Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox AC50CPH
1
Alec eiffel
17.03.2012 09:15:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarakamojen päivitys lähestyy ja kaipailisin kokemuksia tollasesta Voxin nupista. Taipunee moneen musiikkityyliin? Lähtökohtana kaksi kanavaa joista puhtaalla hyvät soundit ja mielellään purkkia nuppi vois syödä ihan ok.

Aerodynamiikan opiskelija
Rokkijumala 2.0
17.03.2012 21:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy kokeilemassa.

Antti1
17.03.2012 21:51:03

Mä en tosta ko. vahvarista tiedä mitään, mutta isot pojat kertoo ainakin AC30:n olevan vähän nirson puoleinen monien säröpolkimien kanssa.

"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Alec eiffel
17.03.2012 22:12:02

Rokkijumala 2.0: Käy kokeilemassa.

Nii... Toki olisin käyny kokeilemassa jos Oulun seudulta löytyis jostaki liikkeestä.

calluna
18.03.2012 09:10:40

Ei taida kovin monesta liikkeestä enää löytyä...valmistus lopetettu.

Itse olen tämän talven moisella soitellut (greenbackien läpi) ja upea laite.
Puhtaampi kanava on "se" VOX-soundi ja toisella kanavalla sit surinaa enemmän. Itse asiassa toisessa kanavassa olevan FAT-switchin (lisää surinaa) kun saisi polkimella toimivaksi niin ois kolme kanavaa käytössä :)

Noista isoista pojista en tiedä, oman setin säröpedaalit ainakin toimii just niinkuin pitää. Ja muutkin pedaalit.
Tietenkään en ole kaikilla maailman säröpedaaleilla/vahvistimilla soittanut, joten jos jollain yhdistelmällä sit löytyy joku ultimaattinen pedaaleja syövä ominaisuus niin ok. Ja tosiaan, AC30 en ole soitellut, AC15C1 mulla on ollut ja ihan hyvin siinäkin toimi säröpedaalit.

"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Alec eiffel
27.03.2012 10:19:19

calluna: Ei taida kovin monesta liikkeestä enää löytyä...valmistus lopetettu.

Itse olen tämän talven moisella soitellut (greenbackien läpi) ja upea laite.
Puhtaampi kanava on "se" VOX-soundi ja toisella kanavalla sit surinaa enemmän. Itse asiassa toisessa kanavassa olevan FAT-switchin (lisää surinaa) kun saisi polkimella toimivaksi niin ois kolme kanavaa käytössä :)

Noista isoista pojista en tiedä, oman setin säröpedaalit ainakin toimii just niinkuin pitää. Ja muutkin pedaalit.
Tietenkään en ole kaikilla maailman säröpedaaleilla/vahvistimilla soittanut, joten jos jollain yhdistelmällä sit löytyy joku ultimaattinen pedaaleja syövä ominaisuus niin ok. Ja tosiaan, AC30 en ole soitellut, AC15C1 mulla on ollut ja ihan hyvin siinäkin toimi säröpedaalit.

Kiitokset vastauksesta, kovassa harkinnassa edelleen tuon hankinta

J-PPP
27.03.2012 11:53:07

Harkitsin tuosta combo-versioita joskus itsekin, silloin kun noita sai briteistä muistaakseni puoleen tuhanteen. Ja tuli muutaman kerran vastaan livenä ja diggasin soundista, ks. linkki.

http://www.youtube.com/watch?v=LMdDFWQS9Xk

rheinone
27.03.2012 12:34:54

calluna: Itse olen tämän talven moisella soitellut (greenbackien läpi) ja upea laite.

Mielenkiintoinen laite.

Itsekin olen siirtymässä Marshallista Vox-kuluttajaksi. Hankin muutama vuosi sitten 15W Night Trainin himastyrkkariksi. Innostuin siitä niin paljon että nyt odottaa uudenkarhea 50W Night Train bändin siirtymistä talviteloilta treenimoodiin.

Taitaa myös AC50CPH olla indokiinan tuotantoa? Konseptissa näyttäis olevan aika paljon yhtymäkohtia NT50H:n kanssa. En yhtään ihmettele jos näistä kahdesta pelistä löytyis paljonkin yhteistä myös käytännössä. Täytyy tutkia tarkemmin.

calluna
27.03.2012 13:15:57

rheinone:
Taitaa myös AC50CPH olla indokiinan tuotantoa? Konseptissa näyttäis olevan aika paljon yhtymäkohtia NT50H:n kanssa. En yhtään ihmettele jos näistä kahdesta pelistä löytyis paljonkin yhteistä myös käytännössä. Täytyy tutkia tarkemmin.

Juu, kiinassa näitä kasasivat. Sama tuli itselle taannoin mieleen että olisivat samasta puusta veistettyjä. En ole konehuoneeseen katsellut (enkä ymmärtäisi vaikka katsoisinkin) mutta ainakin se on eroa että CPH:ssa Tone Cut on vaan "clean"-kanavassa, eli perinteisemmässä kanavassa. NT:ssä näyttäisi olevan molemmille kanaville?

"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
rheinone
27.03.2012 13:34:05

calluna: Sama tuli itselle taannoin mieleen että olisivat samasta puusta veistettyjä. En ole konehuoneeseen katsellut (enkä ymmärtäisi vaikka katsoisinkin) mutta ainakin se on eroa että CPH:ssa Tone Cut on vaan "clean"-kanavassa, eli perinteisemmässä kanavassa. NT:ssä näyttäisi olevan molemmille kanaville?

Joo, NT50H:ssa Tone Cut on "master" eli vaikuttaa molempiin kanaviin. NT:ssä ei oo jousikaikua. Jalkakytkimellä saa valittua "clean"- ja "särö"-kanavien välillä, ja lisäksi "clean"-kanavasta joko normaalin Bright- tai marshall-tyyppisen Thick-moodin. Jälkimmäinen toiminto vissiin puuttuu CPH:n jalkakytkimestä?

Olis mielenkiintoista vertailla myös saundipuolta. Je eiku juutuubasta surffaamaan...

rheinone
27.03.2012 13:55:50 (muokattu 27.03.2012 13:56:10)

calluna: Sama tuli itselle taannoin mieleen että olisivat samasta puusta veistettyjä.

Onks CPH:n "clean"-kanavan thick/gain-mode tosiaan tän kuulonen, vai onks sälli vääntäny gainin melkein täpölle? Alkaen 3:06.

http://www.youtube.com/watch?v=F88KFqG8W-o

calluna
27.03.2012 14:04:11

rheinone: Onks CPH:n "clean"-kanavan thick/gain-mode tosiaan tän kuulonen, vai onks sälli vääntäny gainin melkein täpölle? Alkaen 3:06.

http://www.youtube.com/watch?v=F88KFqG8W-o

Tossa clean-kanavassa ei ole erityisiä "modeja", vaan volume ja gain (+tone cut ja eq ja reverb). Taitaa olla sällillä siinä vaan nupit kaakossa. :)

Channel 2 :ssa on siis lisää gainia ja bonuksena FAT-switch -vielä lisää gainia...
ja FAT toimi vaan paneelista, ei jalkakytkimestä, siitä miinukset.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti