektistä tod näk vois olla sulle paljonkin iloa !!?

Vaikka tällanen vehjes;
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=644234

Ei noi efektit / saundit ihan täysin 100% 'oikeaa asiaa' vastaa, mutta toki niinpal sinpäin että välttäisi tossa käytössä oikein hyvin.

Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti