Muusikoiden.net
11.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 7-kieliseen sopivat kielet
1
the-Antero
13.08.2011 10:23:29 (muokattu 13.08.2011 10:35:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys

Hommasin seiskakielisen kitaran ja nyt tuli mieleen että minkähän paksuisia kieliä kannattaisi käyttää? Normisti pidän kitaraa D vireessä eli D,G,C,F,A,D (menikö oikein?) Eli tuon seiskan ajattelin laittaan samaan vireeseen, erotuksena tietty matalin kieli joten viritys olisi ilmeisesti A,D,G,C,F,A,D

Minkäs paksuisia settejä kannattaisi käyttää? Normi kuusikielisessä on ollut yleensä 10/52 mutta mikäpä kannattaisi olla tuossa seitsemännessä?

Edit Kitarassa tosiaan on Ibanez lo-pro talla

Tänx

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Decadetroll
13.08.2011 10:40:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Tervehdys

Hommasin seiskakielisen kitaran ja nyt tuli mieleen että minkähän paksuisia kieliä kannattaisi käyttää? Normisti pidän kitaraa D vireessä eli D,G,C,F,A,D (menikö oikein?) Eli tuon seiskan ajattelin laittaan samaan vireeseen, erotuksena tietty matalin kieli joten viritys olisi ilmeisesti A,D,G,C,F,A,D

Minkäs paksuisia settejä kannattaisi käyttää? Normi kuusikielisessä on ollut yleensä 10/52 mutta mikäpä kannattaisi olla tuossa seitsemännessä?

Kitarassa tosiaan on Ibanez lo-pro talla

Tänx

Ja oletettavasti sull on 25,5" skaala? Käytä vaikka jotain .60 kokosta kieltä. Tai vähän paksumpaa. Eiköhän tämä oo ihan mielipidekysymys että millaista vaijeria siihen haluaa lykätä.

"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
the-Antero
13.08.2011 10:57:50

Decadetroll: Ja oletettavasti sull on 25,5" skaala? Käytä vaikka jotain .60 kokosta kieltä. Tai vähän paksumpaa. Eiköhän tämä oo ihan mielipidekysymys että millaista vaijeria siihen haluaa lykätä.

Joo, näin mä aattelinkin mutta sellasta haen tosiaan että ei ois ihan super lerppu :)

Ja joo skaala on tuo 25,5

Decadetroll
13.08.2011 11:15:32

the-Antero: Joo, näin mä aattelinkin mutta sellasta haen tosiaan että ei ois ihan super lerppu :)

Ja joo skaala on tuo 25,5

Jep. Kokeile muutamaa eri vahvuutta. Hanki irtokielenä vaikka esimerkiksi .60 ja .70 vahvuiset ja testaile kumman tatsi tuntuu sulle paremmalta.

"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
the-Antero
13.08.2011 11:51:34

Jesh ja tänx...ostin tosiaan setin 10 - 56 mutta tajusin myöhemmin että tossahan taitaa olla täl hetkel 10 58 joka on liian löysä joten kokeillaan niitä 60 ja 70 kieliä :)

Huippu peli tuo Universe :)

naavanka_
13.08.2011 12:12:59

Mulla on sekä 25.5 ja 27 skaalasessa seiskassa A-vire ja 10-52+70 setti, toimii varsin kivasti.

Schenker
13.08.2011 13:19:35

.60 ainakin itsellä 25.5 skaalalla on Bb-vireessä aivan liian löysä.
.66 on taas omasta mielestäni juuri passeli, eli just joku .68-70 voisi olla A-vireeseen sopiva.

What are You gonna do...Bleed on Me?
the-Antero
13.08.2011 18:55:27

Pitää vielä tarkistaa että mulla on kitara ilmeisesti A vireessä kun paksuin kieli on A:ssa? :) seiskojen kanssa siis olen uusi joten anteeksi tyhmä kysymys.. :D

Schenker
13.08.2011 20:42:13

the-Antero: Pitää vielä tarkistaa että mulla on kitara ilmeisesti A vireessä kun paksuin kieli on A:ssa? :) seiskojen kanssa siis olen uusi joten anteeksi tyhmä kysymys.. :D

Joo, matalimman mukaan tulee katsottua. Eli siis 6-kielisellä D-vireessä.

What are You gonna do...Bleed on Me?
the-Antero
13.08.2011 22:09:00

Joo näin mä muistelinkin että asia on :) On kyllä melkosia noi seiskat :D

Harris
16.08.2011 12:17:46

Minkäs Universen hommasit? Kuvia kehiin.

" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti