Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikkien kehykset.
1
luciferi
09.03.2012 19:19:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipas tuossa sellainen typerä kysymys mieleen kun on pieni hardwaren vaihto-operaatio meneillään kitaraan ja huomasin että floikallisessa kitarassa on valmiiksi kallistetut mikkien kehykset.. joten mistäpä löytäisin ma uudet vastaavansorttiset tilalle? Vai tuleeko tuho ja katastroohvi jos laitan ihan normaalit kehykset tilalle?

Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
luciferi
09.03.2012 19:21:32

luciferi: Tulipas tuossa sellainen typerä kysymys mieleen kun on pieni hardwaren vaihto-operaatio meneillään kitaraan ja huomasin että floikallisessa kitarassa on valmiiksi kallistetut mikkien kehykset.. joten mistäpä löytäisin ma uudet vastaavansorttiset tilalle? Vai tuleeko tuho ja katastroohvi jos laitan ihan normaalit kehykset tilalle?

Tai siis tarkoitin että on yleensäkin kallistetut kehykset.. en tiedä mistä tuo "valmiiksi" tuohon hyppäsi..

fox
09.03.2012 19:36:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luciferi: Tai siis tarkoitin että on yleensäkin kallistetut kehykset.. en tiedä mistä tuo "valmiiksi" tuohon hyppäsi..

Jos ei kielet ota kiinni keulimmaisen mikin raamiin niin mitä sillä on väliä, onko ne kallistetut tahi ei.. ;)
Oletan, että sulla on "tasakantinen" kitara, joten oletko harkinnu esim, 3 mm metalliraameja laittaa?? Kato vaikka SP-Elektroniikan sivuilta, siellä on laajahko valikoima...

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
skebab
09.03.2012 19:37:53

luciferi: Tulipas tuossa sellainen typerä kysymys mieleen kun on pieni hardwaren vaihto-operaatio meneillään kitaraan ja huomasin että floikallisessa kitarassa on valmiiksi kallistetut mikkien kehykset.. joten mistäpä löytäisin ma uudet vastaavansorttiset tilalle? Vai tuleeko tuho ja katastroohvi jos laitan ihan normaalit kehykset tilalle?

Millbrookista. Olen kerran laittanut "kallistamattoman" LP:iin. Kesti aikansa, kunnes murtui, eli ei kannata.

Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
skebab
09.03.2012 19:39:31

fox: Jos ei kielet ota kiinni keulimmaisen mikin raamiin niin mitä sillä on väliä, onko ne kallistetut tahi ei.. ;)
Oletan, että sulla on "tasakantinen" kitara, joten oletko harkinnu esim, 3 mm metalliraameja laittaa?? Kato vaikka SP-Elektroniikan sivuilta, siellä on laajahko valikoima...

Juu luin hoonosti. Floikkalissa on tod näk suora kansi ;)

luciferi
09.03.2012 19:45:14

Joo on tasakantinen kitara.. itsekin olin samoilla linjoilla että ei pitäis olla mitään merkitystä onko kallistetut vai suorat kehykset jos ei mikään ota mihinkään kiinni.. ajattelin kuitenkin varmistaa asiantuntijaraadilta. :D Ja eikun kehyksiä tilaamaan..

fox
09.03.2012 19:56:45

skebab: Millbrookista. Olen kerran laittanut "kallistamattoman" LP:iin. Kesti aikansa, kunnes murtui, eli ei kannata.

Juu, ei ne kestä.. Joskus joutunu "tekemään" raamit carved top-kitaraan suorapohjasesta, se on ainoa millä ne saa kestämään, muuten ennen pitkää murtuu (tai vääntyy) se raami vallankin "ohuemmalta puolelta" eli etureunasta...

skebab
09.03.2012 21:07:33

luciferi: Joo on tasakantinen kitara.. itsekin olin samoilla linjoilla että ei pitäis olla mitään merkitystä onko kallistetut vai suorat kehykset jos ei mikään ota mihinkään kiinni.. ajattelin kuitenkin varmistaa asiantuntijaraadilta. :D Ja eikun kehyksiä tilaamaan..
tilaa kuitenkin "suorat" varmuudenvuoksi.

fox
09.03.2012 21:43:10

skebab: tilaa kuitenkin "suorat" varmuudenvuoksi.

Mä ymmärsin, että tarkoitus oli pähkäillä, onko tasakantisessa(kin) syytä olla tuollaset "slanted" eli sivusta katsoen "suunnikkaan" muotoset, joissa se kaulan puoli on esmerkiks 3 mm korkea, ja tallan puoli sitten korkeampi - tuollasiahan on sekä flat- että sille "kaarevalle" kannelle.. ;)

Hi-Power
09.03.2012 21:49:36

laita sitten samalla tommonen siihen toiseen mikkiin...
http://www.thomann.de/fi/shadow_hb_t_ft_b_e_tuner.htm

skebab
09.03.2012 21:54:24

fox: Mä ymmärsin, että tarkoitus oli pähkäillä, onko tasakantisessa(kin) syytä olla tuollaset "slanted" eli sivusta katsoen "suunnikkaan" muotoset, joissa se kaulan puoli on esmerkiks 3 mm korkea, ja tallan puoli sitten korkeampi - tuollasiahan on sekä flat- että sille "kaarevalle" kannelle.. ;)

Jaahas, meikä ei näemmä tännään tajua mitään. No johtuupi ehkä siitä, että olen työpaikalla ;) Mulla on muuten kaikissa Lespoissa (lue kopio) juurikin tuommoiset "suunnikkaan" muotoiset kehykset ja yhteen tosiaankin laitoin "väkisin" ei kaarevan kehyksen, joka kesti kyllä oman aikansa, kunnes napsahti poekki

Aamuhaamu
09.03.2012 21:55:08

En tiedä noista tallan korkeuksista kaulakulmista sun muista. Luulis tosiaan että normikehykset menis, mut oon huomenna 9 aamulla Pieksämäellä vaihtamassa junaa, niin voin ottaa parit 3mm korkeet tasaiset messiin, jos haluut ottaa varman päälle. Heitä pikaviestiä, jos kiinnostaa, niin voin heittää vaikka ilmaiseksi. Jos ei huominen sovi niin ma-illalla paluumatkalla sitten :)

There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti