Muusikoiden.net
11.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez puoliakustisen hinta parivuotisena
1
Mare552
22.03.2012 05:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin pari vuotta sitten Ibanez puoliakustisen täältä paikallisesta kaupasta ja makskoin siitä 500 egua.

tyyppiä en muista mutta en oikein pidä sen harmaasta väristä ja vibrakampikin on mulle ihan turha, koska en sitä käytä.

Saundihan siinä on magee, kahella humpparilla. mutta annoin sen yhelle kaverille koekäyttöön, kun haluaa jotain tommosta.

Paljoko ois sopiva hinta jos hän on halukas ostamaan?

Ite ehkä tilaisin Tomanilta sitten tämmösen, joka lienee suunnilleen sama vehje mutta ilman sitä turhaa veiviä.

Suomessakin näitä sai (jos on sama) pari kolme vuotta sitten n. 500 egulla.

Paljonko pitää hintaa alentaa jos on pari vuotta vanha, siis periaatteessa kuin uusi?

Nätin ukulelen myin samalla henkilölle 7 euroo halvemmalla mitä ite maksoin..

Se oli tosi nätti ja maksoi 87 euroo, mutta kai tosta kitarasta pitää vähän

enemmän hintaa tiputtaa..

Tommosen haluisin tilalle..

http://www.thomann.de/fi/ibanez_ak9 … ww.thomann.de/fi/ibanez_ak95dvs.htm

Ai tähänks riville?
Miikathebest
22.03.2012 07:13:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kitara tällainen?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=619496

Liikaa säröä!
Mare552
22.03.2012 15:25:46

Ei ole vaan sellainen metallinharmaa ja mustat mikit ja viritysnupit.

Toi sun kitara näytti nätimmältä äkkikatsomalta.

Ai tähänks riville?
jokkari
23.03.2012 14:47:55 (muokattu 23.03.2012 14:48:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkun verran tullut pelattua noiden Artcorejen kanssa. Kyseessä lienee AFS77T eli tämä: http://www.zzounds.com/item--IBAAFS77T Näkyi olevan briteissä vielä uusikin myynnissä ilmeisesti vanhaa varastoa, hintaa 299 GBP (en nyt löydä sitä kuukkelilla enää uudestaan).

Käytettynä minusta kolmensadan molemmin puolin jos pitää vireen OK ja on muutenkin kunnossa. Joissain Artcore-kampisysteemeissä on pahoja vireongelmia (ovat yksilöitä tämän suhteen, jotkut on prässätty liian tiukkaan).

Nobody's perfect. I am nobody.
Mare552
25.03.2012 09:55:11

jokkari: Jonkun verran tullut pelattua noiden Artcorejen kanssa. Kyseessä lienee AFS77T eli tämä: http://www.zzounds.com/item--IBAAFS77T Näkyi olevan briteissä vielä uusikin myynnissä ilmeisesti vanhaa varastoa, hintaa 299 GBP (en nyt löydä sitä kuukkelilla enää uudestaan).

Käytettynä minusta kolmensadan molemmin puolin jos pitää vireen OK ja on muutenkin kunnossa. Joissain Artcore-kampisysteemeissä on pahoja vireongelmia (ovat yksilöitä tämän suhteen, jotkut on prässätty liian tiukkaan).

Minä oon aina ihmetellyt miksei kampea voi tehdä niin että se lepäisi lepoasennossa jousikuormitteisen, vain yhteensuuntaan liikkuvan levyn päällä, jolloin se keskittyisi aina kohdalleen eikä '"kelluvana" aiheuttaisi epävirettä....

Tällöin kampi olisi tietty toiseen suuntaan hivenen raskaampi, mutta eron ei tarvisi olla iso.... ja käsittääkseni se vastaisi kiinteää tallaa ominaisuuksiltaan.

Vai onko tässä joku juttu?

Ai tähänks riville?
Mare552
25.03.2012 10:00:38

Jep, juur tuollainen mulla on. Ite maksoin siitä 500 egua, sekä pitää vireen, eli en sitä viitsi käyttökunnoltaan uuden veroisena 150 egua halvemmalla myydä, mitä ite maksoin...

400 egulla ehkä myisin, mutta tuntuu vähän kiskonnalta, ellei sitä välttämäti halua.

Siis annoin vain koekäyttöön että pääsee makuun millainen tuollainen on soittaa...

Samat saundithat kai suunnilleen on muissakin semi ibazeissa....

Ai tähänks riville?
Miikathebest
25.03.2012 17:20:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Minä oon aina ihmetellyt miksei kampea voi tehdä niin että se lepäisi lepoasennossa jousikuormitteisen, vain yhteensuuntaan liikkuvan levyn päällä, jolloin se keskittyisi aina kohdalleen eikä '"kelluvana" aiheuttaisi epävirettä....

Fenderin vibratallanhan saa todella helposti säädettyä vain toiseen suuntaan liikkuvaksi.

Mare552: Jep, juur tuollainen mulla on. Ite maksoin siitä 500 egua, sekä pitää vireen, eli en sitä viitsi käyttökunnoltaan uuden veroisena 150 egua halvemmalla myydä, mitä ite maksoin...

400 egulla ehkä myisin, mutta tuntuu vähän kiskonnalta, ellei sitä välttämäti halua.

Jos sen hinta on nykyään 350€, niin 400€ tuntuu kohtuuttomalta.

Liikaa säröä!
jokkari
26.03.2012 09:15:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, juur tuollainen mulla on. Ite maksoin siitä 500 egua, sekä pitää vireen, eli en sitä viitsi käyttökunnoltaan uuden veroisena 150 egua halvemmalla myydä, mitä ite maksoin...

Joo jäi kirjoittamatta auki arvion laskentaperusteet. Tuo 500 uudelle on nykymittapuulla minusta vähän yläkantissa. Toki on varmasti jossain paikallisessa muutama vuosi sitten sen verran maksanut, mutta se ei ole tässä vertailuhinta. Jos noita olisi Tompalla uutena, hinta olisi varmaan välillä 400-450 EUR. Siitä Mnet-hyväksytyllä kertoimella 0.7 laskien päädytään aika tarkkaan 300 euroon.

Uusien hinnat on vaan tulleet alaspäin vielä viime vuosina, mutta enää eivät taida samaan tahtiin laskea. On mullakin yksi Yamahan akustinen, josta maksoin n. vuonna 2008 yli 400, tänä päivänä uutta saa ihan Suomestakin hintaan 299. En mä sitä voisi 300:lla ruveta käytettynä myymään.

Mutta jos tuo tuntuu enemmän kuin 300:n arvoiselta, niin eihän siinäkään mitään ongelmaa ole. Pidät sen itsellä siinä tapauksessa.

Nobody's perfect. I am nobody.
Mare552
03.04.2012 06:08:16

Mutta jos tuo tuntuu enemmän kuin 300:n arvoiselta, niin eihän siinäkään mitään ongelmaa ole. Pidät sen itsellä siinä tapauksessa.

Se oli koesoitossa eikä tämä henkilö tykännyt saundista.

Minä en sitä kyllä kenellekään tule myymään alle neljänsadan :)

Mitäpä siitä kinaaman.

Ai tähänks riville?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti