Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Combo hakusessa nauhoitteluun ja bändikäyttöön
1
Generalissimo
26.01.2012 13:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Olen uutta comboa katsellut mutta aina tuntuu joku puoli vähän tökkivän. Sounditoive olisi semmoinen lämpöinen ja eläväinen clean- puolella, ei ehkä ihan Fender-tyylistä kirkasta sointia. Säröpuolella olisi toive, että se olisi särökäs, rouhea ja perinnehenkinen ei ihan modernein higain kuitenkaan. Särö saisi olla jopa vähän "löysä", jos sitä sitten mieluisalla säröspedulla saisi sitten vähän tiukennettua? Olen haaveillut Budda sd-18:sta, mutta se on tällä hetkellä vähän liian kallis minulle.. jos hinta menee yli tonnin niin ei oikein pysty. Tosin jos muutaman kuukauden säästelisi niin ehkä sitten. Tykkään semmoisten bändien säröistä kuin esim. Pelican, Mastodon, Alice in Chains ja tylyt, hitaahkot/keskitempoiset metalliriffit rouhivalla soundilla on semmoista mitä soittelen ja clean puolella käytän paljon efektejä värittämään äänimailmaa (vähän tyyliin RATM, porcupine tree, Radiohead jne). Listaan alle hieman toiveita.

-mieluusti alle 30kg, 1x12 ehkä etusijalla. Suljettu loota olisi ehkä parempi, mutta esim bändikäytössä lisäkaappi voisi olla ihan ok sitten jolla saisi lisäjytyä.

-ainakin 2 kanavaa, arvostan helppokäyttöisyyttä, tervettä ja hyvää perussoundia. clean-roson voisi hakea kitaran volumea laskemalla särökanavalta. Tällä hetkellä yhdistetty volume/wah pedal käytössä joka on vähän huono, koska haluaisin tarjota pelkkää volumea lenkkiin ja wahin kitaran-inputin väliin. 3 kanavasta ei tietenkään haittaa olisi.

-efektilooppi aika ehdoton, koska käytän laajasti eri efektejä.

-toimiva mastervola tai sisäänrakennettu keinokuorma (kocheissa taisi olla?), toimiva tehonpuolitus tjsp olisi hyvä, kun kotisoittelua/nauhottelua pääosin mutta hönkä pitäisi riittää bändisoittoon. En keikkaile, haluaisin toki kun sopiva porukka joskus löytyisi. Ei tarvitse olla mahdoton headroom, kunhan bändin kanssa pysyisi juuri ja juuri puhtaana ja mitään funkahtavaa en soittele ja tykkään kun cliini särkyy hitusen.

En välitä kamojen vaihtelusta ja haluaisin ostaa kerralla kunnon pitopelin useammaksi vuosikymmeneksi jossa on terve ja miellyttävä perussoundi ja riittävät ominaisuudet tulevaisutta ajatellen, mutta tämänhetkinen vahvistin on niin surkea halpis, että se vie paljon soittoiloa.

Myös "ei niin tunnettuja" merkkejä voi ehdotella, esim eilen thomannia selasin ja löysin tämmöisen Haydenin vahvarin, jossa oli mukavan kuuloinen perussoundi (mitä nyt thomannin klippien perusteella voi ylipäätään päätellä..) suhteessa moneen kalliimpaankin merkkipeliin. Suurin puute olisikin efektilenkin puute, joka löytyi tämän version tehokkaamasta 50w isoveljestä sitten, mutta siinä on ehkä liikaa hönkää sitten kotisoitteluun/nauhotteluun kun voi olla että joudun kerrostaloon tässä muuttamaan. Tosin isomman soundi kuulosti eläväisemmältä klippien perusteella
http://www.thomann.de/fi/hayden_cotton_club15_30_combo.htm

Jos sinulla on joku sopiva käytetty combo (tai nuppi+kaappi) niin saa ehdotella. Soundinäytteiden perusteella olen jotenkin tykästynyt buddaan, mutta en pääse sitä oikeasti missään kokeilemaan ja se on kallis, mutta voisi olla kuvailemani "pitopeli" pitkäksi aikaa. Kochin studiotonea ja twintonea olisi lähiliikkeissä tarjolla, mutta lähteeköhän niistä sitä tylyä perinnehenkistä hevisoundia, cleanit olisivat varmaan mallikkaat ja olisikohan näiden vehkeiden soundi juuri se, joka miellyttäisi vuosikymmenet eteenpäin? Oikein muita vaihtoehtoja ei lähiliikkeissä ole. Muutenkin jos on neuvoja suhteessa tarpeisiini niin olisi kiitollinen.. ehkä kannattaisi laittaa nyt joku pienempitehoinen, hyväsoundinen ja halvempi "kotipeli" ja myöhemmin keikkailun (toivottavasti) alettua laittaisi ison mööpelin erikseen siihen tarkoitukseen? Kiitos!

hallu
26.01.2012 14:05:11

Generalissimo: Terve! Olen uutta comboa katsellut mutta aina tuntuu joku puoli vähän tökkivän. Sounditoive olisi semmoinen lämpöinen ja eläväinen clean- puolella, ei ehkä ihan Fender-tyylistä kirkasta sointia. Säröpuolella olisi toive, että se olisi särökäs, rouhea ja perinnehenkinen ei ihan modernein higain kuitenkaan. Särö saisi olla jopa vähän "löysä", jos sitä sitten mieluisalla säröspedulla saisi sitten vähän tiukennettua? Olen haaveillut Budda sd-18:sta, mutta se on tällä hetkellä vähän liian kallis minulle.. jos hinta menee yli tonnin niin ei oikein pysty. Tosin jos muutaman kuukauden säästelisi niin ehkä sitten. Tykkään semmoisten bändien säröistä kuin esim. Pelican, Mastodon, Alice in Chains ja tylyt, hitaahkot/keskitempoiset metalliriffit rouhivalla soundilla on semmoista mitä soittelen ja clean puolella käytän paljon efektejä värittämään äänimailmaa (vähän tyyliin RATM, porcupine tree, Radiohead jne). Listaan alle hieman toiveita.

-mieluusti alle 30kg, 1x12 ehkä etusijalla. Suljettu loota olisi ehkä parempi, mutta esim bändikäytössä lisäkaappi voisi olla ihan ok sitten jolla saisi lisäjytyä.

-ainakin 2 kanavaa, arvostan helppokäyttöisyyttä, tervettä ja hyvää perussoundia. clean-roson voisi hakea kitaran volumea laskemalla särökanavalta. Tällä hetkellä yhdistetty volume/wah pedal käytössä joka on vähän huono, koska haluaisin tarjota pelkkää volumea lenkkiin ja wahin kitaran-inputin väliin. 3 kanavasta ei tietenkään haittaa olisi.

-efektilooppi aika ehdoton, koska käytän laajasti eri efektejä.

-toimiva mastervola tai sisäänrakennettu keinokuorma (kocheissa taisi olla?), toimiva tehonpuolitus tjsp olisi hyvä, kun kotisoittelua/nauhottelua pääosin mutta hönkä pitäisi riittää bändisoittoon. En keikkaile, haluaisin toki kun sopiva porukka joskus löytyisi. Ei tarvitse olla mahdoton headroom, kunhan bändin kanssa pysyisi juuri ja juuri puhtaana ja mitään funkahtavaa en soittele ja tykkään kun cliini särkyy hitusen.

En välitä kamojen vaihtelusta ja haluaisin ostaa kerralla kunnon pitopelin useammaksi vuosikymmeneksi jossa on terve ja miellyttävä perussoundi ja riittävät ominaisuudet tulevaisutta ajatellen, mutta tämänhetkinen vahvistin on niin surkea halpis, että se vie paljon soittoiloa.

Myös "ei niin tunnettuja" merkkejä voi ehdotella, esim eilen thomannia selasin ja löysin tämmöisen Haydenin vahvarin, jossa oli mukavan kuuloinen perussoundi (mitä nyt thomannin klippien perusteella voi ylipäätään päätellä..) suhteessa moneen kalliimpaankin merkkipeliin. Suurin puute olisikin efektilenkin puute, joka löytyi tämän version tehokkaamasta 50w isoveljestä sitten, mutta siinä on ehkä liikaa hönkää sitten kotisoitteluun/nauhotteluun kun voi olla että joudun kerrostaloon tässä muuttamaan. Tosin isomman soundi kuulosti eläväisemmältä klippien perusteella
http://www.thomann.de/fi/hayden_cotton_club15_30_combo.htm

Jos sinulla on joku sopiva käytetty combo (tai nuppi+kaappi) niin saa ehdotella. Soundinäytteiden perusteella olen jotenkin tykästynyt buddaan, mutta en pääse sitä oikeasti missään kokeilemaan ja se on kallis, mutta voisi olla kuvailemani "pitopeli" pitkäksi aikaa. Kochin studiotonea ja twintonea olisi lähiliikkeissä tarjolla, mutta lähteeköhän niistä sitä tylyä perinnehenkistä hevisoundia, cleanit olisivat varmaan mallikkaat ja olisikohan näiden vehkeiden soundi juuri se, joka miellyttäisi vuosikymmenet eteenpäin? Oikein muita vaihtoehtoja ei lähiliikkeissä ole. Muutenkin jos on neuvoja suhteessa tarpeisiini niin olisi kiitollinen.. ehkä kannattaisi laittaa nyt joku pienempitehoinen, hyväsoundinen ja halvempi "kotipeli" ja myöhemmin keikkailun (toivottavasti) alettua laittaisi ison mööpelin erikseen siihen tarkoitukseen? Kiitos!

Tech21 olisi varmaan aika justiinsa sitä mitä olet hakemassa ja sen "lisävoimayksikön" kanssa helposti laajennettavissa vaikka mihin. Roland Jazzchoruksesta löytyi tonnin pintaan thomannilta iso twin versio (olisi varmaan ne kliinit ainakin kohdallaan joskin lähteehän siitä säröäkin). Jos taas perinteistä putkipeliä haet epäfendermäisillä hyvillä kliineillä niin eikös Voxilta voisi löytä myös vastaus tuohon, joskin ne isommat perinteiset putkarit taisivat olla aika painavia.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
GrooverMan
26.01.2012 14:06:50 (muokattu 26.01.2012 14:11:41)

Ton Buddan hintahan ei aivan tajuttomasti oo yli sun budjetin, että jos se kovasti kuumottaa niin kannattais ehkä säästää lisää fyrkkaa? Käytettynä jos löytyis niin ton pitäis irrota suunnilleen 1200 euroon.

Orange on kans yks jota kannattais tsekata noilla spekseillä. AD30 tosin on melkein samanhintanen ku toi Budda...

EDIT: Edellistä kirjoittajaa peesatakseni, olisko tässä:

http://www.thomann.de/fi/vox_ac15hw1.htm

Tosin en tiedä lähteekö tosta ihan niin rätväkkää säröä ku on hakusessa.

I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
dropD
26.01.2012 14:43:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotuksia edullisesta tyyriimpiin...

Laney VC30 (tai VC15): Pienemmässä tosin 10" ämyri, mutta muuten piisaa bändikäytössäkin jos puhdas saa olla vähän rosoinen. Efektilenkki löytyy ja kaksi kanavaa. Säröpuolella marsuun kallellaan olevaa reipasta rouhintaa. Menee sellaisenaan hevirokkiinkin ja pedaalla avustaen pidemmällekin.

Tuo Hayden kannattaisi ehdottomasti tsekata myös. Siitä on myös 15W versio 12" kajarilla. Rakenteellisesti tuo hintaluokassaan poikkeuksellisen asiallisesti tehty (turret/pcb).

Isommalla (kuitenkin buddaa pienemmällä) löytyisi sitten jo kotimaista käsityötä. Tsekkappa bluetone wizard. Kaksi kanavaa omilla EQ:illa ja efektilenkkikin löytyy.

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
sepisti
27.01.2012 09:25:56 (muokattu 27.01.2012 09:29:24)

Kochin Twintone on sun juttu. Studiotonen omistan itse, mutta käytän siinä lisäkaappia juurikin soundin tukevoittamisen takia. Twintone voisi riittää jonkin matkaa yksinäänkin.

Molemmista irtoo hevi-soundia myös. Tosin mä en oo hevimies...

Indican Jenny on ihana...
sepisti
27.01.2012 09:27:34 (muokattu 27.01.2012 09:30:07)

Kämmi...

Indican Jenny on ihana...
Generalissimo
27.01.2012 16:57:27 (muokattu 27.01.2012 18:00:12)

Olen tässä selaillut ja Hughes&Kettner Statesmanit 20w ja 40w combot vaikuttavat sopivilta ja soundiclipeiltä ihan hyviltä. Näitä on kahdella eri putkituksella 2x EL84, 2x 12AX7 20w versio ja 4x EL84 40w versio. Tuo 20w olisi varmaan ihan riittävän tehoinen, varsinkin kun soittelen paljon kotona? Vehkeet ovat suunnilleen saman hintaisia. Eipä näitäkään pääse testaileen, mutta onko joku kokeillut kumpaakin mallia?

e: olen sen verran nyt nöyrtynyt, että en ostakaan mitään tonnin-parin peliä vielä. Ei malta säästää ja kuumottaa saada joku kohtuullinen putkipeli hetipikaa. :)

the-Antero
27.01.2012 18:26:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H&K:t ovat laadukkaita :) mistä päin olet? F-musiikkihan noita tuo maahan että ehkä siellä onnistuisi testaus?

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
sustain65
28.01.2012 16:12:24 (muokattu 28.01.2012 16:14:02)

Egnater Rebel 30? Onko kellään mielipiteitä siitä?

http://www.egnateramps.com/Products/Rebel/Rebel30112.html

Sellaista itse mietin tässä kotisoitteluun, mutta kokemusta ko. vahvistimesta ei ole yhtään. Tosin ehkä havittelisin itse enemmän tuosta saatavilla olevaa erillisen nupin ja 112 kaapin -yhdistelmää. Ei ole tarkoitus varastaa ketjua... omat speksit vaan sattuvat olemaan melko samanlaiset, tosin ei ehkä särösoundien osalta. Olisiko sopiva kombo kysyjälle?

Shakata
28.01.2012 21:02:49

Voin kyllä suositella todella lämpimästi Hughes & Kettnerin Statesmania. Loistava puhdas kanava ja erittäin hyvä särökanava. Oon tottunut ottamaan overdrivet purkeista, mutta yllätti kyllä ihan täysin monipuolisuudellaan ja saundeillaan tuo särökanava. Soi ihan ok myös maltillisilla voluumeilla ja kuten arvata saattaa mökää lähtee ihan törkeesti. Ehkä paras vahvariostos ikinä! Käytettynä itse metsästin torilta. Dual El 84 siis kyseessä.

"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
Lilli
28.01.2012 21:36:15 (muokattu 28.01.2012 21:36:59)

Shakata: Voin kyllä suositella todella lämpimästi Hughes & Kettnerin Statesmania. Loistava puhdas kanava ja erittäin hyvä särökanava. Oon tottunut ottamaan overdrivet purkeista, mutta yllätti kyllä ihan täysin monipuolisuudellaan ja saundeillaan tuo särökanava. Soi ihan ok myös maltillisilla voluumeilla ja kuten arvata saattaa mökää lähtee ihan törkeesti. Ehkä paras vahvariostos ikinä! Käytettynä itse metsästin torilta. Dual El 84 siis kyseessä.

Tuollainen Statesman EL84 joku aika sitten oli ja Bugera V22 myös, ja jos valita pitäisi niin ehdottomasti V22. Hyvä ja kaunissointinen peli kaikinpuolin. Parhaiten ainakin hintansa väärtti.

The same thing that makes you live can kill you in the end
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti