Muusikoiden.net
10.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tallan blokkaus??(fr)
1
deanman
12.02.2012 19:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii. Mitä pitää ostaa ja miten se prosessi niiku toimii? Miten se "blokataan"? Jotenki oon saanu sellasen mielikuvan et se liikkuis viel toisee suuntaa?? valaiskaa minua;)

Decadetroll
12.02.2012 19:36:34 (muokattu 12.02.2012 19:39:03)

deanman: Nii. Mitä pitää ostaa ja miten se prosessi niiku toimii? Miten se "blokataan"? Jotenki oon saanu sellasen mielikuvan et se liikkuis viel toisee suuntaa?? valaiskaa minua;)

No, floikan voi blokata kolmella tavalla...

1: Niin, että sitä voi kammeta vain alaspäin.

2: Niin, että sitä voi kammeta vain ylöspäin.

3: Niin, ettei se liiku siitä enää mihinkään suuntaan.

Tarvitset blokkaustavasta riippuen 1-2 puunpalasta, jotka vuolet sopivaksi. (Paristot, pullonkorkit, yhteenteipatut plektrat, koirankarvat jotka on liimattu yhteen käyvät tietty myöskin..)

Kun sinulla on sopivat palaset, niin sijoitat ne sustainblokin kummallekkin puolelle (eli sen osan molemmille puolille, johon ne jouset tulevat kiinni) silleen snadisti, ettei talla pääse kumpaankaan suuntaan liikkumaan. Siinäpä se.

Toinen vaihtoehto on se, että sijoitat kielten kiinnitysruuvien alle (siihen routattuun koloon jos kitarasta sellainen löytyy) sopivan palasen ja sitten sinne sustainblokin taakse. Tämä voi hankaloittaa kieltenvaihtoa, riippuen hieman siitä palikasta jonka sijoitat sinne tallan alla sijaitsevaan koloseen.

Jos tarttee rautalangasta vääntää, niin tässä ois kuva tavasta, jolla on blokattuna koko talla.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn: … gJGoFJALrENHQHhStq3-hM2Bz2OWDfJ4LjA

don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
deanman
12.02.2012 19:52:30

Kiitos nopeasta vastauksesta! Oli apua.

Decadetroll
12.02.2012 20:13:09

deanman: Kiitos nopeasta vastauksesta! Oli apua.

Eipä mitään. Hyvä jos auttoi.

don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti