Aihe: Gibsoneiden laatu (thomann) | |
---|
|
Ihan tylsää, kun kukaan ei kehu miten 6-0 Tokai pesee ja linkoaa Gibsonit. |
|
TeePee-76: lakkaus on huonon näköinen kaulan reunoilla.. Harmittaa kun halvemmissakin kitaroissa on parempi viimeistely. Suomen "kivijalkakaupoissakin" roikkuvissa Studioissa ja muissa reunalista-vapaissa oon tähän otelaudan ja kaulan rajapinnan "röpelöön" törmännyt. Omassa LP Deluxe Studiossa valitettavasti myös tuota hieman esiintyy ja Melody Makerissa samassa paikassa on hieman kynnystä. Toisaalta viimeistely lakkauksen osalta on muuten virheetön. Ja avaamattomissa tehtaan laatikoissa tulivat Toomannin ja Woodbrassin kautta. MM vaati enemmän säätöä, eli kielet oli liian korkella. Deluxe Studiolle en oo tehny mitään. Se on PLEK'd... Ainoa Thomannin kitara, jossa minulla on ollut ko. putiikin tarkastus-lipuke on ollut Harley Benton telecaster... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
|
Wradlin: Derrigin tekemä Les Paul oli silti täysi kopio logoineen ja materiaaleineen Gibsonista, joten onko sillä niin eroa? Kiertueilla mukana olleet lespatkin ovat Slashilla olleet lähes poikkeuksetta Gibsoneita, ja lisäksi Gibsonit soivat studioäänitteillä Illusioneista lähtien. Appetite on toki äänitetty Derrig-lespalla, poislukien My Michelle jolla soi Gibson SG. Mikä siinä on nyt niin outoa? Vai väitätkö, että samoista materiaaleista samassa maassa kahden eri ammattilaisen (Derrig vs. Gibsonin pajat) tekemät kitarat ovat niin erilaisia, ettei toisella voi tavoittaa toisen soundia? E: Ja nykyään on olemassa vielä Gibson Les Paul AFD, joka on kopio alkuperäisestä Derrigistä. kuinka siistiä. voi ostaa kopio les paulin gibson kopion. wide, edit. nyt tietenkin slash faneilla on mahdollisuus ostaa gibsonin kopio, jolla vetää appetitea, ylimageeta. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
loner: Ihan tylsää, kun kukaan ei kehu miten 6-0 Tokai pesee ja linkoaa Gibsonit. no, tuomas wäinölä soittaa vain tokain les pauleilla. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
loner: Ihan tylsää, kun kukaan ei kehu miten 6-0 Tokai pesee ja linkoaa Gibsonit. Pidetään nyt keskustelu otsikon mukaisesti heikkolaatuisissa kepeissä ;) Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
|
aristoteles666: kuinka siistiä. voi ostaa kopio les paulin gibson kopion. wide, Jep, hassu ajatus kieltämättä mutta silti nuo AFD:t ovat olleet erittäin haluttuja. Gibsonilla nauretaan matkalla pankkiin. |
|
Wradlin: Jep, hassu ajatus kieltämättä mutta silti nuo AFD:t ovat olleet erittäin haluttuja. Gibsonilla nauretaan matkalla pankkiin. onneksi ne voi tehdä niin, mua vähän hävettäisi kuitenkin. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
loner: Ihan tylsää, kun kukaan ei kehu miten 6-0 Tokai pesee ja linkoaa Gibsonit. Kaikkihan tätä ajattelee mutta kukaan ei uskalla sanoa ;) |
|
aristoteles666: onneksi ne voi tehdä niin, mua vähän hävettäisi kuitenkin. Ok. On se Gibson kyllä huono firma, hyi hyi. |
|
Wradlin: Ok. On se Gibson kyllä huono firma, hyi hyi. on niin koomista että suosittu malli on kopio, arvatenkin se on myös kallis. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
aristoteles666: on niin koomista että suosittu malli on kopio, arvatenkin se on myös kallis. No on aika moni Tokainkin malli kopio ja kalliitakin löytyy, mut en tiedä hävettääkö niitä sit kans. Onhan niillä toki Talbo. "Living is easy with eyes closed!" |
|
aristoteles666: on niin koomista että suosittu malli on kopio, arvatenkin se on myös kallis. Niin siis Gibson AFD? Siitä on kahta eri versiota (plus Epiphone, mutta ei lasketa sitä nyt tähän) eli USA -malli joka on Standardin hintainen ja CS -versio, joka maksaa siis selkeästi enemmän: http://www2.gibson.com/Products/Ele … Slash-Appetite-for-Destruction.aspx http://www2.gibson.com/Products/Ele … on-USA/Slash-Appetite-Les-Paul.aspx |
|
Les Fender: No on aika moni Tokainkin malli kopio ja kalliitakin löytyy, mut en tiedä hävettääkö niitä sit kans. Onhan niillä toki Talbo. talbo oli ruma kuin fan, mutta oli siinä kieltämättä yritystä ja innovaatioita. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
-Cale: Kaikkihan tätä ajattelee mutta kukaan ei uskalla sanoa ;) ESSO:lla puhuivat, että Gibsonilla olisi asennettu Tokai:n kitaroihin Gibson logoja. |
|
Luthier: Voisitko hieman perustella lausuntoasi. Itselläni kokemukset ovat juuri päinvastaisia. Korkealaatuisten tuotteiden valmistaminen vaatii mielestäni korkealaatuista laadunvalvontaa. Hyvälaatuisen tuotteen aikaansaamiseksi laadunvalvontaa on suoritettava koko valmistusprosessin ajan. Lopputarkastus on vain yksi osa laadunvalvontaa. Laatu tehdastuotteissa ( ja myös laadunvalvonta ) määritellään aiotun hintaluokan mukaan. Halvalla harvoin saa kaikin puolin laadukkaita tuotteita Myönnän kärjistäneeni sanojen merkityksen, ajatukestani en silti luovu. Ajattelin tuossa laadunvalvontaa muusta työstä irrallisena, tarkkailevana, mittaavana ja valvovana toimena jolle omasta mielestäni löytyy kyllä parempi vaihtoehto. Kun laadun tekeminen sisällytetään jokaiseen työtehtävään missä tahansa organisaatiossa saavutetaan laatuvaatimukset paremmin kuin tarkastelemalla vain valmista tuotetta tai sen osaa. Samalla saavutetaan kustannussäästöjä havaitsemalla laatupoikkeamat mahdollisimman aikaisin tuotantoprosessissa. Hyvä historiallinen esimerkki laatujohtamisesta on TQM (Total Quality Management), USAlainen keksintö, jota amerikkalaiset eivät kuitenkaan ottaneet käytäntöön. TQM:n kehittäjä lähti sitten markkinoimaan ajatustaan Japaniin ja TQM on yksi merkittävä tekijä siinä, kuinka Japani kasvoi teollisuutensa kopiokulttuurista merkittäväksi talousmahdiksi. Laadun tekeminen on toki huomattavan kulttuurisidonnaista. Itse en missään nimessä lähtisi tekemään Kiinassa tai Intiassa yhtään mitään ilman vahvaa ulkopuolista laadunvalvontaa, mutta esimerkiksi juuri japanilaiseen työkulttuuriin kuuluva vahva niin yksilöiden kuin työryhmän kunnia-aspekti tukee mainiosti jokaisen työvaiheen mahdollisimman laadukasta toteuttamista. Kiinan ja Intian "tämä on valmis sitten kun se on valmis eli kun tähtimerkit ovat oikeassa asennossa"-asenne ei vain toimi samalla tavoin. Euroopastakin löytyy hyvät esimerkit, itse luottaisin laatuasioissa enemmän saksalaiseen järjestelmällisyyteen kuin espanjalaiseen mañanaan. Mehevän Ilomielinen ja Katkeroituneen Aulis Hippi joka Elvistelee Kasvavasti Kiinteän Auttamattomasti, Nauraa, Elämöi ja Nai |
|
loner: ESSO:lla puhuivat, että Gibsonilla olisi asennettu Tokai:n kitaroihin Gibson logoja. mitä järkeä, sehän tiputtaa tokain arvoa. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
Voi helvetti teidän kans pojat ja tytöt. Vähän on taas ajauduttu sivuraiteille... Kannan kuitenkin Gibsonin AFD LP:n omistajana korteni kekoon. Mulla on se USA model. Maksaa suunnilleen LP Standardin verran ja on laadultaan ihan yhtä hyvä. No problem. Näissä signature-kitaroissa kannattaa mielestäni muistaa, että ne on suunniteltu ennen kaikkea faneille (Tämän Slash itse sanoi haastattelussa Gibsonin AFD LP:stä). Gibsonin osakkeiden omistajat nyt varmaankin ovat kiinnostuneita vain rahasta. Eli ihmiset (kuten minä), jotka ostavat esim. Slash signaturen eivät ole kiinnostuneita siitä, onko se niin ihmeellinen verrattuna muihin gibsoneihin tai mistä se on kopio. Joku toinen voi haluta Mikko Alatalo Landolan. No anyway, mulla on muitakin Gibsonin LP-kitaroita ja hyviä ne on kaikki. Joillekin on joutunut oston jälkeen vähän näyttämään viilaa satulalle ja nauhoille sekä säätämään kaularautaa ja intonaatiota, mutta mitä sitten. Kyllä minun yksilöni ainakin ovat hintansa arvoisia. Ainakin minun mielestäni. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
|
Mikäköhän tuossa Gibson-merkissä on, kun se tuntuu herättävän niin paljon tunteita ihmisissä? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
|
AngieRainbow: Mikäköhän tuossa Gibson-merkissä on, kun se tuntuu herättävän niin paljon tunteita ihmisissä? musta se on hauska, huvittava. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
|
Toivottavasti jengi nyt huomaa kuinka surkeita ne Gibsonit ovat. Mä voin ostella niitä pois satkulla laaki, kun ovat niin huonoja. Mulle on muutenkin kelvannut jo useamman vuoden ajan kolme erilaista G-pajan Paulia. Mutta hei, tätä kai tää nykyään on kun ostetaan sikaa säkissä eikä testata. Sieltä mistä halvimmalla saadaan... totesi eräs kotimainen etulinjan räp-taiteilijakin. Terveisiä vaan Karrille. Ei ole varmasti mikään yllätys, jos massatuotetuissa soittimissa on erinäisiä "vikoja" tai lähinnä viimeistely- ja säätöhommia. Mä olin 4 vuotta töissä soitinmyymälässä ja valitettavasti näitä reklamointeja tuli ihan jokaiselta merkiltä ja brändiltä. Oli se sitten valmistajasta, logistiikasta, tukkurista tai jostain muusta riippuvainen, niin viimekädessä myyjätahon pitäisi tsekata soittimet ja pistää paluupostissa takaisin jos niissä on isompaa ongelmaa. Mutta kun ei. Mikään ei saa enää maksaa mitään. Siitä työstä, että joku tsekkaa ja laittaa soittimen iskuun/soittokuntoon (ja palauttaa bumerangina valmistajan suuntaan jos tarvetta), kukaan ei enää halua maksaa mitään. Siksi on helppoa pistää jokin nettipulju pystyyn ja tuupata vain keskusvarastoilta tsekkaamatonta tavaraa kuluttajille. Näin säästyy iso menoerä kun ei tarvitse maksaa kenellekään palkkaa. Samaan aikaan se Roope Ankkaa ostokäyttäytymisellään muistuttava asiakas hieroo käsiään kun sai 40 euroa halvemmalla tuotteen X sieltä Uzbekistanista kuin omalta lähimmältä jälleenmyyjältä. Loppupeleissä se asiakas maksaa kuitenkin... pahimmissa tapauksissa paljon enemmän kun joutuu itse hoitamaan reklamoinnit, jälkitarkastukset ja ties mitkä säädöt ja touhut. Ja ihan ennenlö joku vinkuu takuu sitä, takuu tätä, niin muistakaapa kuinka ihanaa se on metsästää alkup. pahvilaatikkoa tuotteelle, paketoida se takaisin omilla teipeillä, rustata palautuslappuja ja osoitekortteja, roudata sitä ympäri maita ja mantuja jotta sen saisi palautettua ja sitten vielä huolehtia ja murehtia siitä, milloin se on perillä siellä Uzbekistanissa ja milloin sieltä lähtee (samalta uncheck-osastolta varastosta) uusi koekappale tulemaan. Jumaklavita... kyl mie ainakin omalle ajalle pystyn helposti jonkun hintalapun repäsemään jos on tarvetta. Eli... testatkaa nyt hyvänen aika ne ostamanne soittimet ja laitteet ensin, tai varmistukaa siitä että laite on 100-varmasti mieluinen. Etenkin kun kyseessä on useiden satojen, jopa tuhansien eurojen arvoinen tuote. Jonkun pedaalin tai mikin nyt voi ostaa sokkona satasella tai kahdella kokeeksi, se on pienempi tappio kuin se että ostetaan tonnilla puuta joka ei sitten miellytäkään. Soittimet ovat massatuotannosta (ja hinnasta) huolimatta kuitenkin yksilöllisiä. If you ain't first, you're last! |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|