Muusikoiden.net
10.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Päättäri ja etunen kotiin ja keikalle
1 2
Jouni74
16.08.2011 18:54:16 (muokattu 16.08.2011 18:55:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tarvis räkki-ihmisiltä apuja..

Eli oli tarkoitus hankkia varakamat keikkareissuille, mutta olisi erittäin toivottavaa jos samoja vermeitä voisi käyttää myös himassa.(kerrostalossa)

Löytyykö siis päättäriä, mielellään kohtuu edullista, jonka saa soimaan hyvinkin hiljaa, mutta puhti riittää keikoille (klubeja pääasiassa, ennenkuin stadionit kutsuu.. :D )
Etuseksi olisi ajatus hommata Sansamp TRI A.C.

Tattista!

ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
slapvete
16.08.2011 19:50:26 (muokattu 16.08.2011 19:51:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hatusta kokemuksen soraäänellä: Engl E530 etari ja Mesan EL84-varustettu 20:20 -pääte, 2 unittia räkkitilaa ja aja. Toimivaa shittiä kaikin puolin. Tuo Mesa voi vain olla hieman hintava. Engli, etenkin käytettynä, on taas edullinen.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Jouni74
16.08.2011 19:53:30

slapvete: Hatusta kokemuksen soraäänellä: Engl E530 etari ja Mesan EL84-varustettu 20:20 -pääte, 2 unittia räkkitilaa ja aja. Toimivaa shittiä kaikin puolin. Tuo Mesa voi vain olla hieman hintava. Engli, etenkin käytettynä, on taas edullinen.

Joskus hamassa menneisyydessä mulla oli tuo Mesan 20/20 ja Sansamp PSA ja oli tosi jees setti. On vaan tuo Mesa pikkasen hintava, joskin koko hinnan väärtti..

JuSu
16.08.2011 20:11:23

Jouni74: Löytyykö siis päättäriä, mielellään kohtuu edullista, jonka saa soimaan hyvinkin hiljaa, mutta puhti riittää keikoille (klubeja pääasiassa, ennenkuin stadionit kutsuu.. :D )

Rocktron Velocity 300.

Sulla toi etunen on siis tuollainen lattiamallinen? Tarviiko päätteen olla räkissä? Mä olen itse pyöritellyt ajatusta hankkia päätteen virkaa hoitamaan jonkun tuollaisen muodikkaan mininupin, jossa on efektilenkki. On monikäyttöisempikin kuin pelkkä pääte.

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
TTV
16.08.2011 20:30:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieleinen AMT:n etunen ja siihen kaveriksi EH:n Caliber 44, koko setti mahtuu maitotölkkiin eikä maksa paskaakaan.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jouni74
16.08.2011 20:41:01

JuSu: Tarviiko päätteen olla räkissä? Mä olen itse pyöritellyt ajatusta hankkia päätteen virkaa hoitamaan jonkun tuollaisen muodikkaan mininupin, jossa on efektilenkki. On monikäyttöisempikin kuin pelkkä pääte.

JuSu

Noita pikkunuppeja olen tänään hieman itsekin tutkaillut.. Engnater, ENGL, Blackstar.. eikä olisi välttämättä huono idea tuokaan. Hieman vain tuppaa kotisoitossa nuo pikkuisetkin putkinupikat olemaan äänekkäitä. (Kokemusta Blackstar viitosesta, joka vaihtui takaisin Tech 21 TM kympiksi)

Evilson
16.08.2011 20:47:34

Jouni74: Noita pikkunuppeja olen tänään hieman itsekin tutkaillut.. Engnater, ENGL, Blackstar.. eikä olisi välttämättä huono idea tuokaan. Hieman vain tuppaa kotisoitossa nuo pikkuisetkin putkinupikat olemaan äänekkäitä. (Kokemusta Blackstar viitosesta, joka vaihtui takaisin Tech 21 TM kympiksi)

Etusesta volaa vaan tarpeeksi pienelle niin voi avata päätteen volaa ja soittaa hiljaa.

Wespa
16.08.2011 20:54:15

Evilson: Etusesta volaa vaan tarpeeksi pienelle niin voi avata päätteen volaa ja soittaa hiljaa.

Muuten hyvä mutta valtaosassa putkivahvistimia on master ennen efektilooppia, eli ovat aina "täysillä" silloin kun pelkästään efektilenkin paluuseen ajetaan signaalia. Itse asiassa näin äkkiä tulee mieleen vain yksi ainoa putkivahvari jossa mastervola (ja eq) on vasta loopin jälkeen, Marsun Jubilee-sarjalaiset.

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
DrGreenegg
16.08.2011 20:56:30

Jouni74: Noita pikkunuppeja olen tänään hieman itsekin tutkaillut.. Engnater, ENGL, Blackstar.. eikä olisi välttämättä huono idea tuokaan. Hieman vain tuppaa kotisoitossa nuo pikkuisetkin putkinupikat olemaan äänekkäitä. (Kokemusta Blackstar viitosesta, joka vaihtui takaisin Tech 21 TM kympiksi)

Egnater Rebel 20 on ollut itsellä käytössä keväästä ja sillä pääsee herkkusoundiin käsiksi kotona, mutta tehot riittää helposti myös keikkailuun.

JuSu
16.08.2011 21:04:37

Onhan noissa monissa tehovaihteita... Ainakin Egnater Rebelissä on portaaton 1-20W, H&K Tubemeisterissä 0,1,5 ja 18 W asennot. Eri asia stten, miten nuo oikeasti toimivat.

JuSu

JuSu
16.08.2011 21:06:58

Wespa: Muuten hyvä mutta valtaosassa putkivahvistimia on master ennen efektilooppia, eli ovat aina "täysillä" silloin kun pelkästään efektilenkin paluuseen ajetaan signaalia.

Valtaosassa etuasteita kuitenkin on jonkinasteinen volumesäätö.

JuSu

Wespa
16.08.2011 21:13:57

JuSu: Valtaosassa etuasteita kuitenkin on jonkinasteinen volumesäätö.

JuSu

Juu toki, mutta tarkkana saakin sen säädön kanssa olla kun tuollainen n. 20w putkipeli hihkuu täysillä päättärin virkaa toimittamassa. =)

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Evilson
16.08.2011 21:16:28 (muokattu 16.08.2011 21:18:20)

Wespa: Muuten hyvä mutta valtaosassa putkivahvistimia on master ennen efektilooppia

Tosiaan, varmaan pienemmissä putkipeleissä on pelkästään se etuasteen vola. Sitä en hokannut.

Isommissa vahvareissahan on masterit ja etuasteen volat usein erikseen. Eikai se masteri ennen looppia voi olla, jos etuselle on erikseen volumet?

Jouni74
16.08.2011 21:17:50

DrGreenegg: Egnater Rebel 20 on ollut itsellä käytössä keväästä ja sillä pääsee herkkusoundiin käsiksi kotona, mutta tehot riittää helposti myös keikkailuun.

Tuota pitäisi kyllä päästä kokeilemaan. Kukas noita tuo Suomeen? Tai jälleenmyy Etelä-Suomessa?

Grugi
16.08.2011 21:21:36 (muokattu 16.08.2011 21:22:46)

Jouni74: Tuota pitäisi kyllä päästä kokeilemaan. Kukas noita tuo Suomeen? Tai jälleenmyy Etelä-Suomessa?

Musamaailma ainakin joskus myi jotain egnateria.

SDMF
Wespa
16.08.2011 21:23:22

Evilson: Isommissa vahvareissahan on masterit ja etuasteen volat usein erikseen. Eikai se masteri ennen looppia voi olla, jos etuselle on erikseen volumet?

Kyllä se vaan voi olla ja yleensä onkin, niin hullua kun se toisaalta onkin.

Evilson
16.08.2011 21:35:30 (muokattu 16.08.2011 21:40:19)

Wespa: Kyllä se vaan voi olla ja yleensä onkin, niin hullua kun se toisaalta onkin.

Ai, no sitten Diezel Einstein on poikkeus.

Stereoputkipäättäreistä tuli muuten sellainen homma mieleeni, ettei ehkä ole viisasta käyttää monoetusta sellaisen kanssa. Käyttämättä jäävää kanavaa joutuu pitämään stand by:llä tai pitämää tyhjillään päällä kuorman kanssa (ellei sitten ole mahdollista ottaa pääteputkia sieltä vaan irti tai laittaa jotain jämäputkia sinne). Putkien pitäminen stand by -tilassa liian kauan ei tee hyvää putkille.

EDIT. Ja himasoittelusta sen verran, että etuasteestahan saa näppärästi linjasignaalia koneelle. Surinaahan se raakana on, mutta kaappimallinnoksia saa netistä, ja joissain etusissa on valmiina kaappisimuloitu lähtö. Päätettä ei siis tarvita välttämättä kotona.

JuSu
16.08.2011 21:44:41

Grugi: Musamaailma ainakin joskus myi jotain egnateria.

Muttei taida myydä enää... Onkohan Egnaterilla maahantuojaa lainkaan?

JuSu
16.08.2011 21:47:43

Evilson:

EDIT. Ja himasoittelusta sen verran, että etuasteestahan saa näppärästi linjasignaalia koneelle. Surinaahan se raakana on, mutta kaappimallinnoksia saa netistä, ja joissain etusissa on valmiina kaappisimuloitu lähtö. Päätettä ei siis tarvita välttämättä kotona.

Saa toki. Mun kokemus vaan on, että oikea kitarakaiutin, huono/pienikin, on yleensä mukavamman tuntuinen soittaa kuin mikään mallinnettu soosi monitorien tai kuulokkeiden kautta.

Mutta tää siis vaan mun kokemus, ymmv.

Evilson
16.08.2011 21:58:19 (muokattu 16.08.2011 21:59:44)

JuSu: Saa toki. Mun kokemus vaan on, että oikea kitarakaiutin, huono/pienikin, on yleensä mukavamman tuntuinen soittaa kuin mikään mallinnettu soosi monitorien tai kuulokkeiden kautta.

Mutta tää siis vaan mun kokemus, ymmv.

Nii, mutta sitten voi miettiä, onko se päätteen roudaaminen treeniksen ja himan välillä pienen pedaalietusen kanssa sen soundin arvoista, jos putkipäätettä ei kerrostalossa pääse juurikaan avaamaan.

Mua ei ainakaan haittaa vähän digitaalisempi soundi kotona treenatessa, mutta makunsa kullakin.

EDIT. Tuleepa taas typoja... ja äikän ylppärit lähestyy :).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti