Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarinasi Mesa/Boogien kanssa
1 2 3 4 5 617 18 19 20 21
LesPaul70
10.01.2012 09:42:57 (muokattu 10.01.2012 09:45:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyesti:
Jos nyt aluksi kerron, että oma kitaransoitto & aktiivinen bänditoiminta alkoi 1980-luvun puolivälissä, niin voitte siitä päätellä, minkä artistin vaikutuksesta joka toinen suomalainen kitaristi kävi sen vuosikymmenen jälkipuoliskolla paikallisissa kitarakaupoissa kuolaamassa (ja "vähän testailemassa") Mesa Boogien vahvareita.
 
Ongelma vain oli hinta. Hyvin yleisellä tasolla, Marshallin "sen hyvän" nupin sai viidellä tonnilla, Mesan hinnat alkoivat about kymppitonnista. Siinä sai hiukkasen painaa kesäduunia, ennenkuin fyrkat riitti edes kunnolliseen Marshalliin.
 
No, sitten 1990-luvun alussa, kun olisi ollut kasassa jo rahaa Mesaankin, sattui sitten monia juttuja samanaikaisesti, kuten silloisen bändin hajoaminen ja minun suuntautumiseni enemmän klasaripuoleen. Monta vuotta meni ilman Mesaa ja muutenkin hyvin niukoilla kitarakamoilla (vanhan bändin aikaiset kamat tuli enimmäkseen myytyä Keltaisen Pörssin ja muiden silloisten ilmoitusmedioiden kautta).
 
Kun palasin kitaratouhuihin ja bändihommiin, Mesathan siinä tietysti tuli tarkasteltua pakollisten Marshallien ohella. Mesan paletti oli muuttunut aika lailla siitä, mihin olin tottunut. Kakkosen ja kolmosen paikalla oli nyt IV, ja sitten oli minulle kokonaan uutena tuttavuutena Rectifierit, jotka olivat jo voimakkaasti assosioituneet sellaisiin musiikkityyleihin, jotka eivät minua kovinkaan mainittavasti puhutelleet. Sekä Markkuja että Rectoja soitin kaupoissa, ja aina Mark kuulosti enemmän minun jutultani. Niinpä taloudessa ovat käyneet III, IV, ja uusimpana nyt V, josta ei moitteen sanaa paitsi että jos ostaisin nyt uutena, ottaisinkin varmaan nupin kombon sijaan, kun ulkoista kaappia kuitenkin tulee tositoimissa enimmäkseen käyteltyä ja se sisäinen on "kuollutta painoa" (paitsi kotisoittelussa).
...jos joku nupin omistaja haluaa vaihtaa komboon, saa pistää pikaviestiä. ;)
 
Niin, no onhan minulla nykyään Dual Rectokin ("wanhan liiton" kaksikanavainen G), mikä on ihan kivaa vaihtelua tuohon Markiin. Molemmat loistavat omissa jutuissaan ja sen verran erilaisia, että on perusteltua omistaa molemmat. Täydentävät toisiaan.
 
Yhdessä välissä myös .50 Caliber+ kävi kääntymässä, teki sitten tilaa nykyiselle V-kombolle. Menee muuten sarjaan "hitto kun päästin näpeistäni", oli sen verran erilainen kuin Mark tai Recto. Kaksi (loistavaa) käyttökelpoista kanavaa - tumma, Fender-mäinen clean, ja hieman Mark-tyylinen mutta selvästi räyhäkkäämpi särökanava (jonka säröt menivät kyllä yhteentoista ja puoleen), graafinen EQ, riittävästi mökää bändikäyttöön, yksinkertainen & superhelppokäyttöinen (ei voinut saada ulos huonoa soundia!) ja, mikä parasta, koko kombo oli kevyempi kantaa kuin yksikään tähän mennessä vastaan tullut Mesa-nuppi!
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Mikko L
10.01.2012 13:54:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Millä lailla Mesat on yliarvostettuja? Ylikäytetty-termiäkään en ymmärrä. Onko se väärin, jos moni ihminen löytää sen soundinsa Mesoista? Dual Rectohan taitaa olla eniten albumeilla käytetty metallivahvistin. Itse olen bongaillut samaa vahvistinta mm. The Darknessin ja Stryperin rigeistä, eli näyttää se myös paljoon muuhun taipuvan.
 
Mesat ovat suosittuja koska:
 
-Paljon ominaisuuksia, monille tärkeää
-Löytyy paljon eri soundeja ja erilaisia vahvistimia. Helppo löytää The soundi itselleen.
-Monet tykkää ulkonäöstä
-Laatustandardit erittäin korkealla(vertaa esim. Marshall)
-Levikki hoidettu hienosti, tulevat myyntiin suht samaan aikaan USA:ssa ja Euroopassa
-Hinta siedettävä, koska yllämainitut kohdat. Pitää hyvin arvonsa käytettynä.
 
Mitä kaappeihin tulee, niin täällä foorumilla on vuosien mittaan kehuttu vaikka miten monta kertaa noita Mesan kaappeja ja syystä. Tuntuu toimivan niin Dual Recton kuin JCM 800:sen kanssa. Ehkä siksi niitä siellä studioissa onkin?

 
Se oli ihan vaan mun mielipide ja ehkä taustalla on se että olen omistanut nyt jo melkein kymmenen Mesaa kymmenen vuoden aikana ja en enää jaksa niitä. :) Samassa hintaluokassa on paljon muitakin erittäin laadukkaita vahvistimia aina Diezelistä Bogneriin Orangeen ja vaikka Splawniin. Asia ei missään nimessä ole niin että Mesa on ainoa omalla tasollaan. Ne on pirun kestäviä ja sen takia niistä voi helposti maksaa sen hintalapun määräämän hinnan. Sehän on totta että monet artistit käyttävät Mesaa livenä kuten esim. Foo Fighters, mutta taas studiossa asia ei ole näin. Hyviä livevahvistimia kun niitä voidaan paiskoa lentokoneessa ja ei mene miksikään. Ja siis tottakai se soundi on kova. :)
 
Nyt kun olen mennyt syvemmälle miksauspuolella niin tuntuu että Mesan käsitys kitaran alapäästä on todella omituinen. Rectoissa saa sen bassonappulan laittaa melkein nollalle että pääsee huminoista pois. Mark sarjassa bassonappi myös alas ja sillä graafisella EQ:lla nostaa sitä takaisin ettei lopputulos ole muminaa.
 
Niin ja vastasit itse omaan kysymykseesi: "Ylikäytetty-termiäkään en ymmärrä." ---> "Dual Rectohan taitaa olla eniten albumeilla käytetty metallivahvistin." :)
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Vetehinen
10.01.2012 18:59:20 (muokattu 10.01.2012 19:01:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L:
Nyt viimeisin kitaravahvistin on Hughes&Kettner Triamp ja tämä on mielestäni täysin verrattavissa Mesan Roadkingiin. Ainoa ero on että siinä missä Roadking on Muminaa ja sirinää, niin Triamp on middlevoittoinen kermainen vahvistin... joka kuitenkin kuulostaa yllättävän paljon Mesalta. Tässäpä video jossa käyn läpi tuota omaa triamppia: http://www.youtube.com/watch?v=McTI_lXCRgo

 
Menee vahvasti off-topiciksi, koska minulla ei ole kokemusta Mesoista (ellei bändikaverin Dual Recton kuuntelemista lasketa). Triampista vaan sen verran, että muuten tosi hyvä peli mutta ainakin minulla ollut yksilö (MK1 EL34:lla) saundasi aina liian tummalta. Presenceä sai pitää täysillä, ja trebleä myös. Silti tuntui (V30:llä ja G12K-100:lla testattuna) liian tummalta, (tallamikkinä oli pääasiassa JB). Lopulta kun funtsin, etten tarvitse bändisoittovahvistimeltani kuin kaksi kanavaa - hyvän cleanin ja hyvällä säätövaralla varustetun särön - oli selvää että Triampissa oli liikaa ominaisuuksia & massaa minulle, varsinkin kun erillinen EQ (pedaali tai räkki) olisi pitänyt pitää pysyvästi efektiloopissa saundien kirkastamiseksi. Etuasteen putket valittiin 1. ja 2. kanavia enemmän korvalla pitäen ja päätteeseen tuli mätsätty TAD-nelikko, ja se biasoitiin huolella, mutta silti se Triamp-yksilö pysyi tummasaundisena. Vaihtoon läksi se siksi, ja Koch Powertone II on miellyttänyt paljon enemmän.
 
Hyvän esittelypätkän olet tehnyt Triampista kyllä. Ei silti tule ikävä. ;)
 
Music is the best escape.
Mikko L
11.01.2012 01:41:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Menee vahvasti off-topiciksi, koska minulla ei ole kokemusta Mesoista (ellei bändikaverin Dual Recton kuuntelemista lasketa). Triampista vaan sen verran, että muuten tosi hyvä peli mutta ainakin minulla ollut yksilö (MK1 EL34:lla) saundasi aina liian tummalta. Presenceä sai pitää täysillä, ja trebleä myös. Silti tuntui (V30:llä ja G12K-100:lla testattuna) liian tummalta, (tallamikkinä oli pääasiassa JB). Lopulta kun funtsin, etten tarvitse bändisoittovahvistimeltani kuin kaksi kanavaa - hyvän cleanin ja hyvällä säätövaralla varustetun särön - oli selvää että Triampissa oli liikaa ominaisuuksia & massaa minulle, varsinkin kun erillinen EQ (pedaali tai räkki) olisi pitänyt pitää pysyvästi efektiloopissa saundien kirkastamiseksi. Etuasteen putket valittiin 1. ja 2. kanavia enemmän korvalla pitäen ja päätteeseen tuli mätsätty TAD-nelikko, ja se biasoitiin huolella, mutta silti se Triamp-yksilö pysyi tummasaundisena. Vaihtoon läksi se siksi, ja Koch Powertone II on miellyttänyt paljon enemmän.
 
Hyvän esittelypätkän olet tehnyt Triampista kyllä. Ei silti tule ikävä. ;)

 
Jep tosiaan vähän offtopic: En itse ole vielä ainakaan Triampin kanssa sitä tunnetta että olisi liian tumma soundi enkä ole tällaisesta keneltäkään vielä kuullut. Kuulostaako se siltä tuossa videossa jossa ei ole mitään ulkoista EQ:ta? Tuossa mun videossa on presence koko ajan klo 12:ssa. Ilmeisesti muutos MKII:seen oli 2B ja 3A kanavien yläpään lisäystä eli sun sanomisessa on varmaan jotain perää.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Vetehinen
11.01.2012 08:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: Jep tosiaan vähän offtopic: En itse ole vielä ainakaan Triampin kanssa sitä tunnetta että olisi liian tumma soundi enkä ole tällaisesta keneltäkään vielä kuullut. Kuulostaako se siltä tuossa videossa jossa ei ole mitään ulkoista EQ:ta? Tuossa mun videossa on presence koko ajan klo 12:ssa. Ilmeisesti muutos MKII:seen oli 2B ja 3A kanavien yläpään lisäystä eli sun sanomisessa on varmaan jotain perää.
 
Eipä kuulosta, tosin YouTuben perusteella en pitkälle meneviä saundipäätelmiä tee muutenkaan. Se voi olla, että siinä minulla olleessa Triampissa oli joku yksilökohtainen ero, tai olisi ehkä auttanut jonkun putken vaihtaminen mutta kun nyrppi jo useampi seikka niin oli hyvä laittaa vaihtoon. Hyvä laite studiovahvistimeksi, mutta ei niinkään kätevä keikoilla roudattavaksi (casen kanssa rapeat 44 kg).
 
Music is the best escape.
Exhausted
11.01.2012 08:36:10 (muokattu 11.01.2012 08:36:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie 2:50 pääte oli joskus 2005 loppuvuodesta räkissä Pod XT:n perässä, mutta kyseinen setti ei ollut oikein käytännöllinen, ja mieli teki oikeaa putkisäröä.
 
Hankin F-30 1x12" combon 2005 joulukuussa. Soittelinkin sillä sitten pitkälti melkein viisi vuotta ennen käsintehtyyn vahvariin siirtymistä. Tuon aikaiseen poprock-musaan se oli täydellinen setti, pienessä paketissa juuri se saundi mitä tarvittiin. Suurimman osan ajasta soitin vielä pelkällä särökanavalla, kaikki eq:t puolivälissä, gain juuri sopivasti auki, että pystyi kontrolloimaan soittodynamiikalla ja pedaaleilla särön määrää.
 
Kyllähän Mesan katalogissa on paljon tuotteita jotka eri tavalla himottaa, mutta ehkä tällä hetkellä realistisinta olisi kokeilla Mesan 4x12-kaappia oman Monsterin perässä, vahvistinta en meinaan heti vaihda :)
FastEddie
11.01.2012 13:24:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myin omani pois vuonna -92. Vieläkin vituttaa...
 
"Rehab is for quitters"
Lunnu
11.01.2012 13:46:45 (muokattu 11.01.2012 13:47:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Hienosti löytynyt stooria aiheesta! =)
 
Mites onko Lonestarin tai Roadster/Roadking käyttäjiä foorumilla? Entisiä tai nykyisiä... mielellään kuulis arviota. Lonestarilla ainakin Andy Timmons vetää maukkaasti, vai onko se kaikki vain miehen sormissa? (Ja EI, en halua 100 sivun väittelyä kamat vs. soundi lähtee sormista. Sen olen jo lukenut)
 
Jatketaan siis Laitteiden parissa! =D

 
Itse olen tyytyväisenä soitellut Lonestar specialilla jo useamman vuoden.
 
Harrastajakitaristi vain kun olen niin kovin ammattimaista analyysia en osaa siitä muutoin antaa kuin että itselleni soveliaat soundit saan helposti irti.
 
Laitteessa on 2 erillistä kanavaa omine säätöineen ja erikseen switchit kummallekin kanavalle jolla saa tehot 5/15/30 wateille. Kaikilla tulee vähän omanlaisimmat soundit - hämmästyttävää kyllä niin tuolla 5w tehollakin on tullut soiteltua kohtuullsien raskaskätisen rumpalin kanssa ja vielä tullut kuulluksi.
Toimiva luuppi on iloinen asia sekä joissain aiemmissakin vehkeissä ollut erillinen soloboost volumesäätö jonka saa jalkakytkimellä polkaistua päälle.
 
Mikään metallijyrä tuo ei ole, mutta suurinpiirtein kaikki muu menee.
 
Käsien lävitse on kulkenut pari mesaa (nomad, rectoverb) mutta niistä jäi vähän kolkko tunnelma - varsinkin jos vertaa nykyiseen.
 
Kokeiltua on tullut myös esim Carvin Legacy, Koch Twintone, Peavey classic ja jopa mallintavaa Line6 Flextonea.
 
Nykyvehje kyllä kellistää kaikki aiemmin kokeilemani keveästi. Ja keveydestä puheen ollen, yksi argumentti hankinnassa oli se että vahvistin ei mielellään saisi enää painaa 35-40 kg. LSS on vissiin jotain 25 kg ja levytukusta hakiessani oli vielä kaiken lisäksi rullat alla.
 
Ulkomusiikillisista seikoista vielä - vehje on mielestäni myös tyylikäs. Myös vaimo oli sitä mieltä että sen voisi jopa tuoda kotiinkin.
 
Nostalgy is not what it used to be
Guitaristi
11.01.2012 16:30:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuoden 2010 keväällä bongasin torilta F-30-nupin ja Mesan 2x12-rectokaapin (Vertical). Pikaisen testauksen perusteella vaihtoivat omistajaa. Tykkään tosi paljon, on niin monipuolinen setti. Päätettä saa nätisti ruttuun bändivolumella, ja siististi rokkirutinat lähtee sillä tavoin. Hiivisoundi toimii myös. Kliinit ovat omiin tarpeisiini aivan tarpeeksi hyvät, niitä todella harvoin tosin käytän. Ainut mitä kaipaisin, on jonkunlainen sooloboosti. Putket vaihdoin samana kesänä, etuseen laitoin Tung-Solia ja päätteeseen JeeJeetä. Putkiremppakin tuli tämän kanssa tosi halvaksi verrattuna vanhaan Peeveen 6505:een.
 
Ongelmiakin on: kaiku ei toimi. Uusi kaikutankki varmaan pitäisi hommata tai vaan viedä vehje asiantuntijan käsittelyyn, jotta syy varmasti selviäisi. Kaikki piuhat menevät tankkiin kunnolla kiinni jne. Minulle tuo kaiku tosin on aivan turha, joten remppa tulee eteen varmaan vasta laitetta myytäessä.
 
Plussaa koko setille tulee vielä äärettömän komeasta ulkonäöstä (jota on jopa moni ei-muusikkokin kehunut).
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
slapvete
11.01.2012 18:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: Nyt kun olen mennyt syvemmälle miksauspuolella niin tuntuu että Mesan käsitys kitaran alapäästä on todella omituinen. Rectoissa saa sen bassonappulan laittaa melkein nollalle että pääsee huminoista pois.
 
Juu. Toisaalta Rectolla saa aikaan bändikontekstissa semmoisen sementin alakertaan, ettei basistin SVT:stäkään tahdo kuulua mitään. Kosto se on pienikin kosto. No huumori sikseen, luulenpa että se amisbotne on siellä ns. olohuonesoittelua eli yksinräpläämistä ilostuttamassa. More show than go.
 
Vanhemmat Marshallit (aina JCM900-sarjaan asti) taasen istuvat kuulokuvaan helpommin miksauksessakin. Siksi preferoin heitä.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Dropped C
11.01.2012 21:12:55 (muokattu 11.01.2012 21:16:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Recton bassonamiskuukkeli taitaa olla viritetty johkin kuminataajuudelle (120Hz - 160Hz)? Esim. noitten Markkien 80Hz liu'utin menee jo ainakin jonkin verran kuminan alle, eikä tuota niin häiritsevää ääntä. Tollanen kumina vaatii vähemmän tehojakin, kun oikea botne.
 
Tossa on selitetty toi asia (tosin bassokitaraperspektiivistä):
 
http://barefacedbass.com/technical-information/Huge-lows.htm
 
360080
15.01.2012 14:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysynpä vielä täälläkin kun aiheesta puhutaan; onko jengillä kokemuksia blue angelista. käsiini osui 1 x 12 combo ja en oikein ole päättänyt, mitä siitä pitäisi ajatella.
tuoksuu hyvältä, ainakin.
 
delarco
16.01.2012 14:33:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitaristi: Vuoden 2010 keväällä bongasin torilta F-30-nupin
Putket vaihdoin samana kesänä, etuseen laitoin Tung-Solia ja päätteeseen JeeJeetä.
 
Ongelmiakin on: kaiku ei toimi. Uusi kaikutankki varmaan pitäisi hommata tai vaan viedä vehje asiantuntijan käsittelyyn, jotta syy varmasti selviäisi. Kaikki piuhat menevät tankkiin kunnolla kiinni jne. Minulle tuo kaiku tosin on aivan turha, joten remppa tulee eteen varmaan vasta laitetta myytäessä.

 
Itsellä ihan sama juttu.
Kaiku ei toimi, mutta enpä ole kaivannutkaan.
 
Vaihdoin myös just samat putket, tässä pari kuukautta sitten.
 
Ainoa probleemi edelleen on se, että nuppi pitää järjetöntä suhinaa ja kohinaa, kun polkaisee säröpuolen päälle.
Tämän takia nyt on käytössä vaan clean puoli.
 
En tiedä pitäisikö sitä kokeilla esim. pedaalimallista hushia eteen vai onko nupissa jokin muu perustavaa laatua oleva ongelma....
 
Räkkimallin Hushia kokeilin luuppiin, mutta ei auttanut.
(Tässä vissiin ongelmana serial- / parallel looppien erot, koska 6505+:ssa tuo räkki hush pelaa loopissa loistavasti.)
 
LaXu
17.01.2012 12:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kokemukset on lähinnä 2000-luvun Mesoista. Niistä ainoat mallit, joista olen tykännyt ovat Lonestar Classic ja Special. Erityisesti Special oli mainio. Huonoa noissakin tosin oli ihan liian pienet switchit, tiuhasti asetellut potikat ja on suorastaan perseestä, että tuon hintaisessa vahvarissa ei tule reverb pedaalia mukana, vaikka sille on liitin kuitenkin piilotettuna koteloon.
 
Muista Mesoista (Stiletto, Rectot jne) en ole digannut täysin överin botnen takia. Bassot bassolle, ei niitä nyt niin pirusti tarvita kitaran kanssa, varsinkin kun Mesoissa se basso-osasto ei ole mitään maailman tiukinta.
 
Lunnu
19.01.2012 12:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Mun kokemukset on lähinnä 2000-luvun Mesoista. Niistä ainoat mallit, joista olen tykännyt ovat Lonestar Classic ja Special. Erityisesti Special oli mainio. Huonoa noissakin tosin oli ihan liian pienet switchit, tiuhasti asetellut potikat ja on suorastaan perseestä, että tuon hintaisessa vahvarissa ei tule reverb pedaalia mukana, vaikka sille on liitin kuitenkin piilotettuna koteloon.
 
Muista Mesoista (Stiletto, Rectot jne) en ole digannut täysin överin botnen takia. Bassot bassolle, ei niitä nyt niin pirusti tarvita kitaran kanssa, varsinkin kun Mesoissa se basso-osasto ei ole mitään maailman tiukinta.

 
Jep ja sen lisäksi reverb osasto on muutenkin säätöjen puolesta sijoitettu takapaneeliin...
 
Ikäänkuin vehje olisi alunperin suunniteltu ilman reverbiä, mutta loppukokoomavaiheessa tullut jollekin idis lisätä se siihen kuitenkin.
 
Ei siinä mitään - reverbi on toimiva, mutta erillinen kytkin tarvitaan sen päälle/pois polkasemiseen mikä on ouodohkoa.
 
Nostalgy is not what it used to be
LaXu
20.01.2012 13:17:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Jep ja sen lisäksi reverb osasto on muutenkin säätöjen puolesta sijoitettu takapaneeliin...
 
Ikäänkuin vehje olisi alunperin suunniteltu ilman reverbiä, mutta loppukokoomavaiheessa tullut jollekin idis lisätä se siihen kuitenkin.
 
Ei siinä mitään - reverbi on toimiva, mutta erillinen kytkin tarvitaan sen päälle/pois polkasemiseen mikä on ouodohkoa.

 
Joo tuo säätöjen tunkeminen takapaneeliin (tietysti eihä ne ny etupaneeliinkaan mahdu kun siitä on väen vängällä tehty tarpeettoman kapea ja ohut) on kanssa hoopoa, varsinkin kaiulle, jota kuitenkin säädetään vähän tarpeen mukaan.
 
Hössö
20.01.2012 15:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarinani on sellainen, että ostin laney tf200:een Mesa 12ax7 etuasteputken, ja kuvittelen, että "nyt mulla on mesa".
 
Numb
20.01.2012 15:14:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Tarinani on sellainen, että ostin laney tf200:een Mesa 12ax7 etuasteputken, ja kuvittelen, että "nyt mulla on mesa".
 
Sullahan on Mesa _ja_ Laney :P
 
Mun tarinani on semmoinen, että ei ole Mesa mun juttuni. Se on tuo brittiosasto joka vetää, ja näjemmä erityisesti EL34-päätteiset.
 
Lanke trr gll -Kurt Schwitters
VIPMetal
20.01.2012 16:19:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Sullahan on Mesa _ja_ Laney :P
 
Mun tarinani on semmoinen, että ei ole Mesa mun juttuni. Se on tuo brittiosasto joka vetää, ja näjemmä erityisesti EL34-päätteiset.

 
Tästä tulikin mieleen, että minkäslaisia kokemuksia on esim. Rectosta EL-34 putkilla? Paraniko soundi/ei?
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
VIPMetal
22.09.2017 14:24:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on vuorovedet tuoneet Mesan Road King nupin treenikselle Mesan Rectifier 412 kaapin kans ja kotiin Single Rectifierin Rectifier Vertical 212 kaapin kans. Kyllä on hymy naamalla ollu sekä kotosalla että bänditreeneissä. Soittamaani rock/metal sekä myös kevyet clean/blues meiningit taittuu hienosti. Road Kingin kans pääsee sekoittamaan noita pääteputkia lennosta ja tää on tuonu ihan uusia mahdollisuuksia soundien luomiseen. Ajattelin jopa artikkelin kirjoittamista kalustosta, ehkä saan sen naputeltua johonkin kohtaan.
 
Välissähän tossa kävi myös Triaxis/2:50 setti ja Mark V nuppi talossa. Tajusin olevani lähtemättömästi Rectifier- soundin ystävä.
 
Spotify: Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 617 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «