Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä bitcrusher halvalla?
1
the-Antero
13.12.2011 20:02:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, löytyykö keltään kokemusta bitcruhereista? Kenellä valmistajalla onmhyviä? Kenellä on halpoja? Onko noita halpoja ja hyviä? Onko vaikea valmistaa?

Pitikin se GAS iskeä :)

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
McNulty
13.12.2011 20:06:48 (muokattu 13.12.2011 20:07:39)

the-Antero: Hei, löytyykö keltään kokemusta bitcruhereista? Kenellä valmistajalla onmhyviä? Kenellä on halpoja? Onko noita halpoja ja hyviä? Onko vaikea valmistaa?

Pitikin se GAS iskeä :)

Tsekkaas nopeasti tästä jonkin sortin valikoimaa... hinnatkin löytyvät:
http://crushthebutton.com/t/categories/effects/bit-crusher

Rankalla fuzzillakin pääset kyllä rutistelemaan bittejä kurttuun :)

If you ain't first, you're last!
the-Antero
13.12.2011 20:17:22

McNulty: Tsekkaas nopeasti tästä jonkin sortin valikoimaa... hinnatkin löytyvät:
http://crushthebutton.com/t/categories/effects/bit-crusher

tänx, pitää tssekata

Rankalla fuzzillakin pääset kyllä rutistelemaan bittejä kurttuun :)

Kyllä. Mxr bluebox ja whammy on aika hauska yhdistelmä. Kattelin netistä eri linkkejä ja redpanda bitcrusher teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen. Parillasadalla taalalla sen sais.... :D

McNulty
13.12.2011 20:44:32

the-Antero: tänx, pitää tssekata

Tuo vain tosiaan yksi mesta, joskin varsin hyvä sellainen :)

Kyllä. Mxr bluebox ja whammy on aika hauska yhdistelmä. Kattelin netistä eri linkkejä ja redpanda bitcrusher teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen. Parillasadalla taalalla sen sais.... :D

Mä taas metsästän envelope/resonance filtteriä. En tiedä onko oikeasti hyvä vai ei, mutta youtube-klippien ja muutaman samplen pohjalta ajattelin kokeilla SubDecay-nimisen lafkan Prometheus DLX -pedaalia.

Jos Bitcrusherin lisäksi moinen filtteröinti kiehtoo, niin tsekkaa ihmeessä tuo.

Häröefektit kunniaan ja lisää mekkalaa maailmaan! :)

aristoteles666
13.12.2011 20:51:58 (muokattu 13.12.2011 20:52:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, kyllä kauniin soiton sekaan sopii hyvin täysin käsittämätön meteliosuus.
itse asiassa Jimi Hendrixin "Machine Gun" on kiistämätön todiste siitä.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
the-Antero
13.12.2011 20:53:49

McNulty: Tuo vain tosiaan yksi mesta, joskin varsin hyvä sellainen :)

Mä taas metsästän envelope/resonance filtteriä. En tiedä onko oikeasti hyvä vai ei, mutta youtube-klippien ja muutaman samplen pohjalta ajattelin kokeilla SubDecay-nimisen lafkan Prometheus DLX -pedaalia.

Jos Bitcrusherin lisäksi moinen filtteröinti kiehtoo, niin tsekkaa ihmeessä tuo.

Häröefektit kunniaan ja lisää mekkalaa maailmaan! :)

Pitää tarkastaa, Catalinbreadilta himottais perseus fuzz ja heliotrope :)

Hauska härveli fuzzin lisäks on myös korgin monotron :) Oikeassa olet, kaikkinhäröefektit kunniaan... Einpitäis kattoa koskaa noita klippejä kun sitä haluaa sit kaiken. Ps mitä härötuotteita sulta löytyy?

McNulty
13.12.2011 20:58:26

the-Antero: Pitää tarkastaa, Catalinbreadilta himottais perseus fuzz ja heliotrope :)

Hauska härveli fuzzin lisäks on myös korgin monotron :) Oikeassa olet, kaikkinhäröefektit kunniaan... Einpitäis kattoa koskaa noita klippejä kun sitä haluaa sit kaiken. Ps mitä härötuotteita sulta löytyy?

Ei itseasiassa kauheasti... vielä. Mä olen vähän myöhäisherännäinen, mutta viime aikoina olen muuttanut soundiani tuonne New Wave ja 70-luvun lopun Post-Punk osastolle, missä synat syrjäyttivät skeboja. Mä kaivan kuitenkin aika pitkälle omat skebasoundit perinnekamoista, joskin viimeisin hankinta Catalinbread Pareidolia, on ihan vinkeä laite.

Samoin Malekko Spring Chickenistä, Empress Tap-Tempo Tremolosta sekä Empress Super Delaysta tulee kaivettua riittävästi omituisuuksia :)

the-Antero
13.12.2011 21:02:38

McNulty: Ei itseasiassa kauheasti... vielä. Mä olen vähän myöhäisherännäinen, mutta viime aikoina olen muuttanut soundiani tuonne New Wave ja 70-luvun lopun Post-Punk osastolle, missä synat syrjäyttivät skeboja. Mä kaivan kuitenkin aika pitkälle omat skebasoundit perinnekamoista, joskin viimeisin hankinta Catalinbread Pareidolia, on ihan vinkeä laite.

Samoin Malekko Spring Chickenistä, Empress Tap-Tempo Tremolosta sekä Empress Super Delaysta tulee kaivettua riittävästi omituisuuksia :)

Sama juttu kun innostuin tekemään pörinämusaa :) tällä hetkellä tuo mxr bluebox jonka soundia on kiva muunnella whammyllä, lisäksi on ehx:n flangeri ja sitten tuo monotron tuo kivat lisämausteet... Putää kyllä keksiä rahat tuohon red pandan bttimurkaajaan sekä cbredin perseus fuzziin. Hei muuten jotain delayta myös oon kaipaillu pidemmän aikaa, mikä ois hyvä?

Ehx:n ravish sitar on hauska :D

McNulty
13.12.2011 21:09:18

the-Antero: Sama juttu kun innostuin tekemään pörinämusaa :) tällä hetkellä tuo mxr bluebox jonka soundia on kiva muunnella whammyllä, lisäksi on ehx:n flangeri ja sitten tuo monotron tuo kivat lisämausteet... Putää kyllä keksiä rahat tuohon red pandan bttimurkaajaan sekä cbredin perseus fuzziin. Hei muuten jotain delayta myös oon kaipaillu pidemmän aikaa, mikä ois hyvä?

Ehx:n ravish sitar on hauska :D

Riippuu vähän mitä delaylta haluaa (ja mitä se saa maksaa). Mulla on käytössä tosiaan tuo Empress Super Delay (taitaa olla joku 400 euron rasia) ja sitten vanha japanilainen Boss DD-3 (sillä isolla chipillä). Tämän lisäksi omistin Strymon El Capistan "nauhakaikusimulaattorin" joka oli kyllä varsin mukava myös. Sitä voin kyllä suositella jos nauhakaiku-tyylinen delay kiinnostaa.

EHX Memory Man on kovin pidetty omassa kategoriassaan. Samoin MXR Carbon Copy. Itse kuitenkin hankkisin Malekko 616:n, jos nyt pitäis ostaa jokin pienikokoinen delay-purnukka.

the-Antero
13.12.2011 21:17:12 (muokattu 13.12.2011 21:18:39)

McNulty: Riippuu vähän mitä delaylta haluaa (ja mitä se saa maksaa). Mulla on käytössä tosiaan tuo Empress Super Delay (taitaa olla joku 400 euron rasia) ja sitten vanha japanilainen Boss DD-3 (sillä isolla chipillä). Tämän lisäksi omistin Strymon El Capistan "nauhakaikusimulaattorin" joka oli kyllä varsin mukava myös. Sitä voin kyllä suositella jos nauhakaiku-tyylinen delay kiinnostaa.

EHX Memory Man on kovin pidetty omassa kategoriassaan. Samoin MXR Carbon Copy. Itse kuitenkin hankkisin Malekko 616:n, jos nyt pitäis ostaa jokin pienikokoinen delay-purnukka.

Memory man ja memory boy kiinnostaa, klippien perusteella juuri sellaisia mitkä vois olla mulle....toimii kivasti myös oskillaattorina tuo memory man... Muistaakseni :)

edit memory boy on se joka kiinnostaa

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti