Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia efektien käytöstä 18 voltilla?
1
Laulava Kylätohtori
04.01.2012 12:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisia kokemuksia teillä on efektien käytöstä 9 voltin sijaan 18 voltilla? Onko selkeitä saundieroja? Headroomia siis pitäisi tulla lisää, mutta missä kohtaa se todella vaikuttaa saundiin ja miten?

Ulkomaan foorumeilta, kun luin, niin osa sanoi, ettei huomaa mitään eroa ja osa hehkutti kuin olisi aivan uuden spedun saanut? Itsellä olis tuo Blues Pro, joka ilmeisesti toimisi 25 voltillakin? Pitäis varmaan kokeilla..

Kokemuksia?

Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
Grugi
04.01.2012 12:20:24

Kannattaa varmaan varautua siihen että ainakin osasta 9V pedaaleja tulee savut pihalle, toiset taas saattaa kestää ihan hyvin. Kukin siis kokeilee ihan omalla vastuulla.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
tender.insanity
04.01.2012 12:24:26 (muokattu 04.01.2012 12:25:36)

Eikö pelkkä edellisen ketjun nosto riitä, vai onko tarpeellista kahden viikon välein aloittaa uusi?
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=206512&co=60

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
Laulava Kylätohtori
04.01.2012 12:56:35

tender.insanity: Eikö pelkkä edellisen ketjun nosto riitä, vai onko tarpeellista kahden viikon välein aloittaa uusi?
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=206512&co=60

Tässä oli nyt tarkoitus keskustella ihan yleisesti pedaalien käytöstä 18 voltilla (tai jollain muulla kuin 9 voltilla). Tuossa linkkaamassasi viestissä kysyin, toimiiko MI Audio Pro 18 voltilla, mikä ainakin minun ymmärrykseni mukaan on melko eri asia kuin yleinen keskustelu pedaalien toiminnasta ja hyödyistä eri volttimäärillä. Toki, jos nämä kaksi ovat yksi ja sama asia, niin tämä aloitus voidaan minun puolestani poistaa...

Ja tarkoitin tässä efektejä, jotka ovat tarkoitettu toimimaan yli 9 voltilla..

Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
Grugi
04.01.2012 13:15:58

Laulava Kylätohtori: Ja tarkoitin tässä efektejä, jotka ovat tarkoitettu toimimaan yli 9 voltilla..

Tämä selvä ekasta viestistä sain hieman eri kuvan mutta ei siinä jatkakaa kaikin mokomin.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
McNulty
04.01.2012 14:06:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole kokemusta muuta kuin Catalinbreadin polkimista joita olen 18VDC virtalähteellä kokeillut.

Oikeastaan ainoa selkeä ero oli parin säristimen kasvanut headroom (Catalinbread DLS ja Formula No.5). Jotenkin siis isompi dynamiikan "range".

Pareidoliasta (joka siis Fender Tremolo-kanavan tyylinen pulputusmulputus... jotain siis tremolon, phaserin ja univiben välimaastosta) tuli syvemmän ja aavistuksen rankemman kuuloinen... hyvällä tavalla. Rankemmalla tarkoitan sitä, että efekti oli selkeämpi.

If you ain't first, you're last!
telecustom
04.01.2012 17:56:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fulltonen fulldrive 2:een olen ajanut 18 volttia, ja hyvältähän se kuulostaa. Voi kyllä olla että kuulostaa yhtä hyvältä 9 v:kin.

"rock`n`roll is never die" Kirka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti