Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VOX:n vahvistimien laatu?
1 2
chill
16.02.2012 12:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotta oma väittämäni ei jäisi aivan tyhjän päälle on sanottava että eri valmistajilla (ei valmistuttajilla) melko todennäköisesti käytetään ainakin jonkun verran eritasoisia valmistusmateriaaleja. Ihan nyt vaikka metallien puhtaus ja rakenteen tasalaatuisuus. Lisäksi koneisto voi poiketa jonkin verran - uudemmalla teknologialla toteutettu koneisto voi tuottaa virheettömämpää jälkeä.
Kolmas ja ehkä tärkein tekijä on laadunvalvonta. Siinä voi olla eroja eri valmistajien välillä.
Lisäksi myös putkien asiallinen pakkaus ja kuljetus vaikuttaa kuluttajille pääsevien viallisten putkien osuuteen.
Kaikki tämä on vähän mutuilua koska faktoja ei ole nyt käsillä, perustuu kuitenkin vanhaan kunnon maalaisjärkeen.
 
0101978
16.02.2012 12:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla paskat Sovtekit kesti vibroluxissa vaan 11 vuotta/300 keikkaa. Kallis Tungsoilin tasuriputki toisessa vibroluxissa kesti kuukauden, toinen samalainen puoli vuotta.
Kyseessä kuitenkin pääosin hyvä ja huono tuuri.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
chill
16.02.2012 13:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101978: Mulla paskat Sovtekit kesti vibroluxissa vaan 11 vuotta/300 keikkaa. Kallis Tungsoilin tasuriputki toisessa vibroluxissa kesti kuukauden, toinen samalainen puoli vuotta.
Kyseessä kuitenkin pääosin hyvä ja huono tuuri.

 
Näinhän se on, voi käydä hyvä tai huono tuuri.
 
Kallis hinta ei takaa kestävyyttä eikä välttämättä edes korreloi kestävyyden kanssa.
 
humppahanuristi
16.02.2012 13:56:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101978: Mulla paskat Sovtekit kesti vibroluxissa vaan 11 vuotta/300 keikkaa. Kallis Tungsoilin tasuriputki toisessa vibroluxissa kesti kuukauden, toinen samalainen puoli vuotta.
Kyseessä kuitenkin pääosin hyvä ja huono tuuri.

Ei kai sovtekkia yleensä huonosta kestävyydestä moititakaan vaan huonosta soundista.
JJ:t on yleensä paremman soundin maineessa mutta niiden kestävyydessä on tunnetusti vähän hajontaa.
 
Ehkä tuossa laadukkuudessa pitäisi määrittää ensin kummasta puhutaan kestävyydestä vai käyttötarkoituksen mukaisesta soundin laadusta.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
GrooverMan
16.02.2012 15:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Turhaa viisastelua, todennäköisyyksillä näissä pelataan.
Todennäköisesti laadukas putki kestää pidempään kuin kiinan poikien hehkulamppufirman sivutuote.

 
Ei oo turhaa viisastelua, kestoajat vaihtelee ihan putkiyksilöittäin erittäin paljon, merkistä riippumatta.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Rämppy
16.02.2012 15:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Ei kai sovtekkia yleensä huonosta kestävyydestä moititakaan vaan huonosta soundista.
JJ:t on yleensä paremman soundin maineessa mutta niiden kestävyydessä on tunnetusti vähän hajontaa.
 
Ehkä tuossa laadukkuudessa pitäisi määrittää ensin kummasta puhutaan kestävyydestä vai käyttötarkoituksen mukaisesta soundin laadusta.

 
Sovtekilla on monen hintaluokan putkea. Se halvin perusputki ei välttämättä soundaa ihmeelliseltä, mutta ainakin mulla on Fendereistä tullut oikeinkin hyvää soundia Sovtekeilla. JJ:t ovat tosiaan olleet kestävyyden suhteen ailahtelevia. Aikoinaan mulla meni JJ:n 6L6 pääteputkia parikin kappaletta vuoden välein. Myös etuasteputkia on mennyt, vaikka vahvistin on muuten ollut tip top. Tosin nytkin mulla on JJ:t ja ne ovat toimineet hyvin jo yli 3 vuotta...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Begemoth
16.02.2012 17:50:02 (muokattu 16.02.2012 17:52:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut pari vuotta Heritage-sarjan AC15HTVH nuppi ja kytkimien kanssa on ollut ongelmia, pätkii ja räkii. Myös top boost kanava vuotaa "karvalakki"-kanavaan, mutta ehkä se ominaisuus eikä vika. Tehon alenemista oon kanssa havainnut, kun kone kuumenee. ..eli laatu&luotettavuus ei oo mun mielestä ihan timanttia.
 
Toimiessaan ketun hyvä vahvistin.
 
edit. putkia menee, mutta pitääkin 170 keikalla vuodessa.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
chill
16.02.2012 18:04:34 (muokattu 16.02.2012 18:05:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Ei oo turhaa viisastelua, kestoajat vaihtelee ihan putkiyksilöittäin erittäin paljon, merkistä riippumatta.
 
Vaihtelee, ehdottomasti, olen niin todennut itsekin.
 
Jos puhutaan tietyn merkin putkien keski-iästä, ne asettuvat jotakuinkin gaussin käyrälle.
Eli voidaan määritellä putken keski-ikä ja siitä suuntaan tai toiseen olevat kestoajat ovat poikkeamia tästä keskimääräisestä kestosta.
 
Näin ollen putki voi pamahtaa vaikka tunnin soiton jälkeen tai vasta 10 vuoden päästä, mutta keski-ikä voi olla vaikka 2,5 vuotta (heitto).
 
Ja mun mielipide oli että tämä keski-ikä vaihtelee putkimerkittäin.
 
aristoteles666
16.02.2012 18:08:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: Mulla on ollut pari vuotta Heritage-sarjan AC15HTVH nuppi ja kytkimien kanssa on ollut ongelmia, pätkii ja räkii. Myös top boost kanava vuotaa "karvalakki"-kanavaan, mutta ehkä se ominaisuus eikä vika. Tehon alenemista oon kanssa havainnut, kun kone kuumenee. ..eli laatu&luotettavuus ei oo mun mielestä ihan timanttia.
 
Toimiessaan ketun hyvä vahvistin.
 
edit. putkia menee, mutta pitääkin 170 keikalla vuodessa.

 
se on juuri pienitehoisen vahvistimen ongelma että sitä kun on pakko pitää "täysillä" se alkaa niiaamaan niin paljon että siitä kuuluu vähemmän ja vähemmän äääntä, ja atakki häipyy ovesta pihalle ja tilalle tulee väsynyt oooompphhh.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
moikki
16.02.2012 18:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joku aika sitten top50 nupin, alkuperäiset philips putket paikoillaan ja ovat testerin mukaan kuin uudet, saundi erittäin hyvä :)
 
http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php
janimarj
16.02.2012 21:45:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: New Sensorilla on kyllä melko "pitkät kädet" näissä putkiasioissa. Onneksi on kuitenkin olemassa muutamia vaihtoehtoja.
 
New Sensorin alla on siis: EHX, Sovtek, Genalex, Tungsol, Mullard, Svetlana, Tesla, JJ... nämä nyt ainakin.

 
Sen verran pitää korjata, että JJ ei kuulu EHX/New Sensoriin, vaan on oma itsenäinen valmistajansa.
Imper
16.02.2012 22:22:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin sadalla keikalla ollut käytössäni Heritage-sarjan AC15H1TV combo - ei mitään vikaa ikinä. Soundi ja teholuokka on mun kaikkien aikojen lemppari. Käytän aina pelkästään EF86-kanavaa, enkä koske muutaku volumeen ja cuttiin!:)
 
Everyone is a per-son
Begemoth
17.02.2012 17:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: se on juuri pienitehoisen vahvistimen ongelma että sitä kun on pakko pitää "täysillä" se alkaa niiaamaan niin paljon että siitä kuuluu vähemmän ja vähemmän äääntä, ja atakki häipyy ovesta pihalle ja tilalle tulee väsynyt oooompphhh.
 
Näinhän se on ja sotkuksi pakkaa mennä viiveet ja muut, jos "täysillä" pitää, vaikka just tätä kyseistä AC15:a. Mä oon raottanut volumea just sen verran, että saan tukevan mutta selkeen soundin, eli hyvin maltillisilla äänenpaineilla pelataan. 15W on äänekäs, mutta rokkihommiin luultavasti tehoton. En tiedä, kun en rokkaa. ;)
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Begemoth
17.02.2012 17:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imper: Noin sadalla keikalla ollut käytössäni Heritage-sarjan AC15H1TV combo - ei mitään vikaa ikinä. Soundi ja teholuokka on mun kaikkien aikojen lemppari. Käytän aina pelkästään EF86-kanavaa, enkä koske muutaku volumeen ja cuttiin!:)
 
Olet vissiin pitänyt tuota vahvistinta, kuin kukkaa kämmenillä ja mulla on huono yksilö.
Samaa kanavaa käytän mäkin. Kuumemmasta sisäänmenosta mennään, brilliance OFF, bass shift 1, EF86mode triode, cut "nollissa", O/P mode pentode. (tosi kiinnostavaa :)
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «