Muusikoiden.net
10.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender ProSonic
1
Laulava Kylätohtori
29.06.2012 14:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla yritin, mutta eipä tullut muuta kuin muutama "mahtavaa" ylistys muutamassa sivulauseessa..

Super-Sonicia vähän katsellut sillä silmällä, mutta nyt tuli vastaan ilmeisesti SS:n edeltäjä eli Prosonic.

Kehuvat, että hyvät kliinit ja hyvät säröt ym., mutta minkälainen vehje tuo mahtaa olla? Tuota ei pääse mihinkään testaamaan, joten olisin käyttäjien kokemuksista kiitollinen.

Miten 2x10" vaikuttaa saundiin? Tyhmä ei edes huomaisi eroa 2x12"??
Sopiiko kotisoitteluun kovuuden puolesta, siis omakotitaloon, jossa voi avata volumea vähän reilummin?
Jotain muuta, mitä?

Ja se hinta? Mitä tuollaisesta kannattaa maksaa?

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. - Trying is the first step towards failure.
Urho
30.06.2012 12:38:19

En osaa tosta combosta sanoa, mutta mulla on toi Prosonicin nuppiversio. Ja siinä on kyllä erittäin hyvä kliini, varsinkin class A modessa telefunken putkella ja yksikelaisilla..

Särökanavaa en ole paljon käyttänyt, mutta ei siinäkään mitään vikaa ole. Gain 1 ja 2 potikoiden suhteella saa säädettyä kompression määrää. Särökanavan soundiin vaikuttaa putket ja elementit aika paljon.

Ääntä näistä kyllä lähtee, mutta kuulostaa hyvältä pienemmälläkin volumella.

Pääteputkia ostaessa kannattaa huomioida että nämä on biasoitu aika pirun kuumaksi, olen itse pistänyt lisäksi tietokoneen tuulettimen kierrätämään ilmaa.

Noita comboja on jossain 1000 kieppeillä myyty, ovat suht harvinaisia täälläpäin.

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits. - Albert Einstein
benny
30.06.2012 19:10:23 (muokattu 30.06.2012 19:29:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun DLX Music oli vielä joskus 2002 tms. Kaisaniemessä, niin tuli testattua Prosonic -komboa Gothic Lessulla ja oli se aika messevä laite. Pakko sanoa, että ko. kombo on jokusen kerran palanut öisin uniini ja tuottanut kaasutusta. Kuten ylempänä todettiin, niin täällä pohjolassa surkeasti on näkynyt niitä. Jos tulee vastaan, niin kannattaa ostaa, onhan se Fenderin high gain-vaffari.

shitfuck inc.
Laulava Kylätohtori
02.07.2012 13:37:44

Hyviä kommentteja, thanks.

Kyllähän tuo kiinnostaisi. Tuolla sellainen olisi 1300 hintaan, mikä mielestäni on vähän ehkä liian kova. Harmi, vain ettei mihinkään pääsee testaamaan, eikä tuon hintaluokan vehjettä viitsi sokkona ostaa....

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. - Trying is the first step towards failure.
Crate
28.08.2012 20:36:59

Olen heinäkuusta lähtien ollut erittäin onnellinen prosonicin omistaja. Vaihdoin egnater tweaker kt88 nupin siihen enkä ole katunut päivääkään. Egnater oli helkutin hyvä laite mutta luonetta siitä ei löytynyt nimeksikään. Ajelin 300km suuntaan hakemaan prosonicia. Kokeilin laitetta paikan päällä ja ensimmäisistä soinnuista lähtien olin myyty.

Omani on 2x10 versio. Kaiku on todella hyvä. Kliinit ovat erittäin hyvät ja se särö, se on aivan mahtava. 2x10 kuulostaa isolta. Säätämällä saat särökanavalta mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Mitään hajua ei ole putkien iästä mutta hyvin rokkaa. Painoa löytyy 27 kiloa mutta muuten vahvistin on erittäin kompakti. Itse maksaisin kyseisestä vahvistimesta 1300 euroa heittämällä nyt kun tiedän kuinka loistava laite on kyseessä. Mutta kyllä todellinen arvo on varmaan lähempänä 1000 euroa. Combo, jonka sain käsiini oli torilla myynnissä 1100 eurolla.

Vahvistin on pullollaan hyviä ominaisuuksia, kuten rectifier switch josta saa valittua 3 eri asetuksesta mieluisan. Pieni varoitukse sana. Vahvistin soi kovaaaa kuin perkele mökää riittää mihin vain mutta tämän vahvarin hienous piilee siinä että saat rapeet saundit erittäin pienillä volyymeillä. Putkiahan tässä vehkeessä on runsaasti 5 etusessa 2 päätteessä 1 kaiulle ja 1 tasasuuntaaja.

Suosittelen erittäin lämpimästi laitetta. Kokeilla kannattaa kyllä. Olen soittanut muutamat pidemmät sessiot mutta en ole huomannut mitään kuummnemisongelmaa. Toki putket lämpee aina muttei todellakaan mitään tavatonta. Näiden hinnoittelu on tosiaan vähän ongelmallista, sillä harvinaisia ovat täällä pohjolassa ja listahinta markka aikana oli yli 17 000 (jenkeissä 1 995$).

Minä uskallan ainakin varauksettomasti kehua vahvistinta. Etsin comboa, joka kuullostaisi isolta omaisi särökanavan josta irtoaa keveyt rosot aina ulvoviin liideihin asti. Kliini kanavakin saisi olla dynamiittia. Hyvä kaiku olisi iso plussa. Prosonic täyttää nämä kaikki kriteerit.

aristoteles666
28.08.2012 23:33:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

me myytiin jollain 11 000 mk:lla, f-musiikki.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Rajapatsas
15.12.2013 18:34:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla näyttää yksi olevan myynnissä. Suosittelen lämpimästi, huikea vekotin. Profiilissa linkkiä biisiin, missä suurin osa kitaroista on vedetty Prosonicilla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti