Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pienehkö monipuolinen putkinuppi tai -combo
1
LosJormas
03.04.2012 17:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon etsimässä monipuolista putkistyrkkaria rokkipuuhiin. Soundimaailma joka lähinnä tulee mieleen olisi jotain Hellacoptersin ja Turbonegron väliltä.

Käyttö kerrostalossa, treeneissä ja pikkukeikalla.

Toiveita:

-Footswitchillä valittavissa 3 eri soundia: clean, komppi-crunch ja solo.
Eli 2 channel + boost olisi aika optimaalinen
-Reverb (ei nyt ihan pakollinen)
-ei mitään hi-gain menoa, mutta sellanen tukeva rokkisärö komppihommiin + kantava soolosoundi
-wattimäärällä ei väliä, kunhan kuuluu rumpujen yli ja toimii vähän hiljempaakin
-mahdollisuus vetää suoraan kiinni PA-systeemiin olisi kiva plussa

Budjettia en nyt tähän heitä, mutta hinta/laatusuhde on se joka puhuu,
Mieluiten käytetty/uus hinta jossain 500e paikkeilla

Osaattekos ehdotella?

JuSu
03.04.2012 17:20:39

LosJormas: Oon etsimässä monipuolista putkistyrkkaria rokkipuuhiin. Soundimaailma joka lähinnä tulee mieleen olisi jotain Hellacoptersin ja Turbonegron väliltä.

Toiveita:

-ei mitään hi-gain menoa, mutta sellanen tukeva rokkisärö komppihommiin + kantava soolosoundi
-wattimäärällä ei väliä, kunhan kuuluu rumpujen yli ja toimii vähän hiljempaakin

Osaattekos ehdotella?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=202522

JuSu
LosJormas
03.04.2012 17:35:54

Tota tubemeisteria olenkin hieman kattellu. Millanen toi lead-kanava on sellasenaan ilman boostia? Onko siitä sellaseen vähän tukevampaan komppailuun?

Kyllikki
03.04.2012 18:52:45

LosJormas: Oon etsimässä monipuolista putkistyrkkaria rokkipuuhiin. Soundimaailma joka lähinnä tulee mieleen olisi jotain Hellacoptersin ja Turbonegron väliltä.

Toiveita:

Osaattekos ehdotella?

Kuinkas olis tällainen:

http://www.ibanez.com/Electronics/model-TSA30

Putkipeli, 30W, built-in Tubescreamer + boost jalkakytkimellä, looppi, 12" Celestion, hinta T-kaupassa 489,- (combo), paino 17 kg...

Itseäni ainakin kiinnostaa moinen peli, kunhan jossakin pääsee kokeilemaan, niin sitten se ratkeaa...

Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
JuSu
03.04.2012 19:19:34

LosJormas: Tota tubemeisteria olenkin hieman kattellu. Millanen toi lead-kanava on sellasenaan ilman boostia? Onko siitä sellaseen vähän tukevampaan komppailuun?

Makuasia, miten paljon gainia haluaa... Jos on tymäkät mikit, niin kyllä sillä AC/DC:t vetää, ja vähän enemmänkin. Boosti tuo sitten kuitenkin aika lujasti gainia lisää.

Toi on kyllä heikkous noissa 2 ch + boost -ratkaisuissa, että boostin määrä on kiinteä. Sattuuko se olemaan juuri omaan makuun sopiva, on sitten aika tuuripeliä. Mulle Tubemeisterin boosti on melkolailla optimaalinen.

JuSu
rheinone
03.04.2012 20:17:45

Vox NT50H. Ei oo reverbiä, mut muuten osuu spekseihin aika hyvin.

http://www.voxamps.com/us/nighttrain/nighttrain50/

LosJormas
03.04.2012 20:47:14

Kiitos ehdotuksista tähän asti, erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja tullut!

Olikos sulla JuSu ton Tubemeisterin kyljessä joku räkkiefekti?
Onks se mahdollista kytkeä silleen että jollain footswitchillä saa vaihdettua kanavaa + boostia + efektejä (esim reverb ja delay) päälle/pois?

aristoteles666
03.04.2012 20:50:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LosJormas: Kiitos ehdotuksista tähän asti, erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja tullut!

Onks se mahdollista kytkeä silleen että jollain footswitchillä saa vaihdettua kanavaa + boostia + efektejä (esim reverb ja delay) päälle/pois?

isommalla tekee mitä vain, tottelee midiä.

http://www.youtube.com/watch?v=wac7TVTjtK4&feature=related

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
LosJormas
03.04.2012 21:05:06

Aaaaa, nyt rupes kiinnostamaan! :D
Siinähän ois 100% vaatimukset täyttävä laite vähän yli budjetin mutta eipä se ollutkaan kiveen kirjoitettu...

Onkohan noita jo suomessa?

P-Nut
04.04.2012 10:00:32 (muokattu 04.04.2012 10:04:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko Blackstarin vahvistimia testannut ? Löytyy pieniwattisiakin versioita niin comboina kuin nuppeina. Voisi toimia hyvin tuossa tarkoituksessa ellen ihan väärässä ole. Esim. 20w-comboja liikkuu torilla nytkin ~450e hintaan.

En ole aivan varma löytyykö footswitchin kautta ihan kolmea eri soundivaihtoehtoa vaikka niitä itse vahvistimen kautta saakin aikaiseksi. Ovat kuulemma myös high-gain menoon, mutta luulis irtoavan perinteisempää rokkisoundiakin.

planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks.
JuSu
04.04.2012 10:08:32

LosJormas: Kiitos ehdotuksista tähän asti, erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja tullut!

Mulla oli TC Electronicin G-Major -midiohjattava moulinexi. Siinä oli kaksi kpl releswitchiä, joilla pystyi midin kautta ohjaamaan myös Tubemeisterin kanavia. G-Majoria sitten ohjattiin erillisellä midijalkiolla.

Nykyään mulla on Line6 M13, jossa itsessään ei ole noita releswitchejä, mutta mulla on erillinen releboksi, jonka avulla vaihtuu vahvistimen kanavat. Eli M13:sta tulee efektit, samalla se lähettää midikäskyjä releboksille, joka sitten tulkkaa midin Tubemeisterille. Yhdellä polkaisulla vaihtuu efektit ja kanavat, miten nyt sitten ohjelmoikin.

Kyllä, juurikin näin.

Toi uusi Tubemeister 36 on suoraan midiohjattava, joten siitä jää noi releet välistä pois. Erittäin mielenkiintoinen on kyllä tämä uutuus ominaisuuksiltaan. Just ne asiat on lisätty, joita olen 18:ssa kaipaillut.

JuSu
Thehen Nu
05.04.2012 16:31:01

mulla on blackstarin ht 40 käytössä ja tosi tyytyväinen oon ollu. ei tosin saa 3 eri saundia pelkillä polkimilla. säröä on ollut mun käyttöön enemmän ku tarpeeks (yleensä gain jossain klo9-10 paikkeilla...) ja aattelin ite kokeilla kevyempiä etuasteputkia jossain vaiheessa, mut mä nyt käytän tosi kevyttä rosoa yleensä. reverbistä oon tykänny tosi paljon, dark/light kytkin tekee siitäki aika monipuolisen. tässä on se hyvä puoli et on emluated output eli saa suoraan PA:han jos tarve vaatii. jotain bändiäänityksiäki oon ton kautta vetäny. parhaat asiat tässä on mun mielestä laaja ja laadukas soundimaailma ja suht edullinen hinta, huonoin taas että on melko painava ja iso ja volyymiä on ollu mulle ehkä vähän liikaaki. en oo koskaan ht20:ä nähny livenä et en tiiä onko kokoeroa, mut varmasti seki riittää perus bändikäyttöön ihan hyvin!

Gabe
05.04.2012 21:41:33

Nupeista Vox Night train ja Orange Tiny Terror kannattaa katsoa. Menee pikkukeikalla, treeneissä ja kotona.

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti