Muusikoiden.net
11.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: etuasteen käyttö
1
Clayden
07.11.2011 17:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä olen tässä miettinyt että kun mulla on tossa tuollainen rolandin 30w vahvistin ja sukulaiselta saatu kitarakaappi ja nuppia ei ole. Pystyykö ko vahvistimen soundin ohjaan pienen etuasteen kautta tuohon kaappiin ja käyttämään sitten tätä viritystä esim reeniksellä ku tarttee saada ns lisää mölyä?

Kaikesta selviää oikealla asenteella
hallu
07.11.2011 18:08:01

Clayden: Elikkä olen tässä miettinyt että kun mulla on tossa tuollainen rolandin 30w vahvistin ja sukulaiselta saatu kitarakaappi ja nuppia ei ole. Pystyykö ko vahvistimen soundin ohjaan pienen etuasteen kautta tuohon kaappiin ja käyttämään sitten tätä viritystä esim reeniksellä ku tarttee saada ns lisää mölyä?

Onko Rolandin vahvistin kitarakombo? onko kaappi siis kaiutinkaappi, eli siinä ei ole vahvistinta? etuaste eli etuvahvistin tulee nimensä mukaisesti päätevahvistimen eteen eli sen kautta ei voi ohjata päätevahvistimelta (esim kitarakombon kaiutin ulostulo) tulevaa signaalia kaappiin. Jos et lisää vahvistintehoa, on kaapista kiinni saatko lisää mökää eli jos sen sun kaapin elementit on herkempiä kuin nyt käyttämäsi elementit (esimerkiksi kitarakombo) voi höökiä tulla vahän lisää, mutta tapataattua se ei ole. Soundi voi kyllä parantua muulla tavoin ulkoisella kaapilla ihan siis kaapista riippuen.

Jos tilanne on se, että sulla on kitarkombo, jonka potku ei riitä reeniksellä niin siinä on vaihtoehtona laittaa isompi vahvistin, herkempi lisäkaappi tai sitten sellainen voimayksikkökaappi eli on olemassa aktiivisia lisäkaappeja joissa on päätevahvistin mukana esim. Tech21 valmistaa sellaisia ja ne taas toimivat myös pelkän etuvahvistimen kanssa. Mieleen tulee myös hyödyntää sen olemassa olevan kombon muita liittimiä eli jos siitä löytyy korvakuulokelähtöä tai linjatasoista lähtöä, niin sen voi liittää bändinne pa-laitteistoon. En minä oikein keksi käyttökelpoista ratkaisua, joka ei edellyttäisi kupeen kaivamista. Ehkäpä joku viisaampi osaisi vielä auttaa.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
JuSu
07.11.2011 21:54:16

Clayden: Elikkä olen tässä miettinyt että kun mulla on tossa tuollainen rolandin 30w vahvistin ja sukulaiselta saatu kitarakaappi ja nuppia ei ole. Pystyykö ko vahvistimen soundin ohjaan pienen etuasteen kautta tuohon kaappiin ja käyttämään sitten tätä viritystä esim reeniksellä ku tarttee saada ns lisää mölyä?

Jottei tarvitse arvailla puhutaanko samasta asiasta, niin otapa tuolta http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=19764 ensin termit ja käsitteet haltuun, ja palaa sitten tarkemmin asiaan.

JuSu
Jucciz
07.11.2011 22:25:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Jottei tarvitse arvailla puhutaanko samasta asiasta, niin otapa tuolta http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=19764 ensin termit ja käsitteet haltuun, ja palaa sitten tarkemmin asiaan.

JuSu

Meinasin linkittää jo itse saman. Ei siis millään kettuilulla: tää vaan helpottaa sitä, että kaikki puhuvat samasta asiasta, jos kaikki myös ymmärtävät käyttämänsä termit.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti