Muusikoiden.net
06.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Paul Customiin brutaali humppari.
1
Fujisan
22.11.2011 11:25:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku suositella hyvää mikkiä tai mikki vaihtoehtoja LP Customiin grindcore/death metal touhuja varten?

McNulty
22.11.2011 11:31:49 (muokattu 22.11.2011 11:34:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fujisan: Osaisiko joku suositella hyvää mikkiä tai mikki vaihtoehtoja LP Customiin grindcore/death metal touhuja varten?

Melkeinpä mikä tahansa kuuma mikki. Ongelmaksi vain muodostuu hyvin nopeasti "puuroutuminen", varsinkin jos sulla on vielä reilusti gainia vahvistimesta.

Itse olen soitellut dm-osastoa Les Paulilla ihan miedoillakin, perinteisillä PAF-henkisillä mikeillä. Gainia saa aina lisättyä signaaliketjuun, mutta sen poistaminen onkin vaikeampaa, jos kuuma mikki ajaa signaalin jo valmiiksi ruvelle.

Siksipä suosittelenkin miedompaa mikkiä (joka säilyttää selkeytensä) ja sitten tarvittaessa boostaat signaalia boosterilla tai overdrive-pedaalilla. Esim. Xoticin valikoimasta löytyy todella hyviä tuotteita tähän tarkoitukseen.

Edith: Jos kuitenkin kuumia mikkejä halajat, niin DiMarzio ja Seymour Duncan onpi jaotellut mikkivalikoimansa kolmeen kategoriaan (tyyliin: miedot - keskivaiheilta - ärhäkät). Kumpainenkin valmistaja tekee hyviä mikkejä.

Bare Knuckle on kovasti suosittu (itsekin pidän ko. firman palvelusta ja tuotteista). Sieltä kannattaa tsekata esim. Miracle Man, Painkiller, Warpig ja Nailbomb. Miksei myös Aftermath.

EMG ja Seymour Duncan valmistavat myös aktiivimikkejä. Ne onpi kovin suosittuja rankemman metallin parissa. Esim. perinteinen EMG 81/85-setti... tai Duncan Blackouts.

If you ain't first, you're last!
juikkipuikki
22.11.2011 11:34:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis kaupan Harry Haüsselin käsinkäämityt mikit, jotka olivat Ruokankaan Hellcatissa muinoin kiinni. Laita pikaviesti ni sovitaan joku kauppakeskiviikonedeltävänpäivän-hinta :)

Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
Victor Helldriver
22.11.2011 15:48:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on yhessä orkkismikit,toisessa emg 81 ja 89 ja kolmannessa SD JB ja gibsonin joku ihme mikki kaulassa. neljänteen lespaan on jo hommattuna p-90 humpparikoossa tosin itse kitara puuttuu.

voin väittää et lähtee dödöt kyl meikäläisellä ihan millä tahansa noista vaihtoehdoissa.
styrkkarihan sden vähä loppupeleis määrittää. tietty noil on eri tatsi joka mikeis. helpointa on noil emg:illä vetää marshallin 2203 kans.

mikäs styrkkari sulta löytyy ni tietäis ehotella sopivaa mikkiä?

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Dominaattori
22.11.2011 16:13:42

Duncanin Blackoutseilla lähtee ns. vitusti. Toinen aika varma on BKP:n Nailbomb joka oli ainakin omassa käytössä erittäin monipuolinen.

Örp
Mandarax
22.11.2011 16:26:30

Victor Helldriver:
mikäs styrkkari sulta löytyy ni tietäis ehotella sopivaa mikkiä?

Näyttäs listalta löytyvän Englin InVader.

Itselläni myös tuo InVader ja stankku LP:n tallaan on jäänyt BKP:n Nailbomb. Erotteleva ja aggressiivinen eikä puuroudu - suosittelen.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Victor Helldriver
23.11.2011 17:53:32

Mandarax: Näyttäs listalta löytyvän Englin InVader.

Itselläni myös tuo InVader ja stankku LP:n tallaan on jäänyt BKP:n Nailbomb. Erotteleva ja aggressiivinen eikä puuroudu - suosittelen.

pelkkää hyvää kyl oon kuullu noista BKP-tuotteista

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
machinehead72
24.11.2011 21:02:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite hommaisin BKP:n Warpigin, ei ole henk. koht. kokemusta, mutta oon kuullu et hyvä on (= Outputtia nettisivut ainakin lupaa huikeat 21,5 Kohmia. Kannattaa ainakin kokeilla. Jos ei tykkää, niin torille vaa ilmoa, ja uutta tiskiin 8=)

http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
Mandarax
24.11.2011 21:42:45

machinehead72: Ite hommaisin BKP:n Warpigin, ei ole henk. koht. kokemusta, mutta oon kuullu et hyvä on (= Outputtia nettisivut ainakin lupaa huikeat 21,5 Kohmia. Kannattaa ainakin kokeilla. Jos ei tykkää, niin torille vaa ilmoa, ja uutta tiskiin 8=)

Jos testiksi aikoo ottaa (ja miksei muutenkin) niin torilta vaan jottei mahdollinen jälleenmyynti jätä lovea lompakkoon:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=580141

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti