Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuppi pop-punk-metalliin, Marsu? H&K? Carvin? ENGL? n. 700 e
1 2
VeKrio
17.05.2012 03:08:18 (muokattu 17.05.2012 03:11:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musatyylinä droppi deestä veivattu otsikon mukainen rokettirolli. Ehkä sellainen Apulanta meets Rammstein meets Tehosekoitin. Kitarana EMG 81+85:llä varustettu Catanese Washburn.

Ettiskelin täältä tietoa tosta 100 W Carvinin Legacy -nupista, mutta tosi vähän merkistä tietoa. Mesaa, ENGLiä, H&K juttua löytyy kyllä..

Vinkkejä, linkkejä ja suu vaahdossa oman vahvistimen kehumista kiitos! ;)

Hyvä cleani ja hyvä jymppy, sillä päästään pitkälle, mutta päästäänkö yhellä vahvarilla ja ilman pedaalipeltoa?

Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
novo
17.05.2012 03:23:28 (muokattu 17.05.2012 03:25:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mulla ny oma lehmä ojassa? :D Varmaankin.

Mullahan moinen Carvin ois torilla tarjolla. Ite soittelin sillä pitkälti tämmöstä, ei tosin Carvinilla äänitetty: http://www.youtube.com/watch?v=Rus5wAcMyuo

Taittuu huomattavasti jyhkeempäänkin ilmaisuun, sellanen hotrottimursuhan tuo pitkälti on. Clean on omaan makuun parempi kuin esim. Orangen Rockerverbissä, jos siis meinataan semmosta kivaa poppispuhdasta ja reverb on myös hyvä.

Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
VeKrio
17.05.2012 03:44:23

novo: Onko mulla ny oma lehmä ojassa? :D Varmaankin.

Kiitti! No kaikki lehmät ojaan vaan mun puolesta :) Olin tosi yllättynyt kun toi Vain nuppi onkin noin simppeli. Kun jätkän saundi on sit aika prosessoitu ja musa monimutkaista.

Onhan noita vaihtoehtoja simona...

H&K Switchblade kiinnostais noin niinku tuolta monipuoloisemmasta päästä, mutta epäilyttää noitten footboardpiuha-ongelmien takia. Pitäis olla toiminta- ja keikkavarma. Siis tosi varma. Hmm hmm.

Ite oon tykännyt kaikkein eniten säröpuolella tosta SISOn saundista, mut sen cleani on vissiin vähän niin ja näin. Ja se cleani olis tärkeä. Mikäs ton SISOn on korvannut nykymalleista? Vai voiko sitä korvatakaan?

Ja jottei kysymykset jäis liian vähiin, niin heitetään vielä sellanen, että mistä hemmetistä se Toni Wirtanen repii noi säröt? Onkse ihan mallinnuskamaa? Muhee saundi kyl.

novo
17.05.2012 04:18:13

Ai Wirtasen uusimpien levyjen soundit? Jäsen Exhausted saattais olla noista jokseenkin perillä, on ainakin mielestäni joskus ollut.

Mulla on ollu myös Switchblade. Oli aika helvetin äänekäs peli ja siinä oli näennäisesti paljon soundeja. Mä kyl tykkäsin sinänsä siitä vempeleestä, mutta lähti vaihtoon pitkälti digidigimeiningin takia. Jos sulle riittää clean ja yks hyvä särösoundi ni Carvin on aivan mainio valinta. Mullahan ois tossa omassani tosiaan keissikin tarjolla samaan hintaan ;)

Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
JCM
17.05.2012 04:25:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri meni kaupaksi, mutta olisin suositellut Carlsbron Nu Tonea mikä mulla oli torilla jokin aika sitten. Yllättävän rapsakka vahvistin hyvillä kliineillä. Full stack ei oo mikään ihanteellisin roudattava, mutta eihän ne ikinä oo. :)
VeKrio
17.05.2012 04:59:07

novo: Ai Wirtasen uusimpien levyjen soundit? Jäsen Exhausted saattais olla noista jokseenkin perillä, on ainakin mielestäni joskus ollut.

Ei tu mulle varsinaisesti tää nuppi, mutta tulee kaverille joka ei ole kamahinkkari. Ensimmäinen tapaamani kitaristi joka ei hinkuttele kamojen kans mutta on tosi tarkkakorvainen sen suhteen mikä on hyvä saundi ja mikä ei. Mä taas oon etenkin saundihinkkari mut enemmän rummuissa. Lähinnä Wirtasen Hiekka-levy esim.

Dark terror olisi Vladilla kaupan näköjään, mutta himputti kun ei ole kahta kanavaa.

Pahoittelen jos oon jotenkin urpo täällä kitarapuolella tai kysyn tyhmiä. Oon ollut aktiivisempi tuolla rumpuin puolella. Tää on vähän niinku toinen maailma.

Kummiseta
17.05.2012 05:20:39

Suosittelen taas (kuten aina) Blackstar HT-Stage 100:sta. Kaytettyna ei nay usein kaupan mutta uutena maksoin omastani $ 695, tuskin Suomesa kovin paljoa kalliimpi. Taysputki styrkkari, kolme kanavaa, reverb, ja noita kaskeva pedaali ei kai sita muuta tartte, ainakaan mina en tarvinnut ja soitettiin punkrockia ja hevia.

novo
17.05.2012 08:37:57

Sellatteen vinkin mää antaisin kuitenkin, että jos tarttee vain cleanin ja yhden hyvän särön, niin kyä se sit sellanen kaksikanavainen peli kannattaa olla. Makuja on toki monia, mutta ylimääräiset tai turhat ominaisuudet saavat ainakin meikäläisen vaihtamaan melko äkkiäkin vahvistinta.

JoeHans
17.05.2012 09:07:44

H&K Switchblade kiinnostais noin niinku tuolta monipuoloisemmasta päästä, mutta epäilyttää noitten footboardpiuha-ongelmien takia. Pitäis olla toiminta- ja keikkavarma. Siis tosi varma. Hmm hmm.

Uudemmissa malleissa on tuo jalkalankku irrotettavalla johdolla. Jos keikkavarmuus on tärkeä juttu, niin kannattaa harkita silloin tuota Tube Safety Control (TSC) -versiota. Jos päättäri reistaa kesken keikan, niin se sulkee viallisen putken pois ja keikka jatkuu puolella teholla.
arppah8
17.05.2012 10:40:51

Wirtanenhan taitaa käyttää Mesaa, olikse ny Dual vai Triple Recto. Ainakin lavalla. Toi Novon Carvinhan oli ennen mulla, kehtaa sitä kyllä suositella. Tosiaan simppeli kaksikanavainen laitos hiton hyvillä soundeilla. Heleää ja pirskahtelevaa cleania ja paksua ja kermaista säröä. Jos ois rahaa niin ostaisin takaisin.

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Vetehinen
17.05.2012 12:02:10

VeKrio:
Ite oon tykännyt kaikkein eniten säröpuolella tosta SISOn saundista, mut sen cleani on vissiin vähän niin ja näin. Ja se cleani olis tärkeä. Mikäs ton SISOn on korvannut nykymalleista? Vai voiko sitä korvatakaan?.

6505+ on se nykyinen siso, josta löytyy parempi clean.

Kumpaan käytät enemmän aikaa: soittamiseen vai verkossa roikkumiseen?
Gabe
17.05.2012 12:06:29

novo: Onko mulla ny oma lehmä ojassa? :D Varmaankin.

Mullahan moinen Carvin ois torilla tarjolla. Ite soittelin sillä pitkälti tämmöstä, ei tosin Carvinilla äänitetty: http://www.youtube.com/watch?v=Rus5wAcMyuo

Taittuu huomattavasti jyhkeempäänkin ilmaisuun, sellanen hotrottimursuhan tuo pitkälti on. Clean on omaan makuun parempi kuin esim. Orangen Rockerverbissä, jos siis meinataan semmosta kivaa poppispuhdasta ja reverb on myös hyvä.

Hittolainen kun olis nyt sitä rahaa taas ylimääräistä :/ Ei ole hinnallakaan pilattu..

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
MikaHekkanen
17.05.2012 13:29:34

JCM: Juuri meni kaupaksi, mutta olisin suositellut Carlsbron Nu Tonea mikä mulla oli torilla jokin aika sitten. Yllättävän rapsakka vahvistin hyvillä kliineillä. Full stack ei oo mikään ihanteellisin roudattava, mutta eihän ne ikinä oo. :)

Jos tuollaisen tosiaan jostain löytää, niin se kannattaa ottaa vakavaan harkintaan.
Etenkin ruttupuolelta löytyy paljon kehumisen aihetta.
Meteliä tuosta lähtee vähintäänkin tarpeeksi.

Oli muuten kiva raahata tuota yksin portaikossa :P

Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Antti1
17.05.2012 15:42:14

beliel: 6505+ on se nykyinen siso, josta löytyy parempi clean.

Eipä 6505+ ja 5150 II:n cleanien välillä ole oikein mitään eroa, joten vähän invalid statement imo. Kokonaisen 11 komponentin arvot ovat muuttuneet nupin sisällä aivan hitusen, ero on aivan minimaalinen säröytymisen määrässä. Sit taas 5150 ja 6505+ nuppeja on turha vertailla, kun ne ovat kaksi eri vahvistinta.

With socialization comes disease!
Räkkipeli
17.05.2012 15:47:57

Antti1: Sit taas 5150 ja 6505+ nuppeja on turha vertailla, kun ne ovat kaksi eri vahvistinta.

Vahva komppi. Tyypit, jotka väittävät näiden vahvistimien kuulostavan samalta, ovat joko hyväuskoisia hölmöjä tai sitten heidän korvat eivät toimi.

"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Vetehinen
17.05.2012 15:52:35

Antti1: Eipä 6505+ ja 5150 II:n cleanien välillä ole oikein mitään eroa, joten vähän invalid statement imo. Kokonaisen 11 komponentin arvot ovat muuttuneet nupin sisällä aivan hitusen, ero on aivan minimaalinen säröytymisen määrässä. Sit taas 5150 ja 6505+ nuppeja on turha vertailla, kun ne ovat kaksi eri vahvistinta.

Hyvä kun oikaisit. Minulla ei noista ole kokemusta, nettipuhetta vain toistelin.

novo
17.05.2012 21:38:20

Gabe: Hittolainen kun olis nyt sitä rahaa taas ylimääräistä :/ Ei ole hinnallakaan pilattu..

Jos oisit dadaaja, niin osamaksukin onnistuisi :D

Vetehinen
17.05.2012 22:34:57

Yks kova peli oli jonkin aiaa torilla räikeään alihintaan, Koch Powertone II 700€. Siitä tosin puuttui nuo uudemmissa malleissa olevat mid-shift vivut. Mut eipä sitä toinna haikailla kun ei enää torilla loju. Joskus sieltä voi kuitenki tehdä mainitun kaltaisia löytöjä.

VeKrio
17.05.2012 23:29:48

Onko nää ihan jymppyvehkeitä...? Englin Fireball... Onko hinta kohdillaan? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=637919

Boltsa
18.05.2012 13:06:50 (muokattu 18.05.2012 13:09:12)

VeKrio: Onko nää ihan jymppyvehkeitä...? Englin Fireball... Onko hinta kohdillaan? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=637919

Hnta on kohdillaan, mutta teidän musan tuntien Fireball ei oikein sovi siihen. Fireball on melkoisen kireä soundiltaan, ei irtoa esim. mainittuja Apista tai Rammsteinia omasta mielestä. Omistin siis tuollaisen nupin joskus 4-5 vuotta sitten ja siinä on se yksi kireä särösoundi, puhtaat on ihan ok:t. Toinen huono tuossa on se, että kanavilla on yhteinen gain. Kun säädät sopivasti gainia cleaneille, sitä on jo säröllä aivan liikaa ja sama on toisinpäin.

Belielin mainitsema Koch vois olla ihan kova, jos tuohon hintaan irtoaa. Eikä Mesallakaan metsään mennä, pärjää pienellä pedaalilaudalla :).

E: jaa hitto, tuossa Fireballissa olikin joku gain-modi. Sittenhän se voikin toimia ihan ok, mutta se perussoundi silti pysyy.

Boltsa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti