Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lee Jackson Mr. Springgy tai muu vastaava kaikupedaali
1
AngieRainbow
23.04.2012 00:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin ostaa juuri tuon kyseisen pedaalin, mutta sitä ei meinaa löytyä kuin Yhdysvalloista ebaysta. Voisiko joku ystävällisesti sanoa saako sitä mistään liikkeestä Suomesta tai edes liikkeestä/verkkokaupasta Euroopasta?

Jos joku tietää jonkun muun yhtä hyvän kaikupedaalin, niin voi suositella. Minulla ei ole ebay-käyttäjätunnusta enkä jaksaisi alkaa säätämään tämän vuoksi.

Kiitos.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
naavanka_
23.04.2012 05:25:21

Tc electronics Hall of fame.
Case closed.

No pads, no helmets, just balls.
svilo
23.04.2012 07:00:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WET . . . . . . . . .

"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
naavanka_
23.04.2012 07:28:31

svilo: WET . . . . . . . . .

Munsta DRY..

Juum takki ->

No pads, no helmets, just balls.
McNulty
23.04.2012 08:35:07 (muokattu 23.04.2012 08:43:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Haluaisin ostaa juuri tuon kyseisen pedaalin, mutta sitä ei meinaa löytyä kuin Yhdysvalloista ebaysta. Voisiko joku ystävällisesti sanoa saako sitä mistään liikkeestä Suomesta tai edes liikkeestä/verkkokaupasta Euroopasta?

Jos joku tietää jonkun muun yhtä hyvän kaikupedaalin, niin voi suositella. Minulla ei ole ebay-käyttäjätunnusta enkä jaksaisi alkaa säätämään tämän vuoksi.

Kiitos.

Hivenen myöhässä olet... näyttää olevan pidossa/varattu :)
http://www.custom-sounds.com/Lee-Jackson-Mr-Springgy-second-hand

Mutta niin, tuota samaa isoa Beltonin reverb-chippiä pedaalin sisällä hyödyntää moni muukin kapistus. Itselläni on tällainen: http://malekkoheavyindustry.com/index.php/spring-chicken
Tosin deluxe-versiona dwell-säädön kanssa ja väriltään metallinhohto-vihreä (limited to 15 copies).

Eikä kannata unohtaa SubDecayn Spring Theorya myöskään. Ei ole Beltonilla toteutettu, mutta aivan saaaaakelin hyvä reverb-laite!

PS. Svilo taisi tarkoittaa Neunaberia...

Tässä muutama paikka Euroopassa josta kannattaa speduja katsella:
crushthebutton
these go to 11
effektpedaler.dk
suomenmusiikkituonti
tonfan

Googleen hakuun vaan.

"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon
B-P Music
23.04.2012 09:45:52

Kyllä noita torilla liikkuu aina silloin tällöin, jos ei tarvii just nyt heti saada. Itse ostin Springgyn syksyllä torilta ja silloin siellä oli parikin myynnissä. Tosin myin sen jo eteenpäin.

AngieRainbow
23.04.2012 10:24:21

McNulty: Hivenen myöhässä olet... näyttää olevan pidossa/varattu :)
http://www.custom-sounds.com/Lee-Jackson-Mr-Springgy-second-hand

Mutta niin, tuota samaa isoa Beltonin reverb-chippiä pedaalin sisällä hyödyntää moni muukin kapistus. Itselläni on tällainen: http://malekkoheavyindustry.com/index.php/spring-chicken

Saakohan tuota mistään Suomesta? Miksiköhän ns. kivijalkaliikkeistä ei löydy ikinä noita laadukkaampia pedaaleita, mitä haluaisin.

Mä en kaikupedaaleista niin hirveästi ymmärrä. Kaverilla on tommonen Lee Jackson Mr. Springgy, joka on hyväksi havaittu.

Onko joku "tavallisempi" tai "helpommin saatava" kaikupedaali paljon huonompi? Kuten esim. Bossin FRV-1?

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Artist
23.04.2012 10:33:13 (muokattu 23.04.2012 10:36:06)

AngieRainbow:
Onko joku "tavallisempi" tai "helpommin saatava" kaikupedaali paljon huonompi? Kuten esim. Bossin FRV-1?

Omasta mielestäni hyvä nimenomaan, jos haluaa mallinnoksen siitä Fenderin putkijousikaikulaitteesta. Ei ole ollut tarvetta metsästää mitään "putiikki" reverbiä, kun tuo ainakin tekee sen jutun mitä itse tarvitsee, eikä nuo muut sen autuaammiksi tekisi.

Kannattaa testata miellyttäkö soundi, aika makuasia noiden hyvyys tai huonous on.

"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
jii.haanpaa
23.04.2012 10:54:51

AngieRainbow: Saakohan tuota mistään Suomesta? Miksiköhän ns. kivijalkaliikkeistä ei löydy ikinä noita laadukkaampia pedaaleita, mitä haluaisin...

Käyt "naapurista" hakemassa Vanampsin Sole-Maten.

http://kitarakuu.fi/index.php?PAGE=43&NODE_ID=43&LANG=1
http://www.youtube.com/watch?v=U2XK1921HOc

AngieRainbow
23.04.2012 19:55:17

On se kyllä perkele! Yritin ostaa Amazonista Mr. Springgyä, mutta ei onnistunut lähettäminen antamaani osoitteeseen. Ilmeisesti ei ole Jumalan tahto, että saan tuon pedaalin.

Ei kait tässä auta muu kuin lyödä ostoilmoitusta torille ja odotta kusettajien yhteydenottoja.

winstoni
23.04.2012 22:11:21

Tech 21 Boost RVB on mun mielestä hemmetin luonnollisen soundinen, vaikka kyllä siitäkin saa aika häröosaston päälle tarvittaessa.

"Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis
250768
23.04.2012 23:11:12

Neunaber wet reverb......

Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
klobasa
24.04.2012 01:13:08

Hermida reverb! Yhtä simppeli laite kuin Mr.Springgy (vain yksi nappi) ja soundi helevetin hyvä. Ja itselläni saattais olla k.o. laite myytävänä. Riippuu päivästä ja kuun asennosta pidankö enemmän kuivasta tai reverb soundista. Just nyt kuivasta.

http://www.youtube.com/watch?v=uK1MxeM3fR0

AngieRainbow
24.04.2012 14:42:17

Kiitosta taas pojat ja tytöt. Mä tilasin Lee Jacksonin jenkeistä, vaikka tuli vähän kalliiksi, mutta ainakin saan sen pedaalin, minkä halusin.

Mä en oo ikinä ollut mikään pedaalimies, mutta nyt siis netistä tilattu ja maksettu Carl Martinin Plexitone ja Lee Jacksonin Mr. Springy. Mulla on vahva tunne, että mun Bluetone Black Face -nuppi, joka on paras omistamistani vahvistimista, nousee jopa entuudestaan uusiin ulottuvuuksiin.

Lilli
25.04.2012 10:08:37 (muokattu 25.04.2012 10:09:39)

naavanka_: Tc electronics Hall of fame.
Case closed.

Tämä, juuri tämä! ...jaa tilasit jo... no jätetään sikseen.

The same thing that makes you live can kill you in the end
I3enjam1n
25.04.2012 11:14:47

AngieRainbow: Mulla on vahva tunne, että mun Bluetone Black Face -nuppi, joka on paras omistamistani vahvistimista, nousee jopa entuudestaan uusiin ulottuvuuksiin.

BTW, mikset tilannut Bluetonea reverbillä? Black Facessa on nimittäin aivan loistava reverbi...

Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
AngieRainbow
25.04.2012 13:45:03

I3enjam1n: BTW, mikset tilannut Bluetonea reverbillä? Black Facessa on nimittäin aivan loistava reverbi...

Tilatessa halusin nimenomaan ilman Rewerbiä. Nyt kun myöhemmin olen ko. efektistä kiinnostunut, niin mietin itse samaa, että olisihan sen vahvistimeenkin saanut. No, se on todella hyvä styrkkari ilmankin. Lisäksi olen tuosta tilaamastani pedaalista todella innoissani, niin ei tässä mitään, kun voin käyttää samaa pedaalia myös muiden vahvistimien kanssa.

Mä törkkään Mr. Springgyn sinne efektilooppiin ja menoksi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti