Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dr Z Maz 18
1
Godhead s Lament
18.12.2011 23:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Minua on kovasti alkanut kaasuttamaan otsikon mukainen kitaravahvistin. Olen jo kahlannut Youtuben ääninäytteet ja Harmony-Centralin yms. keskustelupalstojen hehkutukset läpi. Muusikoiden.netistä löysin vain hyvin vähän keskustelua ko. vahvistimesta tai Dr Z merkistä ylipäätänsä.

Haluaisinkin nyt kuulla mielipiteitä ja käyttökokemuksia kyseisestä vahvarista. Jos jollain sattuu ko. vahvistin majailemaan Pääkaupunkiseudun tai Vaasan suunnalla, niin erittäin otettu olisin jos joku rohkea uskaltaisi vielä omaansa hieman demota. Suomessahan näitä ei taida mikään musiikkiliike myydä/tuoda maahan?

Hieman vielä käyttötarpeesta, johon olen vahvistinta etsimässä:
Bändimme musiikki on Pop-rockia, jossa käytetään välillä raskaitakin kitarasaundeja, delaylla maustettuja puhtaita sekä kaikkea siltä väliltä. Esikuviksi voisi ottaa esi. Queenin, U2:en ja Musen. Vahvistin tulisi kohtuullisen ahkeraan keikkakäyttöön, joten sen tulisi olla helposti säädettävissä, luotettava jne..

Tämän hetkinen vahvistimeni on Engl Screamer Combo, joka on palvellut uskollisesti 8 vuotta. Screameri on ollut keikkailukäytössä helposti roudattava, monipuolinen, hyväsaundinen ja helposti miksattava vahvistin, mutta nyt tuntuu, että on pakko hommata tuon lisäksi vähän putiikimpi vahvari!

Eli apua kaivataan! Lyökää tiskiin tiukkaa faktaa ja mielipidettä Mazzista!

javia
19.12.2011 09:17:12

Täältä löytyy Maz jr. 2x10 combo. Mitä nyt vaatimattomasti sanoisin että ehdottomasti paras vahvistin joka mulla on ollut. (mm. budda, nayloria, monsteria yms.)Soundi on vaan todella terve ja miellyttävä. Syö pedaaleita loistavasti, masteri toimii. Simppeli ja kompakti. Erinomainen vahvain.

Man With Bad Tone Laughs Alone!
Lilli
19.12.2011 20:53:38 (muokattu 19.12.2011 21:03:03)

javia: Täältä löytyy Maz jr. 2x10 combo. Mitä nyt vaatimattomasti sanoisin että ehdottomasti paras vahvistin joka mulla on ollut. (mm. budda, nayloria, monsteria yms.)Soundi on vaan todella terve ja miellyttävä. Syö pedaaleita loistavasti, masteri toimii. Simppeli ja kompakti. Erinomainen vahvain.

Eipä taida olla kovin viljalti Dr Z Maz-käyttäjiä joukossamme? - Osasyynä lienee se, ettei kyseisillä vahvistimilla ole maahantuojaa?

Torilla on tarjolla toinen varsin mielenkiintoinen ptp-combo:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=588423

Ainakin Youtuben näytteiden perusteella todella hienosoundinen peli. Valitettavasti taitaa kiinnostavuutta laskea pieni teho, 10 wattia. - Koto- ja studiokäytössä paikallaan.

The same thing that makes you live can kill you in the end
Godhead s Lament
19.12.2011 21:15:03 (muokattu 19.12.2011 21:31:05)

javia: Täältä löytyy Maz jr. 2x10 combo. Mitä nyt vaatimattomasti sanoisin että ehdottomasti paras vahvistin joka mulla on ollut. (mm. budda, nayloria, monsteria yms.)Soundi on vaan todella terve ja miellyttävä. Syö pedaaleita loistavasti, masteri toimii. Simppeli ja kompakti. Erinomainen vahvain.

Näin olen myös lukenut, että syö polkimia kuin hullu puuroa. Mites hi-gain osaston kanssa? Oletko onnistunut saamaan laitteesta myös hyviä hevimpiä saundeja jollain pedaalilla ja jos olet, niin millä? Cleaneistä ja pikkurosoista uskon laitteen selviytyvän loistavasti, mutta voiko laitteesta ulos pitkään soivaa, mutta selkeänä pysyvää tiukkaa hi-gain saundia?

Lilli: Torilla on tarjolla toinen varsin mielenkiintoinen ptp-combo:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=588423

Ainakin Youtuben näytteiden perusteella todella hienosoundinen peli. Valitettavasti taitaa kiinnostavuutta laskea pieni teho, 10 wattia. - Koto- ja studiokäytössä paikallaan.

Erittäin mielenkiintoisen kuuloinen vahvistin, mutta efektiloopin puutteen takia tuo ei sovi omiin suunnitelmiin. Itse asiassa vaikuttaisi aika harvassa putiikkivahvistimessa olevan tuo efektilooppi (mm. Marshall 1974x vaikuttaisi muuten loistopeliltä, vaikka ei nyt ehkä ihan putiikkivahvistimeksi lukeudukkaan). Tärkeänä juttuna omassa soitossa on delayn käyttö efektiloopista käsin.

B-tone-flat
19.12.2011 22:00:08

Godhead s Lament: Näin olen myös lukenut, että syö polkimia kuin hullu puuroa. Mites hi-gain osaston kanssa? Oletko onnistunut saamaan laitteesta myös hyviä hevimpiä saundeja jollain pedaalilla ja jos olet, niin millä? Cleaneistä ja pikkurosoista uskon laitteen selviytyvän loistavasti, mutta voiko laitteesta ulos pitkään soivaa, mutta selkeänä pysyvää tiukkaa hi-gain saundia?

Ei taida toi vahvistin olla suunniteltu higain osaston käyttäkunta mielessä. Enemmänkin Bluesrock osastoon suunnattu.

Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
javia
19.12.2011 22:54:23

B-tone-flat: Ei taida toi vahvistin olla suunniteltu higain osaston käyttäkunta mielessä. Enemmänkin Bluesrock osastoon suunnattu.

Joo, tuonne perinteisempään tää on suunniteltu. Tässähän tasurikin putkella, vähän sagia tulee messiin kun tuuttaa. Mutta kyllä siitä ihan todella hyvät rockhevi (80s jne.) soundit saa. Mulla on esim. Fulltonen plimsoul ja lespaul, hyvin toimii. Mutta aika turha mitään ihan tiukkaa nykyhevisoundia tästä hakea...

No tämmöstä
http://www.youtube.com/watch?v=r6I0I25sgbU

Godhead s Lament
19.12.2011 23:09:08

javia: Joo, tuonne perinteisempään tää on suunniteltu. Tässähän tasurikin putkella, vähän sagia tulee messiin kun tuuttaa. Mutta kyllä siitä ihan todella hyvät rockhevi (80s jne.) soundit saa. Mulla on esim. Fulltonen plimsoul ja lespaul, hyvin toimii. Mutta aika turha mitään ihan tiukkaa nykyhevisoundia tästä hakea...

No tämmöstä
http://www.youtube.com/watch?v=r6I0I25sgbU

Kiitos linkistä! Tuo linkin saundi kuvaa hyvin sitä hi-gain osastoa, kuten sen itse käsitän. Todella hyvän kuuloinen clippi. Nykymetallisaundia vaffarista ei tarvitse saada. Kitaroina itsellä on yksi Jenkki Stratocaster Hotrailssilla ja toinen Lollarin Dirty Blonde setillä varustettuna ja käsittääkseni vahvistinta on juuri kehuttu hyvin yhteensopivaksi straton kanssa...

Tässä vielä linkkiä, minkä tyyppiseen musaan vahvistinta etsin:

http://www.youtube.com/watch?v=Chyv2yi0CGU

javia
19.12.2011 23:31:05

Godhead s Lament: Kiitos linkistä! Tuo linkin saundi kuvaa hyvin sitä hi-gain osastoa, kuten sen itse käsitän. Todella hyvän kuuloinen clippi. Nykymetallisaundia vaffarista ei tarvitse saada. Kitaroina itsellä on yksi Jenkki Stratocaster Hotrailssilla ja toinen Lollarin Dirty Blonde setillä varustettuna ja käsittääkseni vahvistinta on juuri kehuttu hyvin yhteensopivaksi straton kanssa...

Tässä vielä linkkiä, minkä tyyppiseen musaan vahvistinta etsin:

http://www.youtube.com/watch?v=Chyv2yi0CGU

Toimii!! Mulla on kans strato jossa lollarin blackface setti. Straton kanssahan tää on ihan peto.

Lilli
21.12.2011 08:54:31

Täytyy hieman nostaa kiinnostavaa aihetta lisäkysymyksellä: onko Javian lisäksi Mnetin sankassa joukossa muita Dr. Z-vahvistimien käyttäjiä ja mitkä ovat kokemukset?

The same thing that makes you live can kill you in the end
Godhead s Lament
21.12.2011 09:45:36

Lilli: Täytyy hieman nostaa kiinnostavaa aihetta lisäkysymyksellä: onko Javian lisäksi Mnetin sankassa joukossa muita Dr. Z-vahvistimien käyttäjiä ja mitkä ovat kokemukset?

Moi. Minulle tarjoutui eilen mahdollisuus päästä kokeilemaan kyseistä vahvistinta. Vajaan tunnin mittaisen testailun perusteella vaikutti kyllä juuri niin hyvältä peliltä kuin netissä on hehkutettu.

Vahvistin tuo jokaisen (tai ainakin testaamieni) kitaranominaissaundia esille paljon voimakkaammin kuin aiemmin testaamani vahvistimet ja vahvistin reagoi todella dynaamisesti omaan soittoon. Puhtaat ja lievästi säröytyneet saundit helisivät upeasti Stratocasterin yksikelaisilla mikeillä ja toisaalta varsinkin Hotrailssilla säröpuoli selkeä, mutta pitkään soiva ja laulava. Testasin boostata laitetta myös muutamalla minulle ennestään tuntemattolla overdrive- ja boostipedaalilla ja vahvistin todellakin tuntuu syövän niitä todella hyvin!

Omalla kohdalla alkoi arveluttamaan (uskomatonta, mutta totta) se, että vahvistin on erittäin kovaääninen. Saadakseen vahvistimen omat säröt avautumaan, nousee volyymitaso minun käyttötarkoituksiani varten jo suhteellisen korkeaksi ja pelkään, että treeneissä ja keikoilla vahvistinta ei pysty niin kovaa luukuttamaan. Testauksen perusteella laadukkaiden polkimien kanssa säröt onnistuvat myös pienemmillä volyymeillä, mutta kyllähän sitä haluaisi hyödyntää myös vahvistimen omaa upeaa pääteputki särösaundia!

Imper
22.12.2011 22:01:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tahtoo hyödyntää putkivahvistimen päätesäröä ni alle 5w teholuokka on vastaus, jos puhutaan baarikeikkavolyymeistä. Toki keinokuormia on olemassa, mutta ei nekään liikaa käytettynä hyvää tonelle tee!:)

Everyone is a per-son
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti