Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: archtop kitaran jäljitystä
1
G.D.Overkill
26.05.2012 17:52:36 (muokattu 27.05.2012 02:26:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tuollaisen, veikkailisin 40-50? lukujen puolelta olevan archtop tyylisen teräskielisen kitaran, jossa jonkinlainen elektroniikka yhä tallella eli mikäliemikrofoni ja liittimenä televisioista tuttu antenneissa käytetty. Ilman kuvaa tässä alustavasti huutelen, tunnistaisiko joku, tai osaisi suositella ammattitaitoista huoltoa jossa tuollainen antiikkikapine voisi saada uutta eloa. Kaulan lavassa on metallinen badge jossa lukee koristellut kirjaimet B ja Y (voi olla myös J jolloin mieleen tuli bjärton), ei muuta, ja tallaraudassa oli joku, soitinvalmiste, helsinki. Lisään kuvan myöhemmin.

-G.D.O

Noniin, sainhan siis kuviakin, eli tuollaista.
http://dl.dropbox.com/u/74549178/kitara/IMG_2579.JPG
http://dl.dropbox.com/u/74549178/kitara/IMG_2580.JPG
http://dl.dropbox.com/u/74549178/kitara/IMG_2581.JPG
http://dl.dropbox.com/u/74549178/kitara/IMG_2582.JPG
http://dl.dropbox.com/u/74549178/kitara/IMG_2583.JPG
http://dl.dropbox.com/u/74549178/kitara/IMG_2584.JPG

Gabe
26.05.2012 19:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikea tarkemmitta kuvitta ehdotella mikä kitara lie. Mutta Ruokankaan toimesta entisöidyt kitarat ovat näyttäneet aika hyviltä.

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
G.D.Overkill
27.05.2012 15:38:58

Kauheasti ei taida tuollaisista kiinnostuneita olla, jos ei olis niin hyväkuntonen, joutaisi sytykkeiksi.

Joees
27.05.2012 15:51:52

G.D.Overkill: Kauheasti ei taida tuollaisista kiinnostuneita olla, jos ei olis niin hyväkuntonen, joutaisi sytykkeiksi.

Paskat miksikään sytykkeiksi. Futaako tuossa kaikki?

Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
G.D.Overkill
27.05.2012 16:35:23

En tiedä kitarasta juuri mitään, en merkkiä, en vuosikertaa. Se on ollut viimeiset 30-40vuotta suojapussissaan, varastossa. Kaiketi siihen kun laittais johdon kii ja uudet kielet, ja pientä puunaamista, se olis kuin uus. Ei oo halkeamia tai isompia kolhuja, mutta kun en tuollaisista kitaroista tiedä mitään, siksipä tätä tiedustelen josko joku muu osaisi sanoa, onko tuollaista järkeä lähteä kunnostamaan, vaiko syytä laittaa takaisin hiljaisuuteen ja varastoon seuraaviksi vuosikymmeniksi.

-GDO

Joees
27.05.2012 16:37:50

G.D.Overkill: En tiedä kitarasta juuri mitään, en merkkiä, en vuosikertaa. Se on ollut viimeiset 30-40vuotta suojapussissaan, varastossa. Kaiketi siihen kun laittais johdon kii ja uudet kielet, ja pientä puunaamista, se olis kuin uus. Ei oo halkeamia tai isompia kolhuja, mutta kun en tuollaisista kitaroista tiedä mitään, siksipä tätä tiedustelen josko joku muu osaisi sanoa, onko tuollaista järkeä lähteä kunnostamaan, vaiko syytä laittaa takaisin hiljaisuuteen ja varastoon seuraaviksi vuosikymmeniksi.

-GDO

Käyttöönhän ruoskat on pääasiassa tehty. Myy jollekin joka moisesta diggaa?

G.D.Overkill
27.05.2012 16:57:27

En kauheasti jaksa uskoa että tuolla voisi jotain järkevää soittaa, ja periaatteenahan on ollut minulla aina, etten lahjoja myy tai anna pois, ja sama soittimissa, en koskaan myy soittimiani, mieluummin pistän tosiaankin vaikka nuotiopuiksi kaikki, rahasta tulee vain paha mieli.

-GDO

Joees
27.05.2012 17:03:44

G.D.Overkill: En kauheasti jaksa uskoa että tuolla voisi jotain järkevää soittaa, ja periaatteenahan on ollut minulla aina, etten lahjoja myy tai anna pois, ja sama soittimissa, en koskaan myy soittimiani, mieluummin pistän tosiaankin vaikka nuotiopuiksi kaikki, rahasta tulee vain paha mieli.

-GDO

Hassu ajatus. Mieluummin heität lahjan hukkaan kuin että joku saisi siitä iloa?

G.D.Overkill
27.05.2012 17:26:47

Methis: Hassu ajatus. Mieluummin heität lahjan hukkaan kuin että joku saisi siitä iloa?

Joo, mä oon aika mulkku mieheks. Mutta, en ole kyl mitään heittämässä mihinkään, kunhan vain sanon. Keräilen soittimia, erilaisia, ja opettelen niitä kaikkia soittamaan, ja on sitä kertynyt jo muitakin värkkejä joille ei ole käyttöä. Ei tuollaista kitaraa voisi kovin helpolla kenellekkään antaa tai myydä, jos siitä saisi mitä, 100-1000e, ei sellaisella rahalla tee mitään. Sen lisäksi tunnearvoa kun ei voi rahastaa. Laittelin viestiä soitinhuoltoihin, josko jollakin olisi aikaa huoltaa, tai ideaa siitä kannattaako edes. Epäilen että tuota kitaraa kukaan tunnistaisi täällä, joten antaa tämän viestiketjun vaipua unohduksiin.

-GDO

73nd3r
27.05.2012 19:31:46

G.D.Overkill: Epäilen että tuota kitaraa kukaan tunnistaisi täällä, joten antaa tämän viestiketjun vaipua unohduksiin.

Äläs ny, tässä voi kuka vaan innostua ja löytää kotimaisen musiikin historiasta kaikemmoista helemee.

Tuosta Soitinvalmiste Oy:stä (ne on vissiin laiskuuttaan stanssannut sen I:llä...) on hiukan lisää linkissä http://pomus.net/001870
Ei tuo malliltaan ihan hirveesti Munkers-Landoloista eroa. Mahtaisko sen B...Y-logon alta löytyä alkuperäinen valmistajan logo?
Ootsie f-aukkoihin kurkannut, oisko lappuja pohjassa?

korvaoo
27.05.2012 19:33:32

soitinvalmiste oy muuttanu jo 50 luvulla nimeään ja siinä suurinpiirtein kaikki mitä tuosta netistä löytyy. Noin hyväkuntoinen niin saattaa olla haluttuakin tavaraa keräilijäpiireissä ja onhan tuo melkosen nätti kapine muutenkin.

kaikki paitsi on turhaa.
StevieRayVehkakoski
28.05.2012 09:25:35

Kyllähän tossa sellainen vahva 50-luvun alun suomi-filmin tunnelma on, koppa kaikkineen vastaa aika tarkkaan Munkerssia tai Nosoa mutta tuo lapa on aika rajun näköinen. Toi mikrofoni taitaa olla Walchris-merkkinen? Mulla on kaksikin tuollaista ja noi on ihan kelpo mikkejä, juuri samanlainen telkkariantennin liitin oli mulla toisessa kiinni mutta vaihdoin siihen normijakin tilalle.

You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
mitja
28.05.2012 22:10:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno vanha kitara!
Ei tuollaista kannata jättää pölyttymään, pistä kuntoon tai myy mulle!
Kyllä soittimet on soitettavaksi tehty!

G.D.Overkill
29.05.2012 00:48:46

Kiitos kaikille kiinnostuksesta, mielipiteistä sekä arvuutuksista. Löysin paikan jossa huollattaa se kuntoon, ja mahdollisesti siinä selviää tarkemmin loputkin. Myyntiin se ei ole menossa, jos siitä tulee toimiva kalu, soittelen itse. Rahalla ei tee mitään, seteliraha soi huonosti. Ääninäytteitä voin tarjota halukkaille jahka laite on käynyt huollossa.

-GDO

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti