Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras kielisetti Droppi C:hen
1 2
Juhlaneppari
05.03.2012 13:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, laitetaanpas tästä ketju pystyyn. Kokemuksia, mikä setti vie voiton? Pärjääkö esim. Skull Stringsin Drop C setti vertailussa, jos haetaan yleisesti deathmetallin soitelluun sopivia kieliä?

Varmasti on myös makukykymys että kelle nyt mikäkin setti ja paksuus tuottaa kuuloaistinautinnon, mutta ei se mitään.

Umas
05.03.2012 13:58:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhlaneppari: Niin, laitetaanpas tästä ketju pystyyn. Kokemuksia, mikä setti vie voiton? Pärjääkö esim. Skull Stringsin Drop C setti vertailussa, jos haetaan yleisesti deathmetallin soitelluun sopivia kieliä?

Varmasti on myös makukykymys että kelle nyt mikäkin setti ja paksuus tuottaa kuuloaistinautinnon, mutta ei se mitään.

Ruosteisilla kielillä saa aika hevin saundin.

Möö
Wradlin
05.03.2012 13:59:16

Äänestän D-virettä. Tai Eb tai E. Kielisetti nyt on ihan sama.

ibnz
05.03.2012 14:12:55

Vaikea löytää hyvin balansoitua kielisettiä ylipäätään - saati sitten vähän erikoisempiin vireisiin. Tuo Skull Stringsin setti on muistaakseni varsin hyvä siinä, että kielten jännitys on aika tasainen kielten välillä. Tatsi on vähän karhea jotenkin, ainakin paksuimmalla kielellä. Nuo kieltenvalmistajat näyttävät käyttävän aika harvaa paksuutta seteissään, esim. baritonisetti saadaan 10-46 -setistä jättämällä 10-kieli pois ja laittamalla 56 tilalle. On halvempaa käyttää mahdollisimman pientä valikoimaa kieliä, joita sitten tuotetaan vastaavasti enemmän.

juikkipuikki
05.03.2012 14:38:20

Daddariolta tuli joskus kokeiltua semmosta settiä, jossa luki ihan Drop C. En muista paksuuksia.

Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Vladi
05.03.2012 14:46:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida deathmetallin soitto kuitenkaan ihan kieliin kaatua. Muutenkin kielisetin merkissä ja paksuudessa on kyse soittajan henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Itse laittaisin drop c:hen 25,5" skaalaisella kitaralla Elixirin 10-52-setin. Se, oisko se hyvä ratkaisu sulle, selviää vain kokeilemalla. Jos haluat peruvarmoja lähtökohtia, mistä aloittaa kokeillut niin tsekkaa vaikka nämä:

Ernie Ball Slinky 10-52
Ernie Ball Beefy Slinky 11-54
Daddarrio XL 11-49
Daddarrio XL 11-56

Noita pitäisi löytyä about jokaisesta musiikkiliikkeestä.
MasterRuben
05.03.2012 15:19:59 (muokattu 05.03.2012 15:27:01)

DR Strings:n JH-10 toimii. Eipä oo tullu tuon setin löytymisen jälkeen muita kieliä ostettuakaan kyseiseen vireeseen.

http://www.musamaailma.fi/DR-JH-10-10-56/fi

EDIT: Laihon signaturesetissä on muuten samat paksuudet, mutta hintaan lyöty pakollista lisää hetken verran. Asiantunteva ostaja vaatii tietysti laihosetin samaan hintaa kuin tuon JH-10 -setin, koska kyseessähän ovat siis samat kielet eri paketissa ;)

http://www.musamaailma.fi/DR-AL-10/56-10-56

www.myspace.com/thecarltoncrewband
Arttu_Ace
05.03.2012 15:28:54

Kyllä Skull Stringsin Drop-C -setillä soittaa hyvin lupaamaansa virettä. Hyviä kieliä ovat muutenkin, itse käytän saman firman kevyempää Drop-D -settiä kahdessa kitarassa.

Kokeilin aikanaan myös GHS:n Zakk Wylde -settiä, mutta se oli D:hen liian jytym. Sopinee siis C-virittäjille erinomaisesti.

Kicking ass like never before!
Bilsom27
05.03.2012 15:49:58 (muokattu 05.03.2012 15:50:23)

juikkipuikki: Daddariolta tuli joskus kokeiltua semmosta settiä, jossa luki ihan Drop C. En muista paksuuksia.

Jep, C-vireeseen tarkotettu ja 12-60 on paksuudet. Itellä nää kiinni tällä hetkellä kahdessa kitarassa.

Aamuhaamu
05.03.2012 16:29:17

Bilsom27: Jep, C-vireeseen tarkotettu ja 12-60 on paksuudet. Itellä nää kiinni tällä hetkellä kahdessa kitarassa.

Mulla on noita pari settii ylimääräisenä, jos joku haluu poistaa. Pikaviestillä tavoittaa.

There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
hevikukko
05.03.2012 22:01:55 (muokattu 05.03.2012 22:04:40)

Mulla on Bb:ssä 0.13 - 0.72 ja Drop C:hen laittaisin myös 0.12 - 0.60 setin esimerkkinä -> http://www.thomann.de/fi/daddario_exl148.htm Tossa olis sopiva setti paksuudeltaan, mutta merkin valitkoon jokainen itse. Ostamalla pari eripaksuista settiä muulla merkillä, niin saa vastaavan setin helposti kasattua. Makuasisoita nämä, mutta ei liian ohuita kannata laittaa koska menee kumilangaksi.
Hyvänä esimerkkinä on aina verrata Perus E vireen jännitystä josta diggaat, jotta pysyy alemmillakin vireillä samana. Näin ei soitto helposti kärsi!

Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Ziggy Bubba
05.03.2012 22:12:03

Bilsom27: Jep, C-vireeseen tarkotettu ja 12-60 on paksuudet. Itellä nää kiinni tällä hetkellä kahdessa kitarassa.

Daddariolla on myös "drop-D" -setti, jonka paksuudet oli muistaakseni 11-56. Oikein hyvin toimii vähemmän tiukassa hevanderissa myös drop-C:ssä, testattu on.

Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Bilsom27
05.03.2012 23:06:23

Ziggy Bubba: Daddariolla on myös "drop-D" -setti, jonka paksuudet oli muistaakseni 11-56. Oikein hyvin toimii vähemmän tiukassa hevanderissa myös drop-C:ssä, testattu on.

Juu kyllä toimii noikin drop-C:ssä hienosti. Itellä on tosiaan noi kaks kitaraa drop-A vireessä ja siihen kyllä noi 12-60 toimii. Omasta mielestä sopivan "timmit" tohon vireeseen.

Juhlaneppari
09.03.2012 13:08:32

Onko kellään kokemusta esim. DR:n DDT (DropDownTuning) kieliseteistä, että ovatko mistään kotoisin?

Aurora Borealis
09.03.2012 20:45:48

Juhlaneppari: Onko kellään kokemusta esim. DR:n DDT (DropDownTuning) kieliseteistä, että ovatko mistään kotoisin?

Mie oon soitellu jo pitkään aivan onnellisena 12-60 DDT setillä dropped C-vireessä. G-kielen vaihdoin tosin punottuun kun nuo plainit ei meinaa pitää virettä enää niissä paksuuksissa. Hintaansa nähden varsin hyvät kielet.

"Mitenkäs se oikein meni? No laitetaan lisää säröä" #facepalm#
Punainen_Kukko
10.03.2012 13:26:56

Vladi: Ei taida deathmetallin soitto kuitenkaan ihan kieliin kaatua. Muutenkin kielisetin merkissä ja paksuudessa on kyse soittajan henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Itse laittaisin drop c:hen 25,5" skaalaisella kitaralla Elixirin 10-52-setin. Se, oisko se hyvä ratkaisu sulle, selviää vain kokeilemalla. Jos haluat peruvarmoja lähtökohtia, mistä aloittaa kokeillut niin tsekkaa vaikka nämä:

Ernie Ball Slinky 10-52
Ernie Ball Beefy Slinky 11-54
Daddarrio XL 11-49
Daddarrio XL 11-56

Noita pitäisi löytyä about jokaisesta musiikkiliikkeestä.

Itse pidän yhtä kitaraa Drop C :ssä, ja kielisettinä löytyy D'Daddario XL .11-.49, ja ihan nätisti soi siinä. Kunhan tulee taas kieltenvaihdon aika, niin kyllä mä siihen paksummat isken kiinni.

Homma kusee ku ryssät serenassa....
Boldari
10.03.2012 14:45:46 (muokattu 10.03.2012 14:46:33)

Vähän ohi aiheen, mutta normi C-vireeseen, 25,5" skaalaisella kepillä, kannattaa kokeilla Elixirin baritonisettiä. Ei tällä hirmuja bendailla, mutta toisaalta saa aika stankkuviremäisen keskialueen saundiin.

http://www.thomann.de/fi/elixir_12302_baritone_nanoweb.htm

I am the Holy Half-Dead, the lord of the Necroloids
-leka-
10.03.2012 21:16:52

Mulla toiminu jo useamman vuoden 11-49 setti loistavasti.

http://www.facebook.com/lekaband
oiva tumpeloinen
10.03.2012 21:21:43

-leka-: Mulla toiminu jo useamman vuoden 11-49 setti loistavasti.

Kuulostaa 49 pohjimmaisena siltä, ettei kitaraa voi ainakaan lyömäsoittimena pitää. Mulla oli PRS:ssä aikanaan moinen D-vireessä pohjana, niin nauhoituksissa sai vetää virettä ihan reilustikin alavireisenä, että oli soitto vireistä.
Bum
10.03.2012 21:33:36

DR tekee ainakin semmosia kieliä kun DDT-11 Roundwound ''especially developed for dropped tunings'' kyseessä on siis 11-54 setti, tuota ainakin käyttäisin itse, Jos Vielä matalempaan kuten A ja B vireeseen aiot joskus mennä niin saahan noita tilattua paksumpinakin tai sitten vaan ostat Baritonikitaran :D. Joskus olen käyttänyt myös punottua G-kieltä, heviriffittelyyn oikein mainio vaihtoehto.

"Don't criticize what you can't understand" -Bob Dylan
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti