Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä kaappi Fender Hot Rod Deluxe 40w seen
1
robotrock
17.09.2011 18:43:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kyseisessä compossa ollut ikinä kaappia ja nyt sellaista olisin hommaamassa. Mikä olisi mahdollisesti hyvä kaappi hinta/laatu suhteessa? Olen harkinnut 1*12" tai 2*12". Mitä yleensä on kaappia valittaessa huomioitava..? olen aiheesta melko pihalla.

Johnny
lonelyplayer
18.09.2011 20:59:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt ainakaan mitään 1x12" kaappia hanki vaan suoraan heti 2x12" jos haluat jotain parannusta soundiin. Mikäli ymmärtänyt oikein niin ko. vahvistimessa ainakin hyvä clean-soundi sinällään. Itse hankin viime viikolla ekan ulkoisen kaapin (Marsu 1936 2x12") Blackstarin komboon ja kyllä sillä oli aikamoinen vaikutus... Jess !

LaMotta
18.09.2011 21:02:40

Mitä haet lisäkabinetilla?

"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun. "Errare humanum est."
robotrock
18.09.2011 22:46:00

Juu, cleania käytän pelkästään ja se on todellakin ihan perfect omaan stailiin. Eli soundit on ihan kondiksessa. Kun tässä kerran on vain 1 elementti niin saisi vähän enemmän jylinää/tonea ja oletan että soundikin paranisi(?). tasaantuisi. Eikö tämä lisäkabinetti myös jaa tätä vahvistimen tehoa? että eivät kaikki elementit huuda yhtä lujaa. pelkästään sekin jo että saa tuon compon pois lattialta olisi hyvä asia, mutta tietenkin tarttisi saada kaappi joka saisi kokonaisuuden toimivaan paremmin. tosiaan tämä on uusi aluevaltaus minulle joten kaikki vinkit on tervetulleita. ehkä tosiaan 2 kertaa 12" kannaisi osataa saman tien. Noita Mesa Boogien kaappeja olen thomannin sivuilla kuolannut, kun omat sankarini niitä näyttävät Fenderin compojen kanssa käyttävän mutta hinta menee hiukkasen yli väkisin, varsinkin isommassa kaapissa. Himassa compolla pärjää kyllä ja vähän liikaakin lähtee ääntä mutta keikalla olisi kiva päästellä cabinetin kanssa.

Johnny
LaMotta
18.09.2011 23:00:05 (muokattu 18.09.2011 23:02:30)

robotrock: Juu, cleania käytän pelkästään ja se on todellakin ihan perfect omaan stailiin. Eli soundit on ihan kondiksessa. Kun tässä kerran on vain 1 elementti niin saisi vähän enemmän jylinää/tonea ja oletan että soundikin paranisi(?). tasaantuisi. Eikö tämä lisäkabinetti myös jaa tätä vahvistimen tehoa? että eivät kaikki elementit huuda yhtä lujaa. pelkästään sekin jo että saa tuon compon pois lattialta olisi hyvä asia, mutta tietenkin tarttisi saada kaappi joka saisi kokonaisuuden toimivaan paremmin. tosiaan tämä on uusi aluevaltaus minulle joten kaikki vinkit on tervetulleita. ehkä tosiaan 2 kertaa 12" kannaisi osataa saman tien. Noita Mesa Boogien kaappeja olen thomannin sivuilla kuolannut, kun omat sankarini niitä näyttävät Fenderin compojen kanssa käyttävän mutta hinta menee hiukkasen yli väkisin, varsinkin isommassa kaapissa. Himassa compolla pärjää kyllä ja vähän liikaakin lähtee ääntä mutta keikalla olisi kiva päästellä cabinetin kanssa.

Mmmokei.......
Olen kokeillut yhdellä keikalla Marshallin 2x12" suljettua kabinettia Hotrod DeVille212n jatkeena. Siitä kabinetista ei ainakaan ollut mitään hyvää sanottavaa soundin suhteen. Alapäätä tuli liikaa ja muutenkin soundi meni epäselvemmäksi.

Kannattaisi varmaan kokeilla:
1) Hotrod Devilleja.
2) Varauksin jotain avointa kabinettia.
3) Jensenin elementtiä alkuperäisen tilalle. Esim C12K. Tämä elementti edustaa enemmän perinteistä "fendersoundia."

"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun. "Errare humanum est."
JuSu
19.09.2011 11:06:58

lonelyplayer: Älä nyt ainakaan mitään 1x12" kaappia hanki vaan suoraan heti 2x12" jos haluat jotain parannusta soundiin.

Tuota tuota. Ei se nyt ihan noin mene, että enemmän elementtejä on automaagisesti parempi. Hyvä 1x12" pyyhkii lattioita keskinkertaisella 2x12" -kaapilla, vaikka vertailupohjana olisi soundin tukevuus ja 'koko'.

Takaa-avoimen 1x12" -combon kaveriksi voi hyvinkin sopia suljettu 1x12" -lisäkaappi tuomaan juuri sitä tukevuutta soundiin. Ja ylläripylläri; Fender tekee juuri Hot Rod Deluxelle mätsäävää lisäkaappia. Tsekkaa tämä vaihtoehtona. Torilla näyttäis olevan yksi käytetty myytävänäkin.

http://www.fender.com/en-FI/products/hotrod/models.php?prodNo=2231010

http://www.thomann.de/fi/fender_hot_rod_deluxe_112_encl_tweed.htm

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=557951

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
lonelyplayer
19.09.2011 12:01:15 (muokattu 19.09.2011 12:05:05)

virhe

lonelyplayer
19.09.2011 12:11:54

JuSu: Tuota tuota. Ei se nyt ihan noin mene, että enemmän elementtejä on automaagisesti parempi. Hyvä 1x12" pyyhkii lattioita keskinkertaisella 2x12" -kaapilla, vaikka vertailupohjana olisi soundin tukevuus ja 'koko'.

Takaa-avoimen 1x12" -combon kaveriksi voi hyvinkin sopia suljettu 1x12" -lisäkaappi tuomaan juuri sitä tukevuutta soundiin. Ja ylläripylläri; Fender tekee juuri Hot Rod Deluxelle mätsäävää lisäkaappia. Tsekkaa tämä vaihtoehtona. Torilla näyttäis olevan yksi käytetty myytävänäkin.

http://www.fender.com/en-FI/products/hotrod/models.php?prodNo=2231010

http://www.thomann.de/fi/fender_hot_rod_deluxe_112_encl_tweed.htm

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=557951

JuSu

Myönnän, olet oikeassa. Puutteellisten lähtötietojen takia ehdotin yleisesti ottaen mieluummin 2x12 kaappia. Hot Rodiin ei varmaankaan Marsun kaappi ole paras ratkaisu, sopii kuitenkin esim. Blackstariin.

JuSu
19.09.2011 12:28:48 (muokattu 19.09.2011 12:29:23)

lonelyplayer: Puutteellisten lähtötietojen takia ehdotin yleisesti ottaen mieluummin 2x12 kaappia.

Jep, en mäkään tietty voi tietää, mitä aloittaja hakee lisäkaapilla, kun ei sitä ole oikein missään esitetty. Voihan se olla, että joku 2x12" toimii parhaiten tarpeisiinsa.

Mua syletti 1x12" -combon ja 2x12" -lisäkaapin kanssa se, että teho noissa jakaantuu tasan. Eli karkeasti ajatellen saman verran mehua menee lisäkaapille ja combon kaiuttimelle. Eihän tällä tietty mitään merkitystä ole, jos soundi miellyttää. Mulla vaan kävi niin, että se paras soundi tuli nimenomaan sieltä lisäkaapista, joten combo vaihtui silloin (samanlaiseen) nuppiin.

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
kekehe
19.09.2011 16:32:58

Minäkin olen combo + lisäkaappi asioiden kanssa nujunnut viime kuukausina. Tässäpä omia kokemuksiani:

Aiemmin minulla oli Peavey classic 30. Siinä oli makuuni oikein hyvä puhdas soundi, mutta kovemmilla volumeilla tuntui jäävän pieneksi. Kaiuttimeksi siihen olin vaihtanut Celestion G12H:n. Tein ensin 1x12 kaapin, jolla potki jonkun verran enemmän. Sitten tein 2x12 kaapin celestionin V30 ja G12H elementeillä ja se oli Peaveyn kanssa tosi iso parannus.

Nyt sitten hommasin Fenderin Blues Deluxen joka on lähisukulainen tuon Hot rodin kanssa. Siinä tuntui ihan vakionakin että ei ole niin tarvetta lisäkaapille. Liekö isompi kotelon koko syynä. Nyt kun nakkasin siihen herkän Eminence tonkerin (oma kaiutin "pieri" kovalla) niin lisäkaappia ei paljon kuulekaan kun vahvistimen oma kaiutin jyrää yli.
Eli elementtien herkkyyksien pitänee olla balanssissa että homma toimii. Tosin Fenderillä voi soittaa pelkällä lisäkaapilla ja jättää oman elementin hiljaiseksi.
Itse olen päätynyt soittamaan vain omalla kaiuttimellaan kun pelaa kerran hyvin niin. Hyvin kyllä futaa pelkällä 2x12 kaapillakin, erilainen soundi aika paljon.

Hirveästi nuo elementit siis vaikuttaa onnistuneeseen kaappivalintaan. Uraltone junnulla kun olen testaillut niin 2x12 kuulostaa paremmalta kuin Marshallin 4x12 meikälaisen korvaan. Blues Deluxen alkuperäinen elementti antaa tosi kirkkaan soundin 1x12 kaapista.

Makuasioita... minä esim. en tykännyt V30:stä fenderissä vaikka sitä niin monilla keskustelupalstoilla ylistettiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti