Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cube 60 ongelma: volyymi vaimenee
1
Juhlaneppari
05.10.2011 14:36:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tuossa ongelma tulikin. Cube 60:n trakkuvahvarissani siis alkaa yhtäkkiä volyymi "aaltoilemaan" erittäin häiritsevästi soittaessa. Se vaimenee lähes kuulumattomiin, ja sitten nousee taas. Onko kellään mitään hajua mistä ongelma voisi johtua ja mitä tässä kannattaisi tehdä? Olen elektroniikka-asioissa kädetön somali, joten en tunne tällaista probleemaa enkä oikein osaa vaihdella mitään osia. Ikää vahvarilla on jo useampi vuosi, mutta ei niin erityisen aktiivisessa käytössä ole ollut viimevuosina.

machinehead72
05.10.2011 20:27:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa ihan eka ettei siellä ole mikään hassu efekti päällä. Sitten tarkista että virtapiuha on kunnolla paikoillaan. Jos itse olisin tuossa tilanteessa, tekisin nuo ja sitten turvautuisin mnetin ihmeelliseen maailmaan (=

http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta
nic0us
06.10.2011 08:03:32

Itellä on just samanlainen ongelma MicroCuben kanssa, sekin muutaman vuoden ikänen. Samaa tossa mietin että mistähän mahtais johtua.

Juhlaneppari
07.10.2011 10:42:07 (muokattu 07.10.2011 10:42:23)

Eipä ole virtapiuhasta eikä efekteistä kiinni, ne on tarkistettu heti ensimmäisenä. Onko mahdollista että joku osa olis ajan saatossa hapettunut tms? Muistaakseni olen aiemminkin kuullut Cuben omistajilta samasta ongelmasta, mutta ratkaisua en muista kuulleeni.

Juhlaneppari
07.04.2012 13:22:25

Niin, tuli kokeiltua nyt kuulokkeiden kanssa soittamista, jolloin ääni ei vaimentunut. Eli tästä on varmasti jotain pääteltävissä sitten. Osaako kukaan sanoa miten tällainen olisi korjattavissa, korjautettavissa ja paljon se tulisi maksamaan todennäköisesti?

Gabe
07.04.2012 16:30:10

Nuo trankkupelien korjauttamiset ammattilaisella on aika hintavaa :/ Tässä kolmensadan hintaluokassa kun liikutaan niin voi olla että kannattaa miettiä josko ostaisi vaan uuden?

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Vildascq
08.04.2012 22:33:11

Juhlaneppari: Niin, tuli kokeiltua nyt kuulokkeiden kanssa soittamista, jolloin ääni ei vaimentunut. Eli tästä on varmasti jotain pääteltävissä sitten. Osaako kukaan sanoa miten tällainen olisi korjattavissa, korjautettavissa ja paljon se tulisi maksamaan todennäköisesti?

Jos kuulokeliitäntä on tehty niin, että se mykistää kaiuttimen, voi olla että vika on kuulokejakissa. Kaiuttimen mykistävä osa jakissa voi olla taipunut sen verran, että se aina välillä hipoo off-asentoa. Tämä on huoltomiehen helppo korjata, ja jos itse pystyy paikallistamaan ko. kohdan, pieni taivutus kärkipihdeillä auttaa.

MasterRuben
09.04.2012 21:28:37

Samaisen ongelman oon todennut ainakin kolmessa eri MicroCubessa mitä oon testannut.

Tiedä sitten mistä johtuu, mutta selkeestikin jonkinlainen tyyppivika tai niinkuin valmistajat yleensä muotoilee, "ominaisuus" ;)

www.myspace.com/thecarltoncrewband
TheMurno
09.04.2012 21:36:47

Mulla on ollut Micro Cuben kanssa sama ongelma. Syy: volapotikka on ollut asennossa, jossa se ei ole osannut päättää, millä äänenvoimakkuudella nyt soitetaan. Pikkusen hiljemmalle tai kovemmalle ja homma hoituu.

Fake and gay
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti