Muusikoiden.net
05.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: nuppi + kaappi alle 800 euroa?
1
Tsugu Way
20.03.2012 17:06:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä ketjuja taitaa olla loputtomasti missä kysellään suosituksia suhteutettuna johonkin budjettiin. Mutta jaksakaa kirjoittaa vielä yhteen. Tarvitsen apua.

Olen ikäni soitellut combo-vahvistimilla. Ja viime vuodet fendereillä. Nyt keikkabändin tyyli on tanakoitunut. Ja estraditkin hieman suurentuneet. Viime viikonloppuna comboni näytti yksinäiseltä keskellä nuorisoseuran suurta lavaa. Toki ääntä lähti riittävästi PA:han mikitettynä. Mutta mietin, että onko järkeä/tarpeen pitää itsellä kahta samantyyppistä comboa. Toisenhan voisi vaihtaa hieman rankempaan kamppeeseen. Eli Hot Rod taitaa lähteä myyntiin. Siitä voisi ehkä 500 euroa saada ja säästöpossusta kaivaa 200-300 euroa. Mutta riittääkö?

En ole siis koskaan - uskokaa tai älkää - vilkuillut nuppi + kaappi-yhdistelmien suuntaan. Mitä kannattaa katsella - Bugeraa, marshallia, vai mitä?

Niin ja ne koordinaatit: Homman pitää taittua Hurriganesista Hendrixiin ZZ Topin kautta, vanhaa AC/DC:tä unohtamatta! ja makeaahan olis, jos säröt hoituis ilman lisäpurkkeja?

Mutta riittääkö budjetti?

Blues is allright!
BoNey
20.03.2012 17:35:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallia tai Orangea lähtisin ehkä noilla tiedoilla katselemaan. Budjetti on tosiaan vähän pieni hyvälle nupille ja kaapille. Jos nuppi + kaappi ei ole pakollinen, tuolla budjetilla voisi olla parempi katsella comboja, joita löytyykin sitten vähän paremmin. Toki mikäli budjetista voi vähän joustaa, niin voit ostaa minun Vintage Modernin torilta ja jonkun hyvän 2*12 kaapin :)

Entropia666
20.03.2012 17:43:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaapiks Harley bentonin 212 celestionin V30-ämyreillä. Siinä on hinta/laatusuhteeltaan varmaan parhaita kaappeja. Itelläni on tuo 412-versio. Mulla on nuppina Marsun DSL 100W, joka makso käytettynä jotain 650e. Eli aika hyvin pitäis tuolla budjetillä päästä tonteille.

Rokkifotoja: H A J E . F I
JuSu
20.03.2012 18:42:20 (muokattu 20.03.2012 18:43:46)

Torilla oli jonnin aikaa sitten Blackstar HT Venue 100 -nuppi saman sarjan 4x12" kaapilla, hintapyyntinä 799,-. Tuolla budjetilla tämä olisi kiinnostellut minua suunnattomasti, jos iso pino ois haussa.

http://www.youtube.com/watch?v=v4dEaV4ZJ7Q

JuSu
Jones_
20.03.2012 18:48:43 (muokattu 20.03.2012 18:50:36)

Sen verran hyvin kolahti nuo bändit kohdilleen, etten voi olla suosittelematta Orangen tuotteita. Tiny terrorista varmasti lähtee kyllä nuo äänet, mutta se on tietysti wateiltaan (15w) hieman vaatimaton.. Mites Dual terror, siinä olis jo 30w? Siihen sitten pariksi joku 2x12 tai jopa 4x12 kaappi? Tiny terroreita liikkuu 250-300 euron pintaan torilla käytettynä, dual terroria saa välillä 350 eurolla. 2x12 ja 4x12 halpiskaappeja (celestionin elementeillä kuitenkin) näkyy saavan thomanniltakin 200-400 eurolla, joten voisi vielä koko hoito mahtua budjettiisikin :)

E: Pakko suositella sitä, mistä on omakohtaista kokemusta, mutta itessä on Tiny terrorilla ainakin hyvin tuo akseli taittunut.

Juzo95
20.03.2012 18:49:22

Antamasi artistilistan perusteella Marsun Vintage Modern sopisi tydellisesti sinulle. Pakko mainostaa kun itselläkin on ja lähte kyllä kaikki Hendrixistä raskaampaan rokkiin :).

Torilla niitä pyörii, nytkin muutama, mutta nuppia ja kaappia ei taida ihan 800 € saada. Tai riippuu minkä kaapin hommaa...

Virhe! Tyhmä tai liian turha allekirjoitus.
slapvete
20.03.2012 19:36:01 (muokattu 20.03.2012 19:39:28)

Hän: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=618858

600 € tiskiin ja kattellaan. Sitten kosmeettisesti kusenpolttama SUORA marskikaappi eli 1960B kolmella ja puolella. Eli luottokorttivelkaa tulee se 150 €. Älä ota pikavippiä.

Tai sitten tinkaa 20% ja comboilee, eli hän: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=615687

Noilla menisin, ei lopu jytinä tai janispetke kesken. Mutta mä oonkin marskifani.

edit: sopisi tarvekuvaukseesi kuin nenä päähän. Nuo 70-luvun mastervola-JMP:t on the AC/DC-soundi. Ja älkää peljästykö 6L6:lle säädettymisestä. Se on kerettiäistä, joo, ja vahva argumentti hinnanalennukseen, muttei maailman suurin remppa kuitenkaan, vaikka remppa onkin.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Tsugu Way
21.03.2012 10:18:18

Thanks vinkeistä! Tässä tulikin jo jonkin verran suuntaa antavasti suosituksia. Ja lisäksi ketjussa - sekä pikaviesteissäkin oli suoria myyntitarjouksia. Kiitokset heillekin. Joudun kuitenkin vielä rauhoittelemaan tilannetta, koska rahoitus täytyy alkaa ensin järjestelemään ja miettimään oman Hot Rodini myynti. Joten ostohommat mennee varmaan tonne huhti-toukokuulle.

Mutta joo, noista vinkeistä kyllä ainakin se Marshallin Modern Vintage vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos rahat saa riittämään.. ja sitte Oranget olinkin itse unohtanut. Täytyypä alkaa googlettaan..

Mutta mites se Blackstar - onko "köyhän miehen Marshall", niinkuin yksi sälli kerran määritteli? Entä Bugerat - miksei niistä vielä kukaan ole mitään maininnut? Ainakin halpoja ovat?

Niin, ja kyllä sitte tossa ilmoituksia selatessani mietin, että onkohan se aivan pakko olla sittekään nuppi ja kaappi. Entä jos vaan vaihtaisin toisen fendereistäni johonkin raskaamman sorttiseen comboon. Kuitenkin kun keikoilla anyway mikitän. Mutta joo, täytyy vielä pohtia koko hommaa..

Blues is allright!
nakedzen
21.03.2012 11:01:47

Muutaman kympin menee yli budjetin, mutta tuosta:

http://www.thomann.de/fi/laney_irt60h_ironheart.htm

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

Ääntä:

http://www.youtube.com/watch?v=Z459T6C7rxw

http://www.youtube.com/watch?v=b1We4GkOnvA

http://www.grumpyrocker.co.uk/laney-ironheart-initial-impressions
dropD
21.03.2012 11:11:01

Jos 1-kanavainen nuppi riittää, niin Hayden MoFo on varsin kohtuuhintainen kampe. Käytettynä liikkuu (jos liikkuu) 300-400 välissä eikä uutenakaan huiman hintainen. Lähtee kyllä vaaditut soundit ja enemmänkin.

asiallinen demo http://www.youtube.com/watch?v=V3DkyNYxqyw

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
teleman
21.03.2012 12:40:40

dropD: Jos 1-kanavainen nuppi riittää, niin Hayden MoFo on varsin kohtuuhintainen kampe. Käytettynä liikkuu (jos liikkuu) 300-400 välissä eikä uutenakaan huiman hintainen. Lähtee kyllä vaaditut soundit ja enemmänkin.

asiallinen demo http://www.youtube.com/watch?v=V3DkyNYxqyw

Voisitko kertoa hiukka lisää kokemuksia MoFosta? Onko toiminut moitteetta, miten toimii bändisoitossa, saundipuoli ym.? Tuota olen harkinnut kakkosnupiksi. Olisi näppärä roudailtava ja riittävän simppeli.

dropD
21.03.2012 13:24:11

teleman: Voisitko kertoa hiukka lisää kokemuksia MoFosta? Onko toiminut moitteetta, miten toimii bändisoitossa, saundipuoli ym.? Tuota olen harkinnut kakkosnupiksi. Olisi näppärä roudailtava ja riittävän simppeli.

Kyllä tuo toistaiseksi moitteetta toiminut. Keikkakäytössä olen käyttänyt tuota vain "cleanina" ja erilaiset säröt purkista. Tämä lähinnä siksi, että olen saanut optimaalisen cleanin ja sopivan tason säröille. Treeneissä olen soitellut ihan kitara-piuha-nuppi -meiningilläkin. Silloin joutuu vähän tekemään clean/särö -kompromissia. Treeneissä kuitenkin masteria voi avata vähän reilummin, joten tuo "mofo-boosti" ei enää nosta äänenvoimakkuutta samalla tavalla kuin hiljaisemmalla. Vielä kun vahvistin tottelee kohtuullisesti soittotatsia, niin clean-särö-mättösärö on saavutettavissa ihan kitarasta säätämällä (+ tietysti tuo vahvistimen oma boost-pedaali). Käytän pääasissa UK-inputtia eli siellä marsuhenkisemmässä soundi maailmassa pyöritään. Hienoimmat cleanit tosin löytyy sitten US-inputista.

Voimaa ja headroomia tuosta kyllä löytyy riittävästi joka tarpeeseen. Kotioloissa 2w moodi toimii kohtuullisesti, joskin silloinkin vola saattaa karata naapurin sietokyvyn yli.

Soundipoliittisesti tuo on mun mielestä perinteisempään kallellaan. Joskin särövarat riittää moderinimpaankin mäiskeeseen. Kaikilla säädöillä tuossa säilyy kyllä selkeys ja erottelevuus. Tarkoittaa myöskin sitä, että soittovirheitä ei pysty särövallin sekaan piilottamaan. Ehdottomasti kannattaa moinen testailla jos eteen tulee.

Efektiluuppi on vähän omituisesti yhdellä jakilla toteutettu (vaatii Y-piuhan). En ole kyllä koko luuppia kaivannut, niin osaa sanoa miten tuo muuten käytössä toimii.

Äkkisältään listaisin:
+ monipuoliset soundit (ja hyvälaatuisia)
+ heppo roudat
+ ääntä riittää
+ hinta

- kaikkea hyvää ei ole yksillä säädöillä saavutettavissa
- itse kaipaisin toista kanavaa

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
teleman
21.03.2012 13:42:30

dropD: Kyllä tuo toistaiseksi moitteetta toiminut. Keikkakäytössä olen käyttänyt tuota vain "cleanina" ja erilaiset säröt purkista. Tämä lähinnä siksi, että olen saanut optimaalisen cleanin ja sopivan tason säröille. Treeneissä olen soitellut ihan kitara-piuha-nuppi -meiningilläkin. Silloin joutuu vähän tekemään clean/särö -kompromissia. Treeneissä kuitenkin masteria voi avata vähän reilummin, joten tuo "mofo-boosti" ei enää nosta äänenvoimakkuutta samalla tavalla kuin hiljaisemmalla. Vielä kun vahvistin tottelee kohtuullisesti soittotatsia, niin clean-särö-mättösärö on saavutettavissa ihan kitarasta säätämällä (+ tietysti tuo vahvistimen oma boost-pedaali). Käytän pääasissa UK-inputtia eli siellä marsuhenkisemmässä soundi maailmassa pyöritään. Hienoimmat cleanit tosin löytyy sitten US-inputista.

Voimaa ja headroomia tuosta kyllä löytyy riittävästi joka tarpeeseen. Kotioloissa 2w moodi toimii kohtuullisesti, joskin silloinkin vola saattaa karata naapurin sietokyvyn yli.

Soundipoliittisesti tuo on mun mielestä perinteisempään kallellaan. Joskin särövarat riittää moderinimpaankin mäiskeeseen. Kaikilla säädöillä tuossa säilyy kyllä selkeys ja erottelevuus. Tarkoittaa myöskin sitä, että soittovirheitä ei pysty särövallin sekaan piilottamaan. Ehdottomasti kannattaa moinen testailla jos eteen tulee.

Efektiluuppi on vähän omituisesti yhdellä jakilla toteutettu (vaatii Y-piuhan). En ole kyllä koko luuppia kaivannut, niin osaa sanoa miten tuo muuten käytössä toimii.

Äkkisältään listaisin:
+ monipuoliset soundit (ja hyvälaatuisia)
+ heppo roudat
+ ääntä riittää
+ hinta

- kaikkea hyvää ei ole yksillä säädöillä saavutettavissa
- itse kaipaisin toista kanavaa

Kiitos kattavasta infosta!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti