Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi vahvistin cube 30:n tilalle
1 2 3
novo
27.10.2011 14:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: No lähteekö 112 kaapista paljonkin enemmän ääntä kuin cuben 30w combosta ?
Mun reenikämppä on nii pieni että toi cubekin "melkein" riittää.

 
Riippuupi se mökän määrä myös elementin herkkyydestä. Kyllähän 112:n ja 212:n ero on useimmiten se mielikuva isommasta soundista, kuten myös vertailussa 212 vs. 412. Kaiutinpinta-alalla on merkitystä =)
 
Itehän en pärjänny treeniksellä ollenkaan Blackstarin HT-20 -combolla, mutta sitten taas 22-wattinen Express-klooni 212-kaapin kera tarjoaa niin paljon metakkaa ettei voi lähellekään laittaa volaa täysille.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
ESP Eclipse
28.10.2011 13:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/marshall_jmd50.htms
Tuota nuppia olen katsellut , mutta saako tuohon rahaan minun tarkoituksen jotain parempaa ?

Tuosta nupistahan saa saundia vähän jokaiseen tyyliin , mutta onkohan tuo ihan oikea valinta Metallica , Megadeth , Judas preast tyyppiseen musaan ? :D
 
novo
28.10.2011 13:58:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: http://www.thomann.de/fi/marshall_jmd50.htms
Tuota nuppia olen katsellut , mutta saako tuohon rahaan minun tarkoituksen jotain parempaa ?

Tuosta nupistahan saa saundia vähän jokaiseen tyyliin , mutta onkohan tuo ihan oikea valinta Metallica , Megadeth , Judas preast tyyppiseen musaan ? :D

 
Mulla on ollu parikin "hedelmäpeli"vahvaria joista olen aika nopeasti halunnut eroon. Syynä juurikin se, että tarjolla on hirveästi ominaisuuksia joita en sitten kuitenkaan tarvitse ja hieman pelottaa, että tollattinen vehjes hajoaa herkemmin. Tuohon rahaan katselisin torilta jtn perinteisempää, kun tuo siun musamakukaan ei vaadi kuin tervesoundisen (putki)vahvistimen =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
ESP Eclipse
28.10.2011 14:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin... Onhan se käytettykin yksi mahdollisuus. Tuo marsun JMD tulisi aika kalliikisi kahden kaapin kanssa. Ja sehän on niin leveäkin , että ei sitä saa järkevästi 112 kaapin päälle.
 
Mitäs nuo watit meinaa tuossa nupissa. Esim. Jos on 30w nuppi , niin mistä tietää että kuinka ison kaapin siihen voi lyödä kiinni ?
Vai meneekö se niin päin että nuppi antaa minkä kykenee , eikä kärähdä vaikka laitta minkälaiseen kaappiin kiinni ?
 
novo
28.10.2011 14:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: Niin... Onhan se käytettykin yksi mahdollisuus. Tuo marsun JMD tulisi aika kalliikisi kahden kaapin kanssa. Ja sehän on niin leveäkin , että ei sitä saa järkevästi 112 kaapin päälle.
 
Mitäs nuo watit meinaa tuossa nupissa. Esim. Jos on 30w nuppi , niin mistä tietää että kuinka ison kaapin siihen voi lyödä kiinni ?
Vai meneekö se niin päin että nuppi antaa minkä kykenee , eikä kärähdä vaikka laitta minkälaiseen kaappiin kiinni ?

 
Yleensähän noita ei luukutella täysiä, mutta niukasti on pelivaraa elementtien suhteen mikäli sulla on 50-wattinen nuppi käytössä, koska elementin tulisi olla tehonkestoltaan se 50w mieluusti. Mullahan on 212-kaapissa V30:t joiden tehonkesto on 60 wattia kummallakin, joten ropleemaa ei tule satawattisen nupin kanssa kovinkaan herkästi =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
ESP Eclipse
28.10.2011 15:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallin Haze 1x12 kaapissa on tiedot (66W/16ohm). Meinaako tuo nyt sitä että se kestää 66w ?
 
Marshallin Haze nuppi on 15 wattinen, joten saako kahdesta 1x12 kaapista mitään irti tuolla 15 watilla ?
 
Tuossa minun cubessahan on 10" elementti
Lähteekö tuommosesta 1x12 kaapista enemmän mökää kuin tuosta cubesta ?
 
Ja jos on kaksi vahvaria , toinen putki toinen trankku.
Molemmissa on samankokoinen elementti.
Kummasta lähtee kovempi ääni ja miksi ? :D
 
Tulipas paljon kysymyksiä.......
 
lonelyplayer
28.10.2011 17:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: http://www.thomann.de/fi/marshall_jmd50.htms
Tuota nuppia olen katsellut , mutta saako tuohon rahaan minun tarkoituksen jotain parempaa ?

Tuosta nupistahan saa saundia vähän jokaiseen tyyliin , mutta onkohan tuo ihan oikea valinta Metallica , Megadeth , Judas preast tyyppiseen musaan ? :D

 
Tässä olisi pari linkkiä JMD äänimailmasta. Itsellä on 50W kombo jonka lisänä Marsun 2x12 kaappi ja voin vakuuttaa että ovat aitoja ja realistisiä soundeja näissä esimerkeissä. Klikkaa kaksi kertaa kyseisen soundin play-painiketta ja pieni odotus.
 
http://www.marshallamps.jp/html_site/jmd1_demo_sound_shima_en.html
 
http://www.marshallamps.jp/html_site/jmd1_demo_sound_hijikata_en.html
 
novo
28.10.2011 17:19:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: Marshallin Haze 1x12 kaapissa on tiedot (66W/16ohm). Meinaako tuo nyt sitä että se kestää 66w ?
 
Marshallin Haze nuppi on 15 wattinen, joten saako kahdesta 1x12 kaapista mitään irti tuolla 15 watilla ?
 
Tuossa minun cubessahan on 10" elementti
Lähteekö tuommosesta 1x12 kaapista enemmän mökää kuin tuosta cubesta ?
 
Ja jos on kaksi vahvaria , toinen putki toinen trankku.
Molemmissa on samankokoinen elementti.
Kummasta lähtee kovempi ääni ja miksi ? :D
 
Tulipas paljon kysymyksiä.......

 
Niinhän tuo tahtois sanoa, että sen se kaappi kestää. Niillä vahvistimilla on aika paljon keskinäisiä eroja. Orangen Rocker 30 tuuttaa miun mielestä kovempaa kuin ENGL Thunder 50. Putkareissa yleisesti ottaen sanotaan olevan parempi soundi volan ollessa tapissakin, kun taas trankkujen mössöytyvän. En oo Hazea kokeillut, niin enpä osaa sanoa kuin kovaääninen se on. Mutta todennäköisesti sillä combinaatiolla saa jotain irti, se on vaan eri juttu, että onko se just sitä jotain mitä sä haluat =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
ESP Eclipse
28.10.2011 21:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista =)
 
Mutta mitäs se sitten meinaa että nuppi on 15w ?
Eihän 60 w kaapilla tee mitään , jos nuppi antaa vain 15 w ?
Vai enkö ole ymmärtänyt tätä asiaa.....
 
Celeb
28.10.2011 21:40:05 (muokattu 28.10.2011 21:40:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se meinaa et jos kytket siihen tehonkestolta 60W kaappiin 100W nupin niin se kajari menee paskaks, tai jos ei heti niin jossain vaiheessa kyllä.
 
novo
28.10.2011 21:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: Kiitos vastauksista =)
 
Mutta mitäs se sitten meinaa että nuppi on 15w ?
Eihän 60 w kaapilla tee mitään , jos nuppi antaa vain 15 w ?
Vai enkö ole ymmärtänyt tätä asiaa.....

 
Tossa jo celeb asiaa selvensi eikä siitä mitään haittaa ole, että kaappi kestää enemmän tehoa kuin mitä nuppi antaa =) Sillä kaapilla tekee siis ihan yhtä paljon 2-wattisen nupin ja 50-wattisen nupin kanssa eli se hoitaa hommansa.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
lonelyplayer
28.10.2011 22:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: Kiitos vastauksista =)
 
Mutta mitäs se sitten meinaa että nuppi on 15w ?
Eihän 60 w kaapilla tee mitään , jos nuppi antaa vain 15 w ?
Vai enkö ole ymmärtänyt tätä asiaa.....

 
Sorry mutta alkaa vaikuttaa jo hieman osasto trollaus...
Vai olenko vain kyyninen paska ?
 
ESP Eclipse
28.10.2011 22:20:36 (muokattu 28.10.2011 22:33:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EI ! En ole mikään trolli.
Ymmärsin vain asian niin , että Nuppi antaa 15 w , jolloin siitä 60w kajaristakin lähtee 15 watin edestä ääntä. Eli onko asia niin kuin nyt olen ymmärtänyt ?
 
Sen olen kyllä ymmärtänyt , että kaappi menee paskaksi jos siihen laittaa liian tehokkaan nupin.
 
imppa86
28.10.2011 22:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: EI ! En ole mikään trolli.
Ymmärsin vain asian niin , että Nuppi antaa 15 w , jolloin siitä 60w kajaristakin lähtee 15 watin edestä ääntä. Eli onko asia niin kuin nyt olen ymmärtänyt ?
 
Sen olen kyllä ymmärtänyt , että kaappi menee paskaksi jos siihen laittaa liian tehokkaan nupin.

 
Mitenkähän tämän nyt selittäis. Jos sulla on autossa renkaat joiden nopeusluokka on W (eli kestää 270km/h) niin se ei tarkoita sitä että niillä renkailla pitää ajaa just sitä 270km/h. Ne kestää nopeudet 0-270km/h. Sama homma kajareissa. Jos tehonkesto on 60w, ne kestää sen 60w mutta toimivat ihan yhtähyvin myös 1w vahvistimen kanssa. Myös vaikka sinulla on 60w kaappi ja tyrkkäät kaveriksi 100w vahvistimen, ei se tarkoita sitä että automaattisesti savut tulee pihalle. EHKÄ jos luukutat sitä kaappia täydellä volumella useita tunteja putkeen, voi näin käydä.
 
ESP Eclipse
28.10.2011 22:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imppa86: Mitenkähän tämän nyt selittäis. Jos sulla on autossa renkaat joiden nopeusluokka on W (eli kestää 270km/h) niin se ei tarkoita sitä että niillä renkailla pitää ajaa just sitä 270km/h. Ne kestää nopeudet 0-270km/h. Sama homma kajareissa. Jos tehonkesto on 60w, ne kestää sen 60w mutta toimivat ihan yhtähyvin myös 1w vahvistimen kanssa. Myös vaikka sinulla on 60w kaappi ja tyrkkäät kaveriksi 100w vahvistimen, ei se tarkoita sitä että automaattisesti savut tulee pihalle. EHKÄ jos luukutat sitä kaappia täydellä volumella useita tunteja putkeen, voi näin käydä.
 
Okei. Elikkäs , jos mulla on 15w nuppi ja 66w kaappi , niin mulla on 15w tehoa käytettävissä :D
 
Mun mielestä tuo 15w kuulostaa aika vähältä. Puolet vähemmän kuin mun nykyisessä Cubessa. Mutta voiko näitä edes verrata ?
 
Jos siihen nuppiin kytkee kaksi 66w kaappia , niin saako ne molemmat kaapit sen 15 w tehon ?
 
imppa86
28.10.2011 23:08:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: Okei. Elikkäs , jos mulla on 15w nuppi ja 66w kaappi , niin mulla on 15w tehoa käytettävissä :D
 
Mun mielestä tuo 15w kuulostaa aika vähältä. Puolet vähemmän kuin mun nykyisessä Cubessa. Mutta voiko näitä edes verrata ?
 
Jos siihen nuppiin kytkee kaksi 66w kaappia , niin saako ne molemmat kaapit sen 15 w tehon ?

 
Kyllä, siinä on puolet vähemman tehoa kuin cubessa mutta cube on transistorivahvistin ja Haze(?) on putkivahvistin ja jos vertaat näitä vaikka rinnakkain niin huomaat miten paljon kovempaa putkivahvistin soi. Huonossa tapauksessa jopa niin lujaa että et paljon soittele sillä kerrostalovolumessa. Jos kytket tuohon kaksi kaappia niin molemmat kaapit saa yhteensä sen 15w.
 
ESP Eclipse
28.10.2011 23:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imppa86: Kyllä, siinä on puolet vähemman tehoa kuin cubessa mutta cube on transistorivahvistin ja Haze(?) on putkivahvistin ja jos vertaat näitä vaikka rinnakkain niin huomaat miten paljon kovempaa putkivahvistin soi. Huonossa tapauksessa jopa niin lujaa että et paljon soittele sillä kerrostalovolumessa. Jos kytket tuohon kaksi kaappia niin molemmat kaapit saa yhteensä sen 15w.
Doodii , asia selvisi nyt vihdoin , kiitos sinun :D
Eli jos kytken kaksi kaappia siihen nuppiin , niin molemmat saa sen 7.5 w :D
Mutta ääntä lähtee ilmeisesti enemmän silti.
 
Pitää lähtä hesaan kokeilemaan vahvareita :D
Ehkä vähä OT mutta: mitkä on sellaisia liikkeitä hesassa (tai muuallakin kohtuu lähellä hyvinkäätä) , joissa on iso vahvari valikoima ?
 
the-Antero
29.10.2011 00:33:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dlx-music, f-musiikki, musamaailma, levytukku
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
lonelyplayer
29.10.2011 23:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Eclipse: EI ! En ole mikään trolli.
Ymmärsin vain asian niin , että Nuppi antaa 15 w , jolloin siitä 60w kajaristakin lähtee 15 watin edestä ääntä. Eli onko asia niin kuin nyt olen ymmärtänyt ?
 
Sen olen kyllä ymmärtänyt , että kaappi menee paskaksi jos siihen laittaa liian tehokkaan nupin.

 
Ok, oot ihan oikeella asialla, sorry kommenttini :)
 
Mutta lähtötilanteeseen... jos ostat sen JMD 50W nupin ja tarvitset kaksi kaiutinta niin budjetti menee kyllä yli. JMD on kyllä mahtava vahvistin mutta vaatisi ehkä 2x12 kaiuttimen Marsulta tai Blackstarilta (siis treenikämpälle ja keikalle)
Voithan silti kotiiin ostaa lisäksi jonkun edullisen 1x12 kaapin, mitä väliä vaikka vähän hassulta näyttääkin.
 
Mutta 1000.- voi tehdä tiukkaa.
 
ESP Eclipse
30.10.2011 16:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ei se mitään :D
Pitää käydä kokeilemassa ainakin tota Hazen 15w nuppia.
Uskon että melkein mistä tahansa putkivehkeetä lähtee paremmat säröt kuin tuosta cubesta :D
Haze ainakin mahtuisi budjettiin kahdella 1x12 kaapilla :D
 
Onkos musamaailman myymälässä muitakin merkkejä kuin mitä sivuilla näkyy ?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «