Muusikoiden.net
08.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: SUHRuttaa
1 2 3 4 5 6 7 8 9
makoskela
28.12.2011 17:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen olis nyt pakko saada. Standard tai sen jaloste. Mites eurooppalaisia jälleenmyyjiä olette käyttäneet? Guitarguitar ja Peachguitar ovat jo tiedossa mutta onko jotain muitakin järkiliikkeitä? Ebay on osoittautunut tässä liian amerikkalaiseksi vaihtoehdoksi, eli tulli+rahti+alvi rankoo vähän liikaa.

All I need is another Schecter
loner
28.12.2011 17:15:34

makoskela: Tuollainen olis nyt pakko saada. Standard tai sen jaloste. Mites eurooppalaisia jälleenmyyjiä olette käyttäneet? Guitarguitar ja Peachguitar ovat jo tiedossa mutta onko jotain muitakin järkiliikkeitä? Ebay on osoittautunut tässä liian amerikkalaiseksi vaihtoehdoksi, eli tulli+rahti+alvi rankoo vähän liikaa.

Soita vaan niillä early days Schecter-stratoilla..ei parane mihinkään laatu.

kimurantti1
28.12.2011 20:36:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: Soita vaan niillä early days Schecter-stratoilla..ei parane mihinkään laatu.

Onko sulla monestakin Suhrista kokemusta kun noin sanoit?

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
KUNU
28.12.2011 20:43:11 (muokattu 28.12.2011 20:46:47)

makoskela: Tuollainen olis nyt pakko saada. Standard tai sen jaloste. Mites eurooppalaisia jälleenmyyjiä olette käyttäneet? Guitarguitar ja Peachguitar ovat jo tiedossa mutta onko jotain muitakin järkiliikkeitä? Ebay on osoittautunut tässä liian amerikkalaiseksi vaihtoehdoksi, eli tulli+rahti+alvi rankoo vähän liikaa.

Pariisissa Guitar Rebellion http://www.guitarsrebellion.com/

Palvelu ensiluokkaista, hinnat jopa alle Guitarguitarin ja sielä oli varastossa aivan kivat määrät Suhreja ainakin vielä kuukausi sitten, suosittelen.

Edit:
http://gallery.me.com/h.s.f#101714&view=grid&bgcolor=black&sel=0
Tällä pääsin soittamaankin hieman, kerrassaan upea keppi

Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
makoskela
28.12.2011 21:00:50

KUNU: Pariisissa Guitar Rebellion http://www.guitarsrebellion.com/

Palvelu ensiluokkaista, hinnat jopa alle Guitarguitarin ja sielä oli varastossa aivan kivat määrät Suhreja ainakin vielä kuukausi sitten, suosittelen.

Edit:
http://gallery.me.com/h.s.f#101714&view=grid&bgcolor=black&sel=0
Tällä pääsin soittamaankin hieman, kerrassaan upea keppi

Kiitän. Ja onpa tosiaan herkullisen näköinen soitin! Mulla on Suhrin rakentamia
soittimia ollut ennenkin, joskaan ei vielä yhtäkään Suhr-merkkistä. Ja kun on pakko niin on pakko =).

KUNU
28.12.2011 21:21:16

makoskela: Kiitän. Ja onpa tosiaan herkullisen näköinen soitin! Mulla on Suhrin rakentamia
soittimia ollut ennenkin, joskaan ei vielä yhtäkään Suhr-merkkistä. Ja kun on pakko niin on pakko =).

Tosiaankin tuon paikan omistaja Vincent hoitaa tilauksia ja yllättäen puhuu pariisilaiseksi hyvää englantia. Standardeja sanoi tulevan keväällä paljon lisää ja hintojakin mies tiputteli ilman mitään suurempaa tinkaamista.

Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
loner
28.12.2011 22:08:47 (muokattu 28.12.2011 22:11:23)

kimurantti1: Onko sulla monestakin Suhrista kokemusta kun noin sanoit?

Enemmän viittasin toiseen em. merkkiin ja jos historiaa katsot, niin niillä on yhteisiä tekijöitä noilla "brändeillä" ;)
Suhr-kitarat joita olen saanut/joutunut huoltamaan ovat olleet hyviä soittimia.

Laulava Kylätohtori
29.12.2011 08:16:17

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn SUHR-miehiltä (ja naisilta), että onkos tämä SUHR nyt sitten se "paras" kitara? Eli onko parempi kuin esim. custom shop fenderit tai gibsonit? Entäs mihin väliin menevät nämä kotimaiset huippunimet aka. Lottonen, Nevalainen, Ruokangas ym. Joo, paras on naurettava käsite näissä yhteyksissä, mutta jos riisuu saivartelulasit, niin varmaan ymmärtää, mitä tarkoitan tässä yhteydessä parhaalla...

Aika herkästi tuntuu Suhristien mielenkuohut nousevan, kun joku onneton menee näitä arvostelemaan. Onko se hyvyys jotain konkreettista vai tuleeko se siitä fiiliksestä?

Ei siis millään vittuilulla, vaan mielenkiinnosta. Itse en ole ikinä Suhria edes nähnyt, puhumattakaan soittamisesta. Ymmärrän kyllä kokemuksesta, että joskus sillä rahalla todella saa vastinetta myös siellä hintahaitarin yläpäässä...

Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
loner
29.12.2011 08:44:16

Laulava Kylätohtori: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn SUHR-miehiltä (ja naisilta), että onkos tämä SUHR nyt sitten se "paras" kitara? Eli onko parempi kuin esim. custom shop fenderit tai gibsonit? Entäs mihin väliin menevät nämä kotimaiset huippunimet aka. Lottonen, Nevalainen, Ruokangas ym. Joo, paras on naurettava käsite näissä yhteyksissä, mutta jos riisuu saivartelulasit, niin varmaan ymmärtää, mitä tarkoitan tässä yhteydessä parhaalla...

Aika herkästi tuntuu Suhristien mielenkuohut nousevan, kun joku onneton menee näitä arvostelemaan. Onko se hyvyys jotain konkreettista vai tuleeko se siitä fiiliksestä?

Ei siis millään vittuilulla, vaan mielenkiinnosta. Itse en ole ikinä Suhria edes nähnyt, puhumattakaan soittamisesta. Ymmärrän kyllä kokemuksesta, että joskus sillä rahalla todella saa vastinetta myös siellä hintahaitarin yläpäässä...

Ei niitä pysty paremmuus järjestykseen laittamaan mitenkään.
Suhr, Tyler, Tom Anderson, Brian Moore ym. tekevät kaikki huippusoittimia käsityönä ja on enemmäön tai vähemmän mieltymysten mukaan kuka arvostaa mitäkin eniten. Mielikuvana ainakin voisi ajatella, että mitä pienempi custom-paja, sitä enemmän jokainen soitin ssaa huomiota ja laaduntarkkailu ym on vimpan päälle. Mietityttää esim Suhrin kohdalla nykyään, kun tilauksia on valtavasti ja paineet saada tavaraa ulos mahd. nopeasti tinkimättä mistään, ladukkaan puun saanti ym vaikeudet..käykö jossain vaiheessa niin, että joudutaan tinkimään jostain kohdasta?
Täytyy myöntää etten tiedä millaisia määriä Suhrilta lähtee tavaraa nykyään ulos kuukaudessa, mutta pitkät jonot niillä on ainakin.
Gibson CS ainakin on vaikeuksissa puitten laadun kanssa nykyään ja varmaan tuotapikaa monet muutkin.

makoskela
29.12.2011 09:55:49

Laadulla on tekijänsä ja niitä varmasti löytyy useampiakin. Huono saatavuus ja tilausjonot ottaa kupoliin, joskin mielummin niin kuin pettymys sitten huonolaatuisen yksilön kanssa?
Suhrin jälleenmyyntiverkosto tässä vaan hieman ihmetyttää kun on niin suppea.

Pro-mallisto olisi toki hyvä vaihtoehto sekin. Ilmeisesti käyttäjät tälläkin foorumilla ovat olleet tyytyväisiä?

McNulty
29.12.2011 10:07:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kiellä etteikö Suhrit olisi loistavia soittimia, mutta onhan tuossa tänäpäivänä osakseen myös trendikkyyttä. Kevyesti siis hypeä mukana, joka ei tietysti ole Suhrin kannalta huono juttu. Kaikkihan asiaan vihkiytyneet hyvän soittimen itselleen haluaa.

Mie kyl muistuttaisin siitä, että markkinoilla on paljon muitakin hyviä valmistajia. Itse kuikuilin Vigierin ja Manne Guitarsin suuntaan tuossa taannoin, mainitakseni ihan vain muutamia. Kannattaa siis toki shoppailla muitakin nyrkkipajoja.

If you ain't first, you're last!
Jyrken
29.12.2011 11:43:04

McNulty: Mie kyl muistuttaisin siitä, että markkinoilla on paljon muitakin hyviä valmistajia. Itse kuikuilin Vigierin ja Manne Guitarsin suuntaan tuossa taannoin, mainitakseni ihan vain muutamia. Kannattaa siis toki shoppailla muitakin nyrkkipajoja.

Vigierit on ihan pirun siistejä. Vaikka en oo soittanu ite ku muutaman vuoden, niin silti oon katellu, että pitäskö vaan ostaa tommonen GV Wood niin olis siinä ainakin keppiä loppuelämäksi.

if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
JeKo
29.12.2011 13:10:03 (muokattu 29.12.2011 13:10:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

makoskela: Pro-mallisto olisi toki hyvä vaihtoehto sekin. Ilmeisesti käyttäjät tälläkin foorumilla ovat olleet tyytyväisiä?

Jep, ihan samoja kitaroita ne on laadullisesti kuin customitkin, mutta speksejä ei saa ite valita luukuunottamatta muutamaa eri mikitysvaihtoehtoa. Mulla on itellä S1 ja se on semmonen mukavan moderni strato omaan käteen. Ja toki tuo Pro-mallisto kattaa kaikki Suhrin muutkin runkomuodot.

Customin tilaaaminen Suhrilta on myös mielenkiintoista puuhaa. Eri speksien/vaihtoehtojen määrä on valtava! Melkein suosittelen aluksi noita Pro -sarjan kitaroita ja jos ne nappaa kovasti, niin ehkä sitten miettii sitä oman customin tilaamista.

Täytyy myös mainita Suhrin mainio asiakaspalvelu, joka on ehdottomasti parasta mihin oon näissä piireissä ikinä törmännyt!

"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
msm40
29.12.2011 13:13:34

Laitoin tossa syyskuussa mailia Peachille, Guitarguitarille sekä Haarille että " Olisin valmis tilaamaan teiltä n. 3000€ hintaisen kitaran. Saisinko tarjouksenne näillä spekseillä.." Guitarguitar oli ainut mikä vaivautui vastaamaan joten sinne tilausta sisään.. Melko uskomatonta meininkiä ettei ole mitään kiinnostusta myydä tuon hintaisia soittimia tai edes vaivautua vastaamaan mailin!?!
Guitarguitarilla homma sujuu Steven kanssa nopsasti mutta muiden kanssa hiukka nihkeästi. Noo.. Kaippa se luuttu sieltä sitten saapuu ja räjäyttää glaksit.

"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
makoskela
29.12.2011 13:28:20

Ok ja kiitos vinkeistä. Täytynee etsiskellä vielä ja tutustua paremmin tuohon Pro-mallistoon. Muutama hieno käytettykin löytyi, tietty rapakon takaa. Omaa customia pitäisikin sitten odotella saamieni vastauksien perusteella n. vuoden. Ei riitä kärsivällisyys tuohon leikkiin sitten millään!
Standardeja ja Moderneja tilaillaan liikeiden varastoihin kuulemma jatkuvasti. Ainut vaan että jokaista soitinta markkinoidaan etukäteen jo niin tehokkaasti, ettei niitä siellä hyllyillä hirveesti tartte roikotella.

msm40
29.12.2011 13:31:48

makoskela: Ok ja kiitos vinkeistä. Täytynee etsiskellä vielä ja tutustua paremmin tuohon Pro-mallistoon. Muutama hieno käytettykin löytyi, tietty rapakon takaa. Omaa customia pitäisikin sitten odotella saamieni vastauksien perusteella n. vuoden. Ei riitä kärsivällisyys tuohon leikkiin sitten millään!
Standardeja ja Moderneja tilaillaan liikeiden varastoihin kuulemma jatkuvasti. Ainut vaan että jokaista soitinta markkinoidaan etukäteen jo niin tehokkaasti, ettei niitä siellä hyllyillä hirveesti tartte roikotella.

Kannattaa kysellä onko kauppiailla "slotteja" eli ilmeisesti esivarattuja paikkoja jäljellä. Mulle luvattiin 6kk:ssa Guitarguitarilta. Puolessa välin jo ollaan..

"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
250768
29.12.2011 16:10:39

makoskela: Ok ja kiitos vinkeistä. Täytynee etsiskellä vielä ja tutustua paremmin tuohon Pro-mallistoon. Muutama hieno käytettykin löytyi, tietty rapakon takaa. Omaa customia pitäisikin sitten odotella saamieni vastauksien perusteella n. vuoden. Ei riitä kärsivällisyys tuohon leikkiin sitten millään!

Jos S5 pro sarjalainen kiinnostaa ottele yhteyttä.Testaamaan pääsee niin sittenhän se selviää mistä on kyse.

Suhr,Grosh,Bluetone,Cornell,Reinhardt . Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
kimurantti1
29.12.2011 16:43:48

loner: Enemmän viittasin toiseen em. merkkiin ja jos historiaa katsot, niin niillä on yhteisiä tekijöitä noilla "brändeillä" ;)
Suhr-kitarat joita olen saanut/joutunut huoltamaan ovat olleet hyviä soittimia.

Hmm, ei kai aloittaja muita merkkejä maininnut kuin Suhrin? Vaikka John Suhr olisi jotain Schecterin luuttuja duunannut, ei se tarkoita sitä, että noilla alkuvuosien Schectereillä olisi mitään tekemistä tän päivän Suhrien kanssa. Itsehän mä en noita aikaisia Schectereitä ole kokeillut, mutta aikamoisia soittimia niiden pitää olla, jos ei kerran laatu siitä mihinkään parane.

loner: Mietityttää esim Suhrin kohdalla nykyään, kun tilauksia on valtavasti ja paineet saada tavaraa ulos mahd. nopeasti tinkimättä mistään, ladukkaan puun saanti ym vaikeudet..käykö jossain vaiheessa niin, että joudutaan tinkimään jostain kohdasta?
Täytyy myöntää etten tiedä millaisia määriä Suhrilta lähtee tavaraa nykyään ulos kuukaudessa, mutta pitkät jonot niillä on ainakin.

Suhrilla on nykyään n. kymmenen kuukauden jono custom-tilauksissa. Tilausmäärät on kasvaneet viime vuosina kovasti, mutta pajalle on otettu vain pari uutta työntekijää, ja niinpä tilausajat on kasvaneet. Ts. ilmeisesti kitaroiden tekoon käytetään edelleenkin saman verran aikaa ja vaivaa kuin ennen hypeä.

kimurantti1
29.12.2011 16:44:09 (muokattu 29.12.2011 17:14:55)

Laulava Kylätohtori: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn SUHR-miehiltä (ja naisilta), että onkos tämä SUHR nyt sitten se "paras" kitara? Eli onko parempi kuin esim. custom shop fenderit tai gibsonit? Entäs mihin väliin menevät nämä kotimaiset huippunimet aka. Lottonen, Nevalainen, Ruokangas ym. Joo, paras on naurettava käsite näissä yhteyksissä, mutta jos riisuu saivartelulasit, niin varmaan ymmärtää, mitä tarkoitan tässä yhteydessä parhaalla...

Se mikä Suhrilla on ylivoimaista verrattuna moneen muuhun vastaavaan merkkiin (Tyler, Tom Anderson jne) on optioiden määrä custom-tilauksissa. Mulla ei ole ulkomaisista putiikkimerkeistä paljoa kokemusta, mutta mulla on nyt pari Suhria, eikä muiden merkkien kokeilu varsinaisesti polttele, ihan vaan senkin takia, että Suhreihin sain täsmälleen haluamani speksit, toisin kuin muiden valmistajien soittimiin.

Ruokankaan ja Nevalaisen kitaroista mulla puolestaan on kokemuksia. Olisi kiva ylistää suomalaista rakentajaa, mutta mun henkilökohtainen mielipide on, että molemmat omistamani Suhrit on parempia kuin noi kotimaisten rakentajien soittimet, joita olen omistanut tai kokeillut. Multa lähti mm. viimeksi Ruokankaan VSOP Suhrin Standardin tieltä, eikä ole tullut Ruokangasta ikävä. Olihan se hyvä kitara mutta speksit ja soundi oli omaan makuun väärät, eikä siinä siksi ollut ihan rahalle vastinetta. Suhrin Pro S1:ssä on - senhän saa uutena alta parin tonnin, mikä on musta varsin siedettävä hinta käsin tehdylle laatusoittimelle.

En muista, että joku olisi näillä palstoilla jotenkin ruvennut vaahtoamaan mahdollisesta kritiikistä ko. merkkiä kohtaan (vrt. vaikka pahimmat Gibson-väännöt). On täysin totta, että Suhrista on viime vuosina tullut tietyissä piireissä trendimerkki, eikä vähiten Guthrie Govanin ansiosta. Kovasti on hypeä on ilmassa, ja porukat tilailee noita paljon sokkona. Se on aivan sama kuinka hyvä joku soitin on, mutta kun joku tilaa näkemättä/kuulematta/kokeilematta soittimen, jonka spekseistä ei ehkä ole ihan varma ja odottaa saavansa maailman parhaan kitaran, niin onhan se nyt selvää, että voi tulla pettymys. Mä olen aivan myyty näihin, mutta jollekin toiselle saattaa sopia toinen merkki paremmin. Muutamakin kaveri joka näitä mun Suhreja on kokeillut, on testin jälkeen laittanut oman tilauksensa sisään, mm. JeKo ja msm40. Vaikka hypeä on kovasti, niin kyllä sille mun ja aika monen muun näitä soittimia kokeilleen mielestä on ihan aihettakin.

Oikeasti, eihän tässä kamahommassa mistään muusta ole kysymys kuin siitä, että löytää itselleen kivan soittimen jolla saa helposti tavoittelemansa soundin, ilman että tarvii tapella sitä soitinta vastaan. Joku tolkuttoman kallis kitara voi olla omaan käyttöön aivan torso, jos ominaisuudet ja soundi ei natsaa. Jos on valmis satsaamaan enemmän rahaa, on enemmän varaa valita. Aina ei rahalle saa vastinetta, mutta kyllä mun kokemuksen mukaan noi vähän kalliimmat soittimet on myös olleet keskimäärin parempia kuin halpikset. Sitten on tietty se teksti lavassa, joka toisille merkkaa kovastikin. Jos on aivan pakko saada Fenderin strato, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa Fenderin strato. Jokainen voi itse punnita, että minkä verran on valmis upottamaan rahaa.

Jarzki
29.12.2011 17:14:34

Mikähän siinä on kun aina välistä houkuttaisi oikeesti tollasen hommaaminen mutta aina se kaatuu tuohon lavan muotoiluun...en vain pääse yli siitä että se on mielestäni epäonnistunut...mus on varmaan jotain vikaa :)

-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti