Muusikoiden.net
02.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Octave ja kitarakaiuttimien kestävyys?
1
Spiral
08.05.2012 14:39:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuommoisen Electro-Harmonicsin Octave Multiplexer pedaalin ja tuli mieleen että mitä mahtaa kitarakaiuttimet tykätä jos tuuttaa tuolla kauheaa alataajuusturinaa treenivolumella?

Tuossa vielä väköstämäni lyhyt demo pedaalista.
http://www.youtube.com/watch?v=1rTkmG48NkE

PJS
08.05.2012 16:05:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Ostin tuommoisen Electro-Harmonicsin Octave Multiplexer pedaalin ja tuli mieleen että mitä mahtaa kitarakaiuttimet tykätä jos tuuttaa tuolla kauheaa alataajuusturinaa treenivolumella?

Tuossa vielä väköstämäni lyhyt demo pedaalista.
http://www.youtube.com/watch?v=1rTkmG48NkE

Riippuu varmasti elementeistä. Mulla ei oo ainakaan ollut ikinä mitään ongelmia kun oon tuutannut Micro Synthillä (jossa myös sub octave träkkäys) täysillä kitaraskoben läpi.

Peace!
fox
08.05.2012 16:16:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Riippuu varmasti elementeistä. Mulla ei oo ainakaan ollut ikinä mitään ongelmia kun oon tuutannut Micro Synthillä (jossa myös sub octave träkkäys) täysillä kitaraskoben läpi.

Tyystin tykkänään riippuu. Myös tosiaan kannattaa noissa kaikissa "syna"jutuissa tuo muistaa, että sieltä saa aika holtittomia bassotaajuuksia. Seuraa tästä se, että kartio liikkuu paljon enemmän. Katastrofaalisemmassa skenaariossa "hajoo paikat".
Olipa tuolla Tampereen lähellä eräs kaveri, joka vaimon ja lasten lähdettyä kyläilemään, päätti pelata Wolfensteinia "kunnon äänillä" ja kytki peliin kitarakaapit ja vahvarin. Ei pysyny puhekelat kajareissa mukana vauhdissa...
Jos kovin alas taajuuksissa mennään, niihin kaapin elementtien äärirajoille, kannattas ehken jotain keyboard-käyttöön tarkoitettua laajatoistoisempaa elementtiä katella..tai sitten lainaa sitä basistin skobea.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rheinone
09.05.2012 16:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin vähintäänkin pettynyt jos kitaraelementti ei kestäisi kitaralle tarkoitettua alaoktaavipöristintä.

OT: Mahtavat turinat! Itelläki joku vastaava vaivihkaa hakusessa. Myyt mulle ku kyllästyt?

There's plenty good money to be made, Supplying the Army with the tools of the trade.
Spiral
09.05.2012 18:03:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Itelläki joku vastaava vaivihkaa hakusessa. Myyt mulle ku kyllästyt?

Pitänee miettiä, hieman heräteostoshan tuo oli. :)

ATIA
10.05.2012 09:49:39 (muokattu 10.05.2012 09:54:22)

Kitarakaiutin kestää bassotaajuuksia 40Hz-80Hz kyllä tiettyyn rajaan asti joka riippuu kaiuttimen ominaisuuksista. Kannattaa kuunnella sitä kaiutinta ja jos se saundi muuttuu ei niin hyväksi niin sille tulee varmaan liikaa tehoa matalilla taajuuksilla.

Se mikä on kitarakaiuttimille yleistä on se, etteivät ne toista matalia alle 80Hz taajuuksia hyvin, joten jos tosissaan haluaa saada ne matalat värähtelyt toistettua hyvin, kannattaa hankkia kitarakaapin lisäksi sopiva bassolle tarkoitettu kaiutinkaappi.

Täällä on keskusteltu aiheesta kuinka kitarakamat kestävät bassolla soittamista ja sieltä löytyy vastaavan kaltaisesta aiheesta enemmän.

Dropped C
10.05.2012 12:08:05

Kyllä pitäis kestää ihan hyvin. Mun nähdääkseni se myrkyllinen yhdistelmä on vasta basso bassostyrkkarin läpi kitarakaiuttimeen. Ja tässähän tästä täyttyy vasta "puolet".

ATIA
11.05.2012 10:51:02 (muokattu 11.05.2012 10:52:11)

Olettaisin että kitaralla niitä matalimpia taajuuksia ei tule koko ajan soitettua joten vaikka niitä välillä soitettaisiin lujaakin niin keskimäärin tehoa näillä taajuuksilla välittynee kaiuttimelle vähäisessä määrin. Kaiutin varmaan kertoo jos se ei tykkää.

oksatboys
11.05.2012 10:59:00 (muokattu 11.05.2012 11:02:02)

Ja eiks se ollu niin että putkikitaravahvistimesta ei edes tule pihalle kauhian matalia taajuuksia?

E: "Frequency response: 150 Hz. - 15 Khz (+/- 1db max. ref. 1 Khz) "
http://www.hammondmfg.com/pdf/5c0054.pdf

"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti