Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha THR-vahvistimet
1 2 3 4 5 6 722 23 24 25 26
hallu
18.04.2012 13:21:06 (muokattu 18.04.2012 14:08:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Onnistuuhan tuo.
 
On kyllä mainio laite ja tietty tuo retrolook on hieno, yllättävän iso soundi kyllä lähtee tuosta pikkulaatikosta. Koosta myös plussaa siinä mielessä että mahtuu ihan mihin vain. Tein joku aika sitten hätäisen soundinäytteenkin, muut soundit on nopeasti ruuvattu itse laitteen numiskoista mutta modern-näyte oli editorista napattu metallipresetti (sitä etenkin ois voinut säätää vähän enämpi mut ei jaksanna). Ja usbin kautta tosiaan äänitetty. http://maihinnousu.net/s/16019
 
Niinjoo, sevverta vielä että noita modulaatioefektejähän voi editorilla säätää mielin määrin, suoraan itse laitteesta menee ehkä hippasen överiksi niinko tuosta nopeasti tehdystä näytteestä kuulee. 20 minuuttia taisin käyttää aikaa ton näytteen tekemiseen, siinä ajassa soitin koko hoidon kahteen kertaan kun ekalla kerralla tein vahingossa monoraidan :P

 
Siitäkö lytyy ainoastaan yksi kliini soundi, joka sekin sotkettu jollain efektilla? säröjä näytti kummiskin olevan kuusi. Aika köyhä vehjes jos pelkkää säröä on tarjolla:-(
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
arppah8
18.04.2012 13:28:31 (muokattu 18.04.2012 13:31:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Siitäkö lytyy ainoastaan yksi kliini soundi, joka sekin sotkettu jollain efektilla? säröjä näytti kummiskin olevan kuusi. Aika köyhä vehjes jos pelkkää säröä on tarjoaal:-(
 
No mä menin äkkiä noi kaikki tarjolla olevat vahvarimallinnokset läpi. Eka niistä on tosiaan clean-nimikkeellä, parista seuraavastakin saa ruuvaamalla puhtaampaa soundia irti. Mä nyt vaan tykkään säröistä ja aattelin esitellä äkkiä noita ruttuasteita puhtaammasta säröisempään. Ja niitä efektejä ei oo pakko käyttää jos sylettää, voi laittaa tai olla laittamati. Kunhan nyt äkkiä esittelymielessä vähän chorusta laitoin.
 
Jos tommoisen laitteen toimintaperiaate on hukassa niin tosta voi vaikka valmistajan sivuilta tsekata seikkaperäisempää infoa: http://usa.yamaha.com/products/musi … ments/guitars-basses/amps/thr/thr5/
 
Ja tosta mun pikatestiä kattavampi video: http://www.youtube.com/watch?v=N4OQ0w_q6AU Tässä tosin isoveli THR10, jossa pari etuastemallinnosta lisää ja kolmialueinen eq suoraan laitteessa.
 
Sillä editorilla tosiaan saa noita soundeja muokattua aika kattavasti. Ihan mielenkiinnosta muuten, montako kliinikanavaa oot tottunut vahvareista löytämään noin yleensä?
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
hallu
18.04.2012 14:01:50 (muokattu 18.04.2012 14:07:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: No mä menin äkkiä noi kaikki tarjolla olevat vahvarimallinnokset läpi. Eka niistä on tosiaan clean-nimikkeellä, parista seuraavastakin saa ruuvaamalla puhtaampaa soundia irti. Mä nyt vaan tykkään säröistä ja aattelin esitellä äkkiä noita ruttuasteita puhtaammasta säröisempään. Ja niitä efektejä ei oo pakko käyttää jos sylettää, voi laittaa tai olla laittamati. Kunhan nyt äkkiä esittelymielessä vähän chorusta laitoin.
 
Jos tommoisen laitteen toimintaperiaate on hukassa niin tosta voi vaikka valmistajan sivuilta tsekata seikkaperäisempää infoa: http://usa.yamaha.com/products/musi … ments/guitars-basses/amps/thr/thr5/
 
Ja tosta mun pikatestiä kattavampi video: http://www.youtube.com/watch?v=N4OQ0w_q6AU Tässä tosin isoveli THR10, jossa pari etuastemallinnosta lisää ja kolmialueinen eq suoraan laitteessa.
 
Sillä editorilla tosiaan saa noita soundeja muokattua aika kattavasti. Ihan mielenkiinnosta muuten, montako kliinikanavaa oot tottunut vahvareista löytämään noin yleensä?

 
Huomaan kirjoittaneeni hiukan kärkevään sävyyn, mitä pahoittelen. Demosi oli hieno ja kiitan vaivannäöstäsi. Eikä tarkoitukseni ollut kritisoida sinua eikä tuota laitettakaan ihan niin kärkevästi kuin mitä sitten kirjoitin.
 
No vahvistimissa en ole tottunut kuin yhteen särökanavaan ja yhteen kliiniseen kanvaan eli kokemukseni analogisissa vahvistissa rajoittuu kaksikanavaisiin vehkeisiin. Tosin aikoinaan mulla oli Fender Showman putkivahvistin, jonka molemmat kanavat oli kliinejä. Nykyisissä analogisissa vahvistimissani molemmat kanavat siis sen särökanavankin saa soimaan puhtaasti.
 
Mallintavissa olen tottunut, että vähintään se kaksi täysin puhdasta kanavaa löytyy kuten tuossa mun Line6 purkissani, jossa myös kahden puhtaan kanavan jälkeen tulevat kaksi särökanavaa soivat puhtaasti ja säröytyvät vasta kun gainia nostaa.
 
Ei mulla ole mitään säröjä vastaan ja käytän niitä myös, mutta käytän paljon puhtaita soundeja ja siksi tulen helposti kiinnittäneeksi huomiota siihen miten vahvistin näihin tarpeisiin vastaa. Puhdasta kanavaa ei kannattaisi sotkea efekteillä demoissa, koska silloin sen soundin luonteesta ja dynamiikasta on vaikeampi saada tolkkua.
 
Mallintavissa kiinnitän aina huomiota niihin soundin rajakohtiin eli se kohta missä hiipuva ääni puhtaalla kanavalla sammuu (että miten se sen tekee) ja vastaavasti miten alataajuudet soivat kovaa elikkäs meneekö se tukkoon jossakin vaiheessa ja miten se sen tekee. Soittamallahan vasta saa tolkkua siihen, että kuinka luonnollinen soittotuntuma noissa vehkeissä on. Demoissa kaikki kuulostaa yleensä aika hyvältä.
 
E: pari typoa ja yksi turha toisto korjattu.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
arppah8
18.04.2012 14:14:44 (muokattu 18.04.2012 14:17:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
 
No joo, ehkä omakin vastaukseni olisi voinut vähemmän piikikäs olla :) Mutta kuten sanottua, aika äkkiä tosiaan ton näytteen tein (kitaradadassa hoputtivat perkeleet) joten hirveän syväluotaava testi tuosta ei tullut. Efektejä heittelin satunnaisesti noihin ihan esittelymielessä. Ja tosiaan kolme ekaa mallinnusta ovat kohtuupuhtaita kun gainin pitää maltillisena, olikohan siellä Fender- ja Vox-mallinnuksia ainakin ja kaikki tietty vähän eriluonteisia soundiltaan. Itse koetin tossa mennä läpi eri säröasteet monipuolisuuden nimissä. Omat higain-mieltymykset tietty tulivat esille siinä että toisesta higain-soundista piti äänittää sekä komppi- että soolonäyte :)
 
Suosittelen tosiaan testaamaan jos konsepti kiinnostaa, ruuvaamalla tosta irtoaa aika paljon. Etenkin sen editorin kanssa tietokoneella. Omien kaiuttimien kautta soundi on ehkä vielä "vahvarimaisempi" jos tuntuu et usbin kautta tulee ns. digitirinää (mikä ei ainakaan mulla henkkoht niin hyppää korville tuossa). Ja kyllä tossa standalonena ainakin on vähän semmoinen putkarimainen tatsi minusta.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
novo
18.04.2012 14:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Suosittelen tosiaan testaamaan jos konsepti kiinnostaa, ruuvaamalla tosta irtoaa aika paljon. Etenkin sen editorin kanssa tietokoneella. Omien kaiuttimien kautta soundi on ehkä vielä "vahvarimaisempi" jos tuntuu et usbin kautta tulee ns. digitirinää (mikä ei ainakaan mulla henkkoht niin hyppää korville tuossa). Ja kyllä tossa standalonena ainakin on vähän semmoinen putkarimainen tatsi minusta.
 
Jokin noista näytteistä oli omaan makuun turhan häijyn digidigi, mutta muuten oikein kelpoa. Kliinistä tykkäsin yllättävän palion, liekö liian lähellä Def Leppardia sit :D Sokkona ei viihti kyl hommata, sen verran vahvasti se dynamiikka on syäntä lähellä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
arppah8
18.04.2012 14:46:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Jokin noista näytteistä oli omaan makuun turhan häijyn digidigi, mutta muuten oikein kelpoa. Kliinistä tykkäsin yllättävän palion, liekö liian lähellä Def Leppardia sit :D Sokkona ei viihti kyl hommata, sen verran vahvasti se dynamiikka on syäntä lähellä.
 
No ainakin se mättösoundi joka oli suora presetti editorista oli munkin makuun vähän häijy, mut en ehtinnä/jaksanna silloin muokata sitä paremmaksi :) Äkkiä vaan piti saada tiukka geitattu demppisoundi narulle. Soittotatsiin tuo reagoi miusta ihan kivasti, volapotikalla en leiki yleensäkään juur ollenkaan niin siitä puolesta en hoksaa nyt sanoa mitn. Pitääpä kotosalla kokeilla ja kommentoida.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Kalm
18.04.2012 14:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä voi olla jo toistoa, mutta tuossa pätkässä laite siinä omimmassa käyttöpuuhassaan, eli sekalaisten rallien "reissurämpyttelyä" genreen sopivilla soundeilla ilman turhaa säätämistä...ja tarvittaessa ilman verkkovirtaa pelkillä paristoilla.
 
http://www.youtube.com/watch?v=vWjUVQbHLnM
 
novo
18.04.2012 14:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: No ainakin se mättösoundi joka oli suora presetti editorista oli munkin makuun vähän häijy, mut en ehtinnä/jaksanna silloin muokata sitä paremmaksi :) Äkkiä vaan piti saada tiukka geitattu demppisoundi narulle. Soittotatsiin tuo reagoi miusta ihan kivasti, volapotikalla en leiki yleensäkään juur ollenkaan niin siitä puolesta en hoksaa nyt sanoa mitn. Pitääpä kotosalla kokeilla ja kommentoida.
 
Teepä sillai, muia ois nääs varmana enemmän mielissään tuosta kuin nuppi+kaappi -yhdistelmästä, varsinkin kun kaappi on osastoa Englin mörssäri :D Koitin kattoo oisko Musikantissa tai Musapörssissä, mutta toisen sivut ei futaa ja toinen ei ilmeisesti moista omista.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
arppah8
18.04.2012 20:41:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän toi THR5 tuntuu volapotikkaakin tottelevan ainakin omien kaiuttimien kautta soitellessa. Mut kyllä se kannattaa testata toimiiko se itelle.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
novo
18.04.2012 21:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kyllähän toi THR5 tuntuu volapotikkaakin tottelevan ainakin omien kaiuttimien kautta soitellessa. Mut kyllä se kannattaa testata toimiiko se itelle.
 
Khyl. Olihan mulla toi Techin Trademark 60, mutta vaikka kui se simulois putkivahvainta, niin se ei päässy ainakaan tarpeeksi lähelle sitä mitä itse kaipaan. Tarttee varmaan soitella Musikanttiin oisko niillä tota kuitenkin jossain nurkassa.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
18.04.2012 21:49:26 (muokattu 18.04.2012 21:51:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Teepä sillai, muia ois nääs varmana enemmän mielissään tuosta kuin nuppi+kaappi -yhdistelmästä, varsinkin kun kaappi on osastoa Englin mörssäri :D Koitin kattoo oisko Musikantissa tai Musapörssissä, mutta toisen sivut ei futaa ja toinen ei ilmeisesti moista omista.
 
Onnea matkaan :) Mä jouduin tilaamaan thomannilta kun mistään suomesta ei saanut eikä kuulemma saakaan hetkeen.
 
Kyllä tuosta lähtee hyvät puhtaat moneltakin mallinnokselta ja säröt samaten.. hyvin tuntuu olevan pikkukaveri säädettävissä :) Eikä hurise kyllä toi mun kun joku sitä kysyi aiemmin.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
hallu
18.04.2012 22:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Khyl. Olihan mulla toi Techin Trademark 60, mutta vaikka kui se simulois putkivahvainta, niin se ei päässy ainakaan tarpeeksi lähelle sitä mitä itse kaipaan. Tarttee varmaan soitella Musikanttiin oisko niillä tota kuitenkin jossain nurkassa.
 
Itse taas rakastuin tuohon Techin Tredemerkiin kuolettavasti ja omasta mielestäni se peri kevyesti Blackstar ht5:den jota kokeilin rinnakkain siinä. Oletko varma, että hakemasi löytyypi putkista?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
arppah8
19.04.2012 08:52:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Teepä sillai, muia ois nääs varmana enemmän mielissään tuosta kuin nuppi+kaappi -yhdistelmästä, varsinkin kun kaappi on osastoa Englin mörssäri :D Koitin kattoo oisko Musikantissa tai Musapörssissä, mutta toisen sivut ei futaa ja toinen ei ilmeisesti moista omista.
 
Musikanttihan on F-liike joten sieltä pitäisi löytyä. Ja kyllä sitä käsittääkseni maahantuojalta löytyy, just tilattiin pari eikä pomo ainakaan sanonut että eioota ois tarjottu.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
arppah8
19.04.2012 11:24:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Onnea matkaan :) Mä jouduin tilaamaan thomannilta kun mistään suomesta ei saanut eikä kuulemma saakaan hetkeen.
 
Kukas sulle tällaista on väittänyt? Just on maahantuojalta taas pari tulossa.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
novo
19.04.2012 11:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itse taas rakastuin tuohon Techin Tredemerkiin kuolettavasti ja omasta mielestäni se peri kevyesti Blackstar ht5:den jota kokeilin rinnakkain siinä. Oletko varma, että hakemasi löytyypi putkista?
 
Kyllä mää meleko varma olen. HT5:stä pidin myös enemmän kuin Techistä. Ei se Tech missään nimessä huono ollut, mutta ei siinä kyllä samanlaista dynamiikkaa ollut läheskään kuin esim. tuossa nykyisessä kotivahvaimessa eli Jet Cityn 20-wattisessa nupissa.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
19.04.2012 13:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kukas sulle tällaista on väittänyt? Just on maahantuojalta taas pari tulossa.
 
F-musiikista näin mulle vastasivat :D En tiedä oliko sitten joku moka, silloin ei kuitenkaan ollut ja vahvarilla oli kiire niin tilasin saksasta.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
arppah8
19.04.2012 13:37:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: F-musiikista näin mulle vastasivat :D En tiedä oliko sitten joku moka, silloin ei kuitenkaan ollut ja vahvarilla oli kiire niin tilasin saksasta.
 
Jaa, hassua. Kuitenkin niitä on ollut varastossa aina kun ollaan tilattu.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Gabe
19.04.2012 13:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Jaa, hassua. Kuitenkin niitä on ollut varastossa aina kun ollaan tilattu.
 
Okei, no pääasia että vahvistin tuli ja toimii :) Tulipa sitten tilattua samalla muutakin tarpeellista.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Uto
19.04.2012 15:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helsingin F-musiikissa noita oli kyllä, testailin molempia malleja. Higain-saundit eivät sytyttäneet, mutta toisaalta en päässyt kokeilemaan kunnolla omalla kitaralla ja siellä oli myös remontista johtuvaa taustamelua. Paremmat higain-saundit kuitenkin kuin cubessa. Isommassa mallissa oli yllätyksettömästi hieman tuhdimmat saundit. Mutta efektit olivat rautaa, ja voi pojat että delay/reverb/chorus tekivät ison äänimaailman! Sellainen melkein surround-efekti. Voin kyllä suositella jos soittelee enemmän kliineillä ja crunchilla.
 
Olishan tuo kiva mökille, saatan käydä vielä testaamassa toistamiseen omalla kitaralla...
 
Sjömanni
12.05.2012 20:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lopulta sain THR5:n hommattua Tampereelta. Tosi passeli peli! Paras pikkuvahvari tähän asti. Toimii helvetin hyvin tarkoitukseensa täällä kotiolkkarissa.
 
Ja toi stuudiotouhu Cubasella on tosi jees, latenssiasiat kunnossa. Tartteekin tutustua Cubaseen vähän paremmin.
 
Tähän mennessä ei pahaa sanaa.
 
Vada a bordo, cazzo!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 722 23 24 25 26

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «