Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: floyd rose tallan säätö?
1 2 3
JaaGeRMaisTeR
12.05.2013 22:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Lyhyemmällä ruuvilla ainakin korkkaa puu helpommin. En lähtisi itse siihen. En ole kyllä koskaan jaksanut vaivata päätäni niin pitkälle, että miettisin kierteettömän osan syövän puuta niin paljon, että se tekisi ongelmia jatkossa. Eikä kyllä koskaan ole ongelmia tuon suhteen ollutkaan. Mä melkein väittisin, että jatkuva ruuvailu aiheuttaa ongelman, ei niinkään ruuvin kierteetön osa.
 
Mietin ite tuossa että eikös se kierteetön osa ole samanpaksunen kun ne kierteen urat.. eli ruuvi paksunee kierteiden verran.. Voi olla että mulla on erinaisia ruuveja kun muilla :D mutta sama linja muuten kun lainauksessa. Ei ole ollut ongelmia. Enkä vaivaa päätäni tuolla :D
 
V
hatezal
10.08.2013 14:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite tehtiin tuohon pojan keppiin 11-54 setille drop-c:hen niin, että jouduttiin laittamaan 5 jousta, ennenkuin saatiin tallaa alaspäin suoraksi.
 
Jousiahan myydään eri jäykkyyksillä.
 
Tuo Slapveten ohje on aikas hyvä, meillä tyylinä on:
 
- sopivan paksu (meillä 8mm, muovia) palikka kitaran taakse tallan ja kitaran rungon väliin, jousien puolelle, niin että talla on suorassa. Niin että palikka menee ilman painamista helposti paikalleen, mutta on "jämpti".
- pieni kiristys jousien ruuveista, pitää palikan paikallaan. Voi varmistaa vaikka teipillä.
- vaihda vire dropista tavalliseen tai vaikka kaikki kielet uusiin
- säädä vire kohdalleen kuten jäykkäperäisissä
- lukitse kaulan satulan ruuvit
- löystytä jousien ruuveja pikkuhiljaa juuri sen verran että palikka löystyy samanlaiseksi kuin laittaessa.
- ja kas, kitara vireessä ja talla suorassa
 
palanen kakkua, kuten sanotaan
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «