Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Straton mikit
1
Risto W.W.
01.02.2012 15:47:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään antaa kokemuspohjaista kuvausta EMG:n DG-20 straton mikkipaketista?
Haen stratoon hieman tanakampaa ulosantia. Passiivimikkien puolella olen miettinyt Seymour Duncanin SSl-5 custom staggered vaihtoehtoa.

tomimat
01.02.2012 20:15:06

lindy fralin steel poled 43.sinkut,mut kuulostaa talla melkein humpparilta särön kans.
muutenki tummemmat soundiltaan ja passiivit.
huippumikit.

wilo
01.02.2012 20:30:55 (muokattu 01.02.2012 20:37:55)

Risto W.W.: Onko kellään antaa kokemuspohjaista kuvausta EMG:n DG-20 straton mikkipaketista?
Haen stratoon hieman tanakampaa ulosantia. Passiivimikkien puolella olen miettinyt Seymour Duncanin SSl-5 custom staggered vaihtoehtoa.

Käyttelin pitkään just tota settiä. Mikit olivat tosin kiinni Ibanez Talmanissa, mutta hyvin paljon stratomainen kitarahan se on.
Ulostuloa mikeissä on jonkin verran straton ns. vintage-mikkejä enemmän, mutta ei mitenkään radikaalisti enemmän. Hyvin perinteisen kuuloinen perussaundi niissä loppujen lopuksi on. Aktiivisilla sävynsäätimillä saa toki sitten veivattua hyvinkin erikoista saundia, mutta mä en niihin potikoihin loppujen lopuksi koskaan kunnolla tottunut. Liian vaikea käyttöliittymä tais olla mulle se kaks potikkaa; tavallista leikkaavaa tonea kaipasin jatkuvasti.
Parasta mikeissä oli häiriöttömyys, erittäin tasainen soinnin voimakkuus jokaisella kielellä ja se, että volumepotikka ei tummentanut saundia volumea pienemmälle säädettäessä.

Noiden jälkeen olen käytellyt Lace Sensor Silvereitä ja viimeisimpänä Kinman Woodstock Plussia. Niissä on mulle toimivampi saundi ja tavallisessa tone- ja volumepotikassa sopivampi tuntuma, kun olen asentanut volumeen sopivan treble bleedin.

Edit: koska haet tanakampaa yksikelaista mikkiä, vois DiMarzio Injector, Heavy Blues 2 ja/tai Virtual Solo olla myöskin passeli valinta. Hurinattomia mikkejä noikin.

the-Antero
01.02.2012 21:07:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itellä stratossa H/S/S mikitys Emg:ltä... Talla on 81 ja keski ja kaulamikki ovat noit S:iä... Kaulamikki on helvetin hyvä. Lähtee sellanen klangi että :)

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Rypsolisti
08.02.2012 20:08:51

Gilmour setistä ei ole kokemusta mutta EMG:n SA setti oli kiinni jonkin aikaa '62 Strato kopiossa. Säröillä soundi toimi aika hyvin varsinkin drop D vireessä ja myös puhtaat oli ihan kivat mutta pidemmän päälle en lämmennyt. Ylempää soittaessa soundi oli jotenkin kylmä ja steriilin kuuloinen, soundista muutenkin puuttui tiettyä dynaamisuutta mitä vintage tyylisistä passiivi sinkuista löysin myöhemmin enemmän. Soundin alapää taas välillä tuntui vähän tukkoiselta ja jopa ''muoviselta'' omaan makuun. Ei noi SA:t nyt sentään ihan paskat ollu, esim. hard rock väännössä missä enemmän säröä tulee käytettyä EMG:t toimi ihan hyvin. About puoli vuotta ne Stratossa viihtyivät ennen kuin lähtivät vaihtoon.

Nykyään Fenkun '62 reissue Stratossa käytän tallassa Dimarzion Virtual Vintage Solo Prota ja tuohon mikkiin olen erittäin tyytyväinen. Siitä löytyy juuri sitä vähän paksumpaa soundia ja kovempaa ulostuloa tinkimättä kuitenkaan juurikaan klassisemmasta strato soundista. Alussa tuo mikki vaikutti omaan korvaan ehkä vähän honottavalta ja se jopa häiritsi hieman, mutta tuohon tottui nopeasti ja eikä se nyt oikeasti niin honottava edes ollut, oli vain tottunut johonkin muuhun. Ja vahvistimen säädöt tietenkin tekevät paljon äänimaailmalle. Virtual Vintage Solo Pro on erittäin hyvä valinta jos haluaa vetää Stratolla esim. hard rockia tai heavy metallia mutta sopii hyvin myös bluessiin ja vanhaan rockkiin.

Jos haluaa reilusti tehoa ja alapäätä normi single coililta näyttävästä mikistä niin Dimarzion SDS-1 on juuri sitä, tota voi olla vähän vaikea löytää kun sitä ei vähään aikaan ole tehty mutta käytettyjä tulee aina joskus vastaan.

Prog On!
wilo
09.02.2012 08:16:49

Rypsolisti: Jos haluaa reilusti tehoa ja alapäätä normi single coililta näyttävästä mikistä niin Dimarzion SDS-1 on juuri sitä, tota voi olla vähän vaikea löytää kun sitä ei vähään aikaan ole tehty mutta käytettyjä tulee aina joskus vastaan.

Kyl toi SDS-1 on ainakin ihan normaalisti näkyvissä Dimarzion sivuilla ja Thomannilla näkyy olevan yksi varastossakin.

Rypsolisti
09.02.2012 16:45:40

wilo: Kyl toi SDS-1 on ainakin ihan normaalisti näkyvissä Dimarzion sivuilla ja Thomannilla näkyy olevan yksi varastossakin.

No niinpäs näkyy olevan, I stand corrected! Ei tuota muistini mukaan ennen ollut Dimarzion sivuilla mutta nyt tosiaan on ja hyvä niin kun varsin hyvä mikki toi SDS-1 on, varsinkin jos teho ja alapään toisto on tärkeitä kriteerejä.

Prog On!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti