Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaralainaamo/vuokraamo
1 2
SpeedGovernor
17.05.2012 16:53:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen joskus aikaisemminkin tälläinen kun GAS vaivasi kovasti.

Kuten kaikki tietää, että myymälöissä vehkeiden kokeilu on paskaa. Tai ainakaan itse en viihdy kyseisessä tilanteessa pätkänvertaa. Kitarahankinnan kannalta surkea tilanne.

Toinen esimerkki on pohdiskelut kitarahankinnasta joka poikkeaa merkittävästi omasta kalustosta. Epävarmuus, että kannattaako pistää rahojaan esim. 8-kieliseen GASin painaessa mieltä. Tai sopiiko p90:set omaan soundiin treeniksellä?

Joten voisi avata tänne topicin jossa tarjotaan korvausta vastaan tai vaikka ihan hyväntahtoisuuttaan laitteita jonkin ajan kokeilulainaan. Itsellä esim. kolme halvahkoa kitaraa erilaisilla mikki- ja bodykokoonpanoilla joita voisi jollekin gasinvaivaamalle kokeiluun lainata. Henkilöt voisivat keskenään sopia muut sopimusehtonsa yms. asiat.

Mitä mieltä??

Monella on julmetusti kitaroita pölyttymässä, mutta ei halua niitä silti myydä poiskaan. Laita kalustosi tuottamaan :)

Itse kolmekymppisenä olen ainakin niin hidas etten saa kitaran saloja ihan heti kaupassa myyjän kytätessä esiin. Olisi mahtava ennen kiloeuron sijoitusta saada kouriin tuntuvaa fiilistä vaikka viikon verran siitä, että esim. V-mallinen kitara ei sovikkaan itselle ollenkaan vaikka sellainen kovasti himottaa.

Tämä olisi toki vain "tositarkoituksella" oleville. Renkaanpotkijat yms. Tulevaisuuden aleksilaihot voisi jättää sikseen.

Eli lyhykäisyydessään kitarakirjasto josta voisi kysyä kokeiluun ennen ostoa soittimen. Auttaisi varmasti paljon ja lisäisi hyvää meininkiä sekä poistaisi turhaa rahan menoa näinä tiukkoina aikoina.

Spiral
17.05.2012 16:59:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan aika monelle on kova pala antaa rakas kitara jollekkin hipille edes vuokralle.
Semmonen tuli mieleen että voisihan sitä myydä vuokra-ajan kautta. Eli sanotaan että vuokraa vaikka 30 euroa/päivä, ja jos ostaja tekee lopulta kaupat niin vuokrat hinnasta pois. Jos ei, jääpähän jotain käteen.

SpeedGovernor
17.05.2012 17:01:08 (muokattu 17.05.2012 17:02:24)

Joo!! Tämä unohtui tuosta omasta tarinasta. Siis todellakin myös tämä myyntiaspekti tuli olla mukana. Ja en ihan ajatellut tähän niitä rakkaimpia arvokkaita kamoja, vaan jos sattuu olemaan sellaisia (kuten itsellä nyt) että voisi ehkä vuokratakin.

-HP-
17.05.2012 17:14:32

SpeedGovernor:

Eli lyhykäisyydessään kitarakirjasto josta voisi kysyä kokeiluun ennen ostoa soittimen. Auttaisi varmasti paljon ja lisäisi hyvää meininkiä sekä poistaisi turhaa rahan menoa näinä tiukkoina aikoina.

Tää kuulostaa kyllä ihan hyvältä konseptilta, varmasti löytyy ihmisillä kitaroita jotka ei ole oman käytön kärkipäässä ja voisi antaa kokeilulainaan. Helpottas ostamista erittäin paljon ja itsekin voisin kyllä osallistua tämänkaltaiseen hommaan!

Immature asshole
Räkkipeli
17.05.2012 17:40:15

Niin kauan kun "tulevaisuuden alexilaihot" eivät ole asiakkaita, bisnes ei tuota.

"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Gabe
17.05.2012 19:07:38

Kaunis ajatus mutta vois olla vaikea toteuttaa käytännössä. Itse en uskaltais kyllä antaa omia kamoja lainaan tuntemattomille. Ja mites sitten vahingon sattuessa toimittaisiin?

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lavaamo
17.05.2012 19:13:12

Ei tuu toimimaan. Helpointa on ostaa torilta keppi, testailla rauhassa niin kauan kuin tahtoo, ja jos ei oo soppeli niin sitten takaisin torille.

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
ATIA
17.05.2012 19:47:00 (muokattu 17.05.2012 19:50:47)

Kirjallinen sopimus olisi mielestäni välttämätön, jossa on selvät ehdot siitä miten menetellään. Lisäksi olisi mielestäni välttämätöntä, että ehtona olisi että luottotiedot ovat kunnossa tai vastaavaa, jotta olisi jonkin sortin varmuus että vuokraaja/lainaaja kykenee korvaamaan jos aiheuttaa vahinkoa. Varmaan kannattaa konsultoida lakimiestä niin että kaikki oleellinen tulee otettua huomioon. Jos ystävistä ei löydy osaavaa niin lakipalvelut vain ovat melko kalliita, siinä 100e-200e/tunti...

Jos on kitaraa ostamassa, mielestäni on helpompaa merkitä kauppakirjaan että ostaja voi kaupan purkaa halutessaan viikon ajan jos jostain syystä muuttaa mielensä.

Kyllähän liikkeet saattavat antaa kiinnostuneelle asiakkaalle laitteen kokeiluun määräajaksi ja sinä aikana asiakas kokeilee laitetta ja päättää haluaako ostaa sen. Ei se ehkä yleistä ole mutta olen kuullut näin tapahtuneen.

RamoQ
17.05.2012 21:46:34

ATIA: Kyllähän liikkeet saattavat antaa kiinnostuneelle asiakkaalle laitteen kokeiluun määräajaksi ja sinä aikana asiakas kokeilee laitetta ja päättää haluaako ostaa sen. Ei se ehkä yleistä ole mutta olen kuullut näin tapahtuneen.

Tuttujen kanta-asiakkaiden ja luotettavien tyyppien kohdalla hyvinkin mahdollista. Itselläkin on ollut pari kitaraa joskus testissä. Valitettavasti edellinen ei mennyt kaupaksi palautuspäivään mennessä ja skitta oli vietävä takaisin. Sittenkun rahat olisivat ollut niin mokoman olivat jo myyneet. No elämä on.

Lisäksi oletuksena on tietysti se että tavarat tuodaan siinä kunnossa takaisin että liike voi niitä uutena myydä. En tiedä tosin mitä tapahtuu jos lommoja sattuisi matkaan tulemaan.

Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Presidentti
17.05.2012 21:51:44

RamoQ: Lisäksi oletuksena on tietysti se että tavarat tuodaan siinä kunnossa takaisin että liike voi niitä uutena myydä. En tiedä tosin mitä tapahtuu jos lommoja sattuisi matkaan tulemaan.

Ehkä tämä on se juttu mikä murentaisi aikalailla mielikuvat solidaarisuudesta. Onhan esim autovuokraamoilla yleinen riitatapausten aihe nämä kuntoon ja kolhuihin liittyvät erimielisyydet.

slapvete
18.05.2012 01:34:17

IntriguingMan: Ehkä tämä on se juttu mikä murentaisi aikalailla mielikuvat solidaarisuudesta.

Mä voin solidaarisesti lainata kamojani hintaan 2800 € / esine / päivä ( + alv).

Ei tule riitoja palautuskondiksesta, lupaan.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Mandarax
18.05.2012 08:50:07

Ihan hyvä ajatus, ehkäpä tuollainen osamaksu/vuokrajuttu toimisikin tietyissä tapauksissa. Jos ajatuksena on, että pääsisi rauhassa testaamaan erilaisia kitaroita, niin varmastikin pienempi kynnys olisi listata porukkaa joiden treeniksellä tms voisi tulla sovitusti käymään ja siellä sitten testailisi rauhassa niitä erilaisia kitaroita/vahvistimia jne. Itsellänikin on tusinan verran customeita ja muita hintavampia kepukoita, mutta en niistä kyllä yhtäkään antaisi tuntemattomalle lainaan - paikan päälle niitä voisi kyllä tulla ihan hyvin testaamaan.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Gabe
18.05.2012 10:28:34

Mandarax: varmastikin pienempi kynnys olisi listata porukkaa joiden treeniksellä tms voisi tulla sovitusti käymään ja siellä sitten testailisi rauhassa niitä erilaisia kitaroita/vahvistimia jne.

Tämä taas olisi paljon nerokkaampi isea! Voisi olla itselläkin kiinnostusta tällaiseen ja paljon turvallisempaa kaikin puolin.

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
oiva tumpeloinen
18.05.2012 10:33:42

Gabe: Tämä taas olisi paljon nerokkaampi isea! Voisi olla itselläkin kiinnostusta tällaiseen ja paljon turvallisempaa kaikin puolin.

Tuollaista varten täällä oli aikanaan oma huonekin. Mennyt muoto siksi, että huone lopetettiin tarpeettomana. Kukaan ei käytännössä kaivannut mitään, ja huone kävi tyhjäkäyntiä kohtuullisen pitkään siitä huolimatta, että huoneessa oli kohtuullisen pitkä listaus romuja ja osanottajiakin oli kohtuullisen paljon.
jhlamm
18.05.2012 12:03:07

Ideana tuo on kyllä ihan hieno, mutta en kovin helpolla uskaltaisi omia vermeitäni lainaksi tuntemattomalle antaa, vaikka eivät edes kovin hintavia ole.Tosin, jos jonkun kirjallisen sopimuksen tekisi tai sitten itte treeniksellä samalla kahvia hörppisi niin onnistuisi kyllä tuo. Samaal itteä kyllä hotsittais päästä kokeilemaan kitaroita, kun jotenkin tuntuu, että ne halutut eivät vaan löydy tuolta paikallisen kaupan hyllyltä. Ja tilaillessa ei ainakaan opiskelijabudjetilla toimi tuo, että takaisin kiertoon.

Eli vähän topikkia viistäen: ei kenelläkään sattuisi olemaan 6 kielistä agilen kitaraa kiinteällä tallalla ja pientä halua antaa koesoittoon? En tosin usko että Suomen maasta löytyy :D

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
blues guitar
18.05.2012 19:07:52

lavaamo: Ei tuu toimimaan. Helpointa on ostaa torilta keppi, testailla rauhassa niin kauan kuin tahtoo, ja jos ei oo soppeli niin sitten takaisin torille.

Näin mä olen toiminut. Jos ostamani kampe ei ole ollut mulle se oikea, olen myynyt halvemmalla eteenpäin.

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
SpeedGovernor
19.05.2012 08:37:49

Hyviä pointteja käyttäjiltä!

Tosiaan tämän idean päätarkoitus ei ollut bisnes ja kusettaminen ja niiden kombo, vaan hyvää mieltä ja meininkiä. Ilman turhaa vaivaa. Kuten edellisessä viestissä todettiinkin niin "osta kitara ja pistä torille jossei nappaa" ei minusta ole ihan niin vaan tehty.

Annetaan idean muhia. Ja laitampa tähän, että jos jollain olisi esim. Wolfin seiskaa tai jotain halpaa kasikieltä roikkumassa niin voisin lainata kokeiluun miten oman bändin materiaali vääntyy lisäkielille.

markus16
19.05.2012 08:56:50

blues guitar: Näin mä olen toiminut. Jos ostamani kampe ei ole ollut mulle se oikea, olen myynyt halvemmalla eteenpäin.

Mä olen kans välillä laittanut torille ilmoituksen "annetaan rahaa", joskus vaan on niin vaikea keksiä mihin opintotukensa käyttää.

Kirka saatana!
lavaamo
19.05.2012 10:51:58

SpeedGovernor: Hyviä pointteja käyttäjiltä!

Tosiaan tämän idean päätarkoitus ei ollut bisnes ja kusettaminen ja niiden kombo, vaan hyvää mieltä ja meininkiä. Ilman turhaa vaivaa. Kuten edellisessä viestissä todettiinkin niin "osta kitara ja pistä torille jossei nappaa" ei minusta ole ihan niin vaan tehty.

Annetaan idean muhia. Ja laitampa tähän, että jos jollain olisi esim. Wolfin seiskaa tai jotain halpaa kasikieltä roikkumassa niin voisin lainata kokeiluun miten oman bändin materiaali vääntyy lisäkielille.

Taitaa ongelma olla siinä, ettei ketään kiinnosta lainata sitä Wolfin seiskaa, vaan ne kiinnostavimmat testattavat on siinä 1000€ ja ylöspäin hintaluokassa. En mä ainakaan sellaisia keppejä rupea lainaamaan vieraille.

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
blues guitar
19.05.2012 11:06:53

markus16: Mä olen kans välillä laittanut torille ilmoituksen "annetaan rahaa", joskus vaan on niin vaikea keksiä mihin opintotukensa käyttää.

Aikanaan säkin varmaan valmistut opiskeluiltasi ja siirryt työelämään? Malttia.

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti