Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ultimaattiset Fender Custom Shopin haastavat stratocasterit
1 2 3 4
T-Stag
12.09.2011 23:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites toi Warmoth? On aika lähellä Fenderin Custom Shopia :)
 
StevieRayVehkakoski
13.09.2011 08:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warmothilta saa kyllä ihan hyvät aihiot mutta nauhat menee aina hiontaan ja nauhanpäät pitää siistiä. Mulla muutamassa yksilössä on lisäksi kaularauta rämissyt ja Warmoth vielä väkisin tunkee näihin modern-malleihin sen saakelin painavan 2-suuntaisen raudan.
 
Eli Warmoth ei kyllä ole lähelläkään Fenderin Custom Shoppia.
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
aristoteles666
13.09.2011 09:56:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: Warmothilta saa kyllä ihan hyvät aihiot mutta nauhat menee aina hiontaan ja nauhanpäät pitää siistiä. Mulla muutamassa yksilössä on lisäksi kaularauta rämissyt ja Warmoth vielä väkisin tunkee näihin modern-malleihin sen saakelin painavan 2-suuntaisen raudan.
 
Eli Warmoth ei kyllä ole lähelläkään Fenderin Custom Shoppia.

 
kun olin pro centerissä, kaikki custom shopit tuli sitä kautta, ja kävin kaikki läpi, viilaten nauhanpäät kuntoon, koska ne nyt alkaa suomessa törröttämään.
fender scandinavia toimii samoin.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
StevieRayVehkakoski
13.09.2011 10:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu, täytyy myöntää että en ole koskaan ihan uudennihkeää Custom Shop Fenderiä näpelöinyt mutta Warmothin kauloja olen muutaman uutena tilannut ja niiden nauhoja ei kyllä elävä olento ole koskenutkaan. Ne on jollain koneella painettu paikalleen ja nauhanpäät on jollain automaattikoneella pyöristetty ja jos niistä haluaa hyvän soitettavan niin pakko siitä on nauhat plaanata + kruunata + nauhanpäät siistiä. Toisaalta tuntuu siltä ettei mikään "tehdas"-valmistaja viitsi nähdä vaivaa hieroakseen kitaraa tehtaalta iskuun, toista on tosiaan nää putiikkistratot joita tässäkin haetaan.
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
d-e
13.09.2011 10:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Callaham S-model. http://www.callahamguitars.com/guitars.htm
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Kunnallisjäte
18.09.2011 22:41:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarakuun sivuilta löytyi tällainen valmistaja:
http://www.magnetoguitars.com/index … com_content&view=frontpage&Itemid=1
 
Ilmeisesti näitä löytyy välillä ihan hyllystäkin.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
VIPMetal
18.09.2011 23:34:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

250768: Fedex toimii ehkä Hesassa.Mutta jos toimitus on johinkin landelle niin silloinhan noi toimitukset myydään pientoimittajille ja nehän ei lähde yhtä toimitusta heittämään vaan odottavat jos sinnepäin on enemmän vietävää.Sen siitä saa kun muuttaa tumppukylään.
 
Entäs jos syntyy sinne?
 
Kirja, kitara ja mies.
Sintti
19.09.2011 00:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

250768: Fedex toimii ehkä Hesassa.Mutta jos toimitus on johinkin landelle niin silloinhan noi toimitukset myydään pientoimittajille ja nehän ei lähde yhtä toimitusta heittämään vaan odottavat jos sinnepäin on enemmän vietävää.Sen siitä saa kun muuttaa tumppukylään.
 
OT mutta pakko: tämmöisiä kommentteja lukiessa ei voi muuta kuin olla tyytyväinen, etten asu, ole koskaan asunut tai tule koskaan asumaan Helsingissä.
 
Krice
19.09.2011 10:31:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kaikki custom shopit tuli sitä kautta, ja kävin kaikki läpi, viilaten nauhanpäät kuntoon, koska ne nyt alkaa suomessa törröttämään.
 
Ei ala kaikissa kitaroissa. Yleensä niissä, joiden kaulat on tehty kaukoidässä. Fender CS:ssakin varmaan kaulat tulee valmiina kaukoidästä ja niistä sitten kasataan CS:t. Minulla on kaksi Godinia eikä kummastakaan ole tarvinnut hioa nauhanpäitä. Ne onkin tehty alaskalaisesta puusta USA:ssa.
 
sickboy
19.09.2011 12:58:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ei ala kaikissa kitaroissa. Yleensä niissä, joiden kaulat on tehty kaukoidässä. Fender CS:ssakin varmaan kaulat tulee valmiina kaukoidästä ja niistä sitten kasataan CS:t. Minulla on kaksi Godinia eikä kummastakaan ole tarvinnut hioa nauhanpäitä. Ne onkin tehty alaskalaisesta puusta USA:ssa.
 
Oletko siis tilannut kitarasi suoraan USA:sta? Pointtina olikin, että Custom Shopin kitaroiden nauhat tsekataan jo siellä liikkeessä. Näin on todennäköisesti tehty myös Godiniesi kohdalla. Puu nyt vaan sattuu olemaan ilman kosteuden vaikutuksesta eläväisyyteen taipuva materiaali. Kyllä mun Suomessa teetetty keppi on jotuntu käymään parikin kertaa läpi nauhahionnan, vaikka ostaessa nauhat olivat täydellisesti työstetyt.
 
Jos kitaran kaulassa on reunalistat, niin nauhojen törötys ei ole yleensä niin suuri ongelma, kuin esim. stratossa.
 
Sakmongkol
19.09.2011 13:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Jos kitaran kaulassa on reunalistat, niin nauhojen törötys ei ole yleensä niin suuri ongelma, kuin esim. stratossa.
 
Paitsi sitten kun nauha pamahtaa listasta läpi.
 
aristoteles666
19.09.2011 13:34:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ei ala kaikissa kitaroissa. Yleensä niissä, joiden kaulat on tehty kaukoidässä. Fender CS:ssakin varmaan kaulat tulee valmiina kaukoidästä ja niistä sitten kasataan CS:t. Minulla on kaksi Godinia eikä kummastakaan ole tarvinnut hioa nauhanpäitä. Ne onkin tehty alaskalaisesta puusta USA:ssa.
 
hih hih hih.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
kiriminni
19.09.2011 16:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Tommonenkin "stratocaster", muutamilla muutoksilla.... Cp Thornton : http://www.cpthorntonguitars.com/solidbody-guitars/the-htl/
Tämä oli hyvä.Juuri tuli päässä mietittyä erilaista kaulan liitostapaa runkoon.
Tuossa on esteetön pääsy ylänauhoille ja päältä näyttää tavalliselta stratolta.
 
Antroid
19.09.2011 17:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Oletko siis tilannut kitarasi suoraan USA:sta? Pointtina olikin, että Custom Shopin kitaroiden nauhat tsekataan jo siellä liikkeessä. Näin on todennäköisesti tehty myös Godiniesi kohdalla. Puu nyt vaan sattuu olemaan ilman kosteuden vaikutuksesta eläväisyyteen taipuva materiaali. Kyllä mun Suomessa teetetty keppi on jotuntu käymään parikin kertaa läpi nauhahionnan, vaikka ostaessa nauhat olivat täydellisesti työstetyt.
 
Jos kitaran kaulassa on reunalistat, niin nauhojen törötys ei ole yleensä niin suuri ongelma, kuin esim. stratossa.

 
Mun PRS tuli suoraan USA:sta siinä kunnossa kun se tehtaalta lähti, ei oo tarvinnu säätää yhtään mitään, edes nauhanpäitä. Kyllä se on oikeesti vaan kiinni siitä onko se puu kuivattu oikein.
 
Frankster
19.09.2011 20:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Mun PRS tuli suoraan USA:sta siinä kunnossa kun se tehtaalta lähti, ei oo tarvinnu säätää yhtään mitään, edes nauhanpäitä. Kyllä se on oikeesti vaan kiinni siitä onko se puu kuivattu oikein.
 
Mun PRS:ssä kyllä, vaikka erinomainen kitara onkin. Sanoisin että merkitystä on myös sillä milloin kitara on tehty. Oon käpistellyt kitaroita joiden viimeistely on tehty talvikuukausina kun ilma on kuivin -> puu kuivimmillaan. Tuo mun PRS taas (kuten yks muukin tämänhetkinen sähkis) on viimeistelty keskellä kesää, ja kyllä sen nauhat vähän tuntuivat talvella.
 
-Frankster
 
Antroid
19.09.2011 21:18:34 (muokattu 19.09.2011 21:20:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja aiheeseen, Ron Thorn on ehkä kovimpia kitaranrakentajia maailmassa. Tekee melko edukkaasti stratomallisia, eikä jonotusajatkaan ole vuosia, toisin kuin herran kaarevakantisiin namuihin.
 
http://www.thornguitars.com/
 
Kattokaapas vaikka noita spalted maple -kantisia karttakitaroita...
http://www.thornguitars.com/socal-h … /socal-gallery/socal-gallery-01.htm
 
Kunnallisjäte
22.09.2011 13:13:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän vielä jatkan tästä aiheesta. Nyt on tullut erittäin kattava lista valmistajista, lisää saa toki laittaa. Palettia voisi vähän laajentaa myös omiin käyttökokemuksiin.
 
Itse sain nyt käyttööni Suhr Scott Henderson signaturen vuodelta 2004.
Kyseessä on erittäin pätevä peli, joskaan ei käy täysin vannoutuneimmille vintage diggareille. Kitara on hyvin vintagen soundinen ja näköinen, mutta lukittavat virittimet, 16" radius, D-kaulan muoto ja Suhrin strato-mallien rungon kaltevuus modaukset tekevät kitarasta varsin modernin soittopelin. Stratomaista klangia kuitenkin löytyy tuntuu hyvin kevyeltä (en ole punninnut). Mielestäni erittäin helpposoittoinen ja varmaan olisi nopea tilutellakin, jos osaisi. Mikit eivät sisällä nykymallin SSC-hiljennystekniikkaa, joten huminaa on. Kotioloissa moinen ei kuitenkaan haittaa, treenikämppätesti on vielä edessä. Lisä"erikoisuutena" mikeissä vielä 5-vaihtoinen kytkin joissa 2- ja 4-asennoissa tone on blokattu.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
p130
22.09.2011 13:29:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään peliin vielä Fender Custom Shopin relicoinneistaan tutun Vince Cunetton Vinettot. Yhtä olen päässsyt hypistelemään, oli vähintään erittäin hyvä laite.
 
http://www.vinetto.com/
 
Jörg Tandlerin Morgaineista vastaavat kokemukset
 
http://www.morgaineguitars.com/
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
aristoteles666
22.09.2011 14:48:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Heitetään peliin vielä Fender Custom Shopin relicoinneistaan tutun Vince Cunetton Vinettot. Yhtä olen päässsyt hypistelemään, oli vähintään erittäin hyvä laite.
 
http://www.vinetto.com/
 
Jörg Tandlerin Morgaineista vastaavat kokemukset
 
http://www.morgaineguitars.com/

 
hypistellyt jne niitä kaikkia, kaikissa vääränmallinen lapa, pullistuu ulospäin kun pitäisi kaartua sisäänpäin kuten vanhoissa, 50-60 luvun stratoissa.
 
oli niissä muuten hyviä kyllä.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
WanhaWetäjä
22.09.2011 15:03:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onx tää jo ollut?...http://www.mannenews.com/blog/2011/04/30/raven-satin-special-6/
 
Prkl, tämä jo mikä sopii suomalaiselle tanssimuusikolle "Hei, soita hopeinen kuu" on aika usein tummien toive... olishan se helvetin makeeta vetää tuohon soolo kun skitan lavassa lukee Manne ;-)
 
Siinä ikäänkuin soitettaisiin Mannea Mannelle...aika huimaa!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «