Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez FRM100-TR
1 2 3
Victor Helldriver
27.09.2011 18:40:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yli tonnin kiinalainen...sorry jää väliin! muuten ois ihan kiva muoto kyl. kerrankin joku uus hieman outo ja päätön muoto mikä ei näytä tyhmältä
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Wradlin
27.09.2011 19:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä siinä kiinalaisuudessa niin pelottaa? Vai luuletteko te automaattisesti kaiken Kiinassa tehdyn olevan laadultaan huonoa? Mielestäni tuon kaltainen ajatusmalli on nykyaikana täysin naurettava, oli sitten kyseessä tietokone, kitara tai televisio. Toki sieltä tulee paljon halpaa ja huonoa, mutta kun siellä tehdään myös sitä hyvää tavaraa. Vai miten on?
 
jniska
27.09.2011 19:27:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, no jos kitaran valmistusmaa merkitsee niin paljon. Mulle on ihan sama vaikka olis tehty papua-uusi-guineassa, kunhan on hyvä keppi.
Tulevaisuus on sitten jo toista, kun kaikki tavara alkaa tulla kiinasta.
 
Näin se vaan menee.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
jniska
27.09.2011 19:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Mikä siinä kiinalaisuudessa niin pelottaa? Vai luuletteko te automaattisesti kaiken Kiinassa tehdyn olevan laadultaan huonoa? Mielestäni tuon kaltainen ajatusmalli on nykyaikana täysin naurettava, oli sitten kyseessä tietokone, kitara tai televisio. Toki sieltä tulee paljon halpaa ja huonoa, mutta kun siellä tehdään myös sitä hyvää tavaraa. Vai miten on?
 
Suomeen on raahattu aluksi sieltä kiinasta kaikki se halvin paska, mitä saa.
Kaveri ostelee työkseen koneistuslaitteita kaukoidästä, siis jyrsimiä, sorveja yms.
Se kertoilee aina laatuun liittyviä tarinoita. Kiinastakin saa hyvää laatua, mutta se ei ole enää se halvin versio. Ja näissä paikoissa on yleensä ulkomaalainen työnjohto.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
inrock
27.09.2011 19:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Aina samaa mutuilua joka ikisen Kiinassa tehdyn tuotteen kohdalla ennen kuin on päästy edes testaamaan. En siis kohdista tätä mitenkään erityisesti sinuun, vaan ihmettelen yleisesti tätä "eihän Kiinasta voi tulla mitään hyvää"-asennetta. Tällä palstallakin on monesti jo todettu, että Kiinassa kilpailu kiristyy kun tekijöitä on monia ja sen myötä laatu paranee. Siksi alkaa olla koko ajan todennäköisempää että sieltä voi tulla myös oikeasti hyviä tuotteita.
 
Kovasti ovat esim. Kiinassa tehdyistä Rasmus-kitaroista tykänneet:
http://www.musicradar.com/gear/all/ … olid-body/modern-m200-498972/review

 
Näin. Mulla on Kiinassa valmistettu CV skuju on tosi hyvä.
 
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
hallu
27.09.2011 19:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: yli tonnin kiinalainen...sorry jää väliin! muuten ois ihan kiva muoto kyl. kerrankin joku uus hieman outo ja päätön muoto mikä ei näytä tyhmältä
 
On tämäkin, kun kiinalainen tohtii pyytää liksaa työstään niin heti porataan ettei millään voi:-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Krice
27.09.2011 22:35:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Mikä siinä kiinalaisuudessa niin pelottaa?
 
Jokin sellainen, josta sinulla tai useilla muillakaan peruskuluttajilla ei näytä olevan oikein hajua. Kiina vääristää kilpailua huonolla palkalla, olemattomalla työsuojelulla jne. Savolaiset ei vaan välitä siitä, kunhan ostavat sitä mitä halvimmalla saavat.
 
Wradlin
27.09.2011 23:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jokin sellainen, josta sinulla tai useilla muillakaan peruskuluttajilla ei näytä olevan oikein hajua. Kiina vääristää kilpailua huonolla palkalla, olemattomalla työsuojelulla jne. Savolaiset ei vaan välitä siitä, kunhan ostavat sitä mitä halvimmalla saavat.
 
Puhun tuotteesta, en sen alkuperästä tai tuotantotavasti, sillä toistaiseksi minulla ei ole varaa alkaa valikoida tuotetta pelkästään eettisyyden perusteella. Se voi olla yksi puntari, mutta tärkeämpää on hinta ja laatu. Ja siitä täällä mutuillaan hyvin paljon.
 
Enkä ole savolainen.
 
jniska
28.09.2011 09:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jokin sellainen, josta sinulla tai useilla muillakaan peruskuluttajilla ei näytä olevan oikein hajua. Kiina vääristää kilpailua huonolla palkalla, olemattomalla työsuojelulla jne. Savolaiset ei vaan välitä siitä, kunhan ostavat sitä mitä halvimmalla saavat.
 
Näin sanoo kaveri, joka itkee keikissa keskusteluissa volanupin väärästä paikasta ja siitä että pitäs saada lyhytskaalainen strato alta 300€:llä.
Tämä on mun oma mielipide, mutta ihme v***n kitisijä olet.
 
No jokatapauksessa mä ostan ton Firemanin ja tulevaisuudessa ostan myös sen 1:senkin. Ottaaks pattiin Krise?
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Krice
28.09.2011 15:25:16 (muokattu 28.09.2011 15:26:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: ja siitä että pitäs saada lyhytskaalainen strato alta 300€:llä.
 
Ehkä enemmänkin joku 800€ hintakatto, enimmillään 1000. Kuka nyt kitarasta maksaa enemmän? Sehän on vaan puusoitin, jossa on kaula ja runko.
 
No jokatapauksessa mä ostan ton Firemanin ja tulevaisuudessa ostan myös sen 1:senkin. Ottaaks pattiin Krise?
 
Ottaisi jos siinä olisi FR. Kiinteä talla ei oikein kiinnosta. En tiedä mikä siinä on, mutta kiinteätallaisella etsin aina sitä vibrakampea ja käsi heiluu ilmassa turhaan.
 
Wradlin
28.09.2011 15:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ehkä enemmänkin joku 800€ hintakatto, enimmillään 1000. Kuka nyt kitarasta maksaa enemmän?
 
Sellainen joka haluaa kalliimman kitaran.
 
Mr. Speed
28.09.2011 16:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ehkä enemmänkin joku 800€ hintakatto, enimmillään 1000. Kuka nyt kitarasta maksaa enemmän? Sehän on vaan puusoitin, jossa on kaula ja runko.
 
Minun kitaroissani on myös talla, mikit, satula, kielet, helmiäistä/abalonea, potikoita, switchejä, reunalistoja, kaularauta, virittimet...
 
..mutta ne maksoivatkin yli tonnin :)
 
http://www.sieni.us/?id=38 http://www.mikseri.net/artists/?id=135143
Victor Helldriver
29.09.2011 00:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Mikä siinä kiinalaisuudessa niin pelottaa? Vai luuletteko te automaattisesti kaiken Kiinassa tehdyn olevan laadultaan huonoa? Mielestäni tuon kaltainen ajatusmalli on nykyaikana täysin naurettava, oli sitten kyseessä tietokone, kitara tai televisio. Toki sieltä tulee paljon halpaa ja huonoa, mutta kun siellä tehdään myös sitä hyvää tavaraa. Vai miten on?
 
no meikäläisen käsissä ei oo käyny yhtäkään hyvää kiina,indonesia,intia keppiä notta sillä. korealaisia ja japseja sitten taas on. ja on niitä monia made in usa-kitaroitakin ollu käsissä jotka on ollu täysiä susia. must paskankin kitaran saa säädettyä kyl soitettavaks mut onhan se nyt eri juttu ku ottaa oikeen kitaran käsiin. eron huomaa vaan heti. ja ainakaan minä en lähtis ostamaan yli tonnilla kitaraa missä lukee made in china.
 
pelottaa jo sekin ku oon hommaamassa g-firman exploreria seiskana et jos lähtee tilailee testailematta t-kaupasta ni mitä sielt oikeen sit tulee. 1400e ja made in usa pitäs kertoa laadusta mut ei välttämättä sitä edes saa...
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
jniska
29.09.2011 08:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: 1400e ja made in usa pitäs kertoa laadusta mut ei välttämättä sitä edes saa...
 
Hehhee, pysy tossa uskossasi.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Wradlin
29.09.2011 11:46:06 (muokattu 29.09.2011 11:47:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: no meikäläisen käsissä ei oo käyny yhtäkään hyvää kiina,indonesia,intia keppiä notta sillä. korealaisia ja japseja sitten taas on. ja on niitä monia made in usa-kitaroitakin ollu käsissä jotka on ollu täysiä susia. must paskankin kitaran saa säädettyä kyl soitettavaks mut onhan se nyt eri juttu ku ottaa oikeen kitaran käsiin. eron huomaa vaan heti. ja ainakaan minä en lähtis ostamaan yli tonnilla kitaraa missä lukee made in china.
 
Sulla on varmaan sitten ollut huono tuuri. En itsekään ostaisi tonnin kiinalaista testaamatta, mutta jos se on hyvä ja siihen olisi varaa niin mikäs siinä.
 
E: Heh, ajatteleeköhan kiinalaiset itsekin kiinalaisuudesta näin? "Tää omakotitalohan on tehty täällä Kiinassa, en maksa ku kaks tonnia vaikka pyydät 200 000".
 
Victor Helldriver
29.09.2011 14:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Hehhee, pysy tossa uskossasi.
 
ei tossa mun kommentissa must ollu uskoa kumpaankaan suuntaan.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Victor Helldriver
29.09.2011 14:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin:
E: Heh, ajatteleeköhan kiinalaiset itsekin kiinalaisuudesta näin? "Tää omakotitalohan on tehty täällä Kiinassa, en maksa ku kaks tonnia vaikka pyydät 200 000".

 
niin no eri tuote on aina eri tuote.
ihan yhtä hyvinhän voi olla vaik sitä mieltä et suomessa tehty skottiviski on samaa laatua ku itte skottilainen. mausta sen silti erottaa mikä on sitä itteesä. eri maissa eri jutut millä alalla ollaan "parhaita"
 
lopulta se on ihan sama mitä siinä kitarassa tai missä muussakaan tuotteessa lukee missä se on tehty jos on vaan hyvä. nyt olikin kyse vaan siitä että mulla on ollu kokemuksia jostain esimerkiks les paulista mikä on tehty jossain ja toinen jossain ja kuinka ne tietyt missä on lukenu se made in usa (huom. ei nekään kaikki) on yleensä ollu heittämällä parempia ku ne missä sitä ei lue jos ei käsintehtyjä keppejä lasketa mukaan.
 
heitän muuten kysymyksen tähän;
miks epiphonen skebat (miksei muiden merkkien mitkä tulee samalta tehtaalta?) suurimmaks osaks kuulostaa paskalta. sellaselta muoviselta...niin sähköt päällä ku ilmankin? itel on muutama ollu ja oon soittanu ties kuin monella ja niissä on se ihme ominaissaundi mikä on vaan aivan halpis.
yhen epiphonen sheratonin oon pitäny 14v siitä syystä et se on oikein kelvollinen yksilö ja siitä ei sitä soundia löydy. monien mikkivaihdosten jälkeen oon vihdoin siihen tyytyväinen paitti et sähköt pitäs saada vielä vaihdettua ni olisin tyytyväisempi...juu ja off topiciks meni kyl nyt jonkin verran taas
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Wradlin
29.09.2011 14:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: niin no eri tuote on aina eri tuote.
ihan yhtä hyvinhän voi olla vaik sitä mieltä et suomessa tehty skottiviski on samaa laatua ku itte skottilainen. mausta sen silti erottaa mikä on sitä itteesä. eri maissa eri jutut millä alalla ollaan "parhaita"
 
lopulta se on ihan sama mitä siinä kitarassa tai missä muussakaan tuotteessa lukee missä se on tehty jos on vaan hyvä. nyt olikin kyse vaan siitä että mulla on ollu kokemuksia jostain esimerkiks les paulista mikä on tehty jossain ja toinen jossain ja kuinka ne tietyt missä on lukenu se made in usa (huom. ei nekään kaikki) on yleensä ollu heittämällä parempia ku ne missä sitä ei lue jos ei käsintehtyjä keppejä lasketa mukaan.

 
Jees, tää selvensi.
 
miks epiphonen skebat (miksei muiden merkkien mitkä tulee samalta tehtaalta?) suurimmaks osaks kuulostaa paskalta. sellaselta muoviselta...niin sähköt päällä ku ilmankin? itel on muutama ollu ja oon soittanu ties kuin monella ja niissä on se ihme ominaissaundi mikä on vaan aivan halpis.
 
En varsinaisesti tiedä, mutta arvailemalla vois miettiä olisiko pintakäsittelyn (vahva ja paksu polylakkaus) tai vaikka tietynlaisten sähköosien syy?
 
jniska
04.11.2011 12:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fireman vihdoin suomessa ja maksettu. Ens viikolla käsissä .. JEE
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Harris
04.11.2011 12:21:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hjyvä hjyvä. Kuvia ja kommenttia ku saat käsiisi.
 
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «