Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Cube 60x
1
hyötyjä
15.03.2012 21:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Kun laitan volumea yli puolenvälin kyseisessä vahvistimessa niin alkaa armoton kiertäminen ja vihlova ääni tulemaan vahvistimesta. Mistähän mahtaa johtua? Olisiko keinoa välttää tai korjata kyseinen ongelma? Kiitos jo etukäteen vastailuista!

Antti1
15.03.2012 21:33:55 (muokattu 15.03.2012 21:34:14)

hyötyjä: Hei! Kun laitan volumea yli puolenvälin kyseisessä vahvistimessa niin alkaa armoton kiertäminen ja vihlova ääni tulemaan vahvistimesta. Mistähän mahtaa johtua? Olisiko keinoa välttää tai korjata kyseinen ongelma? Kiitos jo etukäteen vastailuista!

Todennäköisesti vika paikantuu kitaran mikkeihin ja vahvistuksen määrään (=särön ja äänenpaineen määrä). Tarkemmin vieläpä huonosti äänenpainetta kestävään mikkien kelan rakenteeseen, jossa käämilangat pääsevät heilumaan äänenpaineen vuoksi. Saattaa parantua uudelleenvahaamisella, tai olla parantumattakin.

"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
AngieRainbow
15.03.2012 22:54:51

hyötyjä: Hei! Kun laitan volumea yli puolenvälin kyseisessä vahvistimessa niin alkaa armoton kiertäminen ja vihlova ääni tulemaan vahvistimesta. Mistähän mahtaa johtua? Olisiko keinoa välttää tai korjata kyseinen ongelma? Kiitos jo etukäteen vastailuista!

Mulla on ollut pari eri kokoista cubea ja hyvin on kaikki aina toiminut oli volumea paljon tai vähän. Yhdyn edelliseen, eli kannattaa kokeilla eri kitaralla. Älä heitä vahvistinta seinään, sillä vika ei välttämättä ole siinä.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
hyötyjä
16.03.2012 14:58:52

Antti1: Todennäköisesti vika paikantuu kitaran mikkeihin ja vahvistuksen määrään (=särön ja äänenpaineen määrä). Tarkemmin vieläpä huonosti äänenpainetta kestävään mikkien kelan rakenteeseen, jossa käämilangat pääsevät heilumaan äänenpaineen vuoksi. Saattaa parantua uudelleenvahaamisella, tai olla parantumattakin.

Minulla on kyllä hyvät aktiivimikit kitarassani. Olen koittanut myös muillakin kitaroilla, eli vika ei ole mikeissä.

Antti1
16.03.2012 15:37:09

hyötyjä: Minulla on kyllä hyvät aktiivimikit kitarassani. Olen koittanut myös muillakin kitaroilla, eli vika ei ole mikeissä.

Kuinka tapissa asti sulla on särön ja yläpään määrä? Se on mun seuraava diagnoosini. Sitä seuraava ohje on marssia kauemmas siitä vahvarista ja kääntää rintamasuunta niin, ettei kierrä. Jos kuuluvuus on ongelmana, niin nosta vahvari mahdollisimman lähelle korvien korkeutta ja säädä sit kaikki soundia myöten uusiksi ilman niitä korvatulppia.

hyötyjä
16.03.2012 17:35:39

Antti1: Kuinka tapissa asti sulla on särön ja yläpään määrä? Se on mun seuraava diagnoosini. Sitä seuraava ohje on marssia kauemmas siitä vahvarista ja kääntää rintamasuunta niin, ettei kierrä. Jos kuuluvuus on ongelmana, niin nosta vahvari mahdollisimman lähelle korvien korkeutta ja säädä sit kaikki soundia myöten uusiksi ilman niitä korvatulppia.

Särö täysissä :D ! juu kiitos vinkeistä pitää säädellä ! =)

Antti1
16.03.2012 17:52:13

hyötyjä: Särö täysissä :D ! juu kiitos vinkeistä pitää säädellä ! =)

Särö täysillä = taattu kierto. Olettaen siis, että sulla nyt kuitenkin on siellä joku rectomallinnus käytössä, jossa on kilometritolkulla aivan liikaa sitä gainia mihinkään käyttöön.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti