Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digitech harwire
1
epipepic9
14.11.2011 18:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro tilaan jouluksi itselleni digitechin hardwiren valve distortionin ja stereo choruksen, jos sinulla on ollut/on niin mitä mieltä olet ollut, soundi?, rakenne? yms.. kannattaako tilata. juutuubista olen kattonut videoita kyseisistä ja ovat miellyttäneet minua.

McNulty
14.11.2011 20:25:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epipepic9: Moro tilaan jouluksi itselleni digitechin hardwiren valve distortionin ja stereo choruksen, jos sinulla on ollut/on niin mitä mieltä olet ollut, soundi?, rakenne? yms.. kannattaako tilata. juutuubista olen kattonut videoita kyseisistä ja ovat miellyttäneet minua.

Minulla ei ole valitettavasti itselläni ollut, mutta aikanaan tuli ammatiksi myytyä nuita. Hardwire-sarjasta tykkäsin soundien osalta CM-2 Tube Overdrivestä sekä DL-8 Delay/Looperista. Toki muutkin rasiat toimivat soundeiltaan ihan ok, mutta nuissa kahdessa mainitussa oli "se jokin" kohdallaan. Varsinkin tuo Tube OD toimi hienosti boosterina sekä classic/modified-kytkimen kanssa yksistään säröttimenä.

Rakenteeltaan ovat kestäviä kyllä. Ainoat "heikot kohdat" ovat potikat, joissa on ihan sellainen pieni hammastus/pykälät, tuntuu kun potikkaa ruuvailee. Muutamaan yksilöön olen törmännyt, jossa nuo pykälät ovat ajan myötä hävinneet, mutta potikka toimi muuten ihan ok. Samoin painettava kytkin on pieni komponentti (samoin kuin vaikkapa Bossin speduissa) rasian sisällä, joka voi rankimmassa käytössä antautua. En tosin törmännyt kertaakaan moiseen parin vuoden aikana. Täytyy aina kuitenkin muistaa, että elektroniikka on yhtä arvaamatonta kuin elämä. Toinen laite toimii 100 vuotta, toinen 100 tuntia.

Youtube-videoista sen verran, että itse en niihin kauheasti luottaisi. Niistä kun ei osaa sanoa varmasti juuta eikä jaata. Toki niistä vähän suuntaa saa, miten laite toimii ja miten säädöt vaikuttavat, mutta yleensä mikitys, testikalusto tai viimeistään videon ja audion pakkaaminen youtube-siedettävään formaattiin tarkoittaa sitä ettei spedun soundi ole ihan se mitä videolla kuuluu. Pyri siis testaamaan pedaaleja etukäteen jossain, niin tiedät ovatko ne "sun juttu".

If you ain't first, you're last!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti