Muusikoiden.net
03.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Empress Super Delay -kokemuksia?
1
Black_Bubblegum
12.02.2012 20:22:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro nääs,

Onko teillä arvon kitaristeilla kokemusta kyseisestä pedaalista?

Miten vertaisit soundia ja käyttöliittymää muihin omistamiisi delayspeduihin?

Olen laittamassa DL-4 pois eli muistipaikat ja tap-tempo on jatkossakin toivottuja ominaisuuksia. Soundimaailma on Gilmouria ja Edgeä.

Kiitokset asiasta tietäville etukäteen.

BB

I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol. Steven Seagal
McNulty
12.02.2012 20:40:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black_Bubblegum: Onko teillä arvon kitaristeilla kokemusta kyseisestä pedaalista?
About pari vuotta olen kyseisen delay-spedun omistanut. Ostin kyseisen laitteen tc.Electronic Nova Delayn tilalle (ja Nova Delayn hankin aikoinaan Bossin DD-20 Giga Dilsan tilalle).

Miten vertaisit soundia ja käyttöliittymää muihin omistamiisi delayspeduihin?
Soundi on huikea. En ole vielä parempaakaan laitetta vastaavilla ominaisuuksilla varustettuna löytänyt.

Käyttis on ihan ok peruskäytössä, muistipaikkojen kanssa ei-niin-hyvä kuin Nova Delayssa. Eli muistipaikkakäyttö voisi olla parempikin. Sen sijaan kaikki muu toimii hienosti. Potikat ovat jämäkät, kytkimet yms. kielivät laadusta jne.

Mulla on tällä hetkellä käytössä tuo Super Delay ja toisessa laudassa Bossin vanha japanilainen DD-3. Ns. monipuolinen laatu-delay sekä simppeli peruskone. Tällä hetkellä Super Delayn pahimmat kilpailijat taitavat olla Eventiden TimeFactor ja Strymonin TimeLine. En silti ole lähtenyt Empressiä pois vaihtamaan. Se vaan on mainio kone. Ainoa "miinus" ehkä tuosta 12VDC virtatarpeesta. Toimii toki 9VDC:llä myös, mutta parhaimman soundin ja signal-to-noise ration saa 12 voltilla (posit. tip).

Olen laittamassa DL-4 pois eli muistipaikat ja tap-tempo on jatkossakin toivottuja ominaisuuksia. Soundimaailma on Gilmouria ja Edgeä.
Super Delaysta on myös vintage-versio... ja tosiaan tuo Eventide ja Strymon ovat lähimmät haastajat. Nekin siis kandee tsekata ainakin nettisivujen ja speksien osalta.

Kiitokset asiasta tietäville etukäteen.
Olkaatten hyvä. Kysy lisää jos tarvit jotain detailimpaa tietoa.

If you ain't first, you're last!
Black_Bubblegum
12.02.2012 21:17:10

Käyttis on ihan ok peruskäytössä, muistipaikkojen kanssa ei-niin-hyvä kuin Nova Delayssa.

Ok, täytyypä tutustua noiden muistipaikkojen toimintaan.

Mulla on tällä hetkellä käytössä tuo Super Delay ja toisessa laudassa Bossin vanha japanilainen DD-3.

Itselläkin on ennen säröjä käytössä Mad Professor, joka on kyllä loistava, mutta ei tap-tempoa.

Eventiden TimeFactor ja Strymonin TimeLine.

Täytyy tuohon Strymoniin tutustua, koska se ei ole ennestään tuttu.

Ainoa "miinus" ehkä tuosta 12VDC virtatarpeesta.

Jaiks. Siispä uutta muuntajaa sovittelemaan lautaan. :)

Super Delaysta on myös vintage-versio...

Toi vintits-versio kyllä kuumottelisi jopa enemmän.

Thänks!

I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol. Steven Seagal
Black_Bubblegum
14.02.2012 00:43:18

Oliko muilla Empress Delaystä kokemuksia?

jyrkalt
14.02.2012 00:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black_Bubblegum: Oliko muilla Empress Delaystä kokemuksia?

Tuo jäsen McNultyn vastau oli kyllä aika kattava.
Mullakin tuollainen delay oli. Se perus valkoinen, ei se vintage.
Mut tässä ne omat kokemukset..
Hyvä delaypedaali joka mielestäni ei millään delaymallinnoksella kuulosta huonolta. (nerokas lause. Tyhjentävä?)
Jos jotain omasta mielestä motkotettavaa pitää väkisin keksiä niin sen voisi sanoa että Super Delayssä on mun makuun liikaa "kaikkea kivaa".
Itse tykkään eniten ehkä nauhakaikusimulaatioista. Ja kun se on hyvä, se riittää mulle. Tyhmä kitaristi tarvii yksinkertaiset romppeet :) Sen voisi mainita myös että ilman manuaalia pedaalin käytön opetteleminen vei vähän aikaa. Mulla tuo manuska puuttui kun käytettynä sen ostin.
Mut joo.. Todella hyvä purkki on tuo, tekee mitä lupaa, pirun hyvin ja sillä pärjää monessa ja moneen juttuun oiva peli.

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
0101978
14.02.2012 01:18:48 (muokattu 14.02.2012 01:20:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielipide: Gilmourit Empressistä, perusvalkoinen toimii ihan loistavasti. Edget Eventidestä.
Empressistä saan siis ainakin itse "analogisemman" soundin, Eventide taas on helpompi tap-hommassa ja reaaliaikainen parametrien säätö lähes rajatonta, joko expressionpedalilla tai midin kautta.
Mutta molemmat aivan loistavia ja molemmilla hoituu kaikki keikoilla tarvittavat delayt Niin on silti Stymonkin varmasti, ei ole vaan käyttökokemusta.

Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti