Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall soundi: OCD, Catalinbread DLS, Xotic bb preamp?
1 2 3 4
vänkylä
08.04.2012 15:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kieltämättä hjuva vehjes...budjetti vaan sano, että poks! Käytettynä tietysti voisi ollakkin realistinen tavoite.
Mielenkiinnosta, että pystyyköhän tossa käyttämään lennosta myös itsenäisesti pelkkää boost modea (ilman hi gain tai crunchin päällä oloa)?

 
Kyllä pystyy.
 
lonelyplayer
08.04.2012 21:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kieltämättä hjuva vehjes...budjetti vaan sano, että poks! Käytettynä tietysti voisi ollakkin realistinen tavoite.
Mielenkiinnosta, että pystyyköhän tossa käyttämään lennosta myös itsenäisesti pelkkää boost modea (ilman hi gain tai crunchin päällä oloa)?

 
Vastausta jo tulikin mutta pikkaisen lisäisin. Toimii tosiaan buustina ihan vahvistimen clean-kanavalla. Se on jännä juttu että kaikkien omien vahvistimieni kanssa on toiminut niin hyvin ( Marshall, H&K, Blackstar, Fender, Egnater).
 
Se dynamiikka ja soundi...joku on aikaisemmin maininnut etta saattaa johtua elektroniikan korkeammasta kayttojannitteesta... helvetti...nappaimet tokkii...
 
McNulty
08.04.2012 21:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee Marshall-soundista mieleen välittömästi 3-4 erilaista särösoundia. JTM 45, Plexi-tyylinen, JCM800 ja 900.
 
Mielestäni parhaiten tuota Plexi-osastoa kutittelee Rockett Animal. Se on aivan tautisen hyvä amp-in-a-box tyylinen pedaali. Minikytkimestä vääntämällä sen gain-osasto riittää ihan JCM800 touhuihinkin.
 
Minulla on myös Catalinbreadin DLS ykkösversio, jossa on siis erikseen Rock ja Rawk-kytkin. Se toimii samalla tavoin kuin tuo Animalin kytkin. Todella hyvä, etenkin rajummassa moodissa... jopa Animalia parempi "instant JCM800" soundi.
 
Siksipä en ole kummastakaan luopunut.
 
Animalia voin kyllä suositella varauksetta yleispätevänä Marshall-säröjen swiss army linkkarina :)
 
lonelyplayer
08.04.2012 22:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Mulle tulee Marshall-soundista mieleen välittömästi 3-4 erilaista särösoundia. JTM 45, Plexi-tyylinen, JCM800 ja 900.
 
Mielestäni parhaiten tuota Plexi-osastoa kutittelee Rockett Animal. Se on aivan tautisen hyvä amp-in-a-box tyylinen pedaali. Minikytkimestä vääntämällä sen gain-osasto riittää ihan JCM800 touhuihinkin.
 
Minulla on myös Catalinbreadin DLS ykkösversio, jossa on siis erikseen Rock ja Rawk-kytkin. Se toimii samalla tavoin kuin tuo Animalin kytkin. Todella hyvä, etenkin rajummassa moodissa... jopa Animalia parempi "instant JCM800" soundi.
 
Siksipä en ole kummastakaan luopunut.
 
Animalia voin kyllä suositella varauksetta yleispätevänä Marshall-säröjen swiss army linkkarina :)

 
Älä ikinä myykään tota Catalinbreadia...mulle tuli ihan omituinen olo kun kerran pääsin kokeilemaan Stratocasterilla ko. ykkösversiota ...mistään spedusta en ole vastaavaa ja niin kaunista ja lämmintä säröä saanut aikaiseksi.
Myöhemmin ostin Mad Proffan Sweet Honey Overdriven mutta ei se ihan samanlainen ollut. Ei toki huonokaan.
 
Tai siis jos haluat myydä...niin voisin harkita :)
 
Stone
09.04.2012 10:23:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Älä ikinä myykään tota Catalinbreadia...mulle tuli ihan omituinen olo kun kerran pääsin kokeilemaan Stratocasterilla ko. ykkösversiota ...mistään spedusta en ole vastaavaa ja niin kaunista ja lämmintä säröä saanut aikaiseksi.
Myöhemmin ostin Mad Proffan Sweet Honey Overdriven mutta ei se ihan samanlainen ollut. Ei toki huonokaan.
 
Tai siis jos haluat myydä...niin voisin harkita :)

 
Kröhm...joo voisin harkita myös itse, kun t-rex mudhoney ei vaan tunnu sopivan omaan setuppiin, mutta soundinsa puolesta kyllä pitäisin sen kernaasti.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
jyrkalt
09.04.2012 11:13:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Mulle tulee Marshall-soundista mieleen välittömästi 3-4 erilaista särösoundia. JTM 45, Plexi-tyylinen, JCM800 ja 900.
 
Mielestäni parhaiten tuota Plexi-osastoa kutittelee Rockett Animal. Se on aivan tautisen hyvä amp-in-a-box tyylinen pedaali. Minikytkimestä vääntämällä sen gain-osasto riittää ihan JCM800 touhuihinkin.
 
Minulla on myös Catalinbreadin DLS ykkösversio, jossa on siis erikseen Rock ja Rawk-kytkin. Se toimii samalla tavoin kuin tuo Animalin kytkin. Todella hyvä, etenkin rajummassa moodissa... jopa Animalia parempi "instant JCM800" soundi.
 
Siksipä en ole kummastakaan luopunut.
 
Animalia voin kyllä suositella varauksetta yleispätevänä Marshall-säröjen swiss army linkkarina :)

 
Mää löysin viikonloppuna vaatehuoneen kätköistä, jemma nimisestä paikasta pari pedaalia joista toinen oli tuo Catalinbreadin DLS ja se 1versio. En ees muistanut että mulla tollanen oli olemassa :D
Oikein hyvä pedaali ja se sisällä oleva bright-kytkin.. NAM!
 
Tuon sun kirjoituksen allekirjoitan ihan täysin. Vaan mukaan vielä liittäisin tuon Wamplerin Plexi-Driven. Erittäin hyvä, todella hyvä pedaali tuossa JTM45 saundimaailmassa.
Harmittaa todella hirmusti että se tuli myytyä..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
oiva tumpeloinen
09.04.2012 11:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Harmittaa todella hirmusti että se tuli myytyä..
 
Älä oo tommonen. Hyvältä se soundaa muillakin. =)
jyrkalt
09.04.2012 11:41:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Älä oo tommonen. Hyvältä se soundaa muillakin. =)
 
*sencored* :P
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Lilli
09.04.2012 15:33:34 (muokattu 09.04.2012 15:34:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: itsehän diggasin Plexi-Drivestä enempi..
 
Kyllä Rockett Flex Drive taitaa olla SE Marsu-pedaali. Itse juuri sellaisen sain ja OCD:n rinnalla on perusmarsusoundiensa osalta aivan omaa luokkaansa. Ja muutenkin varsin dynaaminen loota, hienosti vastaa näppäilyn voimaan. Suosittelen ainakin kokeilemaan!
 
http://www.youtube.com/watch?v=cTH6_w8Bb70
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
svilo
11.04.2012 18:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittelin (räpistelin) pikaisesti Catalinbread DLS (vanha versio), tosi magee varsinkin svitsin ollessa *rock* asennossa, en oikein välittänyt siitä isommasta gainista...
 
Hieno spede, suosittelen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=RWOcEqOBAZw
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
jyrkalt
11.04.2012 19:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja näin se muisti palailee pätkittäin.
 
Tuo Catalinbread DLS ver1 on ihan killeri mun Bassmanin kanssa kun vaffari on aika pirun kränkätty. Siinä oli sellasta Marshall-murinaa ettei mitään tolkkua.
Melkein itku silmässä ja pää todella pökkyrällä tuli aina lähettyä treenikseltä kun tuolla kaksikolla paisko kaksikelaisilla meneen musahotellilla öisin.
Nyt tuli sitä bassmaniakin ikävä! Taisi olla TAD:in kitistä kasattu.. Vaikka sen kotelo oli DIY ja kasattu ku harakan pesä niin perhana että siinä oli mahtava vahvain!
 
Samaan aikaan mulla oli muuten myös Jetterin Purple Stage od. Muy bueno!
Hemmetin hyvä Marshall-tyylinen pedaali joka tässä keskustelussa ollaan missättu vissiin ihan täysin!
 
svilo! Vedit tällä kertaa pätkässäs "ihan hyvin" :D
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
juki
11.04.2012 21:41:36 (muokattu 11.04.2012 21:43:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HAO Rust Driver (http://www.youtube.com/watch?v=DxracRTgBYI).
 
Siinä missä OCD tai vaikka Crunch Box on sveitsin linkkareita omilla alueillaan niin Rusty tarjoilee helpommin lähestyttävän käyttiksen: Vol+Tone (kytkin). Gain tarvittaessa kitaravolasta.
 
Soundillisesti OCD:sta, ja varsinkin rouheemmasta CB:sta, saa ruuvattua lähelle Rusty-maisen meiningin. Erona näissä ehkäpä siinä missä CB taittaa hiukan modernimpaan (jcm800/mod) niin Rusty vintagempaan (plexi/jmp).
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
jyrkalt
11.04.2012 22:18:11 (muokattu 11.04.2012 22:19:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: HAO Rust Driver (http://www.youtube.com/watch?v=DxracRTgBYI).
 
Siinä missä OCD tai vaikka Crunch Box on sveitsin linkkareita omilla alueillaan niin Rusty tarjoilee helpommin lähestyttävän käyttiksen: Vol+Tone (kytkin). Gain tarvittaessa kitaravolasta.
 
Soundillisesti OCD:sta, ja varsinkin rouheemmasta CB:sta, saa ruuvattua lähelle Rusty-maisen meiningin. Erona näissä ehkäpä siinä missä CB taittaa hiukan modernimpaan (jcm800/mod) niin Rusty vintagempaan (plexi/jmp).

 
Erittäin hyvän kuuloinen pedaali. Tossa demossa siis.
Mulle ihan uusi tuttavuus tuo Hao.
 
edit: sekoilua
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Stone
11.04.2012 23:31:13 (muokattu 12.04.2012 09:34:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: Joku muu, mikä?
 
-> http://www.cmatmods.com/brownie.html
-> http://www.youtube.com/watch?v=d6Yl5mqflc0

 
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ja hyväsoundinen purkki. En tiedä voiko vrt. suoraan OCD:en, mutta mielellään kuulisi laudassa molempia A/B testissä rinnatusten. Erittäin positiivinen tuttavuus ainakin itselleni!! Luulenpa, että omiin komppeihini jompikumpi purkki aivan passeli.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
PekKampela
12.04.2012 14:20:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi tuo Brownie kääntymässä ja jos tykkää pedaalista, joka syö alapäätä ja buustaa ylämiddleä, niin sitten se lienee hyvä. Huomattavasti elävämmältä ja aidommalta - eli paremmalta - se kuulosti silti kuin kaverin OCD. Mulle "marsusoundi" on kuitenkin jotain muuta.
 
Stone: Tämä on kyllä mielenkiintoinen ja hyväsoundinen purkki. En tiedä voiko vrt. suoraan OCD:en, mutta mielellään kuulisi laudassa molempia A/B testissä rinnatusten. Erittäin positiivinen tuttavuus ainakin itselleni!! Luulenpa, että omiin komppeihini jompikumpi purkki aivan passeli.
 
Torvi.
Stone
12.04.2012 17:07:03 (muokattu 12.04.2012 17:21:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PekKampela: Mulla kävi tuo Brownie kääntymässä ja jos tykkää pedaalista, joka syö alapäätä ja buustaa ylämiddleä, niin sitten se lienee hyvä. Huomattavasti elävämmältä ja aidommalta - eli paremmalta - se kuulosti silti kuin kaverin OCD. Mulle "marsusoundi" on kuitenkin jotain muuta.
 
Kiitos kommenteistasi, kun pähkäilinkin, että kumman hommaan...tämä taisi ratketa kokeilemaan brownieta.
 
Mitä kautta muuten hommasit? Taitaa tulla edukkaimmaksi tilata suoraan jenkeistä?
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
PekKampela
12.04.2012 19:27:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kiitos kommenteistasi, kun pähkäilinkin, että kumman hommaan...tämä taisi ratketa kokeilemaan brownieta.
 
Mitä kautta muuten hommasit? Taitaa tulla edukkaimmaksi tilata suoraan jenkeistä?

 
Kaverilta ostin, se oli torilta hamstrannut sen. Oli uudempaa versiota, jossa sisällä vaihdetta fetit lisäsärölle sekä mahdollisuus syöttää virtaa volteilla välillä 9-18v.
 
Aika tuhti särö siis mielestäni. Enemmän sitä EVH-osastoa kuin vintageplexi-murinaa.
 
Torvi.
juki
12.04.2012 21:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kiitos kommenteistasi, kun pähkäilinkin, että kumman hommaan...tämä taisi ratketa kokeilemaan brownieta.
 
Mitä kautta muuten hommasit? Taitaa tulla edukkaimmaksi tilata suoraan jenkeistä?

 
OCD:ssä ja Browniessa on kyllä eri meininkiä, mutta jos brown soundia on lähinnä hakusessa niin kandee tsekata myös Wamplerin Pinnacle. Brownieta vastaava, mutta monipuolisemmalla EQ:lla (http://www.youtube.com/watch?v=iyrqVBApegA&feature=relmfu).
 
Wampler - Cmatmods, hyviä tekijöitä kumpainenkin l. laatua odotettavissa molemmilta..
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Stone
13.04.2012 08:56:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on ainakin itseltä karissut ehkä se "marshall soundi", mutta sanotaan sitten sellainen rouhea komppimöyryäminen: www.youtube.com/watch?v=PkvikKm_acA on se juttu. Eli fuzzahtava distortion/od tyyppinen komppisärö. Ei se just 1:1 tollasta tartte, mutta edes lähimain. OCD:lla tai Cmatmod Browniella ajattelin, jos niillä miten onnistuisi...
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
PekKampela
13.04.2012 15:57:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Tässä on ainakin itseltä karissut ehkä se "marshall soundi", mutta sanotaan sitten sellainen rouhea komppimöyryäminen: www.youtube.com/watch?v=PkvikKm_acA on se juttu. Eli fuzzahtava distortion/od tyyppinen komppisärö. Ei se just 1:1 tollasta tartte, mutta edes lähimain. OCD:lla tai Cmatmod Browniella ajattelin, jos niillä miten onnistuisi...
 
Tuollaista saundia ei mielestäni saa kummallakaan purkilla. Kuulostaa mun korvaan ihka oikealta fuzzilta ajattuna kovalla olevaan styrkkariin, kitaran volalla sävyt ja fuzzista gainit kaakossa. Heitän vielä villinä veikkauksena stratocasterin ja siliconitrankut.
 
Sulla näyttää Joyon Ultimate Drive olevan? Se lienee melko tarkka kopio OCD:stä.
 
Torvi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «