Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: C-droppi ja kielten paksuus
1
Juhlaneppari
03.02.2012 13:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaiset kielet olisi hyvät C-droppiin? Pitääkö olla 12 vai riittääkö 11?

Antti1
03.02.2012 13:27:40

Juhlaneppari: Minkälaiset kielet olisi hyvät C-droppiin? Pitääkö olla 12 vai riittääkö 11?

Mikä tahansa käy, kysymys on tuntumasta. Mä käytän itse tällä hetkellä 11-59 settiä ko. vireessä flygarissa ja hyvin pelaa. Sopiva kompromissi tilumeininkiin, jos pitää jotain vähän lirutella. Toisaalta alimmat kielet soivat vielä kivasti, eivätkä muistuta bassoa.

"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
taikatatti
03.02.2012 14:19:07

Juhlaneppari: Minkälaiset kielet olisi hyvät C-droppiin? Pitääkö olla 12 vai riittääkö 11?

Itsellä skull strings drop C 11-58 setti ja hyvin pelittää.

Erkki on paras! -ja hattu!
vänkylä
03.02.2012 14:52:58

Kyllä 6 riittää.

..sori,oli pakko..

ReBeat
03.02.2012 14:59:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun ei oltu mainittu edes skaalan pituutta eikä mitään muitakaan toiveita niin sanotaan että 9-60. d'addarion progressoiduilla irtokielillä

Jucciz
03.02.2012 15:24:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko mitään, että avattaisiin pysyvä ketju, jossa kaikki Muusikoiden.netin sata tuhatta kitaristia saavat kysyä tuntemattomilta nettikeskustelukumppaneiltaan, minkä paksuiset kielet pitää laittaa kun vaihtaa vireen tietynlaiseksi? Rupeaa olemaan meinaan ihan muutama näitä irtoketjuja, joissa satunnainen tallaaja virittää kitaransa satunnaiseen vireeseen eikä itse tiedä, minkä paksuisista kielistä tykkää.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
03.02.2012 15:29:28

Jucciz: Oisko mitään, että avattaisiin pysyvä ketju, jossa kaikki Muusikoiden.netin sata tuhatta kitaristia saavat kysyä tuntemattomilta nettikeskustelukumppaneiltaan, minkä paksuiset kielet pitää laittaa kun vaihtaa vireen tietynlaiseksi? Rupeaa olemaan meinaan ihan muutama näitä irtoketjuja, joissa satunnainen tallaaja virittää kitaransa satunnaiseen vireeseen eikä itse tiedä, minkä paksuisista kielistä tykkää.

Loppuun voitaisiin vielä pistää suositus, että mitä jos kokeiltaisiin ihan itse. Tarkoitan, että eihän täällä ketään voi tietää, millaisesta tatsista kysyjä pitää, joten on mahdotonta sanoa, mitkä kielet olisivat kysyjälle parhaat...

Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
Aamuhaamu
03.02.2012 15:34:07

http://www.strings.fi/PublishedServ … ?file=page&pageID=9&itemcode=EXL148

There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
Jucciz
03.02.2012 15:51:49 (muokattu 03.02.2012 15:53:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Loppuun voitaisiin vielä pistää suositus, että mitä jos kokeiltaisiin ihan itse. Tarkoitan, että eihän täällä ketään voi tietää, millaisesta tatsista kysyjä pitää, joten on mahdotonta sanoa, mitkä kielet olisivat kysyjälle parhaat...

Niinpä. Mun mielestä on lähtökohtaisesti jotenkin omituista tulla kysymään intter netistä, minkälaiset kielet mun mielestä on sopivan tuntuiset.

Joitain karkeita suuntaviivoja toki on mahdollista antaa: jos vaikka normaalivireessä 10-setti on kiva, Eb-vireelle sopiva vois olla 11-setti, D-vireelle 12-setti jne. Asia ei kuitenkaan ole noin yksioikoinen ja toinen tykkää isistä, toinen tyttärestä.

Aamuhaamu: http://www.strings.fi/PublishedServ … ?file=page&pageID=9&itemcode=EXL148

Heh, luultavasti tuo ois mulle ihan passeli jos soittelisin Eb-vireessä kun normaalivireessä käytän 11-52:ia. Olkoonkin että D'Addarioihin en koske.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Antti1
03.02.2012 15:55:20 (muokattu 03.02.2012 15:56:22)

Jucciz: Joitain karkeita suuntaviivoja toki on mahdollista antaa: jos vaikka normaalivireessä 10-setti on kiva, Eb-vireelle sopiva vois olla 11-setti, D-vireelle 12-setti jne. Asia ei kuitenkaan ole noin yksioikoinen ja toinen tykkää isistä, toinen tyttärestä.

Saattaapa olla jopa niin, että drop-C:stä soitettava musa ei ole aivan samankaltaista sen E-vireisen kanssa. Joku voi tykätä soittaa toisenlaisella tuntumalla toisenlaista musaa, mulla ainakin on kitaroissani näin. En mä teräskieliseen akkariinkaan heitä ysisettiä sen takia, että yhdessä kitaroistani sellainen on samassa vireessä tilutteluhommia varten.

"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti