Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkicombon hankinta
1 2
mr-brownstone
07.08.2012 14:04:38 (muokattu 07.08.2012 14:09:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette muuten Vintage Modernista verrattuna JCM900 ja Marshall JCM2000 TSL60? Onko näin mitä olen kuullut että tosiaan VM:stä ei irtoa gania rankempaan menoon ja tuo Modern osa on nimestä harhaan johtava? Studiossa olen VM comboa soittanut ja melko mehevät cruch soundit Rock menoon irtosi mutta ei tullut kokeiltua paljonko siitä gainia irtoaa. Mutta mitään High-gain tykitintä en todellakaan etsi vaan sitä kunnon Rock-konetta!
 
Rock N Roll Never Dies!!
Laulava Kylätohtori
07.08.2012 14:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Mitäs mieltä olette muuten Vintage Modernista verrattuna JCM900 ja Marshall JCM2000 TSL60? Onko näin mitä olen kuullut että tosiaan VM:stä ei irtoa gania rankempaan menoon ja tuo Modern osa on nimestä harhaan johtava? Studiossa olen VM comboa soittanut ja melko mehevät cruch soundit Rock menoon irtosi mutta ei tullut kokeiltua paljonko siitä gainia irtoaa. Mutta mitään High-gain tykitintä en todellakaan etsi vaan sitä kunnon Rock-konetta!
 
Eipä VM:stä mitään higain-säröjä saa. Käsittääkseni LDR on vähän kuin vintage ja HDR enemmän moderni. Mutta kyllä siitä rockiin pitäisi riittävästi säröä saada...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mr-brownstone
07.08.2012 14:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää suuresti siltä että VM lähtee mukaan ostoskoriin! Olen ajatellut jos ostaisin 2x12 kaapin ellei 4x12 suht. halvalla löydy. Mielessä pyörähti jos säästäisin rahaa ja ostaisin HB:n G212 2x12, mutta siitä on kuulunut niin ristiriitaista puhetta ja Harley Bentonin laatu tunnetaan ,mutta onhan siinä sentään Celestionin elementit, joten hyvin ristiriitaiset tuntemukset kyseistä laitetta kohtaa on. Onko kokemuksia?
Tietävät heittelisittekö ehdotuksena hyviksi todettuja kaappeja kyseisen laitteen kanssa . Kiitos! :)
 
Rock N Roll Never Dies!!
jniska
07.08.2012 14:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VM:stä lähtee kyllä aika high gainiakin, jos niin haluaa. LDR-moodi on normi rokki-touhuihin vähän turhan mieto, HDR-moodi taas turhan suriseva. Jos vertaa vaikka johonkin JMP tai JCM 800 äänimaailmaan, on VM aika ohutsaundinen ja siitä puuttuu sitä Marshallin keski-alueen röytöä.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Vainottu
07.08.2012 15:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Näyttää suuresti siltä että VM lähtee mukaan ostoskoriin! Olen ajatellut jos ostaisin 2x12 kaapin ellei 4x12 suht. halvalla löydy. Mielessä pyörähti jos säästäisin rahaa ja ostaisin HB:n G212 2x12, mutta siitä on kuulunut niin ristiriitaista puhetta ja Harley Bentonin laatu tunnetaan ,mutta onhan siinä sentään Celestionin elementit, joten hyvin ristiriitaiset tuntemukset kyseistä laitetta kohtaa on. Onko kokemuksia?
Tietävät heittelisittekö ehdotuksena hyviksi todettuja kaappeja kyseisen laitteen kanssa . Kiitos! :)

 
Mä olen ehkä vuoden verran soitellut Harley Bentonin kaapilla. Siis tämä vintage versio jossa V30 elementit. Olen ollut tuohon tyytyväinen. Hintaluokassaan ihan pirun hyvä laitos. Pinnoitteet on vähän heppoiset mutta tuon Thomannin kaappipussin kanssa roudaaminen onnistuu ihan mukavasti. Eikä pienet lommot ainakaan mua haittaa.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Painajaismainen
07.08.2012 16:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin Blues DeVilleä suosittelen lämpimästi. Vahvistimen särö itsessään ei kasariheviin riitä, mutta kaveriksi hommaat vaikkapa MI Audion Crunch Boxin, kuten itsellänikin on. Tuon setin soundi on aivan täydellinen ja todella monipuolinen. Fenderissä itsessään on aivan loistava puhdas soundi ja todella nättiä pikkuruttua saa irti helposti, loput sitten Crunch Boxista.
 
Blues DeVille on aivan järjettömän äänekäs vehje. Olen avannut mastervolaa maksimissaan neloseen asti.
 
Blues DeVillet pyörii torilla noin 600€ hintaluokassa ja Crunch Boxia saa satkulla.
 
sepisti
07.08.2012 16:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Blues DeVille on aivan järjettömän äänekäs vehje. Olen avannut mastervolaa maksimissaan neloseen asti, jolloin vahvistin on käytännössä jo täysillä...
 
Minkä takia jengi puhuu noista potikoiden asennoista joinain tehon mittareina? BD on kyllä äänekäs laite ja sitä en kiellä.
 
Laulava Kylätohtori
07.08.2012 17:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Fenderin Blues DeVilleä suosittelen lämpimästi. Vahvistimen särö itsessään ei kasariheviin riitä, mutta kaveriksi hommaat vaikkapa MI Audion Crunch Boxin, kuten itsellänikin on. Tuon setin soundi on aivan täydellinen ja todella monipuolinen. Fenderissä itsessään on aivan loistava puhdas soundi ja todella nättiä pikkuruttua saa irti helposti, loput sitten Crunch Boxista.
 
Blues DeVille on aivan järjettömän äänekäs vehje. Olen avannut mastervolaa maksimissaan neloseen asti.
 
Blues DeVillet pyörii torilla noin 600€ hintaluokassa ja Crunch Boxia saa satkulla.

 
Mulla on Blues Deluxe ja MI Audion Crunch Box - toimii. Täytyy vielä kokeilla 18 voltilla, kun saa kunnon virtalähteen. Vahvasti uskon, että soundi vielä paranee. Näin ainakin Maxonin VOP9:llä 18 voltin asetuksella....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jii.haanpaa
07.08.2012 17:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Saa combojakin ehdotella, ei ole kokonaan pois suljettu vaihtoehto :)
 
"Mötley Crüe, Gnr,Aerosmith jne sekä myös hiukan raskaampaakin musiikkia kuten Metallica,Megadeth, jne. "
 
Ehdottelin siis aikaisemmin näihin tunnelmiin Marsun Silver Jubileelaista. Kombot osuvat jotakuinkin budjettiin. Noissa on kajareina brittiläiset, verkkolegendojen mukaan ei-aivan-niin-kirpeät V30:t. EQU-osasto on epämarsumaiseen tapaan sellainen, että niillä potikoilla on ihan oikeasti jopa jotakin vaikutusta ja soundin saa väänneltyä moneen malliin. Marsumiddleä löytyy, mutta skuupatumpaakin irtoaa tarpeen vaatiessa. Sekin noissa on plussaa, että ne kuulostavat myös hiljaa soitettuina hyviltä.
 
Mitäs mieltä muut raatilaiset?
 
hallu
07.08.2012 21:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Fenderin Blues DeVilleä suosittelen lämpimästi. Vahvistimen särö itsessään ei kasariheviin riitä, mutta kaveriksi hommaat vaikkapa MI Audion Crunch Boxin, kuten itsellänikin on. Tuon setin soundi on aivan täydellinen ja todella monipuolinen. Fenderissä itsessään on aivan loistava puhdas soundi ja todella nättiä pikkuruttua saa irti helposti, loput sitten Crunch Boxista.
 
Blues DeVille on aivan järjettömän äänekäs vehje. Olen avannut mastervolaa maksimissaan neloseen asti.
 
Blues DeVillet pyörii torilla noin 600€ hintaluokassa ja Crunch Boxia saa satkulla.

 
Isellänikin tuo BluesDeVille ja joo onhan se hyvä. Mun mielestä siinä on ihan hyvät säröt, mutta sattumalta keksin käyttää kompressoria jolla sitä voi yliohjata ja tiukentaa ja lähtee semmoset acdct, että oksat pois:).
 
Itsekään en ole volaa ja masteria voinut ruuvailla kovin auki (vittumaisia nuo lineaariset potikat), mutta tuossa nelosen tietämissähän siinä on likipitäen kaikki äänenpaine jo pelissä ja siitä eteenpäin vain särö lisääntyy ja äänenpaine vain vähän. Itse olen aikeissa seuraavassa huollossa vaihdattaa sekä master että volapotikan logaritmiseksi,kun sillä ei kuulemma ole soundin kannalta merkitystä on vaan vähän helpompi käyttää.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «