Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
the-Antero
22.04.2012 16:31:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve

Tulipa mieleen kysellä käyttäjien kokemuksia meidän m.nettiläisten kauppapaikasta. Torista. Onko ollut pelkästään hyviä kokemuksia tai huonoja?

Tässä nyt itse laskeskelin että olen noin 30 ostoa tehnyt ongelmitta. Myyntejä on varmaankin noin 15. kappaletta. Ei niissäkään ongelmaa. Ja muutaman vaihdonkin olen tehnyt täysin ongelmitta.

Hyviä kokemuksia täällä on ollut. Suurinosa myynneistä ja ostoista on mennyt "rahat ensiksi tilille" systeemillä. Vaihdot ovat menneet naamakkain.

Ja en muista kuin kerran että olisi eräs huijari olisi tarjonnut olematonta tuotetta.

Eli plussaa täältä torille paljon. Mites teillä muilla kokemukset?

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Umas
22.04.2012 16:39:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mnet torihan on mitä parhain kauppa mesta. Pari huijaus yritystä ollut, mutta nekin luokkaa säälittävä.
Ei voi muuta kuin kehua.

Möö
TTV
22.04.2012 16:51:19 (muokattu 22.04.2012 17:31:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Umas: Mnet torihan on mitä parhain kauppa mesta. Pari huijaus yritystä ollut, mutta nekin luokkaa säälittävä.
Ei voi muuta kuin kehua.

Samaa mieltä! Olen myynyt ja ostanut vaikka mitä ja aina on kaikki menny hyvin, tosin siihen vaikuttaa myös "järkevä ennakkosensuuri" ja kauppaehtojen selkeä esilletuominen. Yhtään huijaria en ole tavannut itse teosta, enkä ketään myöskäänitse huijannut :-)

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
spacemonkeyevolution
22.04.2012 16:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mnetin tori on toimiva. Ihmiset jotka sitä käyttää ovatten pääasiassa myös.
warlock
22.04.2012 17:22:10

Ehdottomasti huippu paikka. Tullu tehtyä paljon kauppoja torin kautta ja tähän mennessä kaikki menny hienosti.

Presidentti
22.04.2012 17:32:23 (muokattu 22.04.2012 17:34:17)

Kesällä möin banjon. Myynti-ilmoitusta laittaessa ajattelin että saattaa ostajat olla marginaalissa. Meni saman viikon lauantaina.

Sitten möin puikkokonkkaa, hintapyynti vähän reilu 50% T-kaupan uuden hinnasta. Meni seuraavana päivänä.

Muutama muukin kauppa on tullut tehtyä, ja renkaanpotkijat ovat selkeä poikkeus, ei sääntö kuten nettiautossa. Ja renkaanpotkijankin tunnistaa helposti:
Yleensä tuotteen yleiskunto ei kiinnosta vaan renkaanpotkija kysyy jotain tiettyä yksityiskohtaa ja korostaa asian tärkeyttä. Yleensähän se tarkoittaa, että hänen omassaan on ko. vika.

Uto
22.04.2012 17:58:54

Kokemusta on kymmenistä tehdyistä kaupoista, ja niistä ei ole valittamisen aihetta, mutta olen suodattanut kaupantekoasteelle vain järkevänoloisia tapauksia. Eteen ei ole sattunut kuin ihan viime aikoina pari huijausyritystä vastauksen ostoilmoitukseeni, mutta niiden kanssa epäilykset heräsivät nopeasti.

Andy J.
22.04.2012 18:38:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullut vuosien varrella sekä myytyä että ostettua yhtä sun toista, eikä mieleen muistu nyt yhtään edes lievästi negatiivista kokemusta. Renkaanpotkijoita ja low-ballereita tiettyjen artikkelien kohdalla, mutta se on kai enemmän poikkeus kuin sääntö kun kauppaa tehdään.

M.net Tori

Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
Decadetroll
22.04.2012 19:36:13

Joo, kokemuksia löytyy. Myyty on paljon tavaraa ja ostettu varmaan saman verran, puhutaan useista kymmenistä kaupoista.

Yksi ainoa huijausyritys tullut vastaan, sekin oli sellainen, että tyypillä oli kaksi eri tunnusta ja sitten kilpaa alter-egonsa kanssa koitti saada hintoja alemmaksi.. Jäi sitten kiinni kun vahingossa lähetti väärän viestin väärällä tunnuksella. Myöhemmin lähetti oikein kirjepostia, jossa kertoi, että kitara jonka lähetin (ja jonka huolsin ennen lähtöä tiptop kuntoon) on ihan perseestä ja mun pitää maksaa siihen mikkien vaihdot ja nauhahuollot yms. Uhkaili tulevansa ouluun suorittamaan tämän "kauppojen viimeistelyn", jolloin tietty toivotin tervetulleeksi ja kerroin suorittavani kitaran huoltoa vähän niinkuin sivubisneksenä, eli ei tosiaan ole lähtenyt täältä huonokuntoisena kitara.. Tyypistä ei sen jälkeen kuulunut enää mitään. Taisi oulunreissu siirtyä :)

Mutta kuten sanottu, kymmeniä kauppoja ja tuota yhtä vaille kaikki on mennyt just niin hyvin kuin voi vaan mennä. Hieman maalaisjärkeä mukaan, niin hyvin on pärjännyt. Iso kiitos kaikille kauppakumppaneille ja Mnetille kun on näin hieno palvelu käytössä ja vielä ilmaiseksi!

don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
naavanka_
22.04.2012 19:41:31

Helposti Suomen paras osto- ja myyntipalsta soitinroippeille.
Veikkaan että alkaa olla jo sadoissa tehdyt kaupat itsellä :)
Renkaanpotkijoita yllättävän vähän eikä huijausyrityksiä ole sattunut kuin yksi ja sekin tuli mailiin englanniksi.
Oli muuten kyse vanhemmasta universesta, apina lähetti random kuvan mailiin jonka jälkeen kysyin että tämä taitaa olla se harvinainen baritoniversio?
Vastauksena tuli että kyllä vain, tämä on juuri se :D
Pistin muutaman valikoidun sanan.

No pads, no helmets, just balls.
Lilli
22.04.2012 20:07:26

Pelkkiä hyviä kokemuksia Torilta, kymmeniä myytyjä ja kymmeniä ostettuja vekottimia. Toistaiseksi (koputtaa puuta) pääosa kaupankäynnistä rahat tilille - tavara matkaan-periaatteella, kuitenkin viimeaikoina on tullut hiukan tarkemmin otettua selvää myyjän/ostajan tiedoista. Hienoa, että täällä Mnetissä tuo sisäinen valvonta on toiminut aika mukavasti online, eikä huijarit kovin kauaa kekkuloi. Toivotaan jatkuvan ikiaikain samanlaisena ;-D

The same thing that makes you live can kill you in the end
G-mies
22.04.2012 20:20:13

Eiköhän kyseessä ole Suomen johtavia musiikkikamojen online-kauppapaikkoja. Itse olen ollut pääasiassa myyntipuolella (muutaman kerran myös ostajana) ja aina on mennyt kaikki nappiin. Olen välttynyt ongelmilta aika pitkälti sen ansiosta että olen tsekannut kauppakumppanin m.net-historiaa ennen kauppoihin ryhtymistä: tunnettu jäsen ja/tai paljon kontribuutiota palstalla => olen lähettänyt kamat postilla ja ostaja on maksanut kun on havainnut tavaran luvatun kaltaiseksi. Juuri rekisteröitynyt käyttäjä / ei viestejä => diilit nokikkain tai tavara liikkeelle postiennakolla. Renkaanpotkijoita olen kiittänyt kohteliaasti mielenkiinnosta ja toivottanut hyvää päivän jatkoa.

For great justice.
Muovinen
22.04.2012 21:06:31

Eipä ole tarvinut huutonettejä ja facebookin myyntipaikkoja käyttää, kun on tällainen tori mnetissä! Kymmeniä kauppoja on tehty suuntaan jos toiseen ja pääasiassa rahat tilille ja kamat postiin periaatteella. Kauppakumppanin tunnuksen näkyvyys foorumilla on monesti jo hyvä merkki luottamuksesta ja jos yhtään on epäilyttänyt, niin homma on selvinnyt esim puhelimessa, jossa huijarit paljastuu nopeasti. Ihan maalaisjärjellä on siis pettymyksiltä vältytty. Kerran myyjä on jopa palauttanut minulle osan kauppasummasta, kun jouduin pian kaupan jälkeen uusimaan särkyneitä osia virvelirumpuun minusta johtumattomista syistä. Vaikka itsekin suosin pikaviestejä, niin täytyy myöntää, että puhelimitse kaupat on yleensä mukavin tehdä, koska siinä sivussa saa rupatella mukavien tyyppien kanssa :)

-General Petrovsky
Terry Pantheras
22.04.2012 21:13:36

Olen tehnyt varmaan lähemmäs sata kauppaa sekä myyjänä että ostajana torilla, joista perstuntumalta 99% on mennyt ongelmitta, ja tuo 1% on yksi huijaus-yritys ja yksi aiheetta/epäasiallisesti peruttu jo sovittu kauppa (nimimerkkiä en tosin enää muista).

Mainio itse itseään kitkevä ja ylläpitävä kauppapaikka. Huijausyritykset on monesti niin läpinäkyviä, että ihan naurattaa...

Jos teille kellekään on mitään hyötyä kenen kanssa olen m.nettiläisistä kauppaa tehnyt onnistuneesti, voipi tarkistaa mun profiilista. Jos joku haluaa nimimerkkinsä sieltä pois niin ilmoittakoon pikaviestitse... :)

*kvarts*
Zeeboo
22.04.2012 21:53:38

Olen ostanut, myynyt ja vaihtanut. Usein rahat-tilille-ja-tavara-matkaan-periaatteella, monesti ennakolla, joskus nokitusten ja onpa joskus kaupat tehty niin, että ensin on lähetetty kokeiltavaksi ja sitten vasta raha on vaihtanut omistajaa. Kertaakaan ei ole kusahtanut.

White men can't Monk
JHe
22.04.2012 22:07:17

Pelkästään hyviä kokemuksia. Viimeksi myin kitaran henkilölle, joka otti yhteyttä Italiasta. Lähetin puhelinkeskustelun jälkeen paketin matkaan sillä sopimuksella, että maksaa jos on tyytyväinen ja lähettää takaisin jos ei. Kitara kelpasi ja rahat tuli.

Kaikkiaan kauppoja netissä on takana pitkästi toistasataa työkaluista soittimiin (muusikoiden torilla vain puolen kymmentä) ja yleensä ostajana ja muutamn harvan kerran myyjänä. Aina on ollut onni myötä, tosin kaikkea ei olisi ainakaan vaimon mielestä tarvinnut ostaa...

vvaltsu
22.04.2012 22:15:38

Olen ostanut ja myynyt yhteensä jotain parikymmentä kertaa, ja kuivin jaloin on aina selvitty. Muutama tapaus on kyllä ollu vähän omituisia, mm. lähetyksessä ja viesteihin vastaamisessa on ollu viivyttelyä ja välillä pikaviestien sisältö ja kieliasu on ollu kuin viisivuotiaalla. Pääosin kumminkin kaupat on onnistunu mainiosti, nuita ongelmia on esiintynyt ehkä kerran tai kaksi.

I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
jyrkalt
23.04.2012 07:53:16

Hetkinen hei! Mistä torista te puhutte?
Siis mnetissä voi myydäkkin jotn musakamaa?

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
vänkylä
23.04.2012 08:14:39

Pelkkiä posetiivisiä kokemuksia myös mulla m-netin torista.Viimeisen vuoden aikana n.50 kauppaa,joko ostajana tai myyjänä on tullut tehtyä,ja kaikki on pelittänyt erittäin hyvin. Suurimman osan kaupoista olen tehnyt posti-ennakolla ja se systeemi toimii.Pääsääntöisesti mahtavia tyyppejä kenen kanssa olen asioinut täällä,mutta puhelimella yhteyttä ottaessa saa varautua maraton puheluihin,:D

Hanok
23.04.2012 09:29:28 (muokattu 23.04.2012 09:29:56)

Kymmeniä kauppoja on täälläkin takana vuosien varrelta. Ostoja ja myyntejä, muutamasta kympistä päälle tonnin soittimiin. Lähes aina on homma sujunut kuten pitää.

Kerran ostin saman ilmoituksen perusteella edullisesti kaksi efektipedaalia, joista toinen oli kuvausta kolhuisempi ja toinen ei toiminut. Myyjä väitti vielä jälkikäteen testanneensa toimimattoman pedaalin ennen lähetystä. Sain vian hoidettua itse, joten asian selvittäminen jäi siihen. Epäilys vedätyksestä kuitenkin jäi.

Kyllähän yksityisten välisessä kaupanteossa aina jonkinlainen riski. Omalta osaltani voin sanoa että on täysi syy jatkaa Torin käyttöä tulevaisuudessakin, huolimatta tuosta yhdestä epämääräisestä kokemuksesta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 533 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti