Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone LP Standard
1 2
peter serla
24.03.2012 21:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen peli soittaa ? Pysyykö vireessä ?

nannne
24.03.2012 21:25:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peter serla: Minkälainen peli soittaa ? Pysyykö vireessä ?

Ihan hyvä se on soittaa. Pysyy vireessä ihan hyvin oikeastaan, vaihoin rullatallan orkkistallan tilalle niin kieliäkään ei oo napsunu Orkkistalla oli aikasta tinanen ja muuttu kielille jopa vaaralliseksi melko nopiaa. Laitoin kaulamikiksi pysikymppisen nii johan raikaa.

alsnaksna
25.03.2012 00:14:35

peter serla: Minkälainen peli soittaa ? Pysyykö vireessä ?

Hyvä peli, jos olet ostamassa suosittelen että ensin kuitenki testaat kaupassa (pätee kyl kaikis kitaroissa). Itellä ollut jo 6-7 vuotta aktiivisessa käytös ja ei ole ollut ongelmia. Mikit vaihdettu vain.

Mikä perkele täs on vikana!!!! Laitetaanpa vähä lisää hökää pesään nii eiköhä se siitä.
Thimann
25.03.2012 00:51:18

Itse olen omistanut about puol vuotta ja erittäin hyvä ollut. Sinänsä en ymmärrä tätä epiphonesta kerrottua laadun vaihtelu juttua, KOSKA itse testasin tampereen DLX:musicissa ainakin viisi epiphonen valmistamaa les paulia ja missään ei ollut ongelmaa... ainostaan yhdessä traditional prossa särisi ylin E kieli ( kaularauta oli liian kireällä). Tykkään todella paljon, ostin itse Epiphone les paul Standard honey burst värityksellä. Viimeistely on oikeen nättiä ja mikitkin ihan jees hintaluokkaan nähden :). Oikeen hyvä soittaa (tosin vaihda kielet heti jos ostat alkuperäset kielet ihan kumilangat :D). Mutta joo todellakin rahaansa nähden erinomainen keppi SUOSITTELEN!!!! Ps. joo kannattaa kuitenkin itse testata liikkeessä ensin. Ainakin tiedät sitten millaista keppiä olet ostamassa :)

"It was success that screwed us up" Slash
peter serla
25.03.2012 10:04:46

Missä mallissa on parhaat mikit ? Hintahaarukka on aikamoinen, johtuuko mikeistä vai mikä eron tekee ?

peter serla
25.03.2012 10:36:18

Mitenkäs sellainen vahvistin kuin Fender Mustang 1 20W - piisaako kotikäytöön

WanhaWihtahousu
25.03.2012 11:25:05

peter serla: Missä mallissa on parhaat mikit ? Hintahaarukka on aikamoinen, johtuuko mikeistä vai mikä eron tekee ?

Mikit ovat aikalailla kaikissa samanlaiset eli kyllähän niillä soittelee, mutta kannattaa ne sitten vaihtaa. Itse vaihdoin GFS:n mikkeihin, ihan ok budjettiluokan mikit.

http://www.guitarfetish.com/Humbucker-Sized-Guitar-Pickups_c_26.html

Mustang I riittää varmasti kotisoittoon.

http://www.myspace.com/metallishtan
jkourula
25.03.2012 12:05:32

WanhaWihtahousu: Mikit ovat aikalailla kaikissa samanlaiset eli kyllähän niillä soittelee, mutta kannattaa ne sitten vaihtaa. Itse vaihdoin GFS:n mikkeihin, ihan ok budjettiluokan mikit.

http://www.guitarfetish.com/Humbucker-Sized-Guitar-Pickups_c_26.html

Mustang I riittää varmasti kotisoittoon.

En sanoisi mikeistä suoraan noinkaan. Tehdasasennusmikit voi toimia usein yllättävän hyvinkin. Sanoisin, että kannattaa vaihtaa vasta sitten kun oikeasti tuntuu siltä, että mikit rajoittavat saundin löytämistä. Nuo Epiphonen humbuckerit on aika kivat ja toimii hyvin esim. rock-kontekstissa.

Kerran nimittäin vaihdoin Epiphonen SG:hen kalliit putiikkimikit, mutta aika pian vaihdoin alkuperäiset takaisin, koska ne toimivat siinä kitarassa paremmin. Samaa ilmiötä olen huomannut myös Vintagen Les Paul kopion kanssa, siinä oli tosi mukavat orkkismikit.

WanhaWihtahousu
25.03.2012 12:36:37

jkourula: En sanoisi mikeistä suoraan noinkaan. Tehdasasennusmikit voi toimia usein yllättävän hyvinkin. Sanoisin, että kannattaa vaihtaa vasta sitten kun oikeasti tuntuu siltä, että mikit rajoittavat saundin löytämistä. Nuo Epiphonen humbuckerit on aika kivat ja toimii hyvin esim. rock-kontekstissa.

Kerran nimittäin vaihdoin Epiphonen SG:hen kalliit putiikkimikit, mutta aika pian vaihdoin alkuperäiset takaisin, koska ne toimivat siinä kitarassa paremmin. Samaa ilmiötä olen huomannut myös Vintagen Les Paul kopion kanssa, siinä oli tosi mukavat orkkismikit.

Aivan, ehkä hieman huonosti ilmaisin itseäni. Mielipideasioita nääs! Itse vaihdoin alkuperäiset pois, koska ne olivat itselle huonot :)

http://www.myspace.com/metallishtan
peter serla
25.03.2012 12:39:44

Minkälaiset kielet pelittävät hyvin ?

mattim
25.03.2012 13:13:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peter serla: Minkälaiset kielet pelittävät hyvin ?

Kitaroissa toimivat ???????kielet.

peter serla
25.03.2012 14:26:09

Siis kielen vahvuus

Checy
25.03.2012 14:47:27

Nyt kyllä ihan oikeesti. Haku käyttöön.

the-Antero
25.03.2012 14:50:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIssä vireessä?

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Thimann
25.03.2012 15:01:08

MAKUASIA... selville saat kun testaat sopiiko sulle paremmin nikkeli- vai teräskielet. 9-setti, 10-setti, 11-setti jne. Joku perus toimiva setti on esim ernie ball 10-setti. Mutta vähän laaja kysymys kyllä kielet nimenomaan makuasia. Isommissa kielissä tukevampi soundi ohuemmissa vähän kirkkaanpi mutta helpommat bendata.

"It was success that screwed us up" Slash
rheinone
25.03.2012 20:50:57

jkourula: En sanoisi mikeistä suoraan noinkaan. Tehdasasennusmikit voi toimia usein yllättävän hyvinkin. Sanoisin, että kannattaa vaihtaa vasta sitten kun oikeasti tuntuu siltä, että mikit rajoittavat saundin löytämistä. Nuo Epiphonen humbuckerit on aika kivat ja toimii hyvin esim. rock-kontekstissa.

Komppia tälle. Mulla oli kerran Epiphone LP Standard Plus, jossa orkkismikit olivat aivan mainiot. Myöskään Epiphone Wilshire RI:n mikkejä ei ole ollut toistaiseksi tarvetta vaihtaa. Varsin asialliset humpparit kummatkin.

peter serla
06.04.2012 15:36:25

Epiphone Les Paul Standardissa on Alnico classic mikit. Jos haluaa äänen lähemmäksi oikeaa Gibsonia mitkä mikit kannattaa hommata ?

calluna
06.04.2012 17:31:35

peter serla: Epiphone Les Paul Standardissa on Alnico classic mikit. Jos haluaa äänen lähemmäksi oikeaa Gibsonia mitkä mikit kannattaa hommata ?

No just niillä pärjää.

"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
DirtyFingers
06.04.2012 18:11:04

Minkä lainen piuha kuulostaa parhaalta?

Come with me for fun in my buggy
ReBeat
06.04.2012 18:16:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirtyFingers: Minkä lainen piuha kuulostaa parhaalta?

Instrumenttipiuhako? Tuolla sanotaan että hopea on musikaalisin metalli, joten varmaan toi "Instrument Pro" on hyvää:
http://www.alessandro-products.com/cables-inst.html

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti