Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall EL34 Monoblock ja kahden etusen dilemma
1
terolt
15.09.2011 20:51:36 (muokattu 15.09.2011 20:56:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Tuli tässä mieleen, ku on tuo räkin kasaaminen alkanu, että miten jengi on toteuttanut kahden etuasteen käyttämisen yhdellä päätteellä ja vielä niin, että homma toimiis koko ajan stereona?"

"Marshallin EL34 50/50 Dual Monobloc päätteellä ei ongelma"

Noin vastattiin ketjussa, joka liippaa aihettani. Jälkimmäiseen kommenttiin ei vain missään vaiheessa tartuttu, eli miten se ratkaistaan? Ensimmäinen sivun jälkeen ketjussa lähettiin kyllä jo sitten niin korkealentoiseen ABYplaaplaaplaa keskusteluun että tyhymällä härmäläisellä katosi se pieninkin punainen lanka.. Ja stereona ei tartte toimia, kunhan nyt edes monona.

Räkkiin on on siis isketty Marsu, Rocktronilta Prophecy kakkonen ja VooduValve. Permannolla makaa se behkun kovaakin kovempi surffilauta ( FCB ). Mites tämä dilemma oikein ratkaistaan? Etusten ei siis tarvitse olla yhtäaikaa käytössä, vaan molemmista tulee hieman eri presettejä käyttöön. Eli joku yhdistetään johonkin, mutta mitä inputoutputteja käyttäen, pitääkö vetää jopa midipiuhalla? Emmää tiedä..

Tarkennettakoon vielä että nyt kaipaan sellaisia ohjeita, että kaksi vuotias kuopuksenikin ymmärtää tekstin. En meinaan ole mikään mestari näitten asioiden suhteen. Mä vaan tykkään räkkivermeistä, en vaan osaa käyttää niitä :P

Oiva Tumpeloinenhan mua viimeksi hjelppi, liekö tälläkin kertaa.

Kiitos ja anteeksi.

-Tero

Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
oiva tumpeloinen
15.09.2011 21:13:46

Kokeillaan......

Nyt kun en muista aiempaa juttua, niin jotain on pakko kysyä heti alkuun. Oliko sun tarkoitus käyttää päätettä stereona, vai oliko edellisessä ketjussa kysymys nimenomaan siitä, että voiko päätettä käyttää monona?

Joka tapauksessa, vastaus sun kysymykseen on loopswitcher. Malli riippuu täysin siitä, miten sä nyt meinaat niitä käyttää. Jos monona, niin halvin vaihtoehto lienee tämä:

http://www.thomann.de/fi/g_lab_midi … id=1fad1613a2f7df0be534204ea4a1d428

Jos taas stereona, niin sulla pitää olla joku laitos, missä loopit saa jaettua vähintään kahteen eri ketjuun. Eli vaihtoehtona on ostaa esim. kaksi tuommoista G-Labia (se isompi ei käy), tai sitten jonkun muun valmistajan switcher, mitä pystyy ohjaamaan midillä, ja ketjun välistä pystyy vetämään signaalin ulos. Niitä voipi katsoa tarkemmin, kun tietää, tarvitsetko stereosetupia, vai mennäänkö monona.

Kytkeminenhän noissa käy ihan helposti siten, että laitat molemmat etuset omiin looppeihin ja ohjelmoit switcherin siten, että jokaisessa presetissä on aina jompi kumpi looppi auki. Samalla logiikalla saat myös molemmat etuset päällekkäin sarjaan, jos pidät vaan molemmat loopit auki samaan aikaan. Järjestys tulee sen mukaan, miten olet etuset kytkenyt switcheriin.

Onko tarpeeksi vaikeasti selitetty?
Antti1
15.09.2011 21:16:56

Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, että minkä osa-alueen mielestäsi toi VooDu Valve tekee paremmin, kuin Prophesy II? Mun mielestä melko turha rakkine tuon Prophesyn rinnalla, mutta kukin tavallaan. Mitäpä toisaalta edes tietäisin, kun en oo koskaan Prophesya omistanutkaan.

Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
terolt
15.09.2011 21:18:26

Siis stereo ei ole mitenkään pakollinen. Minäpä hommaan tuommoisen ja kyselen sen jälkeen uudestaan, kun vempele on käsissä. Kiitos jälleen...

terolt
15.09.2011 21:26:02 (muokattu 15.09.2011 22:06:22)

Antti1: Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, että minkä osa-alueen mielestäsi toi VooDu Valve tekee paremmin, kuin Prophesy II? Mun mielestä melko turha rakkine tuon Prophesyn rinnalla, mutta kukin tavallaan. Mitäpä toisaalta edes tietäisin, kun en oo koskaan Prophesya omistanutkaan.

Ihan asiallinen kysymys. Ihan pikku jutuista on kyse, ei välttämättä parempi, mutta olen kuitenkin tottunut joihinkin juttuihin Voodun kanssa, koska sen olen paljon kauemmin omistanut.

Edit. Minäpä pistin Voodun myyntiin. Niitä miinuksia on kuitenkin suhteessa paljon enemmän kuin plussia

Antti1
15.09.2011 21:28:25

terolt: Ihan asiallinen kysymys. Ihan pikku jutuista on kyse, ei välttämättä parempi, mutta olen kuitenkin tottunut joihinkin juttuihin Voodun kanssa, koska sen olen paljon kauemmin omistanut.

Jep jep. Ne vaan mun mielestä pyörii niin paljon samalla pallokentällä, että mä muuttaisin toisen joko varasetiksi, tai rahaksi. Tämä siis jos ja kun sä et aio niitä stereona yhtäaikaa käyttää. Vaikea kuitenkaan sanoa, kun en ole tosiaan a/b-vertailua ikinä tehnyt. Joskus piti rykästä toi Prophesy jostain, mutta sensijaan ostin jotain ihan muuta ja myin VooDu:nkin. :D

Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
oiva tumpeloinen
15.09.2011 21:45:35

terolt: Siis stereo ei ole mitenkään pakollinen. Minäpä hommaan tuommoisen ja kyselen sen jälkeen uudestaan, kun vempele on käsissä. Kiitos jälleen...

Semmoinenpa tuli vielä mieleen, että tuo G-lab pitää ihan snadin viiveen loopin avaamisessa. Mun mielestä ei kuitenkaan häiritsevästi, vaikka en oikein innostu niistä tauoista noin normaalisti. Mutta jos se on ehdoton nöynöy, niin sitten pitää kaivaa jokin muu palikka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti