Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar HT-1R
1
Jecux
31.10.2011 20:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi taas tällainen kysymys liittyen kitarakamoihin, ja nyt tarkastelun kohteena olisi otsikon mukainen putkicombo. http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-1/ht-1r.html

Löytyykö kokemusta kyseisestä vahvarista? Pelittääkö hyvin pedaalien kanssa? Hinta olisi mukava, ja uusi vahvistin olisi paikallaan, koska nykyinen Peavey Rage trankku ei oikein miellytä korvaa. HT-5 olisi jo melkein kaksi kertaa kalliimpi kuin pikkuveljensä, ja kuulemma kotisoittoon aika äänekäs.

Jos samaan hintaluokkaan löytyy (200€-300€) jokin muu vahvari, joka saattaisi olla parempi, ehdotelkaa ihmeessä. Soittelen lähinnä raskaampaa musiikkia :)

"Music really does make the world a better place"
jakezzz
31.10.2011 22:54:42

ihan jees peli kotisoitantaan.
Aikas modernit heavy soundit ja ehkäpä hitusen liian bassovoittoiset mun makuun...

Ainakin tubescreamer johdannaiset toimii keulalla...clean soundeilla olen chorustakin tarjoillut ja toimivaksi todennut.

Omaan makuun makkarivolumeilla parhaat soundit missään vaffarissa tähän mennessä....

Digireverb on ankea...

pidä tunkkis
tommium
01.11.2011 09:05:30

Mulla oli kuukauden verran HT-1 eli ilman reverbiä. Pidin paljon soundista ja sen omat säröt olivat aivan riittävän rouheat minun käyttöön. Myin pois koska laitteessa ei ole efektilooppia, joten esim. delay kuulostaa pahalta jos sen oman särön päälle laittaa. Kliinin soundin päälle särön ja delayn lisääminen varmaan onnistuu mutta itse en halunnut ottaa säröjä pedaalista vaan vahvistimesta. Kannattaa ehdottomasti käydä jossain testaamassa niin kuulet miltä kuulostaa.

Yksi hyvä ja edullinen vaihtoehto on Bugera V22 joka soi myös hiljaa hyvin . Särö ei ehkä ihan nykymetalliin riitä mutta pedaalia boostaamaan niin avot. Tuosta löytyy myös efektilooppi. Itse päädyin Blackstar HT-5R malliin jossa 12" elementti, reverb, efektilooppi ja olen tyytyväinen. Lisänä mulla vain halppis delay efektiloopissa. Tuo Blackstarin HT-5 malli sopii myös hyvin makkarivahvistimeksi. Kyllä senkin saa soimaan hiljaa hyvin.

...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
Spiral
01.11.2011 09:57:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jecux: HT-5 olisi jo melkein kaksi kertaa kalliimpi kuin pikkuveljensä, ja kuulemma kotisoittoon aika äänekäs.

HT-5 on tosiaan tuo efektilooppi, joka on aika iso lisä.
Ei se minusta niin äänekäs ole, ihan hyvin kerrostalosoitossa toiminut. Jos tuon käyttökelpoisen volumen pienemmällä haluaa vielä soittaa niin taitaa mennä jo kielten räminä yli vahvistimen.

Jecux
01.11.2011 15:44:53

Yksi hyvä ja edullinen vaihtoehto on Bugera V22 joka soi myös hiljaa hyvin . Särö ei ehkä ihan nykymetalliin riitä mutta pedaalia boostaamaan niin avot. Tuosta löytyy myös efektilooppi.

On tuo kyseinen Bugerakin mielessä käynyt, mutta olen kuullut jonkin verran juttuja Bugeran laadusta, että jokin vipstaakkeli menee helposti rikki, ja vahvistin on korjauksen tarpeessa. Vielä tähän kysyn pikaisesti, kun näissä vahvistin juttuissa vielä vähän käsi olen, että mitä tekee efektiloopillla ?

Spiral: HT-5 on tosiaan tuo efektilooppi, joka on aika iso lisä.
Ei se minusta niin äänekäs ole, ihan hyvin kerrostalosoitossa toiminut. Jos tuon käyttökelpoisen volumen pienemmällä haluaa vielä soittaa niin taitaa mennä jo kielten räminä yli vahvistimen.

Tuossa HT-5 loppujen lopuksi tuo hinta ratkaisee sen, miksen sitä oikein voi hommata. Saisin rahat tuohon HT-1:seen jo joulun jälkeen, kun taas HT-5 menisi varmaan vuosi :)

"Music really does make the world a better place"
Spiral
01.11.2011 16:31:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jecux: Tuossa HT-5 loppujen lopuksi tuo hinta ratkaisee sen, miksen sitä oikein voi hommata. Saisin rahat tuohon HT-1:seen jo joulun jälkeen, kun taas HT-5 menisi varmaan vuosi :)

Torilta lähtee alle kolmen sadan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=571740
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=572359

Hi-Power
01.11.2011 17:33:18

ja tuosta ht5 nuppi/kaappi yhistelmä http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=3601
ei sillä että tuolla mitään minun mielestä tekisi mutta jokku tykkää....

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti