Muusikoiden.net
10.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äärimmäistä kompressoria
1
Metalliac
10.03.2012 17:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt hetken käyttänyt Harley Bentonin (Joyo) Dynamic Compressoria ja ollut ihan tyytyväinen. Ross-kloonissa on kliinihommiin mukavan paksu ätäkki ja kiva sustaini vaikka tuppaakin vähän säröytymään rajummilla asetuksilla. Nyt olisi kuitenkin hakusessa ärhäkämpi ja agressiivisempi kompura hi-gain hommiin. Tärkeimpinä kriteereinä olisi:

1) Luonnottoman napsuva ätäkki
2) Pitkä sustaini

Saundi saisi olla myös erotteleva, mutta ymmärrän että uhraus on tehtävä jos haluaa sustainia. Ätäkkiä (onko tälle suomen kielessä sanaa?) saisi olla silti mieluusti liikaa kuin liian vähän.
Vaihtoehdoiksi olen alustavasti kelannut Boss CS-3 ja MXR Super Comp ja toivoisinkin käyttäjäkokemuksia näistä laitteista. Keeleyhin asti mulla ei ole varaa, mutta jos em. purnukat ei liiskaa tarpeeksi, niin olen EHKÄ valmis venymään tähän

http://www.thomann.de/fi/mxr_m87_bass_compressor.htm

Vaihdeltava ratio ja GR mittari olis kyllä aika kätevät. Ehdotuksia?

Ziggy Bubba
10.03.2012 18:15:39 (muokattu 10.03.2012 18:16:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en kyllä oikein hoksaa miksi higain-hommiin kompuraa tarttee, varsinkaan äärimmäistä sellaista. Hurinan määrä jo kertautuu niin rankasti, että. Ehkä kaipaat sitten tosi spesiaalia ja omalaatuista soundimaailmaa. Normisti kompuralle ei kyllä musta ole tarvetta jos gainit on isolla.

E: pitkä sustain? Musta jo ne isot säröt tuo sustainia niimmaan perkeleesti...

Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Metalliac
10.03.2012 19:38:24 (muokattu 10.03.2012 20:34:23)

Ite en kyllä oikein hoksaa miksi higain-hommiin kompuraa tarttee, varsinkaan äärimmäistä sellaista. Hurinan määrä jo kertautuu niin rankasti, että. Ehkä kaipaat sitten tosi spesiaalia ja omalaatuista soundimaailmaa. Normisti kompuralle ei kyllä musta ole tarvetta jos gainit on isolla.

E: pitkä sustain? Musta jo ne isot säröt tuo sustainia niimmaan perkeleesti...

Joo tosiaan en ihan perinteisiä pörinöitä ole hakemassa vaan ihan tietynlaista soundia. Kompura asetetaan signaaliketjun alkuun ennen gatea, ja tästä asemasta kompura ikään kuin taistelee tiukaksi säädetyn noise gaten kanssa tuottaen lopputuloksena äänestä tavallaan päälle/pois -tyyppisen tiukan soundin eikä niinkään luonnollista ääntä jossa on luonnollinen decay. Perään vielä EQ suodattamaan alataajuuksia ja korostamaan keskitaajuuksia ja itse vahvistimesta sitten aika vähälläkin gainilla saa jo melko rankan ja ponnekkaan metallisoundin aikaiseksi.

EDIT: Ilmeisesti nuo mxr:n kompurat on kantrimiehien ja chicken pickaajien suosiossa joten sillä perusteella pitäisi lähteä hyvätkin napsut?

the-Antero
11.03.2012 23:54:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuosta hakemastasi soundista olemassa jotain esikuvaa?

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Jucciz
12.03.2012 00:03:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Onko tuosta hakemastasi soundista olemassa jotain esikuvaa?

Peripheryn Misha?

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Metalliac
12.03.2012 08:49:54

Jucciz: Peripheryn Misha?

Näköjään Juccizkin ymmärtää jotain modernistakin kitarasaundista. ;) Lähtiskö MXR:stä mielestäsi paljon napsua vai pitäisikö katsoa muualle?

Löysin myös tällaisen DIY-keeley kopion, eikä maksakaan edes paljoa:
http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/2092

Vähän kyllä silti epäilyttää tuo Ross -klooni tuossa, mutta ehkä olen ymmärtänyt Rossin karaktäärit ihan väärin tuon HB-spedun takia.

oiva tumpeloinen
12.03.2012 08:51:43

Metalliac: Näköjään Juccizkin ymmärtää jotain modernistakin kitarasaundista. ;) Lähtiskö MXR:stä mielestäsi paljon napsua vai pitäisikö katsoa muualle?

Löysin myös tällaisen DIY-keeley kopion, eikä maksakaan edes paljoa:
http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/2092

Vähän kyllä silti epäilyttää tuo Ross -klooni tuossa, mutta ehkä olen ymmärtänyt Rossin karaktäärit ihan väärin tuon HB-spedun takia.

Suurin osa kompuroista on jollain tapaa modattu Rossin kompurasta. Se on vähän samantapainen kantaisä noille kuin TS säristimille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti