Muusikoiden.net
10.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Indonesialainen tai kiinalainen fenderi
1 2
hallu
06.06.2012 22:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin tänään aivan ihan Fender startocasterin. Body kolmesta palasta (ehkä saarnia tai jotain, mutta kauniisti kopiseva kun sitä koputteli ja painoi korvan kiinni runkoon). Natural väritys eli ei väriä ollenkaan vain pelkkä lakka. Kaulassa v- profiili ja radiusta en tiedä, mutta tuntui joltain yhdeksän ja puoli tuumaiselta. Seymour Duncanin yksikelaiset mikit ja kaulan vaahtera jotain käsittämättömän hyvännäköistä linnunsilmää tai jotain, jota korosti vielä vaahteraotelautaan epätyypilliset vaaleat helmiäis esemamerkit. Akustisesti hypistellessä fiilis oli todella ihana (olen ihan kaasuissa ja rakastunut).

Ainoat miinukset jotka kiinnitti huomiota oli valmistusmaa kaukoitä (indonesia tai kiina tai joku en muista), ei ollut fenderin orkkismikit, kaula oli semmoinen satiinilakattu ja hinta oli liian halpa noin hyväksi kitaraksi.

Perkele, justiinsa kun mun ei pitänyt enää ostaa kitaraa tai ainakin se olisi ollut Gibson tai Yamaha. Pliis kiltit tiputtakaa mut maan pinnalle ennen kuin menen ostamaan sen ja räydyn moraalisessa krapulassa ja syyllisyydessä.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
naavanka_
06.06.2012 22:50:10

Mitä ihmeen väliä sillä valmistusmaalla on jos kapula kuitenkin soi hyvin ja tuntuu handuun sopivalta?

Saatanan saatana taas..

No pads, no helmets, just balls.
kiriminni
06.06.2012 23:01:52

Hallu nähnyt unta?
Minkäsmerkkinen ja hintanen tuo on?Liikkeessä?
Speksit kuulosti ihan hyvältä.Ja jos kitara alkaa juttelemaan niin sittenhän se on ostettava.

What you got is all you need.
lonelyplayer
06.06.2012 23:05:24

Kannattaa vaan pitää kiinni niistä vanhoista Fenkuista... älkää myykö, alkaa hinnat nousta.

WinterMad
06.06.2012 23:30:48

Fender Lite Ash Stratocaster, Koreassa väsättyjä..
Tässäpä jonkun artikkeli kitaraan liittyen: http://muusikoiden.net/artikkelit/572

Confidentum
06.06.2012 23:31:27

Oliko se näitä Lite Ash Stratoja http://muusikoiden.net/artikkelit/572
Hinta/saantosuhteeltaan minusta ihan bueno. Itse sitä maalia kaipaan bodyyn, joten jäi taannoin tuommonen ostamatta. Ai niin piti hillitä GASiasi...varmaan siitä puut, raudat, muovit ja sähköt vaihtamalla ihan kelvollisen kolmoskepin saa ;)

Laulava Kylätohtori
06.06.2012 23:35:38

hallu: Näin tänään aivan ihan Fender startocasterin...Akustisesti hypistellessä fiilis oli todella ihana (olen ihan kaasuissa ja rakastunut).

...

Perkele, justiinsa kun mun ei pitänyt enää ostaa kitaraa tai ainakin se olisi ollut Gibson tai Yamaha. Pliis kiltit tiputtakaa mut maan pinnalle ennen kuin menen ostamaan sen ja räydyn moraalisessa krapulassa ja syyllisyydessä.

Turha on miehen tunteitaan vastaan taistella. Ei rakkautta pysty tukahduttamaan. Näkisin, että tämä on jonkin suuren alku ja kohtalon johdatusta. Tämä ei ole sinun syysi, joten osta se.... Osta se heti.... ;)

-Talk sense to a fool and he calls you foolish. -Euripides-
hallu
06.06.2012 23:36:29

kiriminni: Hallu nähnyt unta?
Minkäsmerkkinen ja hintanen tuo on?Liikkeessä?
Speksit kuulosti ihan hyvältä.Ja jos kitara alkaa juttelemaan niin sittenhän se on ostettava.

Merkki oli Fender Stratocaster ja hinta 699 josta saa vielä alennusta ja liikkeessä se oli myynnissä. Perhana, pitänee käydä huomenna vielä sähköjen kanssa tyypittelemässä jos joku ei ehdi ostaa sitä ennen sitä. Yleensä kun tarpeeksi jahkailen näiden kanssa niin ehtii nuo makupalat mennä parempiin suihin ja vältyn itse ostamasta niitä;-). Itäkeskuksen musafasun muuttomyynti siis kyseessä (siinä kitarassa oli yksi pieni säätöskrubu jota pitää myös vähän tarkemmin vielä katsoa ennen kuin ostaa sen eli ohuin kieli ei soinut kunnolla yhdeltä nauhaväliltä, minkä oletin johtuvan liian matalasta aktionista ja suorasta kaulasta, mutta voi siinä olla muutakin). Ai niin ja siinä oli vähän erikoinen se tremolo, siis ei ihan fenderin vakiokamaa eikä floikka vaan jotain siltä väliltä. No se oli hemmetin hyvännäköinen ja hyvältä tuntuva kaikin puolin muuten.

Täytyy huomenna käydä vielä katsomassa, ehkä se oli unta. Toivottavasti se oli vain unta, tai kaunista valhetta vainen;-)

hallu
06.06.2012 23:37:09

lonelyplayer: Kannattaa vaan pitää kiinni niistä vanhoista Fenkuista... älkää myykö, alkaa hinnat nousta.

Joo siis en ole vanhoja fenkkujani myymässä vaan ostamassa taas vaihteeksi jotain turhaa:-)

hallu
06.06.2012 23:46:12 (muokattu 06.06.2012 23:49:07)

Confidentum: Oliko se näitä Lite Ash Stratoja http://muusikoiden.net/artikkelit/572
Hinta/saantosuhteeltaan minusta ihan bueno. Itse sitä maalia kaipaan bodyyn, joten jäi taannoin tuommonen ostamatta. Ai niin piti hillitä GASiasi...varmaan siitä puut, raudat, muovit ja sähköt vaihtamalla ihan kelvollisen kolmoskepin saa ;)

Joo, sama keppi... luulisi. ainakin näyttää ihan samalta ja speksit käy yhteen. Kiitos muuten tuosta artikkelista, josta näkyy käyvän ilmi myös melkoinen hinnan nousu tuolle kepille musafasulla. Veikkaukseni saarnipodystakin näköjään osui kohdalleen. Noita ei ole usein tullut vastaan.

Äh täytyy tässä kärvistellä yö, ehkä joku on sen huomenna ostanut ja selviän tästä säikähdykselä ja voi jatkaa säästämistä SG:hen;-)

E: olen muuten samaa mieltä tuon artikkelin kirjoittajan kanssa, että todella hyvin viimeistellyt nauhan päät esimerkiksi moneen mexikon fenkkuun verrattuna joissa ainakin bajassa nauhan päät oli hiottu niin jyrkäksi että piti itse vähän loiventaa niitä.

Gabe
07.06.2012 00:10:57 (muokattu 07.06.2012 00:13:41)

Lita ash:hän se. Testaa ihmeessä vielä vahvistimen kanssa... sähköt päällä sitä varmaan tulet kuitenkin soittamaan :D Jos on hyvä kitara on hyvä kitara, ei siitä mihinkään pääse vaikka olisi missä tehty. Ja ylipäätään olen sellaisen käsityksen muodostanut että nuo lite ash stratot on ihan kelpo soittimia. Eikä niitä oikein mistään enää saa myöskään. Aika suolainen hinta vaan :/ Muistan raahessa sukulaisten luona ollessani tuollaisen musaliikkeessä nähneeni reilusti vajaan kuussataa maksavana. Ehkä saisit vielä lisää tinkaamalla hinnasta pois?

E: http://verkkokauppa.brr.fi/fender-liteash-stratocaster-p-806.html 600€ näyttää olevan nykyhinta siellä

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lehtiju2
07.06.2012 03:00:14

Mulla on Lite Ash Telecaster ja olen siihen ihan tyytyväinen. Tosin vaatimuksenikin saattavat olla vaatimattomat.

blues guitar
07.06.2012 05:38:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Näin tänään aivan ihan Fender startocasterin......

Minä jo luulin että nyt löytyi harvinaisuus. :D

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
PIM
07.06.2012 07:45:35

Mä oon aina ihmetellyt noiden Lite-Ash Fenkkujen matalaa arvostusta. Koreassa on tehty ihan laadukkaita soittimia ainakin jo 80-luvulta lähtien ja noissa kun on vielä Duncanin mikitkin jo tehtaalta lähtien niin ei noista kyllä mitään isompaa valittamista luulisi löytyvän.

Torilla näyttäisi olevan yksi mustalla bodyllä varsin järkevään hintaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=639030

charvette
07.06.2012 08:58:17

699 on aivan liikaa. Itse ostin Lite Ash telen pari vuotta sitten kolmanneksella tuosta hinnasta. 300-400 on realistinen hintapyyntö. Todella hyvä kitara kun sain sen säätöihin ja mikit paljon paremmat kuin MIM Fendereissä.

Gabe
07.06.2012 09:52:27

PIM: Mä oon aina ihmetellyt noiden Lite-Ash Fenkkujen matalaa arvostusta. Koreassa on tehty ihan laadukkaita soittimia ainakin jo 80-luvulta lähtien ja noissa kun on vielä Duncanin mikitkin jo tehtaalta lähtien niin ei noista kyllä mitään isompaa valittamista luulisi löytyvän.

Näin on, ennemmin korealainen kuin kiinalainen.

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
charvette
07.06.2012 10:15:41

Ja nämä Lite Ashit ovat Cortin tehtailla tehtyjä.

hallu
07.06.2012 12:18:10

blues guitar: Minä jo luulin että nyt löytyi harvinaisuus. :D

No ei ehkä varsinainen harvinaisuus, mutta ei noita nyt todellakaan ihan joka kaupassa ole vastaan kävellyt. En tosin tiedä minkälaisia määrirä noita yleensä ottaen on liikenteessä. Itseltäni ei sille kyllä paljoa vintagepisteitä kertynyt, mutta livenä nähtynä se oli varsin vaikuttava kitara. Siis äärettömän kaunis ja näyttävä ja varsin hyvä soittimenakin. Olisi tietenkin mukava kuulla tämän kitaran omistaneilta, että miten tämä malli suhtautuu ilmastoon ja kuinka se säilyttää muotonsa.

hallu
07.06.2012 12:53:40

PIM: Mä oon aina ihmetellyt noiden Lite-Ash Fenkkujen matalaa arvostusta. Koreassa on tehty ihan laadukkaita soittimia ainakin jo 80-luvulta lähtien ja noissa kun on vielä Duncanin mikitkin jo tehtaalta lähtien niin ei noista kyllä mitään isompaa valittamista luulisi löytyvän.

Torilla näyttäisi olevan yksi mustalla bodyllä varsin järkevään hintaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=639030

Matalan arvostuksen takana on varmasti enemmän poliittiset syyt kuin itse soittimen hyvyys tai huonous. Ensinnäkin, että se ei ole "aito" Fenderi vaan Cortin lisenssillä tai alihankintana valmistama soitin, asettaa sen kyseenalaiseen valoon. Olemmehan kuitenkin tottuneet, että teki Fender hyviä tai huonoja soittimia, niin se tekee ne aina itse ja on myös yksi niistä kunnianarvoisimmista vanhimmista volmistajista joka on myös kehittänyt koko soitintyyppiä keskeisiltä osiltaan.

Toinen seikka on tämän kitaran modernius (tilukeppimäisen kevyt soittotuntuma, fenderin omista tremoloista selkeästi poikkeava tremoloratkaisu, edes mikit eivät ole fenderin vaan modernin seymour duncanin0. Nauhojakin on yksi liikaa (hemmetin hevikeihäshän tämä on:-)). Ei paljoa pisteitä Fenderpuristilta tämmöinen saa.

Eilen kokeilemani yksilön perusteella tämä kitara ei itsessään ansaitse huonoa arviota ja rehellisesti se tuntui erittäin laadukkaalta soittimelta. Mitä tuohon hintaan tulee, niin johan tuon tasoiset puut jo yksistään maksaa mansikoita. Mulle tuli eilisen kokeilun ja tämän keskustelun myötä semmoinen tuntu, että kitara on tehty hintaansa nähden aivan liian laadukkaaksi, koska kyseessä on aika radikaali aluevaltaus fenderiltä niin hyvällä soittimella on varmasti haluttu pehmentää käyttäjien valmiiksi kielteistä asennettä. En tiedä mutta voisin kuvitella. En kuitenkaan yllättyisi jos tämän sarjan kepit tulevaisuudessa on haluttuja ja arvostettuja (niitä ensimmäisiä korealaisia fenderitä joista maksetaan mansikoita toreilla ja turuilla).

hallu
07.06.2012 12:58:45 (muokattu 07.06.2012 12:59:57)

charvette: 699 on aivan liikaa. Itse ostin Lite Ash telen pari vuotta sitten kolmanneksella tuosta hinnasta. 300-400 on realistinen hintapyyntö. Todella hyvä kitara kun sain sen säätöihin ja mikit paljon paremmat kuin MIM Fendereissä.

Täytyy huomata että viimeisenkin parin vuoden aikana soitinten hinnat on nousseet kautta linjan sen parisataa ja nyt alati heikkenevä euro tulee nostamaan niitä vielä lisää ja veikkaa, että seuraavat sisäänostoerät tulevat olemaan jo kalliimpia. Tosin sehän kai vähän riippuu millä valuutalla sitä kauppaa käydään. Jos liike ostaa sisään dollareilla niin vahvistuva dollari ja heikkenevä euro kallistaa sitä vähittäishintaa, mutta sitten jos ostetaankin vaikkapa jeneillä niin muistaakseni jeni ei ole erityisesti vahvistunut euroon nähden joten hinnan muodostus on erilainen. Kiina taas on pitkään käynyt kulissien takaista kauppasotaa pitämällä omaa valuuttaansa keinotekoisesti heikompana kuin se onkaan, mikä selittää osaltaan sen miksi kiinalaiset tuotteet ovat aina vain halpoja. Euron heikentyessä dollariin nähden kallistuu siis yhdysvaltojen tuontituotteet sekä bensä jonka kansainvälinen kauppa käydään kai dollareilla. En tiedä varmaksi mutta tämmöiset asiat siihen vaikuttaa ainakin soitinkauppiaan mukaan.

E: niin siis Fenderi on ainakin nostanut omien tuotteidensa hintaa parin vuoden aikana ja näköjään myös Gibsonit maksavat kauttalinjan pari sataa enemmän kuin kaksi vuotta sitten.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti