Muusikoiden.net
07.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Class A ja A/B putket
1
Goljatt
26.11.2011 10:54:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, hei!

Olen aina ihmetellyt, että mitä eroa oikeastaan on putkivahvistimella jossa on Class A tai sitten A/B putket. En ole oikeastaan edes varma, että kertooko tuo putkista juuri mitään. Tietääkseni sellaisissa 5w putkicomboissa on tuo class A. Yritin metsästää internetistä tietoa, mutta en löytänyt oikein mitään joka oikeasti olisi valaissut minua.

-Eetu

Oh, suits you sir!
Kalm
26.11.2011 11:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Goljatt: Kas, hei!

Olen aina ihmetellyt, että mitä eroa oikeastaan on putkivahvistimella jossa on Class A tai sitten A/B putket. En ole oikeastaan edes varma, että kertooko tuo putkista juuri mitään. Tietääkseni sellaisissa 5w putkicomboissa on tuo class A. Yritin metsästää internetistä tietoa, mutta en löytänyt oikein mitään joka oikeasti olisi valaissut minua.

-Eetu

Tuo ei oikeastaan liity putkiin vaan enemmän kytkentään, eli siihen miten vahvistusasteet on toteutettu.
Ks. "lepovirran mukainen luokittelu": http://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistin

Goljatt
26.11.2011 12:44:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aah, kiitoksia tuo selvitti monta mysteeriä.

Ostin tuossa Laneyn LC30:sen ja sitä mainostettiin olevan Class A, ja taas LC50 on A/B, niin hieman hämmennyin. Jos ymmärsin oikein A/B:ssa on enemmän säröä ja sopii paremmin esimerkiksi mättömusiikkiin, ja Class A on enemmän traditionaalinen ratkaisu, ja sopii kytkennöiltään parhaiten bluessiin ja Zeppelin tyyliseen rokkiin. Taitaa muutenkin kompressoitua herkemmin, ellen ole vallan väärässä.

Ilmeisesti Peaveyn Classic 30 taitaa olla kanssa Class A putkivahvistin.
Kertokaa toki lisää kokemuksistanne Class A vahvistimien kanssa.

-Eetu

Oh, suits you sir!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti